Nissan Terrano II Hakkında Herşey

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan strom Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 1,526
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 750,038
Ynt: Nissan Terrano II Hakkında Herşey

ORMANCI ALİ' Alıntı:
"5)motor hacmi 2.4 olduğu için üst motor hacimli araçlar gibi yüksek vergi vermezsiniz.( aynı yaş grubunda 4.0 motor bir arazi taşıtının vergisi 1.700 tl iken , bu araca 6 aylık 156 tl ödersiniz).

Bende aynı benzinli aracın 2001 modeli var. Ben 460 lira ödüyorum. Bu fark nereden geliyor?

Bir de sizdeki kullanma kılavuzunu edinebilme imkanım var mı? Zaman zaman çok büyük eksikliğini hissediyorum.

Bir de görüşlerinize ihtiyaç duyduğum bir durum var. Trabzon Taşköprü yaylasında zirvede Çağıl göl isimli bir göl var. Yüksekliğini IPhone'dan 2548 m olarak okuduk. Yol çok kötü ve rampa. Göle çıkışta özellikle 2000 m'nin üstünde araçta inanılmaz bir çekiş kaybı oluştu ve kolay devirlenmedi. Benzine geçtim ama çok değişiklik olmadı. Sebebi hakkında bilgisi olan varsa paylaşırsa sevinirim
bu söylediğiniz yeni nesil enjeksiyonlu olan hemde lpg li araçların hemen hepsinde olur bunu engelleyen tek markanın prince olduğunuda biliyorum lpg ayarları montaj aşamasında yapılırken aracın kendi beynindeki o andaki veriler kopyalanarak yapılır esasen aracın kendi ecusu bu tarz değişiklikleri hesaplar ve ona göre ayarlar lpg ecusu ise ayarın yapıldığı yere göre düzenlendiği için rakım değiştiğinde çekiş düşüklüğü yaşarsınız bu olduğunda tahminim rolantinizde düzensizleşir o anlarda benzine geçesenizde bi süre bu problem geçmez yani kısaca arızanın çözümü daha kaliteli bi lpg markasına geçmek bence ama ben olsam gerek görmem lpg kaliteside etkili olabilir
 

Etiketler
Ynt: Nissan Terrano II Hakkında Herşey

ORMANCI ALİ ARKADAŞ; adresinizi aldım.. nasipse bayramdan sonra kullanma kılavuzu elinizde olur..

sitede yeni olduğum için ismimi eklemeyi unutmuşum...

selametle....

ERCAN YAZICI
 

Ynt: Nissan Terrano II Hakkında Herşey

fikoert' Alıntı:
bu söylediğiniz yeni nesil enjeksiyonlu olan hemde lpg li araçların hemen hepsinde olur bunu engelleyen tek markanın prince olduğunuda biliyorum lpg ayarları montaj aşamasında yapılırken aracın kendi beynindeki o andaki veriler kopyalanarak yapılır esasen aracın kendi ecusu bu tarz değişiklikleri hesaplar ve ona göre ayarlar lpg ecusu ise ayarın yapıldığı yere göre düzenlendiği için rakım değiştiğinde çekiş düşüklüğü yaşarsınız bu olduğunda tahminim rolantinizde düzensizleşir o anlarda benzine geçesenizde bi süre bu problem geçmez yani kısaca arızanın çözümü daha kaliteli bi lpg markasına geçmek bence ama ben olsam gerek görmem lpg kaliteside etkili olabilir

Araçta BRC sıralı LPG kiti var. Rölanti düzensizleşmiyor ama araç ne yapsam da devirlenmiyor. Benzine geçince de devirlenmiyor. Belki biraz beklesem düzelecek. En mantıklısı ekstrem koşul ve yüksekliklerde benzinle seyahat etmek.
 


Ynt: Nissan Terrano II Hakkında Herşey

arkadaşlar terranoma manuel porya kilitleri taktırdım. çifti 400 tl ye istanbulda bir yerde takıldı.

yalnız 4 çeker bile hiç kullanmadığım halde dönerken kilitlerde ısınma oldu. neden diye telefon açtım olur dendi . tabi ben başka yerde tekrar söktürdüm.ısınma demek içerde birşeylerin sürtmesi demektir diye düşündüm ve gördük ki hatalı montaj yapılmış. bir tarafta otomatik kilitin içindeki yüzük içerde ve her iki taraftada aks kafası etrafındaki demir halka kilitin içine temas ettiği yerleri yemiş. bu kilitin tekere monte edildiği yerde kullanılması gereken bir conta orada boşluk yaratıp bu teması engelliyor. netten baktım . montaj tarifinde var ,benimkinde takılmamış.

takılırken tekeri yukarı alıp kasıyormu diye bakılsaydı anlaşılırdı ama o şekilde yapılmadı. şimdi conta kesip öyle takacağız. aşınan yerlerin de tornada çapakları temizlenecek. biraz boşluk var tornacı pul koyup düzeltirim dedi.

