Neden Ssangyong Seçtik - Seçtiniz?

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan sabri yucel Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 211
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 89,401
off rumuzlu ssang kullanicisi arkadasimizin yorumu :smiley:




<blockquote>Zamanla tekrar dener, fikrinizi paylaşırsınız. Aslında fazla cesarete de gerek yok. Zira bilinen ve satılan bir teknolojinin farklı bir adaptasyonu. Neticede, Renault (Kaleos), Chewrolet Daewo (Captiva), Kia, Hyundai gibi alışılmış üretimlerin üçüncü ayağı bu SsangYong'lar ve genleri Mercedes Benz'e, oradan Unimog teknolojisine ve oradan panzerlerin arazi alışkanlığına uzanıyor. Bütün bu genetik yapı çağdaş teknoloji ve malzeme ile bütünleştirilmiş.

Marka bir ürüne Mercedes Benz'e ML serisine 130.000 Euro verebiliyorsunuz. Aynı ürünün Güney Koreo adaptasyonuna verdiğiniz bedel 65.000 YL 30.000 Euro. Yani zaten ödediğiniz kilo ile malzeme parası. 2.000 kg 2.300 kg malı (20.000-25.000 vergi düşünsek) 40.000 TL'ye belkide Orijinal Mercedes Benz XDİ (Extra Diesl İnjection) alıyorsunuz.


310 nm torq. 141 hp motor. Gaziantep İstanbul arasını, tüm molalar dahil 11 saate sığdıran, 250 TL yakıt (EuroDiesel Faz 4) bir araç alabiliyorsunuz.

Buna karar vermek de fazla cesaret işi değil doğrusu.

Hele bir de bunu pikap olarak alırsanız. Yani ticari. Vergisi az olduğu için 30.000 TL'ye az kilometreli 2009 dört çeker bir aracınız orman yollarında dolaşıyor olabilir.

Bu bedele 20-30 yaşındaki araçları modifiye etmeye uğraşıyoruz.

Pikap dışındaki araçda ESP'de alabiliyorsunuz. Bonus.

Olay bir noktada şudur.

Araziye çıkacağımız araç mutlaka yıllar yaşamış bir tecrübeli ihtiyar araç mı olmalı yoksa, offRoad'a genç, dinamik yorulmamış araçlar mı yakışır ?
</blockquote>
Mektubumun amacını aşmasını istemem.

1987 yılında LadaNiva ile başladım. Bir Lada daha, Daihatsu Terios 1,3 SX, Daihatsu Terios 1,5 Gold, bir Jimny, bir Samurai, üç SsangYong kullanageldim. Toyotaya bindim, Pajeroya bindim, başka Jimny'lere bindim. Farklı lâstiklerle orman yolları çamurlar, sular, tepeler, yaylalar karlı yollar, kumlar, çeşitli güzellikleri yaşama şansım oldu. Daha işin başında olduğumu düşünüyorum. 1962'den beri araba kullanırım. VW ile başladım, Opel, Renault sürdü gitti.
Amacım hiç bir markaya olduğundan fazla değer biçmek değildir.

Benim tüm alışverişlerimde ve 43 yılık ticari hayatımda bir tek kriterim olmuştur.

Aynı paraya başka neler yapılabilir ?

Göreceli mukayese.

Fiyat performans dengesi.

Lütfen yazdıklarımı bu açıdan değerlendiriniz.
Tek düşüncem şudur. Biz bu araçlar bu malzemeler için yurt dışına para ödüyoruz.
Tek galiem şudur; Aynı paraya daha çok, daha iyi mal almak.
Ülkem adına.
 

Etiketler
sabri yucel' Alıntı:
off rumuzlu ssang kullanicisi arkadasimizin yorumu :smiley:




<blockquote>Zamanla tekrar dener, fikrinizi paylaşırsınız. Aslında fazla cesarete de gerek yok. Zira bilinen ve satılan bir teknolojinin farklı bir adaptasyonu. Neticede, Renault (Kaleos), Chewrolet Daewo (Captiva), Kia, Hyundai gibi alışılmış üretimlerin üçüncü ayağı bu SsangYong'lar ve genleri Mercedes Benz'e, oradan Unimog teknolojisine ve oradan panzerlerin arazi alışkanlığına uzanıyor. Bütün bu genetik yapı çağdaş teknoloji ve malzeme ile bütünleştirilmiş.

