Nissan Terrano II Hakkında Herşey

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan strom Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 1,526
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 748,666
Ynt: Nissan Terrano II Hakkında Herşey

arkdaslar merhaba bende alfa romeo aracımı satıp 2001 nissan terrano II 2,7 dizel otomatik almayı düşünüyorum hararet sorunu 2001 lerdede var mı ayrıca aracı günlük kullanımda kullanıcam ağır off road falan yok sizce bu araç beni üzermi değerli cevaplarınız için şimdiden teşekkürler.
 

Etiketler
Ynt: Nissan Terrano II Hakkında Herşey

Aykk' Alıntı:
arkdaslar merhaba bende alfa romeo aracımı satıp 2001 nissan terrano II 2,7 dizel otomatik almayı düşünüyorum hararet sorunu 2001 lerdede var mı ayrıca aracı günlük kullanımda kullanıcam ağır off road falan yok sizce bu araç beni üzermi değerli cevaplarınız için şimdiden teşekkürler.

aykut bey şehiriçi ortalama 40-50 kuruşu gözden çıkarırsanız muazzam sürüş keyfi olan asfalt ve arazi performansı başarılı güçlü bir şaseye sahip terranodan keyif alırsınız ; 2,5 senedir ankarada şehiriçi ve arazide kullanıyorum tek masrafım 6 ayda bir standart bakım
 

Ynt: Nissan Terrano II Hakkında Herşey

arkadaşlar terranosunda manuel porya kilit kullanan var mı? varsa nerden aldığını paylaşabilir mi ? ben arıyorum ama bulamadım.
teşekkürler şimdiden
 

Ynt: Nissan Terrano II Hakkında Herşey

arkadaşlar merhaba bu gün birşey dikkatimi çekti sizlerlede paylaşmak istedim belki başına gelen vardır aracı arazide rampada ankaranın bu günlerdeki sıcağı malum fazla baya zorladım hani şu meşhur hararetle bugüne kadar hiç karşılaşmadım fakat sonrasında daha farklı bi durum dikkatimi çekti araç şehirler arası 120... 140 km hızla seyrederken bi sıkıntı yok fakat 150 lerin üstüne çıkıldığında hararet göstergesi bariz yukarıya doğru yükselmeye başladı bende fazla zorlamadan yavaşladım bu tarz bi olayla karşılaşanınız varmıdır acaba unutmadan araç 1998 terrano 2,7
 

Ynt: Nissan Terrano II Hakkında Herşey

fikoert' Alıntı:
arkadaşlar merhaba bu gün birşey dikkatimi çekti sizlerlede paylaşmak istedim belki başına gelen vardır aracı arazide rampada ankaranın bu günlerdeki sıcağı malum fazla baya zorladım hani şu meşhur hararetle bugüne kadar hiç karşılaşmadım fakat sonrasında daha farklı bi durum dikkatimi çekti araç şehirler arası 120... 140 km hızla seyrederken bi sıkıntı yok fakat 150 lerin üstüne çıkıldığında hararet göstergesi bariz yukarıya doğru yükselmeye başladı bende fazla zorlamadan yavaşladım bu tarz bi olayla karşılaşanınız varmıdır acaba unutmadan araç 1998 terrano 2,7

merhaba. ben de aynı aracı kullanıyorum. petek büyütmeden önce aynı problemi ben de yaşamıştım.
 



Ynt: Nissan Terrano II Hakkında Herşey

rechargeable' Alıntı:
arkadaşlar terranosunda manuel porya kilit kullanan var mı? varsa nerden aldığını paylaşabilir mi ? ben arıyorum ama bulamadım.
teşekkürler şimdiden
manuel porya kullanmadım ama elimde tamir takımı var...
 

