sabri yucel
2009 kyron
off rumuzlu ssang kullanicisi arkadasimizin yorumu
<blockquote>Zamanla tekrar dener, fikrinizi paylaşırsınız. Aslında fazla cesarete de gerek yok. Zira bilinen ve satılan bir teknolojinin farklı bir adaptasyonu. Neticede, Renault (Kaleos), Chewrolet Daewo (Captiva), Kia, Hyundai gibi alışılmış üretimlerin üçüncü ayağı bu SsangYong'lar ve genleri Mercedes Benz'e, oradan Unimog teknolojisine ve oradan panzerlerin arazi alışkanlığına uzanıyor. Bütün bu genetik yapı çağdaş teknoloji ve malzeme ile bütünleştirilmiş.
Marka bir ürüne Mercedes Benz'e ML serisine 130.000 Euro verebiliyorsunuz. Aynı ürünün Güney Koreo adaptasyonuna verdiğiniz bedel 65.000 YL 30.000 Euro. Yani zaten ödediğiniz kilo ile malzeme parası. 2.000 kg 2.300 kg malı (20.000-25.000 vergi düşünsek) 40.000 TL'ye belkide Orijinal Mercedes Benz XDİ (Extra Diesl İnjection) alıyorsunuz.
310 nm torq. 141 hp motor. Gaziantep İstanbul arasını, tüm molalar dahil 11 saate sığdıran, 250 TL yakıt (EuroDiesel Faz 4) bir araç alabiliyorsunuz.
Buna karar vermek de fazla cesaret işi değil doğrusu.
Hele bir de bunu pikap olarak alırsanız. Yani ticari. Vergisi az olduğu için 30.000 TL'ye az kilometreli 2009 dört çeker bir aracınız orman yollarında dolaşıyor olabilir.
Bu bedele 20-30 yaşındaki araçları modifiye etmeye uğraşıyoruz.
Pikap dışındaki araçda ESP'de alabiliyorsunuz. Bonus.
Olay bir noktada şudur.
Araziye çıkacağımız araç mutlaka yıllar yaşamış bir tecrübeli ihtiyar araç mı olmalı yoksa, offRoad'a genç, dinamik yorulmamış araçlar mı yakışır ?
</blockquote>
Mektubumun amacını aşmasını istemem.
1987 yılında LadaNiva ile başladım. Bir Lada daha, Daihatsu Terios 1,3 SX, Daihatsu Terios 1,5 Gold, bir Jimny, bir Samurai, üç SsangYong kullanageldim. Toyotaya bindim, Pajeroya bindim, başka Jimny'lere bindim. Farklı lâstiklerle orman yolları çamurlar, sular, tepeler, yaylalar karlı yollar, kumlar, çeşitli güzellikleri yaşama şansım oldu. Daha işin başında olduğumu düşünüyorum. 1962'den beri araba kullanırım. VW ile başladım, Opel, Renault sürdü gitti.
Amacım hiç bir markaya olduğundan fazla değer biçmek değildir.
Benim tüm alışverişlerimde ve 43 yılık ticari hayatımda bir tek kriterim olmuştur.
Aynı paraya başka neler yapılabilir ?
Göreceli mukayese.
Fiyat performans dengesi.
Lütfen yazdıklarımı bu açıdan değerlendiriniz.
Tek düşüncem şudur. Biz bu araçlar bu malzemeler için yurt dışına para ödüyoruz.
Tek galiem şudur; Aynı paraya daha çok, daha iyi mal almak.
Ülkem adına.
<blockquote>Zamanla tekrar dener, fikrinizi paylaşırsınız. Aslında fazla cesarete de gerek yok. Zira bilinen ve satılan bir teknolojinin farklı bir adaptasyonu. Neticede, Renault (Kaleos), Chewrolet Daewo (Captiva), Kia, Hyundai gibi alışılmış üretimlerin üçüncü ayağı bu SsangYong'lar ve genleri Mercedes Benz'e, oradan Unimog teknolojisine ve oradan panzerlerin arazi alışkanlığına uzanıyor. Bütün bu genetik yapı çağdaş teknoloji ve malzeme ile bütünleştirilmiş.
Marka bir ürüne Mercedes Benz'e ML serisine 130.000 Euro verebiliyorsunuz. Aynı ürünün Güney Koreo adaptasyonuna verdiğiniz bedel 65.000 YL 30.000 Euro. Yani zaten ödediğiniz kilo ile malzeme parası. 2.000 kg 2.300 kg malı (20.000-25.000 vergi düşünsek) 40.000 TL'ye belkide Orijinal Mercedes Benz XDİ (Extra Diesl İnjection) alıyorsunuz.
310 nm torq. 141 hp motor. Gaziantep İstanbul arasını, tüm molalar dahil 11 saate sığdıran, 250 TL yakıt (EuroDiesel Faz 4) bir araç alabiliyorsunuz.
Buna karar vermek de fazla cesaret işi değil doğrusu.
Hele bir de bunu pikap olarak alırsanız. Yani ticari. Vergisi az olduğu için 30.000 TL'ye az kilometreli 2009 dört çeker bir aracınız orman yollarında dolaşıyor olabilir.
Bu bedele 20-30 yaşındaki araçları modifiye etmeye uğraşıyoruz.
Pikap dışındaki araçda ESP'de alabiliyorsunuz. Bonus.
Olay bir noktada şudur.
Araziye çıkacağımız araç mutlaka yıllar yaşamış bir tecrübeli ihtiyar araç mı olmalı yoksa, offRoad'a genç, dinamik yorulmamış araçlar mı yakışır ?
</blockquote>
Mektubumun amacını aşmasını istemem.
1987 yılında LadaNiva ile başladım. Bir Lada daha, Daihatsu Terios 1,3 SX, Daihatsu Terios 1,5 Gold, bir Jimny, bir Samurai, üç SsangYong kullanageldim. Toyotaya bindim, Pajeroya bindim, başka Jimny'lere bindim. Farklı lâstiklerle orman yolları çamurlar, sular, tepeler, yaylalar karlı yollar, kumlar, çeşitli güzellikleri yaşama şansım oldu. Daha işin başında olduğumu düşünüyorum. 1962'den beri araba kullanırım. VW ile başladım, Opel, Renault sürdü gitti.
Amacım hiç bir markaya olduğundan fazla değer biçmek değildir.
Benim tüm alışverişlerimde ve 43 yılık ticari hayatımda bir tek kriterim olmuştur.
Aynı paraya başka neler yapılabilir ?
Göreceli mukayese.
Fiyat performans dengesi.
Lütfen yazdıklarımı bu açıdan değerlendiriniz.
Tek düşüncem şudur. Biz bu araçlar bu malzemeler için yurt dışına para ödüyoruz.
Tek galiem şudur; Aynı paraya daha çok, daha iyi mal almak.
Ülkem adına.