Pirikamp Yollarda (ve Kamplarda) 2020

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan yugun Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 3,136
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 340,615


Arkadaşlar,
Karavanımın küçük ve hafif olmasının avantajını pekçok yerde gördüm. Çayırhan Göl Kenarında çıkmaz yolda kaldım ve karavanı araçtan ayırıp elle çevirmek zorunda kaldım. Eğer 1400kg lık bir karavan olsaydı belki de tek başıma çeviremeyecektim. Bunlar hep yaşanarak tecrübe edilen şeyler. Moveriniz yoksa veya sürekli iki kişi gezmiyorsanız, tek başınızaysanız 800 kg'dan ağır karavan edinmeyin. Zaten bu sınıftaki karavanlar tek kişi için idealler.
 

Jeneratörümün bu kez de çekme ipi arızalandı. Zaten bir bakım görmesi gerekiyordu. Mana oldu. Kışın Güneşin yüzünü göstermediği günlerde jeneratör çok önemli.
 

Her sene bir jenaratör bakımı faslımız oluyor ve 50-100 liramız oraya gidiyor ama napalım o da bir motorlu araç gibi bir şey zaten...
 



Bundan sonraki hareketliliğimiz sanırım Şubat Tatili gezimiz olacak. O zamana kadar jeneratörün bakımının yapılmış olması lazım. Yarın götüreceğim. Gölbaşı'da tarımsal makinalara bakan uygun bir yer buldum. Jenaratörü oraya baktırıyorum. Gölbaşı sanayi'de...
 



Bundan sonraki hareketliliğimiz sanırım Şubat Tatili gezimiz olacak. O zamana kadar jeneratörün bakımının yapılmış olması lazım. Yarın götüreceğim. Gölbaşı'da tarımsal makinalara bakan uygun bir yer buldum. Jenaratörü oraya baktırıyorum. Gölbaşı sanayi'de...
Yucel bey agac kesme motoru bahce tırpanı motorlu tamırını yapan her yer anlar senın jenarotorden
Evet evet, Öyle bir yere baktırıyorum zaten.
 

Bugün jeneratörü tamirciye götürdüm. Malesef motor kilitlemiş. 350/400 masraf çıkar dediler. Makineyi parça olarak kullansınlar diye bıraktım. Bir jeneratörüm daha var yedekte. Gerekirse kullanırım. Ama depoda kalan benzin hep böyle sorun çıkarıyor bu jeneratörlerde. Siz siz olun deposunda benzini bekletip sonra çalıştırmayın.
 



Hocam demekki arada bir tornaçark etmek lazım. Tatsız tecrübeden çıkan ders olarak
 

İçerisindeki benzini son noktasına kadar yakmak ve yeniden çalıştıracağın zaman yeni benzin- yağ karışımı koymak gerekiyor. Bir iki haftada benzin yağı çözüyormuş. Çalıştırmaya kalkınca yağsız çalıştırma oluyor yani.
 



Ayrıca yağ karbüratörü de tıkıyor. İçinde benzin bekletti mi...
Bende benzinli destere var, işim bitince depoyu boşaltıyorum sonra tekrar çalıştırıp karbüratörlerdeki benzin bitip stop edene kadar bekliyorum, şu ana kadar sorun yaşamadım. Kalan benzin karbüratörlerde zarar veriyormuş.
 



Arabayı değiştirmek demek yeni lastik seti de almak demek. Yazlıklar kötüyse hem yazlık hem kışlık lastik masrafı, Yeni alınacak aracın debriyajı nasıldır belli olmaz hadi ona da bir binlik. Hidrolik direksiyonu arıza yapabilir. Motoru arızalanırsa zaten yedi sekiz bin lira... Yani yeni araç almak çok masraflı da olabilir. Var olanı kullanmak en güzeli ama keşke boyum bir on santim kadar kısa olsaydı. O zaman arabaya enlemesine bile yatabilecektim belki ve bugünki yeni araç ihtiyacım da olmayacaktı. Arabayı ölçtüm. Uzunlamasına arka kapılara kadar uzaklık 175 cm. Benim boyum 178 cm. Kesin değecek ayaklarım. Ayaklarım değerse arabada rahat yatamam. Keşke zamanında Transporter alsaymışım.