Ynt: Nissan Terrano II Hakkında Herşey

strom' Alıntı:
manuel porya kullanmadım ama elimde tamir takımı var...
cevap için teşekkürler.
amerikadan manuel kilit sipariş ettim. yanlış gönderirlerse artık başka bir formül düşünüyorum.

diğer formülüm şu; piyasada kolay bulunan manuel kilitlerden alıp ona göre aracın aks kafalarını değiştirmeyi planlıyorum. aks kafalarının boyu hangi araç ile aynıysa onun aks kafaları ve porya kilitlerini araca montajlayabilirmiyim acaba? fikri olan var mı? yani önce nalı alıp sonra atı bulmak gibi :smiley: bi de tersinden deneyeyim :smiley:
 

Ynt: Nissan Terrano II Hakkında Herşey

Arkadaşlar 2000 model terranom var yalnız son 1 aydır çok canım sıkılıyor çekiş aşırı derece düştü az bir rampada bile çok zorluyor ve hararet yükseliyor.uzun bir rampada da durma derecesine geliyor artık yardımcı olabilirmisinz
 

Ynt: Nissan Terrano II Hakkında Herşey


herkese merhabalar... yeniyim burada... uzun araştırmalar sonucu 98 model nissan terrano 2.4 benzinli (gazlı) bir araç aldım..
neden terrano derseniz:

1)öncelikle yüksek bir araç, yükseltme kitine gereksinim duymadan kullanabilirsiniz. türkiyedeki yol koşullarına bakılırsa bu araç yükseklik bakımından ideal. kasisti, çukurdu, kaldırımdı dinlemiyor.

2)benzinli bir araç olduğu için gaz takılabiliyor ve yakıt maliyeti azalıyor.

3)benzinli bir araç olduğu için dizel araçlarda karşılaşacağınız sorunlarla karşılaşmıyorsunuz.

4)manuel vites seçeneği hem şanzuman sorununu minimize ediyor, hem de otomatik vitesteki yakıt sarfiyatının önüne geçiyor.

5)motor hacmi 2.4 olduğu için üst motor hacimli araçlar gibi yüksek vergi vermezsiniz.( aynı yaş grubunda 4.0 motor bir arazi taşıtının vergisi 1.700 tl iken , bu araca 6 aylık 156 tl ödersiniz)

6)henüz kullanma şansım olmadı ancak kullanılırken içindeydim, karda kar lastiksiz öyle bir rampa çıktı ki, zaten onu gördükten sonra araç bana sıcak geldi.çamur ve çim için aynı şey söylenemez belki ama karda harika bir araç.

7)diğer araçlarda bulunan abs, airbag, klima, sunroof gibi konforlar bu araçta mevcut . dijital ve elektronikten uzak donanımı bana çekici geldi.. örneğin kliması dijital değil, bence bu artı bir unsur.

8)bagaj hacmi geniş. gerçi tüp takıldığında simit yapma şansı biraz zor, tüp tankı her ne kadar bagajı daraltıyor gibi görünse de kalan yer gayet geniş.

9)özelliklerine göre fiyat açısından gayet makul bir fiyatı var.17.000 ile 25.000 arasında çok rahat bu araçlar alınabiliyor. ben 22.750 tl verdim. yanında 5 adet sıfır off roads lastiği ile beraber.

10) sonuçta japon malı bir araç. yerli ve binilebilir düzeyde sayılacak bir arabaya verilecek para, terranonun ederinin çok üzerinde. 25.000 tl lık yerli binek araçlara baktım, bir de terranoya. daha az bir fiyata 4*4 keyfini, yüksek araç keyfini ve japon aracı keyfini yaşadım.

EKSİK GÖRDÜKLERİM
1) DİNGİL MESAFESİ çok geniş olmadığından viraj problemi yok değil.. ancak bütün yüksek şaseli arçlarda bu sorun kısmen de olsa var. sürat yapmadığınız sürece herhangi bir sıkıntı yok. sürat yapacaksanız zaten performans aracınız olmalı , arazi aracınız değil.

inanın bunun haricinde bir de şoför mahalindeki camın açma kapama düğmesini koydukları yer biraz sıkıntı yaşatıyor.. onun haricinde bir sıkıntı yaşamadım şükür.