şimdi bu kilitleri tamir edip yedek yapacağım. tamir oluyor ama hevesim yeni kullanmaktı. yeni bir çift daha alacağım.

aynı hataya düşmeyin.

saygılarımla
 



Ynt: Nissan Terrano II Hakkında Herşey

Arkadaşlar 8 aydır 2001 model terrano otomatik diesel tek kapılı aracımı kullanıyorum... Yakıtı dışında çok memnunum:(.... Araç soğukken ilk çalıştırdığımda inanılmaz duman atıyor sebebini veya çözümünü bilen varmı?
 

Ynt: Nissan Terrano II Hakkında Herşey

SERCANA' Alıntı:
Arkadaşlar 8 aydır 2001 model terrano otomatik diesel tek kapılı aracımı kullanıyorum... Yakıtı dışında çok memnunum:(.... Araç soğukken ilk çalıştırdığımda inanılmaz duman atıyor sebebini veya çözümünü bilen varmı?

bi pompacıya baktırın derim
 

Ynt: Nissan Terrano II Hakkında Herşey

selam arkdaslar 2,7 tdi terranom var araç çok sarsıntılı vibrasyonlu çalışıyor motor kulak takozlarını yeni değiştirdim motor devri olması gerekenden düşük çalışıyor ilk çalıştıgında araç duracak gibi oluyor sonrasında ısnınca tekrar normale dönüyor sormuşken devam edim sormaya :smiley: buaralara baskı balata değişen arkdaslar varmı fiyatları nerelerde nekadar masaraf açtı çalıştıgınız bildiğiniz uygun yedek parça satan bi yer varmı
 

Ynt: Nissan Terrano II Hakkında Herşey

ZEUSSSS' Alıntı:
selam arkdaslar 2,7 tdi terranom var araç çok sarsıntılı vibrasyonlu çalışıyor motor kulak takozlarını yeni değiştirdim motor devri olması gerekenden düşük çalışıyor ilk çalıştıgında araç duracak gibi oluyor sonrasında ısnınca tekrar normale dönüyor sormuşken devam edim sormaya :smiley: buaralara baskı balata değişen arkdaslar varmı fiyatları nerelerde nekadar masaraf açtı çalıştıgınız bildiğiniz uygun yedek parça satan bi yer varmı

şanzıman takozu da değişmesi gerekebilir. baskı balata ben de değiştireceğim bi ara. fiyat 300 tl civarı set fiyatı. ama ben set olarak alsam bile eski baskıyı değiştirmeyip sadece balatasını da değiştirebilirim. sonuçta üzerindeki orjinal. usta ne derse bakıcaz. .montaj hariç fiyatlar. 1 ay kadar önce sormuştum.araç yakında baştan aşağı yapılacak. o zaman tüm alternatif çözümler dahil tüm aksam için fikirler oluşacak.
 

Ynt: Nissan Terrano II Hakkında Herşey

ORMANCI ALİ' Alıntı:
Sayın sorarlarsa arazideyim (Kusura bakmayın isminizi yazmamışsınız),

Arabanın alçak rakımda hiçbir sorunu yok. Sorun 1500 m'nin üzerinde oluşmaya başlıyor. Ustalar avans ayarından olabilir diyor. Bartın'da yüksek rakım olmadığından sorun yok. Ateşleme sistemini ve ayarları komple gözden geçirmeyi düşünüyorum.

Adresimi aşağıya yazıyorum. Bana bir adet kullanma kılavuzu gönderebilirseniz müteşekkir olurum. Eğer imkanınız varsa tarayıp PDF olarak ta yollayabilirsiniz.

Selamlar

Ali DURKAYA
Bartın Üniversitesi
Orman Fakültesi
Orman Mühendisliği Bölümü
BARTIN


ali bey o durum sadece size has bi durum değildir. sebebini açık ve net olarak söylüyorum.
yüksek rakımlı tepelerde oksizjen orantısı değiştiginden dolayı aracınızın yanma sistemi farklılaşıyor hangi araç olursa olsun o sıkıntıyı yapar kafanıza takmayın yapacak bişey yok sadece rakım yükseldikçe oksijen inceliyor ve yakıt hava karışım dengesi alt üst oluyor sebebi budur..
 



