Off Roadçu Duster

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan mountaineer16 Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 3,162
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 281,838
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...
Ynt: Off Roadçu Duster

Herşeyi abartırız millet olarak , sevincimizide , üzüntümüzüde, yaptıklarımızıda. Avcı mavrası diye birşey vardı onun gibi off roadcu mavrasıda var. bir sudan geçtim kaputa çıktın camın yarısı suydu derler , aynı yere gidersin su 50 cm, bir eğimden çıktım 50 dereceydi derler gider bakarsın 30 derece. 80 cm kardan bırak dusteri, dünyanın en iyi off road araçlarının bile gitmesi için ya palet yada 44 inc balon lastik gerekir. Kara batmadan üstünden gidersin, başka yolu yoktur.

Hatta benim diren off road aracı, Land Roverlar, Land Cruiser lerin 20 cm üstü karda bile yürüyemediğini çok gördüm.

Bunun dışında Duster bir off road aracı değildir, yapılma amacı pazarlama stratejiside off road aracı olarak değildir. Rakibi olan araçlarda Qashqai vs de off road performansı ile pazarlanmaz. Bu araçlar binek araçdan daha büyük araç isteyen, ara sıra asfalt yoldan çıkıp toprak yollarada giren, ailecek pikniğe gidenler için tasarlanmış araçlardır. Hatta Land Rover Freelander, toyota Raw4, honda Crv gibi araçlar bunlara göre çok daha fazla 4x4 oldukları halde off road için düşünülmezler. Her 4 çeker yada her ön takımınada çekiş gücü verebilen aracı off road aracı yapmaya kalkarsak, audi quatro, suzuki swift, subaru impreza gibi araçlarada MT lastik takıp off road aracı diye birkaç çamurda geçirip fotograflarınıda çekebiliriz.

Kendime duster alabilirim peki neden?

1- işim gereği binek otodan daha büyük bagaj ihtiyacı duyabiliyorum
2-köpeklerim var bazen birlikte seyahat ediyoruz arkada rahat ederler
3- 4 çeker araçların yol tutuşunu seviyorum
4- Dizel 4x4 bir araç için fiyatı makul
5- Ara sıra seyahatlerimde toprak yolları, yayla yollarınıda kullanmayı severim normal bir binek oralarda sıkıntı olabilir


bu nedenlerle Duster alabilirim kendime, ama nedenler içine asla etkileyici off road performansı ve sağlamlığı girmez. aksini söyleyenide 4 hafta sonu benimle gelip Dusteriyle off road yapmaya davet ederim, 4 hafta sonunda servis dökümünü ve fotografları koyarız :smiley: Sadece duster değil, daha off road aracı olan Discovery 4, Freelander 2, Prado gibi 2011 model araçları bile sert off roada sokarsanız 3-4 hafta üst üste size çok ciddi faturalar olarak geri dönerler. Bir gün toyota bj60, vx80 LR Defender, Discovery 1-2 gibi araçların liftteyken altına girip yürür aksamlarına bakın, birde Qashqai'y,i Dusteri lifte kaldırıp yürür aksamlarına bakın, zaten farkı gözünüzle görürsünüz.

2011 model bir araç alıp off road yapmak istiyorsanız kişisel olarak bence alternatifleriniz:

Jeep Rubicon
Toyota FJ Cruiser
Suzuki Jimnny

bunların dışında da elbet vardır bir iki araç özellikle Japon rakiplerinde, veya büyüklüğü dert etmezseniz kamyonetlerin alternatifleri vardır. ama geri kalanlar piknik aracıdır, şehir SUV segmentidir, off road değil.
 

Etiketler
Ynt: Off Roadçu Duster

Tempus' Alıntı:
Herşeyi abartırız millet olarak , sevincimizide , üzüntümüzüde, yaptıklarımızıda. Avcı mavrası diye birşey vardı onun gibi off roadcu mavrasıda var. bir sudan geçtim kaputa çıktın camın yarısı suydu derler , aynı yere gidersin su 50 cm, bir eğimden çıktım 50 dereceydi derler gider bakarsın 30 derece. 80 cm kardan bırak dusteri, dünyanın en iyi off road araçlarının bile gitmesi için ya palet yada 44 inc balon lastik gerekir. Kara batmadan üstünden gidersin, başka yolu yoktur.

