Neden Nissan Terrano Değil ??

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan barb_alone Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 117
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 140,749

Etiketler
Ynt: Neden Nissan Terrano Değil ??

Bence de; En doğru araç sevdiğin araçtır.
 

Ynt: Neden Nissan Terrano Değil ??

daha önce nissan pathfinder ve nissan skystar kullandım arazidede asfaltta kayaların tepesinde sanki arabayı bozmak yada biyerlerini kırmak içn uğraşıyomuşum gibi atladım zıpladım canını okudum ama araç banamısın demedi hakikaten çok sağlam araçlar bakımları düzgün yapılıyorsa yolda bırakan bi nissan görmedim ve şimdi land almayı düşünüyordum ama terranoyu görünce birden içiim kaynadı :smiley: ilk aşk galiba :smiley:) gene dayanamayıp bir nissan alırsam şaşırmayın dostlar :smiley: herkezede tavsiye ederim
 

Ynt: Neden Nissan Terrano Değil ??

arkadaşlar 2.7 terrano tdi aracımı sıcakta, yokuşta epey bir zorladım. hararet filan olmadı.bu modellerde ortak sorun olarak dile getirilen hararet sorunu için mazot pompasına da bakılmasını öneriyorum. benimkinde de hararet problemi ilk aldığım zamanlar olmuştu. tüm soğutma sistemine bakıldığı halde tam halledilemeyince ,yakıt sarfiyatının fazla olmasından mazot pompasından şüphelenmiştim.mazot pompası onarılınca şimdi herşeyi ile mükemmel gidiyor araç. tüm zorlamalarıma rağmen en ufak bir hararet göstermedi. 200.000 km de turbo değiştirdim. şimdi çekişi ve gücü daha da mükemmel.yakıt masrafı benim diğer 2000 motor benzinli araçtan daha az.
araç muayenesini yeni yaptırdım .eksoz susturucusu dışardan paslıymış hafif kusur verdiler :smiley:
 

Ynt: Neden Nissan Terrano Değil ??

walla muayane olayı muamma hala

edirne de hafif kusur almayan araba yok gibi söylenti sigorta firmaları için oluomuş ne mantık anlamadım ama çıkar kokusu yakında
 



Ynt: Neden Nissan Terrano Değil ??

hafif kusur muayene için problem olmuyor. zaten size bilgi için yazdık dediler. yoksa bişi yaptırıpda gelin demiyorlar hafif kusurda.
 

Ynt: Neden Nissan Terrano Değil ??

Selamlar,
Bahsi geçen 2.7 Diesel motorlarındaki hararet probleminden kaynaklı şikayetlerden dolayı Nissan' ın Türkiye' ye Bir mühendis göndererek bu araçları servirine çağırmış ve Motor
Beyni, Radyatör, ve Vantilatöründe değişiklik yapmış. Türkiyede' ki araçların büyük bir çoğunluğuna bu işlem uygulanmış.
Bu bilgiyi Nissan servisinden aldım. Benim Öğrenmek istediğim; Bu değişikliklerden sonda problem çözüldümü yoksa motor sıkıntı yaratmaya devam devam ettimi? Ben de bir arazi aracı almayı düşünüyorum ve bu aracı araştırıyorum, zira fiyatları çok uygun. Bilgisi olanlar paylaşırsa sevinirim.
Teşekkürler.
 

Ynt: Neden Nissan Terrano Değil ??

Sunay' Alıntı:
Selamlar,
Bahsi geçen 2.7 Diesel motorlarındaki hararet probleminden kaynaklı şikayetlerden dolayı Nissan' ın Türkiye' ye Bir mühendis göndererek bu araçları servirine çağırmış ve Motor
Beyni, Radyatör, ve Vantilatöründe değişiklik yapmış. Türkiyede' ki araçların büyük bir çoğunluğuna bu işlem uygulanmış.
Bu bilgiyi Nissan servisinden aldım. Benim Öğrenmek istediğim; Bu değişikliklerden sonda problem çözüldümü yoksa motor sıkıntı yaratmaya devam devam ettimi? Ben de bir arazi aracı almayı düşünüyorum ve bu aracı araştırıyorum, zira fiyatları çok uygun. Bilgisi olanlar paylaşırsa sevinirim.
Teşekkürler.