ARACI ALACAK ARKADAŞLARA TAVSİYE
1) BİR DEFAYA MAHSUS ARACI GENEL BİR REVİZYONDAN GEÇİRİN DERİM. aracı aldıktan sonra herhangi bir büyük sıkıntısı olmamasına karşın....

şanzumanı söktürüp tüm parçalarını temizlettim. şanzuman yağını sıfırladım..
-diferansiyelini söktürüp parçalarını temizlettim ve diferansiyel yağını sıfırladım...
--fren merkezlerini, el ferni telini, balataları değiştirdim.
aküsünü sıfırladım.(keyfekeder)
-bujilerini ve tüm filtrelerini değiştirdim.
--motor yağını değiştirdim.
--rot balansını yaptırdım..
lpg gaz ayarlarını yaptırdım.

tüm bu saydıklarımı herhangi bir sorun yokken yaptım. içim rahat etsin diye.. (3000 tl kadar tuttu)...
--- sadece orta rot kolu değişmesi gerekiyordu o da 110 tl ye mal oldu o kadar.

servisteki ustalar da hayret etti.. araç neredeyse sıfırlandı dediler.şu an gerçekten de sıfır gibi oldu.


---------------------------------------
piyasada temiz 2.4 benzinli bulmak, dizel terrano modellerini bulmaktan zor.. ama pekçok ilan gördüm 19.000--
22.000 bandında... alcak arkadaş aldıktan sonra bahsettiğim unsurlaraa dair bir bakım yaprasa kolay vazgeçemez bu araçtan..
-----------------------------------------------------------
komşum bu aracı 60-70 binlik bir araç sanıyordu... fiyatını söyleyince şaşırdı diğer arkadaşlarımın şaşırdığı gibi... şu an pek çok tanıdığımd da hatta ev sahibim de bu aracı almayı kafasına koydu...

--------
yeni geldim bu siteye ama epey kelime sarfiyatı yaptım sanırımm.. umarım bilgilerini ve tecrübelerini paylaşacağım yeni arkadaşlar tanıma fırsatım olur.. saygılar...

Mesajı düzenle

Read more: http://www.gezenbilir.com/index.php?topic=88471.0#ixzz22xhvdNKw
 

Ynt: Nissan Terrano II Hakkında Herşey

harraret sorunu için genelde fazla petekli veya gözlü radyatör tavsiye ediyorlar... benim birşey dikkatimi çekti.... genelde terranoların dizelinde bu hararat sözkonusu, benzinlileri ise hahararetle ilgili daha az sorun yaşıyor...

elimde terranonun türkçe kullanma kılavuzu var... belki fabrika verilerine istinaden bu konuyla ilgili birşeyler yazıyordur.. detaylı okuyamadım .. sadece göz gezdirebildim... bir bilgi edinirsem paylaşırım buradan...

bir de yükseklikten ötürü yan aynalarda ölü nokta mevzuatı başıma geldi birkaç kere.. hatta ciddi bir riskle de karşılaştım otobanda..şükürler olsun ki birşey olmadı..

bu sorunu gidermek için iç dikiz aynasının önemi çok büyük. ancak içteki arkayı gösteren dikiz aynasının ebatı çok küçük... ben de gidip şu minibüslerde kullanılan geniş ,uzun ve konik bir ayna aldım... arka taraf şimdi full hd kalitesinde ve şerit değiştirmede benim için çok öenmli bir unsur haline geldi..

bunu tüm arkadaşlara tavsiye ederim.

---------
kitapçıkta yazan gözüme ilişen bazı unsurları da belirteyim....

1) vites değişimleri bizde genelde araç 1. viteste kalkış yaptıktan hemen sonra ikiye atılır.. kitapçıkta 25 km yi geçtikten sonra 2. vitese, 45 km yi geçtikten sonra 3. vitese atın diyor.. zaten hız göstergesinde bu rakamların olduğu yerde kırmızı çizgiler var... devirsiz mi kullanıyorum acaba diye düşünmeden bu rakamlara bağımlı kalarak vites değişimni yapabilirsinzi. özellikle mahalle içinde 25 km ye kadar hep 1 . viteste gitmek hiç de yormuyor ve daha güvenli..