Hatta benim diren off road aracı, Land Roverlar, Land Cruiser lerin 20 cm üstü karda bile yürüyemediğini çok gördüm.

Bunun dışında Duster bir off road aracı değildir, yapılma amacı pazarlama stratejiside off road aracı olarak değildir. Rakibi olan araçlarda Qashqai vs de off road performansı ile pazarlanmaz. Bu araçlar binek araçdan daha büyük araç isteyen, ara sıra asfalt yoldan çıkıp toprak yollarada giren, ailecek pikniğe gidenler için tasarlanmış araçlardır. Hatta Land Rover Freelander, toyota Raw4, honda Crv gibi araçlar bunlara göre çok daha fazla 4x4 oldukları halde off road için düşünülmezler. Her 4 çeker yada her ön takımınada çekiş gücü verebilen aracı off road aracı yapmaya kalkarsak, audi quatro, suzuki swift, subaru impreza gibi araçlarada MT lastik takıp off road aracı diye birkaç çamurda geçirip fotograflarınıda çekebiliriz.

Kendime duster alabilirim peki neden?




1- işim gereği binek otodan daha büyük bagaj ihtiyacı duyabiliyorum
2-köpeklerim var bazen birlikte seyahat ediyoruz arkada rahat ederler
3- 4 çeker araçların yol tutuşunu seviyorum
4- Dizel 4x4 bir araç için fiyatı makul
5- Ara sıra seyahatlerimde toprak yolları, yayla yollarınıda kullanmayı severim normal bir binek oralarda sıkıntı olabilir


bu nedenlerle Duster alabilirim kendime, ama nedenler içine asla etkileyici off road performansı ve sağlamlığı girmez. aksini söyleyenide 4 hafta sonu benimle gelip Dusteriyle off road yapmaya davet ederim, 4 hafta sonunda servis dökümünü ve fotografları koyarız :smiley: Sadece duster değil, daha off road aracı olan Discovery 4, Freelander 2, Prado gibi 2011 model araçları bile sert off roada sokarsanız 3-4 hafta üst üste size çok ciddi faturalar olarak geri dönerler. Bir gün toyota bj60, vx80 LR Defender, Discovery 1-2 gibi araçların liftteyken altına girip yürür aksamlarına bakın, birde Qashqai'y,i Dusteri lifte kaldırıp yürür aksamlarına bakın, zaten farkı gözünüzle görürsünüz.

2011 model bir araç alıp off road yapmak istiyorsanız kişisel olarak bence alternatifleriniz:

Jeep Rubicon
Toyota FJ Cruiser
Suzuki Jimnny

bunların dışında da elbet vardır bir iki araç özellikle Japon rakiplerinde, veya büyüklüğü dert etmezseniz kamyonetlerin alternatifleri vardır. ama geri kalanlar piknik aracıdır, şehir SUV segmentidir, off road değil.

Nokta!
 

Ynt: Off Roadçu Duster

CİNCİN' Alıntı:
Yine kopmuş gürültü. Neyi tartışıyorsunuz bir de anlayabilsem :D :D
Evet, Duster Land Cruiser'in kaldığı yerden gidemez. Land Cruiser sahibi arkadaşlar mutlu mu :smiley: :smiley: :smiley:

Önce belirteyim benim bi land cruiserim yok beni kastettiyseniz , sadece tartışıyoruz kopan bi gürültü yok.Benim gönderdiğim resimden önce aynı yerden yükseltilmiş zj geçti
ancak toyota kaydığından saplandı kaldı..80 cm karı yara yara gitmek pek kolay bişey olmadığından bunu anlamaya çalışıyoruz belki arkadaşın demek istediğiyle bizim anladığımız farklı şeyler konuşa konuşa şaka ile karışık sohbet ediyoruz olan bu..
 