Ynt: Nissan Terrano II Hakkında Herşey

kabasakal34' Alıntı:
ali bey o durum sadece size has bi durum değildir. sebebini açık ve net olarak söylüyorum.
yüksek rakımlı tepelerde oksizjen orantısı değiştiginden dolayı aracınızın yanma sistemi farklılaşıyor hangi araç olursa olsun o sıkıntıyı yapar kafanıza takmayın yapacak bişey yok sadece rakım yükseldikçe oksijen inceliyor ve yakıt hava karışım dengesi alt üst oluyor sebebi budur..


basınç farkı ve havadaki oksijen miktarındaki değişim aracın çalışmasını değiştirir.belli bir rakım yüksekliğine kadar motordaki çalışma düzensizliği avans ayarı ile giderilebilse de bu durum güç kaybını engellemez ortalama olarak her 1000 metre rakımda atmosferik motorlarda % 10 güç kaybı olduğu kabul edilir 2500 metre rakımda bu güç kaybı %25 tir ve ciddi bir kayıptır.Cebri havalandırmalı motorlarda ise bu kayıp yaşanmaz çünkü yükseklik sebebiyle basınç azlığından dolayı hava moleküllerindeki seyrekleşmeye bağlı olarak atmosferik motorlardaki emilen havanın yoğunluğunun azlığı dolayısıyla içindeki oksijen miktarının azlığı cebri havalandırmada ( turbo ve diğer şarj elemanları) oluşmayacaktır çünkü motora giren hava miktarı basınçla girdiğinden dolayı sabit bir başınçta kalmakta ve basınç azlığı sebebiyle havadaki seyrelme cebri olarak ortadan kaldırılmaktadır , bu durumda rakım sebebiyle hava basıncının azlığı cebri havalandırma sebebiyle oluşmamakta ve rakım değişikliği motorun çalışmasına etki etmemektedir.
 

Ynt: Nissan Terrano II Hakkında Herşey

sorarsalar arazideyim' Alıntı:
2) aracı 40km ye kadar kullanırken arazi vitesine geçirebilirsiniz diyor kitapçık.. yani durup sonra arziye takmanız gerekmiyor..

3) arazi vitesine taktıktan sonra yeşil renkteki arazi vitesi göstergesi yanar.. arazi vitesinden çıktıktan sonra o ışık sönene kadar geri geri gitmek gerekiyor. yaklaşık 5-10 m sonra gösterge bu harketten sonra sönüyor.
Merhabalar,otomatik bir aracı 40 km ye kadar kullanırken araziye geçiren varmı?
Arazi vitesinden çıkarttıktan sonra geri geri gitmek gerekmez sanırım,düz gidincede ışık 50 metre içinde sönüyor.
 

Ynt: Nissan Terrano II Hakkında Herşey

rechargeable' Alıntı:
arkadaşlar terranoma manuel porya kilitleri taktırdım. çifti 400 tl ye istanbulda bir yerde takıldı.

yalnız 4 çeker bile hiç kullanmadığım halde dönerken kilitlerde ısınma oldu. neden diye telefon açtım olur dendi . tabi ben başka yerde tekrar söktürdüm.ısınma demek içerde birşeylerin sürtmesi demektir diye düşündüm ve gördük ki hatalı montaj yapılmış. bir tarafta otomatik kilitin içindeki yüzük içerde ve her iki taraftada aks kafası etrafındaki demir halka kilitin içine temas ettiği yerleri yemiş. bu kilitin tekere monte edildiği yerde kullanılması gereken bir conta orada boşluk yaratıp bu teması engelliyor. netten baktım . montaj tarifinde var ,benimkinde takılmamış.

takılırken tekeri yukarı alıp kasıyormu diye bakılsaydı anlaşılırdı ama o şekilde yapılmadı. şimdi conta kesip öyle takacağız. aşınan yerlerin de tornada çapakları temizlenecek. biraz boşluk var tornacı pul koyup düzeltirim dedi.

şimdi bu kilitleri tamir edip yedek yapacağım. tamir oluyor ama hevesim yeni kullanmaktı. yeni bir çift daha alacağım.

aynı hataya düşmeyin.

saygılarımla
kendi mesajımda bir düzeltme yapacağım. manuel kilitler takılırken eski otomatik kilitlerdeki parçalar içerde bırakılmış. onları çıkarınca ek bir uygulamaya gerek kalmadı. tamamen uydu.o zaman yazmayı unutmuşum.
 

Ynt: Nissan Terrano II Hakkında Herşey

---Merhabalar,otomatik bir aracı 40 km ye kadar kullanırken araziye geçiren varmı?
----Arazi vitesinden çıkarttıktan sonra geri geri gitmek gerekmez sanırım,düz gidincede ışık 50 metre içinde sönüyor.........................

..... Taner ARKADAş merhaba... ..
Ben henüz 6 aydan beri terrano kullanıyorum....... aracın kullanımı ile ilgili edinilmiş olan tecrübeleri önemsemekle beraber , fabrika verilerini de dikkate alırım......

