Off Roadçu Duster

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan mountaineer16 Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 3,162
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 270,015
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...

Etiketler
Ynt: Off Roadçu Duster

veteriner' Alıntı:
Başka bir sitede dün okudum arkadaşlar iftar yemeği için çıkmışlar. Orada bir clio bir de şahin varmış.

Yedpa tarafında tepeye çıkan eyimi nispeten daha az bir yokuş var ordan bir ihtimal çıkmış olabilirler.Murat bey'in deyişiyle ordan bisiklet te çıkabilir.Ben duster'ın çıktığı yokuşu diyorum.Çok hafife alınıyor!
 

Ynt: Off Roadçu Duster

hayatımda hiç kayışdağına çıkmadım , ne yürüyerek gittim ne de başka bir araçla.

Hafife alınacak bir yer olmadığını burada yazılanlardan anladım fakat bir yere bir kere tırmanınca gerçek off road aracı mı olunuyor onu anlayamadım.
mesela orayı birkaç etkinlikte tırmanıp , çeşitli parkurlardan geçip eh bikaç sene boy gösterdikten sonra aracın ne hale geldiğini görmek gerekmez mi , ne bileyim bi land cruiser herhalde bazı onarım-bakımla atlatır bazıları ise büyük kapsamlı tamirlere ihtiyaç duyabilirler ?

kısacası zaman test etmez mi nasıl olsa dusterı , gerçek off roadçı mıdır yoksa çabuk mu yılar diye ? standart halden bahsediyorum , yani vitaradan daha fazla arazi performansı gösterenden.

Bence Kayışdağını mit haline getirmeyelim , Kafdağı gibi birşey oldu resmen...

Kafdağının ardındaki hazine = Kayışdağını çıkıp off roadçı olan duster

güzel uzadı ama konu zevkli yani , teşekkürler duster.
 

Ynt: Off Roadçu Duster

Ali şen bey ve diğer dustercı arkadaşlar cevaplarınız için tşkler..dediğim gibi her zaman bekleriz.hatta siz geleceğiniz zaman haber verin size özel bir parkurda yaparız..hatta anti dustercılarıda çağırırız.herkes aracının eksiğini fazlasını görür. ANT OFF olarak kendi imkanlarımız ile bir off road pisti hazırladık...isteyen aracını fazla riske girmeden(malum dağlar biraz risklidir.özellikle kışın)pisttede deneyebilir.
 

Ynt: Off Roadçu Duster

kyenipazar' Alıntı:
hayatımda hiç kayışdağına çıkmadım , ne yürüyerek gittim ne de başka bir araçla.

Hafife alınacak bir yer olmadığını burada yazılanlardan anladım fakat bir yere bir kere tırmanınca gerçek off road aracı mı olunuyor onu anlayamadım.
mesela orayı birkaç etkinlikte tırmanıp , çeşitli parkurlardan geçip eh bikaç sene boy gösterdikten sonra aracın ne hale geldiğini görmek gerekmez mi , ne bileyim bi land cruiser herhalde bazı onarım-bakımla atlatır bazıları ise büyük kapsamlı tamirlere ihtiyaç duyabilirler ?

kısacası zaman test etmez mi nasıl olsa dusterı , gerçek off roadçı mıdır yoksa çabuk mu yılar diye ? standart halden bahsediyorum , yani vitaradan daha fazla arazi performansı gösterenden.

:smiley: :smiley: iddaa kayışdağı zirveye çıkmak değildi,bizim daha önce çıkamadığımız hatta o gün suzuki ile çıkamadığımız rampa idi iddaa,ve duster dip gaz çıktı beni morarttı.