Marka bir ürüne Mercedes Benz'e ML serisine 130.000 Euro verebiliyorsunuz. Aynı ürünün Güney Koreo adaptasyonuna verdiğiniz bedel 65.000 YL 30.000 Euro. Yani zaten ödediğiniz kilo ile malzeme parası. 2.000 kg 2.300 kg malı (20.000-25.000 vergi düşünsek) 40.000 TL'ye belkide Orijinal Mercedes Benz XDİ (Extra Diesl İnjection) alıyorsunuz.


310 nm torq. 141 hp motor. Gaziantep İstanbul arasını, tüm molalar dahil 11 saate sığdıran, 250 TL yakıt (EuroDiesel Faz 4) bir araç alabiliyorsunuz.

Buna karar vermek de fazla cesaret işi değil doğrusu.

Hele bir de bunu pikap olarak alırsanız. Yani ticari. Vergisi az olduğu için 30.000 TL'ye az kilometreli 2009 dört çeker bir aracınız orman yollarında dolaşıyor olabilir.

Bu bedele 20-30 yaşındaki araçları modifiye etmeye uğraşıyoruz.

Pikap dışındaki araçda ESP'de alabiliyorsunuz. Bonus.

Olay bir noktada şudur.

Araziye çıkacağımız araç mutlaka yıllar yaşamış bir tecrübeli ihtiyar araç mı olmalı yoksa, offRoad'a genç, dinamik yorulmamış araçlar mı yakışır ?
</blockquote>
Mektubumun amacını aşmasını istemem.

1987 yılında LadaNiva ile başladım. Bir Lada daha, Daihatsu Terios 1,3 SX, Daihatsu Terios 1,5 Gold, bir Jimny, bir Samurai, üç SsangYong kullanageldim. Toyotaya bindim, Pajeroya bindim, başka Jimny'lere bindim. Farklı lâstiklerle orman yolları çamurlar, sular, tepeler, yaylalar karlı yollar, kumlar, çeşitli güzellikleri yaşama şansım oldu. Daha işin başında olduğumu düşünüyorum. 1962'den beri araba kullanırım. VW ile başladım, Opel, Renault sürdü gitti.
Amacım hiç bir markaya olduğundan fazla değer biçmek değildir.

Benim tüm alışverişlerimde ve 43 yılık ticari hayatımda bir tek kriterim olmuştur.

Aynı paraya başka neler yapılabilir ?

Göreceli mukayese.

Fiyat performans dengesi.

Lütfen yazdıklarımı bu açıdan değerlendiriniz.
Tek düşüncem şudur. Biz bu araçlar bu malzemeler için yurt dışına para ödüyoruz.
Tek galiem şudur; Aynı paraya daha çok, daha iyi mal almak.
Ülkem adına.
Olağanüstü bir yorum
 


yukarıdaki yorumu daha önce okumuştum,bu şekilde bir izahaatten sonra hala tartışma yapanlar ne düşünceyle yapıyorlar acaba ???
 




Önyargılara bir örnekte ben vereyim eşim arabayı görünce bu arabayı ben kullanamam çok büyük arkası gözükmüyo nasıl park ederim vs.vs. İlk Şileye götürdüm kumda direksiyona geçti 4 çekere almadım ilkönce. Başladı zor gidiyo battık kaldık deyince 4 çekere almayı öğrettim 4çekerde kumları kazımaya başlayınca ve kimsenin gidemediği yerlere gitdikce onun aşkıda pekişti şu anda trafikte azrail gibi giden ssang görürseniz kesin benim hanımdır. Park sorununuda kaldırımları kullanarak hallediyo.Yeni karondoya pek ısınamadım. Bence en kıral actıyon.

Ile5
 

memocan82' Alıntı:
Önyargılara bir örnekte ben vereyim eşim arabayı görünce bu arabayı ben kullanamam çok büyük arkası gözükmüyo nasıl park ederim vs.vs. İlk Şileye götürdüm kumda direksiyona geçti 4 çekere almadım ilkönce. Başladı zor gidiyo battık kaldık deyince 4 çekere almayı öğrettim 4çekerde kumları kazımaya başlayınca ve kimsenin gidemediği yerlere gitdikce onun aşkıda pekişti şu anda trafikte azrail gibi giden ssang görürseniz kesin benim hanımdır. Park sorununuda kaldırımları kullanarak hallediyo.Yeni karondoya pek ısınamadım. Bence en kıral actıyon.


Isınacak bir tarafı yok ki zaten... Şu an getirip sattıkları araba bildiğimiz sıradan ticari kamyonet...

Benim merak ettiğim husus Ssangyong galerilerdeki satıcıların bu boşline kamyoneti müşterilere nasıl pazarladığı... 8)
 

dammak' Alıntı:
Isınacak bir tarafı yok ki zaten... Şu an getirip sattıkları araba bildiğimiz sıradan ticari kamyonet...