ben 5 yıldır 2.7 tdi kullanıyorum. yabancı forumları da okuyorum anladığım şu ki yüksek motor dizel araçların çoğu çok sıcak iklimler de aynı problemi yaşıyorlar. aşırı sıcakta rampada benimkinde de hararet ortayı geçiyordu . avusturalya da sadece nissan değil pek çok marka için aynı şeyleri yazıyorlar. ordakiler diğer markalar da dahil radyatör büyütüp yoksa ikinci fan koymuşlar. sorunun çözüldüğünü söyleyenler var.

japonların nissan gibi iddialı bir markasında hata yapacağını düşünmüyorum ama ithalatçı firmaların talebi yüksek vergilerden dolayı ucuz ithal etmek olunca,montajı ispanya da yapılan bu araçlar,sıcak iklimler düşünülmeden iki gözlü petek ve tek fan konularak piyasaya sürülmüşler diye düşünüyorum

ben aracımı çok zorlamasam da arada zorlayıp bakıyorum. aşırı sıcakta olağan olduğunu düşündüğüm kalan harareti görmemek için radyatör büyülteceğim. iki göz petekli radyatör ve tek fan koymaları, 2.7 ve üstelik dizel araç için zaten baştan aklıma yatmamıştı. aşırı sıcakta araç zorlanınca bu sistemi tolere etmek için zaman içerisinde orjinal fan termiği çok fazla devreye girip sonrasın da bozuluyor sonra takılanlar da orjinal değilse yeterli deviri sağlayamıyor diye düşünüyorum. aracı ilk aldığımda benimkinin de fan termiği bozuktu değiştirmiştim.ordan aklıma geldi.

radyatör ya da ek fan değişikliklerini de kendim deneyeyim bilgi veririm.daha önceki hararet problemi fazla yakıt püskürtmesindenmiş.büyük oranda çözüldü mazot pompası ve enjektörler değiştikten sonra. şimdikini belki sorun yaşarım ilerde diye yapacağım. 40 derece de rampada zorlarken bile ibre oynasın istemiyorum.

soğutma sistemi basit bir mantığa dayanıyor. çözülebilecek birşey diye düşünüyorum.yalnız artık havalar çok sıcak gitmiyor buralarda. bu yüzden seneye kaldı. ancak şunu söyleyebilirim 5 yıldır kullanıyorum bahsettiğiniz hararet dediğim şartlarda oluyor ama şimdiye kadar büyük bir sorun açmadı. belki daha fazla sorunu olan araçlar radyatör değiştirmeden, klima fanına manuel anahtar ya da yanına ek fan koymak gibi daha ucuz şekilde de bu sorunlarını giderebilmişlermidir bilemiyorum.
 

Ynt: Neden Nissan Terrano Değil ??

Selamlar,
Verdiğiniz bilgiler için çok teşekkür ederim. Çok yardımcı oldu ve fikrim değişti diyebilirim. Bir sorum daha olacaktı; Düz şanzıman ve otomatik şanzıman ile ilgili bilginiz var ise rica etsem şu aralar karar verme aşamasındayım. Ayrıca Alırken dikkat etmem gereken noktalar hakkında da yardımcı olabilirseniz çok sevinirim.
Teşekkürler...
 

Ynt: Neden Nissan Terrano Değil ??

Sunay' Alıntı:
Selamlar,
Verdiğiniz bilgiler için çok teşekkür ederim. Çok yardımcı oldu ve fikrim değişti diyebilirim. Bir sorum daha olacaktı; Düz şanzıman ve otomatik şanzıman ile ilgili bilginiz var ise rica etsem şu aralar karar verme aşamasındayım. Ayrıca Alırken dikkat etmem gereken noktalar hakkında da yardımcı olabilirseniz çok sevinirim.
Teşekkürler...

şahsi fikrim düz şanzıman tercih etmekten yanadır. daha az yakar, tamiri kolaydır,arazide performansı daha iyidir.

yakıt az yakması için ayrılabilen şanzıman olması daha iyidir. sürekli 4 çekenlerin sarfiyatı daha fazladır, arazide kullanacaksanız 4H den başka 4L de olması güzel olur.