Kayışdağı yürüyerek çıkmak için bile dik ilker beyle gelen arkadaşların bazıları yürüyerek çıkmaya çalışmıştı onlarda şahit.zaten kayışdağına çıkan ilker bey hiç bir ortamda ben offroadçıyım demedi. orda mangal vs yapıldı şen şakrak bir ortam vardı,fbmy mesut bey getirdiği tatlıya ve mangala rağmen erken ayrıldı.ben iddaa etmiştim arazi araçları çıkamıyo duster zor demiştim duster çıktı ve beni morarttı.ama ilker bey ve duster cıların nerdeyse tümü duster ağır offroad yapar demedi.bizlere güzel muhabbet ve tanışma imkanı doğdu.zaten biz mangal başındayken 2 tane 1000 cc suzuki samurai içlerinde 5 er gayet kilolu insanla zirve yapmışlardı.duster kayışdağına çıktı iddda bitermi.şimdi 10 eylülde isoff challenge var.ilker bey istanbula döndü sanırım.orda rampada gördüğümüz duster ı belki isoff parkurunda izleriz kimbilir.
 



Ynt: Off Roadçu Duster

Bir duster bir dustere , gel bre duster kayışdağına çıkalım demiş ;D ...
Çıkar ya niye çıkmasın ... biz grand cherokee (ZJ) ile nerelere çıktık , duster hayli hayli çıkar ;D ...
Diyeyim ve bir 10 sayfa katkıda bulunayım konuya ...
 

Ynt: Off Roadçu Duster

mirkan' Alıntı:
Bir duster bir dustere , gel bre duster kayışdağına çıkalım demiş ;D ...
Çıkar ya niye çıkmasın ... biz grand cherokee (ZJ) ile nerelere çıktık , duster hayli hayli çıkar ;D ...
Diyeyim ve bir 10 sayfa katkıda bulunayım konuya ...
Şimdi orası başka sizin grand cherokee ile çıkmanız motorun arazi performansıyla ya da karıştırdım galiba arazi motor performansıyla alakalı. Sizin motor 5.2 veya 5.9 dur. Şimdi 1.5 dizel dusterin arazi motor performansı 1.6 vitaradan üstün. Şöyle ki vitara nın 100 cc fazlası var ama sıkıştırma oranı heralde 9.5/1 , dusterinki 15.7/1 olduğundan her 100 cc'de %6 civarı üstün olsa toplamda %95 üstün olur. 100 cc eksikten dolayı bu %89a düşer. sizin araç eğer 5.9 ise benzinli olduğundan sizinki de her 100 cc de %6 zayıf kalır dusterdan . dolayısıyla ilk 1500cc....'de dusterin arazi motor performansı %95 fazla iken sizin fazladan 4400 cc size her 100 ccde %6 dan total %264 üstünlük sağlar net üstünlük ise %169 olur. Ama, sizin araç lpgli ise %20 güç kaybından %264 üstünlüğünüz %53 düşeceğinden sizin brüt üstünlüğünüz %211e net arazi motor performansı üstünlüğünüz de %169 dan %116 kalır.
Yanlışsam söyleyin, arazi motror performansı yönünden.
 

Ynt: Off Roadçu Duster

veteriner' Alıntı:
Şimdi orası başka sizin grand cherokee ile çıkmanız motorun arazi performansıyla ya da karıştırdım galiba arazi motor performansıyla alakalı. Sizin motor 5.2 veya 5.9 dur. Şimdi 1.5 dizel dusterin arazi motor performansı 1.6 vitaradan üstün. Şöyle ki vitara nın 100 cc fazlası var ama sıkıştırma oranı heralde 9.5/1 , dusterinki 15.7/1 olduğundan her 100 cc'de %6 civarı üstün olsa toplamda %95 üstün olur. 100 cc eksikten dolayı bu %89a düşer. sizin araç eğer 5.9 ise benzinli olduğundan sizinki de her 100 cc de %6 zayıf kalır dusterdan . dolayısıyla ilk 1500cc....'de dusterin arazi motor performansı %95 fazla iken sizin fazladan 4400 cc size her 100 ccde %6 dan total %264 üstünlük sağlar net üstünlük ise %169 olur. Ama, sizin araç lpgli ise %20 güç kaybından %264 üstünlüğünüz %53 düşeceğinden sizin brüt üstünlüğünüz %211e net arazi motor performansı üstünlüğünüz de %169 dan %116 kalır.
Yanlışsam söyleyin, arazi motror performansı yönünden.