Benim merak ettiğim husus Ssangyong galerilerdeki satıcıların bu boşline kamyoneti müşterilere nasıl pazarladığı... 8)
Öyle bir pazarlamaya çalışıyorlar ki burunlarından kıl aldırmıyorlar.Çelik jant,krom aksesuar v.b. opsiyonları geçtim;merkezi kilidi bile hediye etmiyorlar.Ben ilk çıktığında 260 km yol yapıp bakmaya gitmiştim...
 

bana kalırsa yeni araçlarda öyle çok takılacak bir donanım eksikliği yok;

- çelik jant yok ( daha iyi zaten orjinal jantları ofsetli değil spacer falan yaptırmak gerekiyor, başka çelik jant alayım deseniz üstündekilere yazık olacak, böyle olunca insan hiç acımadan kafasına göre jant alır hiç olmazsa)

-otomatik ve manuel klima farkı

-2 hava yastığı yerine 1 hava yastığı (9 hava yastığı olan bir araç 3-5 takla atmış hiçbiri açılmamıştı/// siz temkinli olun zaten hava yastığına kalacak işi aracın sağlamlığı tolere eder kanısındayım)

-uzaktan kumanda olayına gelince actyon sports unda çok efektif bir alarmı yok zaten sadece kapılara bağlı gibi hiç olmazsa adam akıllı bir alarm taktırılır ve cam kaldırma modülleri falan gibi şeylerde kullanılabilir // veya aynaları aracı kilitlediğinizde kapanması gibi v.s....
 

actyon sports 4x4' Alıntı:
bana kalırsa yeni araçlarda öyle çok takılacak bir donanım eksikliği yok;

- çelik jant yok ( daha iyi zaten orjinal jantları ofsetli değil spacer falan yaptırmak gerekiyor, başka çelik jant alayım deseniz üstündekilere yazık olacak, böyle olunca insan hiç acımadan kafasına göre jant alır hiç olmazsa)

-otomatik ve manuel klima farkı

-2 hava yastığı yerine 1 hava yastığı (9 hava yastığı olan bir araç 3-5 takla atmış hiçbiri açılmamıştı/// siz temkinli olun zaten hava yastığına kalacak işi aracın sağlamlığı tolere eder kanısındayım)

-uzaktan kumanda olayına gelince actyon sports unda çok efektif bir alarmı yok zaten sadece kapılara bağlı gibi hiç olmazsa adam akıllı bir alarm taktırılır ve cam kaldırma modülleri falan gibi şeylerde kullanılabilir // veya aynaları aracı kilitlediğinizde kapanması gibi v.s....


Bunlara cruise kontrolü de ekleyin...

Eee zaten bende bunu söylüyor ve boşline araba diyorum ya... ;D ;D ;D
 



actyon sports 4x4' Alıntı:
bana kalırsa yeni araçlarda öyle çok takılacak bir donanım eksikliği yok;

- çelik jant yok ( daha iyi zaten orjinal jantları ofsetli değil spacer falan yaptırmak gerekiyor, başka çelik jant alayım deseniz üstündekilere yazık olacak, böyle olunca insan hiç acımadan kafasına göre jant alır hiç olmazsa)

-otomatik ve manuel klima farkı

-2 hava yastığı yerine 1 hava yastığı (9 hava yastığı olan bir araç 3-5 takla atmış hiçbiri açılmamıştı/// siz temkinli olun zaten hava yastığına kalacak işi aracın sağlamlığı tolere eder kanısındayım)

-uzaktan kumanda olayına gelince actyon sports unda çok efektif bir alarmı yok zaten sadece kapılara bağlı gibi hiç olmazsa adam akıllı bir alarm taktırılır ve cam kaldırma modülleri falan gibi şeylerde kullanılabilir // veya aynaları aracı kilitlediğinizde kapanması gibi v.s....
Bunları fiyat olarak üzerine eklersek Korandonun cazibesi kalmıyor.Şöyle ki (Bu fiyatların bazıları bana bayiden verilmiştir)
Çelik jant:2.000 TL
Kasa kapama:2.000 TL
Krom kapı kolu:850 TL
Hava yastığı fiyat farkı 350 TL(Başka bir araç için geçerli fiyattır)
Digital Klima Farkı :1.000 TL
Merkezi Kilit :200 TL
Otomatik Korando :43.000 TL
Toplamda 50.000 lirayı buluyor...
 

talkie77' Alıntı:
Bunları fiyat olarak üzerine eklersek Korandonun cazibesi kalmıyor.Şöyle ki (Bu fiyatların bazıları bana bayiden verilmiştir)
Çelik jant:2.000 TL
Kasa kapama:2.000 TL
Krom kapı kolu:850 TL
Hava yastığı fiyat farkı 350 TL(Başka bir araç için geçerli fiyattır)
Digital Klima Farkı :1.000 TL
Merkezi Kilit :200 TL
Otomatik Korando :43.000 TL
Toplamda 50.000 lirayı buluyor...