ön çekerlerin devreye girip girmediğine mutlaka bakınız. lifte kaldırarak bakmak yerine hafif yokuşta toprak ya da kaygan zeminde önler patinaj yapıyormu bakınız. lliftte hafif dönmesi yanıltıcı olabilir.

japon arabalarının parçaları bol ,kolay bulunuyor ve ucuz, tabi servislerindeki fiyatları kasdetmiyorum.istanbulda ki toptancısından temin edilebiliyor. diğer markaların parçaları konusunda için başka arkadaşlardan da görüş almak daha sağlıklı olur.

eğer sanayide 4x4 den anlayan bir ustanız yoksa arazi araçlarını temiz kullanan birinden almak daha iyidir . bazıları araçları kötü kullanıp tamir masrafı boylarını aşınca satmaya çalışırlar.

genel olarak bir ustaya gösterdikten sonra bile bazı sıkıntıları sonradan çıkabiliyor. servisler çok pahalı. iyi bir ustanızın olmasında fayda var. 4x4 konusunu bilen bir ustayla araç bir kere iyi toparlanırsa kolay kolay bozulmuyor.

modeli eski dizel araçlar çıktığında türkiyede eurodizel yoktu. kötü yakıt ve kötü kullanımdan motorları bitik değilse yada motor tekrar yapılmışsa alınabilir. artık eurodizel var. ayrıca turbonun, mazot pompası ve enjektörlerin de elden geçmesi gerekebilir.sonrasında uzun yıllar gider.

bu arada ustalar kendilerini güncelleyemiyorlar ben servislerin söylediklerini de herzaman inandırıcı bulmuyorum. bu yüzden kendi ustamla hertürlü araba işini en kolay ve ucuz yoldan halledebiliyorum. bu yüzden fikir alıyorum ama kendim de araştırıyorum. vardığım sonuç şudur ki insanların çoğu kulaktan dolma bilgilerle hareket ediyorlar.ne araç alırsanız alın , keşke şunu alsaydın ya da bu araçta şu problem var keşke almasaydın diyen çıkacaktır.

bunların hepsi mekaniktir, hepsinde belli zaman sonra problem çıkabilir, ama hepsi de hallolur. sanılıyor ki bir araç alınır ve ömür boyu sorunsuz kullanılır.

daha önce bahsi geçen hararet problemi içinse ; japon mühendislerin yaptıklarına servisteki ustalardan daha çok güveniyorum. :smiley:

hararet konusunda eklemek istediğim bir şey daha aklıma geldi; problemi çözebilen hiçbir usta araca bahane atmaz. servislerse belli kalıpların dışına çıkmazlar. nissan servisi kendiliğinden araçta farklı bir değişiklik yapıp standardı değiştiremeyeceğinden nissan dan mühendis getirtip baktırmış ve onay almıştır diye düşünüyorum . ama sanayiye bile gidilse, zaten sıradan bir usta radyatör fan termiği sağlamsa ,radyatör değişikliği ya da bugünün çoğu aracında bulunan ikinci elektrikli fan eklemeyi vs akıl ederdi zaten.

daha önce de dediğim gibi araçlarla ilgili gözlemlerim, deneyimlerim ve denemelerim geliştikçe paylaşmaya devam edeceğim .

görüşmek üzere
 



Ynt: Neden Nissan Terrano Değil ??

Merhabalar,
Verdiğiniz bilgiler için çok teşekkür ederim.
Çok yrdımcı oldunuz.
İyi günler.
 

Ynt: Neden Nissan Terrano Değil ??

3 kapılı modeline bakmıştım öncelikle çekici gelmemişti, daha sonra 5 kapılı versiyonunu buldum ve galeri ile anlaştım. istediğim araç şehir dışındaydı, ertesi gün almaya gittiğimde pert oldu gece gelirken dediler, bu nedenle alamamıştım. fena bir araç değil ancak şimdi almadığıma pişman değilim.
 

Ynt: Neden Nissan Terrano Değil ??

Selam,

03.10.2009 gunu 2 adet standart terrano, 1 trophy icin hazirlanmis cj-5, cherokee 4,0 (on ve arka % 100 kilit, kısa ayna mahruti) ve 5,9 (arka % 100 kilitli, onde havalı kilit), Bursa Hamalıkızık köyünden Volframa doğru yer yer mübalasız % 40'ı asan eğimli arazide (fazlasi vardir azi yoktur bilen bilir o etabı) cok keyifli bir gezinti yaptik. Sonuc mu, 5,9 şaftını kopardı, 4,0 radyatör hortumunu patlattı.... Standart terranolar mı, kapının önünde temizlenmeyi bekliyor!
Terrano ile ilgili başka bir sorusu olan?

Sevgiler. ;)

terrano' Alıntı:
şahsi fikrim düz şanzıman tercih etmekten yanadır. daha az yakar, tamiri kolaydır,arazide performansı daha iyidir.

yakıt az yakması için ayrılabilen şanzıman olması daha iyidir. sürekli 4 çekenlerin sarfiyatı daha fazladır, arazide kullanacaksanız 4H den başka 4L de olması güzel olur.

