nuritunc
Üşüdü Hayal Ötem...
Ynt: Neden Nissan Terrano Değil ??
bildigim kadariyla yok ama iyce bi arastirmak lazim
bildigim kadariyla yok ama iyce bi arastirmak lazim
Sunay' Alıntı:Selamlar,
Bahsi geçen 2.7 Diesel motorlarındaki hararet probleminden kaynaklı şikayetlerden dolayı Nissan' ın Türkiye' ye Bir mühendis göndererek bu araçları servirine çağırmış ve Motor
Beyni, Radyatör, ve Vantilatöründe değişiklik yapmış. Türkiyede' ki araçların büyük bir çoğunluğuna bu işlem uygulanmış.
Bu bilgiyi Nissan servisinden aldım. Benim Öğrenmek istediğim; Bu değişikliklerden sonda problem çözüldümü yoksa motor sıkıntı yaratmaya devam devam ettimi? Ben de bir arazi aracı almayı düşünüyorum ve bu aracı araştırıyorum, zira fiyatları çok uygun. Bilgisi olanlar paylaşırsa sevinirim.
Teşekkürler.
Sunay' Alıntı:Selamlar,
Verdiğiniz bilgiler için çok teşekkür ederim. Çok yardımcı oldu ve fikrim değişti diyebilirim. Bir sorum daha olacaktı; Düz şanzıman ve otomatik şanzıman ile ilgili bilginiz var ise rica etsem şu aralar karar verme aşamasındayım. Ayrıca Alırken dikkat etmem gereken noktalar hakkında da yardımcı olabilirseniz çok sevinirim.
Teşekkürler...
terrano' Alıntı:şahsi fikrim düz şanzıman tercih etmekten yanadır. daha az yakar, tamiri kolaydır,arazide performansı daha iyidir.
yakıt az yakması için ayrılabilen şanzıman olması daha iyidir. sürekli 4 çekenlerin sarfiyatı daha fazladır, arazide kullanacaksanız 4H den başka 4L de olması güzel olur.
ön çekerlerin devreye girip girmediğine mutlaka bakınız. lifte kaldırarak bakmak yerine hafif yokuşta toprak ya da kaygan zeminde önler patinaj yapıyormu bakınız. lliftte hafif dönmesi yanıltıcı olabilir.
japon arabalarının parçaları bol ,kolay bulunuyor ve ucuz, tabi servislerindeki fiyatları kasdetmiyorum.istanbulda ki toptancısından temin edilebiliyor. diğer markaların parçaları konusunda için başka arkadaşlardan da görüş almak daha sağlıklı olur.
eğer sanayide 4x4 den anlayan bir ustanız yoksa arazi araçlarını temiz kullanan birinden almak daha iyidir . bazıları araçları kötü kullanıp tamir masrafı boylarını aşınca satmaya çalışırlar.
genel olarak bir ustaya gösterdikten sonra bile bazı sıkıntıları sonradan çıkabiliyor. servisler çok pahalı. iyi bir ustanızın olmasında fayda var. 4x4 konusunu bilen bir ustayla araç bir kere iyi toparlanırsa kolay kolay bozulmuyor.
modeli eski dizel araçlar çıktığında türkiyede eurodizel yoktu. kötü yakıt ve kötü kullanımdan motorları bitik değilse yada motor tekrar yapılmışsa alınabilir. artık eurodizel var. ayrıca turbonun, mazot pompası ve enjektörlerin de elden geçmesi gerekebilir.sonrasında uzun yıllar gider.
bu arada ustalar kendilerini güncelleyemiyorlar ben servislerin söylediklerini de herzaman inandırıcı bulmuyorum. bu yüzden kendi ustamla hertürlü araba işini en kolay ve ucuz yoldan halledebiliyorum. bu yüzden fikir alıyorum ama kendim de araştırıyorum. vardığım sonuç şudur ki insanların çoğu kulaktan dolma bilgilerle hareket ediyorlar.ne araç alırsanız alın , keşke şunu alsaydın ya da bu araçta şu problem var keşke almasaydın diyen çıkacaktır.
bunların hepsi mekaniktir, hepsinde belli zaman sonra problem çıkabilir, ama hepsi de hallolur. sanılıyor ki bir araç alınır ve ömür boyu sorunsuz kullanılır.
daha önce bahsi geçen hararet problemi içinse ; japon mühendislerin yaptıklarına servisteki ustalardan daha çok güveniyorum.
hararet konusunda eklemek istediğim bir şey daha aklıma geldi; problemi çözebilen hiçbir usta araca bahane atmaz. servislerse belli kalıpların dışına çıkmazlar. nissan servisi kendiliğinden araçta farklı bir değişiklik yapıp standardı değiştiremeyeceğinden nissan dan mühendis getirtip baktırmış ve onay almıştır diye düşünüyorum . ama sanayiye bile gidilse, zaten sıradan bir usta radyatör fan termiği sağlamsa ,radyatör değişikliği ya da bugünün çoğu aracında bulunan ikinci elektrikli fan eklemeyi vs akıl ederdi zaten.
daha önce de dediğim gibi araçlarla ilgili gözlemlerim, deneyimlerim ve denemelerim geliştikçe paylaşmaya devam edeceğim .
görüşmek üzere