Ynt: Off Roadçu Duster



Bakın tartışmak için gayet uygun fakat çekişmek için yersiz bir tarz ve mekan. Beni değil, 80 cm lik karı ya da Duster ı konuşalım.

Eğer kalkıp bana nasıl konuşacağımı öneriyorsanız size sadece önerim amacını bilmediğim bir tartışmaya bende daldım gibi bir giriş yapıp
kinayeli bir tarzla;

" Muhterem katılımcı, o formülleri yazan benim. Daha önceki sayfalarda sizin tezinizin ne olduğunu bile hatırlamıyorum."

yazarak avatar da ismim olduğu halde ilginç bir hitap tarzında "Muhterem katılımcı" diyerek ve de birkaç önceki mesajınız da ;

"Herkese mutlu yıllar..

Bu forumun kıymetli insanları; doğrusu neyi niçin tartıştığınızı anlayamadım.

Duster'ı tartıştığınız belli de, niye? Varsayalım ki 80 cm. karda ilerleyemeyeceğine inanıyorsunuz, bir arkadaşımız da "ilerledi" dedi.

"Katılmıyorum" der, bırakırsınız. Ya da, bu iddiayı çok uçuk buluyorsanız, "heee, olur" deyince kavga da olmazmış. "


yazarak bir öğüt verip ardından formülle olaya girip;


"Şöyle de söyleyebilirim: Benim gibi bir acemi, altında XYZ de olsa 30 cm karda perişan olur, kayar, kaydırır, ter atar; ama usta 80 cm'lik
karda bana mısın demeyebilir.

Sanıyorum arkadaşlarımız "benim arabam seninkini döver" yahut "senin araban dayak yemeye mahkum" mantığıyla yaklaşıyorlar.
En güzel mantık şu (benim mantığım): Hepinizin arabası benim arabamı döver, ama ben kendi arabama biniyorum, napalım, bende sadece
o var.


Saygılar sunarım.


Arkasından yine belirtiyorum ortama Bir marka savaşı varmış gibi yaklaşmanız sanki ben X marka Duster dan iyidir demişim gibi...

Dahası kaldı ki Kürşat bey de formüller vermiş;

Henüz kimse cetvel ile ölçüp bakılabilecek basit birşey için fizik yasası koymadı ama illa koymak gerekiyorsa şu şekilde.

1. aracın alt yüksekliğini ölçün, adı L olsun.
2. kar yüksekliğini ölçün, adı M olsun
3. hadi kar için bir de zorlanınca biraz sıkışabilme katsayısı tanımlayalım, fizik kitaplarından çıkma artistik bi sembolü olsun, alpha, değeri 0 ile 1
arasında olacak.

L > M.alpha (arabanın karda ilerleme olasılığına dair teorem, fizikçi(!) olasiliksiz az önce uydurdu)

olacak. Yoksa küreklere asılırsınız. İsterseniz alpha'nın değerinin kaç olduğuna dair deneysel çalışmalarınıza başlayabilirsiniz.

Ama Kürşat bey sağolsun benim araç alım sürecimde de kendisi değerli fikirlerini bana çekinmeden açmış ve daha önce kendisiyle başka

konularda da yazışmış olduğumuz içindir sanırım bu konuya takılmamıştır. Ama kendisi bu konuda da başka konularda da yandaş yada karşıt
yorumlarda bulunmuştur. pek tabiidir ki tartışma ortamındayız. Bu benim ona saygımı ilgimi artırır.

Size tavsiyem şu yazdığım paragrafı bir kaç defa okuduktan sonra kararınızı veriniz. Paragraftaki bir kaç kelime değil de Formüllere büyük
resime bakmanız ve paragrafın tümünden anlam çıkartmanız ondan sonra yorum yapmanızdır.

Ben baştan beri Duster a kapalı bir tarz izlemedim bayii arkadaşım var keşke ezberleri bozsun bizde alıp servisimizi dibimizde imtiyazlı bir
şekilde karşılayalım arabamızı daha uygun alalım ama diyorum ya önce yazıların tümümü samimi bir şekilde olarak okumak lazım.