üstad hazır stroke olayını çözüp sindirmişken,bunun üzerine tatlı niyetine benim erkek kedilerden biri heryeri işaretliyo evde ,kısırlaştırma dışında bi çözüm öneriniz varmı
 

Ynt: Off Roadçu Duster

veteriner' Alıntı:
Şimdi orası başka sizin grand cherokee ile çıkmanız motorun arazi performansıyla ya da karıştırdım galiba arazi motor performansıyla alakalı. Sizin motor 5.2 veya 5.9 dur. Şimdi 1.5 dizel dusterin arazi motor performansı 1.6 vitaradan üstün. Şöyle ki vitara nın 100 cc fazlası var ama sıkıştırma oranı heralde 9.5/1 , dusterinki 15.7/1 olduğundan her 100 cc'de %6 civarı üstün olsa toplamda %95 üstün olur. 100 cc eksikten dolayı bu %89a düşer. sizin araç eğer 5.9 ise benzinli olduğundan sizinki de her 100 cc de %6 zayıf kalır dusterdan . dolayısıyla ilk 1500cc....'de dusterin arazi motor performansı %95 fazla iken sizin fazladan 4400 cc size her 100 ccde %6 dan total %264 üstünlük sağlar net üstünlük ise %169 olur. Ama, sizin araç lpgli ise %20 güç kaybından %264 üstünlüğünüz %53 düşeceğinden sizin brüt üstünlüğünüz %211e net arazi motor performansı üstünlüğünüz de %169 dan %116 kalır.
Yanlışsam söyleyin, arazi motror performansı yönünden.

Yeniden hesap gerekecek ;D araç 4.0 litre ;D ...
Ara şanzıman ile aracın gücü üç katından fazla oluyor ama motorun arazı performansı değil ;D , şanzımanın arazi performansı katlanıyor ... arazi fütesi ile asfaltda da ilk 120 km/h ye kadar ne araçları harcadım ;D ...

Yanlız şöyle birşey var 1.5 dci'nin torku benim 4.0 la (305nm) hemen hemen aynı ;D ;D ;D ama diferansiyel ve şanzıman oran farkından gc nin çekişi çok daha güçlü ... birde şu var , benim aracım kantarda 2370kg geliyor ... duster 1100 ... ama ağırlığın arazideki performansına göre araçları kıyaslarsak kum gibi aşırı gevşek zeminde duster daha üstün değilmi ? ...

Şaka bir yana Duster o paraya alınabilecek en iyi sıfır kilometre araç ... meganeye eraya bineceğime 4 çeker dustere binerim ...
profosyonel bir pilataj ile çok iyi off road yapılabilir ... ben son 3 yılda 12.000tlnin üzerinde masraf yaptım zjye ... sadece tamirat parası bu ... bakım veya arazi modifiyesi değil ;D 2 defa şanzıman yaptırdım ;D ... şimdi param olsa zj yerine dustere binerim ... bundan sonra 2 yaş altı arabayı kapıma sokmam ... zjyi satayım sokmayacağım hayırlısıyla ...

Alın size yeni Duster'ci ;D ...
 

Ynt: Off Roadçu Duster

AL1820' Alıntı:
Merhaba,
madde madde yazayımda boş konuşma olmasın
a-Türkiyenin cari açığı 48,5miaUSD toplam otomobil ithalatı
13,4miaUSD yani cari açığın %27,6 sı. Yani korkunç bir tutar, Gittiğim
hiç bir ülkede bu kadar lüks bu kadar yeni araba görmedim.
c-Araç üreticileri satış yaptıkları ülkelerdeki vergi engeline takılmamak için
çeşitli projeler geliştirirler dusterde böyle bir proje.
-4*4 e binip otomobil vergisi verilmemeli(iddia ettiğiniz gibi 4*4 ise), ülkemiz
vergi kaybına uğramamalı.
-ofroadçu dediğiniz arkadaşlar eski arabaları revize ederek hem küçük esnafa
hemde dolarların yurtdışına kaçmasına engel olurlar, bilginize.