....... aracın kullanma kılavuzunda arazi vitesine geçişlerle ilgili verilmiş değerler var..... ben bu bilgileri paylaştım... kendime has veriler değildi yazdıklarım.... ...

..............aracı aldığımda , aracın şanzumanını bakımdan geçirmiştim....

. şanzuman yağını değiştirip şanzuman içindeki tüm parçaları temizlettim....

ancak şu an özellikle ikinci vites geçişinde sıkıntı yaşıyorum..

..bu beni epey rahatsız ediyor....

şanzımanda senkromenç yok..

.. bu durum vites geçişlerinde bir zorluk oluşturur ancak kalkışlardan sonra araç iyice ısınmadan, randımanlı bir şekilde ikinci vitese geçişinin neden bu kadar sıkıntı oluşturduğunu çözemedim........

bu konu hakkında yardımcı olabilecekl arkadaşların yorumlarını ve bilgilerini paylaşmasını beklerim...

. HALK TABİRİ İLE VİTESLERİ TEREYAĞ GİBİ... olması için neyapmak gerek...... saygılar....
 

Ynt: Nissan Terrano II Hakkında Herşey

sorarsalar arazideyim' Alıntı:
---Merhabalar,otomatik bir aracı 40 km ye kadar kullanırken araziye geçiren varmı?
----Arazi vitesinden çıkarttıktan sonra geri geri gitmek gerekmez sanırım,düz gidincede ışık 50 metre içinde sönüyor.........................

..... Taner ARKADAş merhaba... ..
Ben henüz 6 aydan beri terrano kullanıyorum....... aracın kullanımı ile ilgili edinilmiş olan tecrübeleri önemsemekle beraber , fabrika verilerini de dikkate alırım......

....... aracın kullanma kılavuzunda arazi vitesine geçişlerle ilgili verilmiş değerler var..... ben bu bilgileri paylaştım... kendime has veriler değildi yazdıklarım.... ...

..............aracı aldığımda , aracın şanzumanını bakımdan geçirmiştim....

. şanzuman yağını değiştirip şanzuman içindeki tüm parçaları temizlettim....

ancak şu an özellikle ikinci vites geçişinde sıkıntı yaşıyorum..

..bu beni epey rahatsız ediyor....

şanzımanda senkromenç yok..

.. bu durum vites geçişlerinde bir zorluk oluşturur ancak kalkışlardan sonra araç iyice ısınmadan, randımanlı bir şekilde ikinci vitese geçişinin neden bu kadar sıkıntı oluşturduğunu çözemedim........

bu konu hakkında yardımcı olabilecekl arkadaşların yorumlarını ve bilgilerini paylaşmasını beklerim...

. HALK TABİRİ İLE VİTESLERİ TEREYAĞ GİBİ... olması için neyapmak gerek...... saygılar....
benimkinde gerek arazide gerekse normal kullanımda vites geçişlerinde bir problem yaşamıyorum. sanırım sizinkinde bir problem var.önerileri ben de takip edeceğim.
 



Ynt: Nissan Terrano II Hakkında Herşey

Merhabalar,once ben bir yeri anlayamadim,onu sorayim.
Senkromenc yok denilen otomatik sanzmansa eger OK.
Tereyag gibi gecmeyen vitesler ise duz sanzmandir herhalde.
Benim bildigime gore senkromenc olmayan Nissan arazi araci yok.
Belki cok eski yillarda kara sanzmanli Nissan(Datsun)varsa bilmem.
Ikinci vitese gecmeyen aracta o senkromenc dislisi asinmistir.
Tavsiyem,birden ikiye atmadan once bosa alip debriyaj tazeleyin.
Debriyaja tekrar iyice basip cok az bekleyin sonra rahat gececektir.
Tabii ki bu normal bir durum degildir.Tek olarak ikinci vites senkromenci degisebilir.
Ancak takim halinde degistirilirse vitesler sikir sikir,tereyag gibi calisir.
Ucuz bir islem degildir.Kafanizin rahat etmesi icin tercih sizindir.
Yazdiklarimla yardimci olabildiysem ne mutlu.
Takildiginiz yer olursa tamircimle de gorusup bilgi verebilirim.
Bu arada forumda da zaten servis bilgisi olan arkadaslar var.
Yanlisliklar varsa onlarda duzeltirler.
Iyi aksamlar.
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,764
Mesajlar
1,523,477
Kayıtlı Üye Sayımız
166,584
Kaydolan Son Üyemiz
ouzdede08

Çevrimiçi üyeler

SON MESAJLAR

SON KONULAR



Geri
Üst