Birde başta söyledim yine söylüyorum dikkat ettiyseniz ben yazdıklarınıza önem veriyorum. Ardında bir şeyler aramıyorum. Sizlerde böyle
davranınız. Esprili anlatımlar işin tuzu biberi şahsınıza ait değildir. kaldı ki örneğini verdim formülde takıldıysanız amacımda yazdığımda bir kişiyi
kapsamıyor.

Saygılar bizden.
 

Ynt: Off Roadçu Duster



Bir arkadaşımızın mübalağasına esprili bir yaklaşımda bulundum. Bazı arkadaşlarımızın yanlışlıkla Duster teline bastım. ve diğer arkadaşlarımızı da
rahatsız ettim özür diliyorum. Başta makaleyi açan ve mübalağa yapan arkadaşımdan özür diliyorum makalesini yersiz kirlettim konuyu dağıttım.

Bu makale de şahsıma cevap hakkı doğuracak bir şeyler yazılsa da artık cevap vermeyeceğim. Özür dilerim.
Saygılarımla.
 



Ynt: Off Roadçu Duster

Abi bu ne Shocked sırf bu tür felsefi metinleri ilk okumada anlayamadığım için Sociology 101 dersini iki kez almak zorunda kalmıştım. Grin
Sonuçta ne demiş Antik Yunan üstatlar, yaza yaza mürekkebiniz biter yine de bir arpa boyu yol alamazsınız. Sonuçta en ucuzu da en pahalısı da aynı amaca hizmet etmeli, bizi A noktasından B noktasına en keyifle taşımaya. Herkese iyi yıllar

Yok ya orda felsefi birşey yok. Yazmıyorum ulen nokta demiş sadece.
Hadi herkese iyi yıllar yeter bu kadar 80cm muhabbeti.
 

Ynt: Off Roadçu Duster

80 cm. karda hiç bir standart araç gidemez unımog bile ,, duster AT. lastiklerle 20-30- cm. karda iyi bir pilot marifetiyle ilerler,

, dandik pilot kullanırsa orada bile ilerleyemez, zaten dandik şöförün kullandığı hiçbir araç düz yolda bile gidemez o ayrı konu.
hee şunu sorarsanız duster alırmısın ...........? evet alabilirin wj 2.7 jeep kullandığım halde alabilirim hesaplı ve fiyatına göre gayet başarılı.
 