ön çekerlerin devreye girip girmediğine mutlaka bakınız. lifte kaldırarak bakmak yerine hafif yokuşta toprak ya da kaygan zeminde önler patinaj yapıyormu bakınız. lliftte hafif dönmesi yanıltıcı olabilir.

japon arabalarının parçaları bol ,kolay bulunuyor ve ucuz, tabi servislerindeki fiyatları kasdetmiyorum.istanbulda ki toptancısından temin edilebiliyor. diğer markaların parçaları konusunda için başka arkadaşlardan da görüş almak daha sağlıklı olur.

eğer sanayide 4x4 den anlayan bir ustanız yoksa arazi araçlarını temiz kullanan birinden almak daha iyidir . bazıları araçları kötü kullanıp tamir masrafı boylarını aşınca satmaya çalışırlar.

genel olarak bir ustaya gösterdikten sonra bile bazı sıkıntıları sonradan çıkabiliyor. servisler çok pahalı. iyi bir ustanızın olmasında fayda var. 4x4 konusunu bilen bir ustayla araç bir kere iyi toparlanırsa kolay kolay bozulmuyor.

modeli eski dizel araçlar çıktığında türkiyede eurodizel yoktu. kötü yakıt ve kötü kullanımdan motorları bitik değilse yada motor tekrar yapılmışsa alınabilir. artık eurodizel var. ayrıca turbonun, mazot pompası ve enjektörlerin de elden geçmesi gerekebilir.sonrasında uzun yıllar gider.

bu arada ustalar kendilerini güncelleyemiyorlar ben servislerin söylediklerini de herzaman inandırıcı bulmuyorum. bu yüzden kendi ustamla hertürlü araba işini en kolay ve ucuz yoldan halledebiliyorum. bu yüzden fikir alıyorum ama kendim de araştırıyorum. vardığım sonuç şudur ki insanların çoğu kulaktan dolma bilgilerle hareket ediyorlar.ne araç alırsanız alın , keşke şunu alsaydın ya da bu araçta şu problem var keşke almasaydın diyen çıkacaktır.

bunların hepsi mekaniktir, hepsinde belli zaman sonra problem çıkabilir, ama hepsi de hallolur. sanılıyor ki bir araç alınır ve ömür boyu sorunsuz kullanılır.

daha önce bahsi geçen hararet problemi içinse ; japon mühendislerin yaptıklarına servisteki ustalardan daha çok güveniyorum. :smiley:

hararet konusunda eklemek istediğim bir şey daha aklıma geldi; problemi çözebilen hiçbir usta araca bahane atmaz. servislerse belli kalıpların dışına çıkmazlar. nissan servisi kendiliğinden araçta farklı bir değişiklik yapıp standardı değiştiremeyeceğinden nissan dan mühendis getirtip baktırmış ve onay almıştır diye düşünüyorum . ama sanayiye bile gidilse, zaten sıradan bir usta radyatör fan termiği sağlamsa ,radyatör değişikliği ya da bugünün çoğu aracında bulunan ikinci elektrikli fan eklemeyi vs akıl ederdi zaten.

daha önce de dediğim gibi araçlarla ilgili gözlemlerim, deneyimlerim ve denemelerim geliştikçe paylaşmaya devam edeceğim .

görüşmek üzere

031020091796.jpg


031020091797.jpg


031020091803.jpg


031020091806.jpg


031020091814.jpg
 

Ynt: Neden Nissan Terrano Değil ??

Bunlrı duymak güzel çok hoşuma gitti. Terrano lar benzimlimiydi yoksa dizel mi acaba?
Teşekkürler...
 

Ynt: Neden Nissan Terrano Değil ??

Araziye çıktığımız terrranolar benzinliydi, ama esimin kullandığı 2,7TDi 'da cok keyifle seyahat ettiğim, cizilmeyecek turden off-roadlarda kullandığım bir arac....
 



Ynt: Neden Nissan Terrano Değil ??

Sn BrkEmr
biraz daha fotoğraf varsa memnun olurum.terrano lara off road camiasında biraz üvey evlat muamelesi yapılıyor :D .hadi 5k olan uzun,dizel motor göreceli olarak sorunlu ama bir takım lastik ve çok ufak oynamalarla gayet verimli hale geliyorlar.şu 3 kapı olanlara da bayılıyorum ;D
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,679
Mesajlar
1,522,093
Kayıtlı Üye Sayımız
166,527
Kaydolan Son Üyemiz
Selma Yörük

Çevrimiçi üyeler

SON KONULAR



Geri
Üst