Ynt: Nissan Terrano II Hakkında Herşey
herkese merhabalar... yeniyim burada... uzun araştırmalar sonucu 98 model nissan terrano 2.4 benzinli (gazlı) bir araç aldım..
neden terrano derseniz:
1)öncelikle yüksek bir araç, yükseltme kitine gereksinim duymadan kullanabilirsiniz. türkiyedeki yol koşullarına bakılırsa bu araç yükseklik bakımından ideal. kasisti, çukurdu, kaldırımdı dinlemiyor.
2)benzinli bir araç olduğu için gaz takılabiliyor ve yakıt maliyeti azalıyor.
3)benzinli bir araç olduğu için dizel araçlarda karşılaşacağınız sorunlarla karşılaşmıyorsunuz.
4)manuel vites seçeneği hem şanzuman sorununu minimize ediyor, hem de otomatik vitesteki yakıt sarfiyatının önüne geçiyor.
5)motor hacmi 2.4 olduğu için üst motor hacimli araçlar gibi yüksek vergi vermezsiniz.( aynı yaş grubunda 4.0 motor bir arazi taşıtının vergisi 1.700 tl iken , bu araca 6 aylık 156 tl ödersiniz)
6)henüz kullanma şansım olmadı ancak kullanılırken içindeydim, karda kar lastiksiz öyle bir rampa çıktı ki, zaten onu gördükten sonra araç bana sıcak geldi.çamur ve çim için aynı şey söylenemez belki ama karda harika bir araç.
7)diğer araçlarda bulunan abs, airbag, klima, sunroof gibi konforlar bu araçta mevcut . dijital ve elektronikten uzak donanımı bana çekici geldi.. örneğin kliması dijital değil, bence bu artı bir unsur.
8)bagaj hacmi geniş. gerçi tüp takıldığında simit yapma şansı biraz zor, tüp tankı her ne kadar bagajı daraltıyor gibi görünse de kalan yer gayet geniş.
9)özelliklerine göre fiyat açısından gayet makul bir fiyatı var.17.000 ile 25.000 arasında çok rahat bu araçlar alınabiliyor. ben 22.750 tl verdim. yanında 5 adet sıfır off roads lastiği ile beraber.
10) sonuçta japon malı bir araç. yerli ve binilebilir düzeyde sayılacak bir arabaya verilecek para, terranonun ederinin çok üzerinde. 25.000 tl lık yerli binek araçlara baktım, bir de terranoya. daha az bir fiyata 4*4 keyfini, yüksek araç keyfini ve japon aracı keyfini yaşadım.
EKSİK GÖRDÜKLERİM
1) DİNGİL MESAFESİ çok geniş olmadığından viraj problemi yok değil.. ancak bütün yüksek şaseli arçlarda bu sorun kısmen de olsa var. sürat yapmadığınız sürece herhangi bir sıkıntı yok. sürat yapacaksanız zaten performans aracınız olmalı , arazi aracınız değil.
inanın bunun haricinde bir de şoför mahalindeki camın açma kapama düğmesini koydukları yer biraz sıkıntı yaşatıyor.. onun haricinde bir sıkıntı yaşamadım şükür.
ARACI ALACAK ARKADAŞLARA TAVSİYE
1) BİR DEFAYA MAHSUS ARACI GENEL BİR REVİZYONDAN GEÇİRİN DERİM. aracı aldıktan sonra herhangi bir büyük sıkıntısı olmamasına karşın....
şanzumanı söktürüp tüm parçalarını temizlettim. şanzuman yağını sıfırladım..
-diferansiyelini söktürüp parçalarını temizlettim ve diferansiyel yağını sıfırladım...
--fren merkezlerini, el ferni telini, balataları değiştirdim.
aküsünü sıfırladım.(keyfekeder)
-bujilerini ve tüm filtrelerini değiştirdim.
--motor yağını değiştirdim.
--rot balansını yaptırdım..
lpg gaz ayarlarını yaptırdım.
tüm bu saydıklarımı herhangi bir sorun yokken yaptım. içim rahat etsin diye.. (3000 tl kadar tuttu)...
--- sadece orta rot kolu değişmesi gerekiyordu o da 110 tl ye mal oldu o kadar.
servisteki ustalar da hayret etti.. araç neredeyse sıfırlandı dediler.şu an gerçekten de sıfır gibi oldu.
---------------------------------------
piyasada temiz 2.4 benzinli bulmak, dizel terrano modellerini bulmaktan zor.. ama pekçok ilan gördüm 19.000--
22.000 bandında... alcak arkadaş aldıktan sonra bahsettiğim unsurlaraa dair bir bakım yaprasa kolay vazgeçemez bu araçtan..
-----------------------------------------------------------
komşum bu aracı 60-70 binlik bir araç sanıyordu... fiyatını söyleyince şaşırdı diğer arkadaşlarımın şaşırdığı gibi... şu an pek çok tanıdığımd da hatta ev sahibim de bu aracı almayı kafasına koydu...
--------
yeni geldim bu siteye ama epey kelime sarfiyatı yaptım sanırımm.. umarım bilgilerini ve tecrübelerini paylaşacağım yeni arkadaşlar tanıma fırsatım olur.. saygılar...
Mesajı düzenle
Read more: http://www.gezenbilir.com/index.php?topic=88471.0#ixzz22xhvdNKw