Ynt: Off Roadçu Duster

Kürşat bu iş biliyor ona %100 katılıyorum...kızdığı konuyuda anlıyorum konu araç markası değil....konu bazı araçların reklam uğruna yapamayacağı konularda şişirilmesi ve ne yazık yazanlar dahil buna inanıyor ve firmalarda burdan ekmek yiyor...alan kişiler gerçek koşullarla karşılaşınca kürşatın neden tepki gösterdiğini anlayacak .aşağıda başımdan geçenbir olayı anlattım okuyun nedemek isteğimi anlayacaksınız.
bence tüm 4 x 4 araçlar iyidir sonuçta benzer sistemler kullanıyorlar çoğuna iyi bir lastik seçerseniz tatminkar sonuçlar alabilir.arazide kullanabilirsiniz.ancak gerçek arazi araçlarını ön plana çıkaran sağlamlık ve uzun süreli kullanımda dayanıklılıktır.bence 1 -2 yaşına kadar arazide kullanılmamış bir aracın testi bir çok ölçüde yarım sayılır.örnek olarak disco 1 veya vx 80 verilebilir....vx 80 nin 95 - 98 model arası çok tutar ve 40.000 tl civarındadır.15 - 16 yaşında bir araç neden özellikle off road için aranılan durumdadır.çünkü bu tip araçlar ciddi bir kaza geçirmedikçe sağlam kalırlar.
tekrar bence diyorum tamamen benim fikrim....bence arazi aracı alacakların ,bir arazi aracından ne bekledikleri çok önemlidir.hayatları boyunca 3 - 5 kere hafif arazide kullanacaklar ve araziden çok araçlarını düz yolda kullanacaklar bu tarz araçlar alabilir.sonuçta altınızda hummer dahi olsa uygun olmayan lastiklerle ve uygun olmayan ekipmanlarla arazide rezil olmanız kaçınılmazdır.ve ayrıca arazi aracı kullanmakta deneyimle doğru orantılıdır.
hepimiz doğrumudur bilmem ama istanbulda kar yağınca yolda kalan hummer hikayesini duymuştur.bence bu olasıdır.çünkü gördüğüm bir kaç tane hummer sahibi güzellik adına bu araçlara düşük yanaklı asfalt lastiği takmıştı.bu lastiklerle karda altınızda hummer olsa ne olacak...kangalı ...süs finosu yapmak gibi bir şey...neyse....
eğer ben aracımı alır arziden çıkmam, ağır koşullarda ve acil durumlarda beni kurtaracağına inanırım derseniz bu araçlar bence zayıftır...
yanlış anlamayın ben bunu bizzat gördüm ve yaşadım o yüzden söylüyorum...tekrar söylüyorum araçtan ne bekliyorsunuz çok önemlidir.
yaşadıklarım anlatayım anlayacaksınız.
1999 depreminde gölcükteydim o zamanlar değirmenderede yaşıyordum.ve tek kapı spor araçtan gayrisini dönüp bakmıyordum bile...
neyse...şans eseri depremdem sağ çıktık.aracım hasar görmemişti ve sanırım depremin 2. günü radyodan devlet şöyle bir anons geçti tüpraşta dev bacalardan biri devrilmiş ve stoklanan yakıt yanmaya başlamış itfaiye yangını durduramıyor ve patlama riskinden dolayı herkesin bölgeden uzaklaşması söyleniyordu gidilmesi gereken bölge olarak kandıra veriliyordu tabi ben ve ailem dahil herkes arabasına atlayıp zaten hasarlı olan yollardan kaçmayı denedik ama ( izmite gidenler bilir eski sahil yolu bir tarafı o zamanlar bataktı )araçlardan ve insanlardan oluşan selden dolayı trafik kitlendi çünkü bir çok araç yıkılmış yollarda gidemeyecek durumdaydı benim tek kapı hondam gibi... neyse uzatmayalım ...arkamda bulunan donanımlı bir taho sıradan çıktı batak ve bozuk satıha indi ve bastı gitti biz arakasından baktık kaldık.tabi diğer araçlar durur mu bir kaç cip sahibide aynısını denedi ve bunlardan biride sahibi arkadaşım olan bir frontera idi daha yoldan iner inmez vıcık çamurda battı kaldılar.bu bana ders oldu
şimdi tekrara söylüyorum acil durumda güvenilecek bir araç istiyorsanız bu araç 1)lastikleri araziye uygun olamalı2)sürücüsü işi bilmeli3)aracı kırmaktan ve zarar vermekten korkmadan bu aracı arazide kullanarak tecrübe etmeli ki zamanı geldiğinde aracı onu yarı yolda bırakmasın...
unutmayın her arazi aracının kendine has özellikleri ve vites ,kilit kullanımları vardır.bunları bilmeden arazide kullanırsanız aracınıza ciddi hasarlar verebilirsiniz.en basiti debriyajı yersiniz ve ihtiyacınız olduğunda araç başınıza dert olur.
 

Ynt: Off Roadçu Duster

Tüm 4x4 araçlar iyidir ve bu tür araçları kendi sınıfındaki araçlarla karşılaştırmak, performansını ona göre değerlendirmek gerekir. Ben Duster'ın çakma bir 4x4 olmadığını biliyorum, Ağır offroad aracı da değil. Ama aracın kendi limitleri içinde arazi canavarı olduğunu söyleyebilirim. Bahsettiğim araç dizel Duster 4x4.

Şöyle bir şey de var ayrıca, hangi arazi aracı olursa olsun UNIMOG(idealimdeki araç olur kendileri) da dahil, kendi sınırlarını çok zorladığınızda veya pilotaj hataları yaptığınızda mutlaka bir yerlerini kırar, önünüzdeki engeli aşamayabilir hatta saplanıp kalabilirsiniz.