2) aracı 40km ye kadar kullanırken arazi vitesine geçirebilirsiniz diyor kitapçık.. yani durup sonra arziye takmanız gerekmiyor..

3) arazi vitesine taktıktan sonra yeşil renkteki arazi vitesi göstergesi yanar.. arazi vitesinden çıktıktan sonra o ışık sönene kadar geri geri gitmek gerekiyor. yaklaşık 5-10 m sonra gösterge bu harketten sonra sönüyor.
 



Ynt: Nissan Terrano II Hakkında Herşey

ha bir de diferansiyel yağını değiştirirken aman dikkat edin...

diferansiyelin üzerinde yalnız hangi tür yağ kullanmanız gerektiğini belirten bir yazı var.. ONLY diye başlar, işte bu yağ türünün haricinde bir difransiyel yağı koyarsanız epey sorun yaşayabilirsiniz..

aklıma geldikçe yazıyorum... vites dişlilerinde ayrıştırıcı bulunmadığından yer yer geri vitese geçişlerde sorun yaşayabilirsiniz... bu durum endişe gerektirecek birşey değil... vitesi önce 1 e alın sonra geri vitese alın. geri vites geçişlerini her daim böyle yaparsanız sorun olmayacakltır. 1. vitese alıp sonra geri vitese aldığınızda da problem yaşarsanız yapmanız gereken tek şey debriyajı tazeleyin.
 

Ynt: Nissan Terrano II Hakkında Herşey

arkadaşlar aramızda otomatık vıtes olanlarda arazı vıtesının oldugu tarafta asırı ısınma oluyor...gaz pedalının orayı ayak kısmına sıcak gelıyor ...bu bır proplemmı sebebı nedır...sızlerın araclarındada boyle bır ısınma oluyormu....
 

Ynt: Nissan Terrano II Hakkında Herşey

"5)motor hacmi 2.4 olduğu için üst motor hacimli araçlar gibi yüksek vergi vermezsiniz.( aynı yaş grubunda 4.0 motor bir arazi taşıtının vergisi 1.700 tl iken , bu araca 6 aylık 156 tl ödersiniz).

Bende aynı benzinli aracın 2001 modeli var. Ben 460 lira ödüyorum. Bu fark nereden geliyor?

Bir de sizdeki kullanma kılavuzunu edinebilme imkanım var mı? Zaman zaman çok büyük eksikliğini hissediyorum.

Bir de görüşlerinize ihtiyaç duyduğum bir durum var. Trabzon Taşköprü yaylasında zirvede Çağıl göl isimli bir göl var. Yüksekliğini IPhone'dan 2548 m olarak okuduk. Yol çok kötü ve rampa. Göle çıkışta özellikle 2000 m'nin üstünde araçta inanılmaz bir çekiş kaybı oluştu ve kolay devirlenmedi. Benzine geçtim ama çok değişiklik olmadı. Sebebi hakkında bilgisi olan varsa paylaşırsa sevinirim
 

Ynt: Nissan Terrano II Hakkında Herşey

Ormancı Ali arkadaş....

öncelikle bahsettiğiniz Motorlu Taşıt vergisi farkı, aracınızın 15 yaş sınırını geçmemiş olmasından kaynaklanıyor...
bendeki araç 1998 model ve 15 yaş sınırını geçti.. sizin aracınız da 15 yaşını devirdikten sonra bu vergi diliminin içine dahil olacak.