Unutmayın ki, sizin şimdi bindiğiniz vitara da ithal edildiği yıllarda cari açığı aynı şekilde (hatta daha fazla) büyütmüştü. Diğer eski arabaları modifiye edenlere gelince; onlar değil ama o arabaları ilk kez satın alanlar da, hem de döviz yokluğu yıllarında (84 öncesi) ülke ekonomisinin kaynaklarını tüketici (özellikle tüketici dedim) rol oynamışlardı. :smiley:

Dilerseniz yakıt farkını da hesaba katabiliriz.

Vergiye gelince; onu da maliye bakanlığına yazmanız lazım. :smiley:
 



Ynt: Off Roadçu Duster

mirkan' Alıntı:
Bir duster bir dustere , gel bre duster kayışdağına çıkalım demiş ;D ...
Çıkar ya niye çıkmasın ... biz grand cherokee (ZJ) ile nerelere çıktık , duster hayli hayli çıkar ;D ...
Diyeyim ve bir 10 sayfa katkıda bulunayım konuya ...


bak 10 sayfalık yorumun tuttu hadi hayırlısı :D
 

Ynt: Off Roadçu Duster

veteriner' Alıntı:
Şimdi orası başka sizin grand cherokee ile çıkmanız motorun arazi performansıyla ya da karıştırdım galiba arazi motor performansıyla alakalı. Sizin motor 5.2 veya 5.9 dur. Şimdi 1.5 dizel dusterin arazi motor performansı 1.6 vitaradan üstün. Şöyle ki vitara nın 100 cc fazlası var ama sıkıştırma oranı heralde 9.5/1 , dusterinki 15.7/1 olduğundan her 100 cc'de %6 civarı üstün olsa toplamda %95 üstün olur. 100 cc eksikten dolayı bu %89a düşer. sizin araç eğer 5.9 ise benzinli olduğundan sizinki de her 100 cc de %6 zayıf kalır dusterdan . dolayısıyla ilk 1500cc....'de dusterin arazi motor performansı %95 fazla iken sizin fazladan 4400 cc size her 100 ccde %6 dan total %264 üstünlük sağlar net üstünlük ise %169 olur. Ama, sizin araç lpgli ise %20 güç kaybından %264 üstünlüğünüz %53 düşeceğinden sizin brüt üstünlüğünüz %211e net arazi motor performansı üstünlüğünüz de %169 dan %116 kalır.
Yanlışsam söyleyin, arazi motror performansı yönünden.

Duster'da low var mı ki bu kadar hesap yaptınız ???
 



Ynt: Off Roadçu Duster

Low olması için ille üzerinde Low yazan ayrı bi kol mu olması lazım. Adamlar 1. vitesin dişli oranını biraz düşük tutmuş işte. Ucuz olsun diyedir herhalde.
 



Ynt: Off Roadçu Duster

olasiliksiz' Alıntı:
Low olması için ille üzerinde Low yazan ayrı bi kol mu olması lazım. Adamlar 1. vitesin dişli oranını biraz düşük tutmuş işte. Ucuz olsun diyedir herhalde.
Yok kol değil bazen düğmeyle de oluyor ama bence ucuz olsun diye değil, hitap ettiği kitlenin ihtiyacı olmayacak diye koymamışlardır.
Zaten arabayı lowda kullanmak başlı başına yakıtı yükselten bir facia.Ayrıca gereksiz bir ayrıntı low, insanı yorar, takıp çıkarırken. Ayrıca low deyince ayriyeten ayrı bir arazi şanzımanı gerekiyor. Boşuna ağırlık yapıp yakıt tüketimini arttırır, yağının değişimi rutin ekstra bir masraf. Düğme ile elektronik motorlu kumanda olsa gereksiz yere elektrik çeker, gene yakıtı artırır. Arızası, zinciri, dişlisi, sapı, kılı, tüyü, yünü derken bir sürü gereksiz maddi manevi eziyete sebep olur.
Zaten önemli olan arazideki motor gücü performansıdır. Gerisi hikaye...
Nasıl hidayete ulaşmış mıyım?
 

Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,677
Mesajlar
1,522,020
Kayıtlı Üye Sayımız
166,527
Kaydolan Son Üyemiz
Selma Yörük

Çevrimiçi üyeler

SON KONULAR



Geri
Üst