Günümüzde sıfır arazi araçlarının pahallı olduğu ve 2.el araçlara insanların çok güvenemediği ve korktuğu bir ortamda Sıfır 4x4 Duster da kendi sınıfında birşeyler yapmaya çalışıyor, arazide biz de varız diyor kendince. Testin sonucunu merakla bekliyoruz :smiley:

Etrafımdaki insanlar bana hangi araç almalıyım diye sorduklarında inanın hiç kimseye gidin de Duster alın falan demiyorum. Sadece Duster hakkında birşey sorulursa o zaman araçtan bahsediyorum. Otomobil almayın da bütçenize uygun, bakımını yapabileceğiniz hangi 4x4 olursa olsun gidin ondan alın diyorum. 4 çeker bir tutku oldu bizde.
 



Ynt: Off Roadçu Duster

umiterkan' Alıntı:
Duster 4x4 dizel standart özellikleri ve lastikleri ile karda kaplan kesiliyor, tecrübe ile sabittir. Hele bir de kar lastiği olsa neler yapabilir. Bir de yükseltme olsa tadından yenmez valla. ;)



çok güzel söylediniz ümit bey, tebrikler.. :smiley::smiley:
 

Ynt: Off Roadçu Duster

Campulung Muscel 2010'dan görüntüler

31" Lastikli Dacia Duster

1111.jpg
00000.jpg
0000.jpg
000.jpg
00.jpg
0.jpg
11111.jpg
111.jpg
11.jpg
1.jpg

Kaynak: http://daciaduster4x4.blogspot.com/
 

Ynt: Off Roadçu Duster

ScancoveryTrail 2011'den birkaç görüntü, araç 4x2, 7500km'lik bir parkur, Sıcaklık -40 °C

van-de-weg-2-e1294872721442_106.jpg


van-de-weg-1-e1294872665574_440.jpg
 

Ynt: Off Roadçu Duster

umiterkan' Alıntı:
Tüm 4x4 araçlar iyidir ve bu tür araçları kendi sınıfındaki araçlarla karşılaştırmak, performansını ona göre değerlendirmek gerekir. Ben Duster'ın çakma bir 4x4 olmadığını biliyorum, Ağır offroad aracı da değil. Ama aracın kendi limitleri içinde arazi canavarı olduğunu söyleyebilirim. Bahsettiğim araç dizel Duster 4x4.

Şöyle bir şey de var ayrıca, hangi arazi aracı olursa olsun UNIMOG(idealimdeki araç olur kendileri) da dahil, kendi sınırlarını çok zorladığınızda veya pilotaj hataları yaptığınızda mutlaka bir yerlerini kırar, önünüzdeki engeli aşamayabilir hatta saplanıp kalabilirsiniz.

Günümüzde sıfır arazi araçlarının pahallı olduğu ve 2.el araçlara insanların çok güvenemediği ve korktuğu bir ortamda Sıfır 4x4 Duster da kendi sınıfında birşeyler yapmaya çalışıyor, arazide biz de varız diyor kendince. Testin sonucunu merakla bekliyoruz :smiley:

Etrafımdaki insanlar bana hangi araç almalıyım diye sorduklarında inanın hiç kimseye gidin de Duster alın falan demiyorum. Sadece Duster hakkında birşey sorulursa o zaman araçtan bahsediyorum. Otomobil almayın da bütçenize uygun, bakımını yapabileceğiniz hangi 4x4 olursa olsun gidin ondan alın diyorum. 4 çeker bir tutku oldu bizde.
Bence hız a bağlı otomatik olarak 4 ekerden çıkan ve low vitesi olmayan her araç çakma 4 çekerdir. kaç inç lastik taktıkları önemli değil 1.5 motor o lastiği nasıl çevirebiliyor. Çevirse motor ömrü nedir bunlar düşünülmeli. o lastiğe ön takım dayanıyor mu?
 