Çekiş kaybına gelince; bunun bir değil onlarca nedeni var.. her aracın kendine has bir karakteristik özelliği oluşuyor zamanla... aracın bulunduğu coğrafya, kullanıldığı yerler, kullanış biçimi,, bakımlarının ne şekilde ve kimin tarafından yapıldığı, araç üzerindeki ekipman ve donanımlar ve bunun gibi onlarca sebepten ötürü aracın kendine has bir durumu söz konusu olur. bunu en iyi o aracı kullanan bilebilir elbet.. bahsettiğiniz çekiş düşüklüğüne istineaden de bir değil onlarca sebep olabilir..

Eğer aracı o yükseklikte 2. kademe arazi vitesinde kullanmışsanız ve gaza fazla yüklenmişseniz, bu çekişi düşüren sebeplerden biri olabilir. çünkü bu kademede aracı kullanırken araca gereğinden fazla gaz verildiğinde olay, tırmanma ve çekiş olayını azaltır, gitme olayına, ilerleme olayına döner... bu ilk çırpıda aklıma gelen sebep..

Kullandığınız yakıtın ve de lpg nin kalitesi de o kadar önemli ki, gaz ve lpg yi aldığınız yer, çekişinize etki eder... bu yüzden mümkün olduğu kadar benzini BP den, lpg yi OPET istasyonlarından alın derim..

Tabii ki aracı bilmek ve tanımak lazım.. bahsettiniz sorun belki rakımdan kaynaklanıyor da olabilir.. bu konu hakkında pek bilgim yok.. ancak insan bile deniz seviyesinden bahsettiğiniz yüksekliğe çıktığında metabolizmasında ciddi değişikler olur.. bu araç için de geçerlimidir bilemiyorum.. o yükseklğe hiç araçla çıkmadım..
tavsiyem, işinin ehli iyi bir ustaya aracı tekrar göstermeniz ve ayrıntılı olarak durumu anlatmanız..

aracınızın torpidosunda küçük bir defter ve kalem olursa iyi olur. bir sorunla karşılaştığınızda durumu tüm ayrıntılarıyla not edin, ekrandaki verilerde hangi değişiklikler oluyor rakamsal olarak kaydedin derim. mesela çekiş problemi yaşadığınızda herhangi bir ikaz lambası yandı mı? ya da devir hangi pozisyondan hangi pozisyona geçti. motordan ne gibi bir ses geldi vs. vs gibi...

Devir demişken de; aracı kullanıyorken 2500 devirde sabit gitmek bu araçlar için en ideali... aracı ilk aldığımda gözüm hep göstergede oldu.. 2500 devire sabitleyerk gitmeye çalıştım.. bir müddet sonra baktım ki, beyin bu süreci ototmatik algılıyor ve göstergeye bakmadan da ben aracı 2500 devirde kullanır hale gelme alışkanlığına erişmişim...

Kullanma kılavuzuna gelince; o kılavuzdan çoğaltacağım nasipse, ihtiyacı olan arkadaşlara vermek için... adresinizi verirseniz yakın zamanda size kargoyla gönderirim nasipse...

selametle... hayırlı bayramlar...
 

Ynt: Nissan Terrano II Hakkında Herşey

Sayın sorarlarsa arazideyim (Kusura bakmayın isminizi yazmamışsınız),

Arabanın alçak rakımda hiçbir sorunu yok. Sorun 1500 m'nin üzerinde oluşmaya başlıyor. Ustalar avans ayarından olabilir diyor. Bartın'da yüksek rakım olmadığından sorun yok. Ateşleme sistemini ve ayarları komple gözden geçirmeyi düşünüyorum.

Adresimi aşağıya yazıyorum. Bana bir adet kullanma kılavuzu gönderebilirseniz müteşekkir olurum. Eğer imkanınız varsa tarayıp PDF olarak ta yollayabilirsiniz.

Selamlar

Ali DURKAYA
Bartın Üniversitesi
Orman Fakültesi
Orman Mühendisliği Bölümü
BARTIN
 




Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,745
Mesajlar
1,523,079
Kayıtlı Üye Sayımız
166,561
Kaydolan Son Üyemiz
Alkan033

Çevrimiçi üyeler

SON KONULAR



Geri
Üst