AMAR arkadaş..(ben de isminizi göremdim).
Kullanma kılavuzunu, isteyen diğer arkadşlara gönderdim... size de gönderirim nasipse....
--------------------------------------------
Aracın tüm resmi işlemleri ve tüm yapılan işçilik ve değişen parçları ile ilgili bir dosya oluşturdum...
Bunu tüm arkadaşlara tavsiye ederim..
--Aracı aldığım kişiye yapmış olduğum ödemenin banka dekontu
--- aracın noter satış sözleşmesinin fotokopisi
----sigorta poliçesi fotokopisi
--- kasko poliçesi fotokopisi
---ruhsat fotokopisi
---aldığım parçların faturaları
-- gittiğm servislerde yapılan işçiliklerin dökümanları
-vs
-vs..
Bunlar hem yaptığım ödemeler konusunda, hem de araca bundan sonra yapılacak olanlar konusunda epey yardımcı oluyor...
--------------------------------------------------------------------
dosya yanımda değil ancak hatırladığım bazı rakamları yazayım..
aracın ön camında çatlak vardı ve ön camı değiştirdim... 200 TL tuttu..(orijinali 1250 tl idi)..
orta rot kolunu değiştirdiler.. 110 tl tuttu.. serviste var olan bir parçaydı, dışarıdaki fiyatını sormadım. belki dışarıdan alınsa daha uygun olabilirdi...
fiyatını hatırladıklarım şimdilik bunlar..
---------------------------------------------------------------------------------------------------------
Unutmadan; aracınızda rutin bakımlar dışında yapacağınız parça değişikliklerinde , çıkan parçaları da saklayın derim: neden mi: sonradan takılan ve uyumsuzluk gösteren bir parça olduğunda , aracın orijinalinde var olan parçanın marka ve numarasının bilinmesi sizlere kolaylık sağlayacaktır...
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Şanzuman yağına gelince; bunu değiştirmenizde fayda olduğunu söyleyebilirim... Hatta şanzumanı söktürüp içindeki parçaları temizletmeniz daha da güzel olur...
o kadar yıl geçmiş, mekanik aksamda parçalardan kopmuş metal artıkları olabilir... bunlar da dişlilerin arasına geçerse ciddi sorunlar oluşturabilir..
aracın şanzumanını hiçbir problemi yokken indirttim ve temizlettim.. o temizleme esnasında irili ufaklı o kadar çok metal parçası çıktı ki, servisteki ustalar da inanamadı...
aynı şeyi diferansiyel için de yaptım... diferansiyeli söktürüp temizlettim.. içinde halk tabiri ile söylenen bileziklerden biri çatlamış...onu yenisi ile değiştirdim.... ve diferansiyelin içinden daha da büyük aşınmış metal parçaları çıktı...neyse ki farkına vararak müdahelede bulunmuş olduk...
-------------------------------
şanzuman yağının 75-90 castrol şanzuman yağının uygun olacağı söylendi....
---------------------------------------------
DİKKAT: diferansiyel yağı değişirken, diferansiyelin üzerinde hangi özellikte yağ koymanızı gösteren bir ibare vardır...
Diferansiyelin üstünde;
ONLY.......
diye başlayan bir yazı.... diferansiyel yağı mutlak suretle o özelliği barındırmalı....
-------------------------------------------------------------------------------------------------------
aracın kuvvetle muhtemel oluşturabileceği sorunları önceden tahmin ederek hareket etmekte fayda vardır diye düşünüyorum...
yani araçtaki bir parça illa iş görmez hale geldikten sonra o parçayı değişmemize gerek yok.. o sıkıntıyı yaşatmadan değişiminde fayda var kanımca...
hemen örneklendireyim... marş dinamosunun içindeki ufacık kömür, yıllar geçmiş ve hala değişilmemişse birgün sizi kontağı çeviremez hale getirtiebilir...
dinamonuza ve kömürlerine baktırın derim... hatta kömürü değiştirin derim... söküldüğünde size söylenecekler genelde hep aynı olacaktır. İYİ Kİ SÖKMÜŞÜZ....
--------------------------------------------------------------------
saygılar: Ercan....
,