Ynt: Off Roadçu Duster

KARUS' Alıntı:
Bence hız a bağlı otomatik olarak 4 ekerden çıkan ve low vitesi olmayan her araç çakma 4 çekerdir. kaç inç lastik taktıkları önemli değil 1.5 motor o lastiği nasıl çevirebiliyor. Çevirse motor ömrü nedir bunlar düşünülmeli. o lastiğe ön takım dayanıyor mu?
Birşeyler bildiğini zannediyorsun ama maalesef cahilsin. Gidip bayiyle konuşarak araç test edilmez. Öğren test et sonra gel burada yaz. Birşey bilmediğin nereden belli biliyor musun. 1.5 motor arazi aracında olur mu gibi saçma ve seviyesizce birşey yazmışsın. Cahilliğine veriyorum. Suzuki Jimny ve Samurai'nin git motor hacimlerini öğren öyle gel cahil kardeşim.
 



Ynt: Off Roadçu Duster

umiterkan' Alıntı:
Birşeyler bildiğini zannediyorsun ama maalesef cahilsin. Gidip bayiyle konuşarak araç test edilmez. Öğren test et sonra gel burada yaz. Birşey bilmediğin nereden belli biliyor musun. 1.5 motor arazi aracında olur mu gibi saçma ve seviyesizce birşey yazmışsın. Cahilliğine veriyorum. Suzuki Jimny ve Samurai'nin git motor hacimlerini öğren öyle gel cahil kardeşim.
Cahillik asıl sende. Birincisi hakaret etme. Önce yazılanları anlamayı öğren.
Ne demek bayiyle konuşarak araç test edilmez. Bayinin dediğine inanmayacağım da neye inanacağım marka fanatikliği yapacasğına açıkla?
Gelelim asıl anlamadığın noktaya yukardaki fotolarda dustere 31 inç lastik takıldığından bahsedilmiş ben de 1.5 motorun o lastiği çevirip çevirmeyeceğini çevirse bile motor ömrü ne olacağını sormuşum. Sense marka fanatikliğin yüzünden yazılanı anlamadan hakarete başlamışsın. Ve bana ait olmayan "1.5 motor arazi aracında olur mu "diye bir cümle uydurmuşsun. Ben böyle bir şey yazmadım. Oyüzden senin saçma seviyesiz ve cahil hakaretlerini sana iade ediyorum. Atalarımızın sözüdür "kem söz sahibine aittir diye.
Ayrıca merak etme samurai ve jimmnylerin 1.3 olduğunu biliyorum ama sen bilmiyorsan öğren o araçlar da 31 değil 30 inch lastik taksa bile motor çeviremediğinden ayna-mahruti değiştiriyorlar. Ve hatta v6 2000 cc 136 beygirlik suzuki vitara bile o lastiği çevirmekte zorlandığından ve onlara uygun kısa oranlı ağır devir ayna mahruti bulunamadığından o araçlar bile bu lastikleri takmıyor.

Madem çok bilgilisin ayna mahruti nedir
kısa oranlı olanı neden takılıyor
takılmazsa ne olur
sizin dusterlerin 31 inçl astiği çevirmeye uygun ayna mahrutisi var mı
ya da standart hali çevirir mi
örnek verdiğin suzuki gibi sizin duster için de daha büyük lastik takmak için gerekli yükseltme kitleri var mı
kit yoksa alternatif yükseltme için denenmiş güvenilir get ölçüleri nelerdir
yoksa sadece foto çekmek için ben yaptım oldu mantığı ile lastiği takmak hem off road performansı hem de güvenlik açısından yeterli midir
açıkla da öğrenelim.
Nedir bu marka fanatikliği duster arazi aracı değil dedim kötüdür demedim ama kendi çapında bir araçtır beklentilerini karşılayacağını düşünen alır .
 

Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,846
Mesajlar
1,524,465
Kayıtlı Üye Sayımız
166,643
Kaydolan Son Üyemiz
ekstırimsever22

Çevrimiçi üyeler

SON KONULAR



Geri
Üst