Cazibesinin kalmaması bir yana böyle toplama aksesuarlarla orijinal gibi de olmaz...

Arkaya takılan kapaklarda bile boya tutmuyor... Renklerde ton farkı var... İnsan işini ciddiye alır ve bu işin yan sanayicisine Ssangyong'un kullandığı orijinal boyanın numarasını verir... Ama nerede bizde o incelik... Nasılsa el mahkum satılıyor...

Ne vardı yani bu arabaları bir kaç aksesuar seviyesinde getirselerdi de isteyen istediğini seçseydi...

Bizde gidip adam gibi bir pick-up alsaydık...

Neymiş lansmanda ucuz olacakmış da, çok satacaklarmış da...

Sevsinler sizi...

Millet parayı sokaktan topluyor ya...

Ucuz buldu diye; "mal bulmuş mağribi gibi" koşup hemen arabanın üstüne atlayacak...
 

dammak' Alıntı:
Cazibesinin kalmaması bir yana böyle toplama aksesuarlarla orijinal gibi de olmaz...

Arkaya takılan kapaklarda bile boya tutmuyor... Renklerde ton farkı var... İnsan işini ciddiye alır ve bu işin yan sanayicisine Ssangyong'un kullandığı orijinal boyanın numarasını verir... Ama nerede bizde o incelik... Nasılsa el mahkum satılıyor...

Ne vardı yani bu arabaları bir kaç aksesuar seviyesinde getirselerdi de isteyen istediğini seçseydi...

Bizde gidip adam gibi bir pick-up alsaydık...

Neymiş lansmanda ucuz olacakmış da, çok satacaklarmış da...

Sevsinler sizi...

Millet parayı sokaktan topluyor ya...

Ucuz buldu diye; "mal bulmuş mağribi gibi" koşup hemen arabanın üstüne atlayacak...
Araç özelliklerine göre çok iyi fiyatlı
Donanım eksiği mutlaka var
tek hava yastıklı Transporter
Klimasız Golf
Arka camları manuel Polo
Bakın bakalım kaç paraya satılıyor
Piyasadaki en kötü dizel otomatik 45 Bin Tl onlarda B sınıfı küçücük bir araba
50 Bin TL sizce buaraba için pahalı mı?
 

rottweiler' Alıntı:
Araç özelliklerine göre çok iyi fiyatlı
Donanım eksiği mutlaka var
tek hava yastıklı Transporter
Klimasız Golf
Arka camları manuel Polo
Bakın bakalım kaç paraya satılıyor
Piyasadaki en kötü dizel otomatik 45 Bin Tl onlarda B sınıfı küçücük bir araba
50 Bin TL sizce buaraba için pahalı mı?
Pahalı değil tabiki donanımına göre fiyatı makul ama forumda anlatılmak istenen bu değil,tercih olarak donanım olarak alternatif olmaması.
 

Yanlış anlaşılma olmasın.Ben Ssangyongu kötüleme maksadıyla yazmadım;hatta flörtte olduğumu bile söyleyebilirim.Sadece Korando sports şu seviyede bekleneni veremedi...
 



talkie77' Alıntı:
Yanlış anlaşılma olmasın.Ben Ssangyongu kötüleme maksadıyla yazmadım;hatta flörtte olduğumu bile söyleyebilirim.Sadece Korando sports şu seviyede bekleneni veremedi...


Aynen öyle...

Getir kardeşim 4 - 5 farklı donanım seviyesinde araç isteyen istediğini alsın...

Çok şükür herkes kendi kesesinin hesabını yapabilecek kapasitede... Hele de bir pick-up için 50 - 60 hatta 65 bin lirayı gözden çıkartmış olanlar...

İşte anlatmaya çalıştığımız bu...

Bıraksınlar kendi seçimimizi biz kendimiz yapalım...

Başkaları bizim yerimize düşünmesinler...
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,475
Mesajlar
1,518,497
Kayıtlı Üye Sayımız
172,126
Kaydolan Son Üyemiz
Mev

Çevrimiçi üyeler

SON KONULAR



Geri
Üst