Neden Nissan Terrano Değil ??

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan barb_alone Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 117
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 140,753
Ynt: Neden Nissan Terrano Değil ??

slm.98 model terrano 2.4 benzinli kullanıyorum. Dizellerde hararet olayını ben de duydum ama bendekinin şimdiye kadar öyle bir sorunu olmadı. Aracı Ağrı Dağı'nda kullanma fırsatım oldu... bir araca anca o kadar işkence yapılabilirdi bence :smiley: ama banamısın demedi yani hararet sorunu yaşamadım.Performansı da geyet iyiydi.Neden tercih edilmediğini merak emiyor değilim ama ben şimdilik memnunum
 

Etiketler

Ynt: Neden Nissan Terrano Değil ??

Arkadaşlar merhaba, konuya biraz geç dahil oldum ama, eski bir Terrano kullanıcısı olarak söylemeden geçemeyeceğim şeyler var.
Ben 2004/2007 yılları arasında 2.4 benzinli 5K, MT modelini yaklaşık 4 sene kullandım. Aldığımda 63.000km.'de olan aracımı 98.000km.'de sattım.Bu süre içerisinde debriyaj baskı balatası ve filitreler dışında hiç bir parça kullanmak zorunda kalmadım. Aracımı çok ağır arazi şartlarında kullanmasam da av merakım sebebiyle çamur ve kumlu zeminlerde ayrıca Bolu'da yapılan 2004 ve 2005 Off-road Oyunlarında kullandım. Aracın arazi kabiliyeti uygun lastik kullanılması şartıyla küçümsenemeyecek derecede iyiydi. Düz asfalt yol kullanımında da yeterince performans sunan bir araç olduğunu söyleyebilirim.
Yakıt tüketimine gelince 100 km.de 9/12 lt. arası bir sarfiyatı vardı. Ağırlığının 1800kg. ve motor gücünün 128HP olduğunu düşünürsek hiç de fena sayılmaz.
Diğer yorum yapan arkadaşlarında belirttiği gibi aracın en büyük noksanlığı Türkiye'de modifiye parçası bulma zorluğuydu. Belki bir de aracın benzerlerine oranla biraz dar ve uzun olması söylenebilir. Çünkü bu kasa yapısı ıslak asfalt zeminde hızlı girilen virajlarda arkadan kayma eğilimine yol açıyor.
2.7 Dizel versiyonda yaşanan hararet ve kısa motor ömrü sorunu 2.4 benzinli modellerde yaşanmıyordu ancak malesef 1999 yılından sonra bu benzinli model ithal edilmemiş.
Umarım yazdıklarım işinize yarar. Selamlar.
 





Ynt: Neden Nissan Terrano Değil ??

benimki nissan 1998 2.7 TDİ. aldığımda ilk sahibi de hararetten şikayetçiydi. .hararet sorunu yazları yokuş çıkarken ben de yaşadım.Eurodizele göre yapılan bu araçların ithal edildiğinde düzgün mazot olmadığı,bu sebeple kötü yakıttan dolayı mazot pompaları bozulmuşsa pompanın fazla yakıt püskürtmesinin hararet yapabileceği söylendi. bu varsayımla mazot pompasını elden geçirince benimki düzeldi. şimdi eurodizelle benim araçta sorun yaşanmıyor .

bu arada japonlar yan sanayisini de yapmışlar. servislerden alınan fiyatlardan çok çok ucuza yerli malı fiyatına japon malı alınabiliyor. aksarayda toptancısından telefonla getirtebiliyorsunuz. servisteki parça fiyatları uçmuş.ön takım ıvır zıvır için dünya para vermeyin.


terrano ile ilgili arkadaşların bilgilerinden de faydalanmak isterim.
 

Ynt: Neden Nissan Terrano Değil ??

aksaraydaki adamların telefonu bende vardı ama kaybettim. varsa mesaj atarmısınız?
 


Ynt: Neden Nissan Terrano Değil ??

normal yakıtlardan mı. eurodizelde de ilerde problem yaşarmıyım.problem çözülmüş görünüyor ama yaz gelsin yokuşta ve otoban da yüksek hızda zorlayıp gene deneyeceğim.yakıt pompasından olduğunu anlayana kadar sinir etmişti beni. umarım gene tekrarlamaz.geçen yaz bi sorun yaşamadım.
 

Ynt: Neden Nissan Terrano Değil ??

normal dizelin kalınlığı zorlayabilir makineyi diye düşündüm çünkü euro dizel dünya standartlarında bir ürün
 



Ynt: Neden Nissan Terrano Değil ??

yakıtla alakası yok çözüm olarak aracın radyatörünü büyütüyorlar birde termostatını derecesi düşük olanı takıyorlar daha az ısıda açıyor bunlar benim araştırdıgım çözümler
 

Ynt: Neden Nissan Terrano Değil ??

hımm doğrudur ....

ben mazottan fikrine şurdan kapıldım benim kamyonlarımda bulgaristandan gelen mazot kullandığımızda daha hareretli çalışıyordu araçlar
 

Ynt: Neden Nissan Terrano Değil ??

Selam,
Gruba yeni katildigim icin bende birseyler soylemek istedim,
Terrano II 'nin 2,4 benzinlisi ilede 2,7 dizeli ilede asfalt ve arazide bolca geziyorum.
Soylenenler icinde atlanan bir husus oldugunu dusunuyorum, piyasadaki diger japon maliaraclar ve amerikan arazi tasitlarinda aracin diferansiyelini yerden yukseltme amacli takilmak istenen buyuk ve disli lastik icin kullanilmasi gereken yukseltme kiti maliyeti dusunuldugunde, terranolar herhangi bir tamircide sadece arka helozanlari uzunları ile degistirmek suretiyle (bunu helezonlari degismeden tofas amortisor takozu koyarak saglayabiliyorsun) , onleride kurmali diye bilinen eski cift kabin isuzularda bulunan sistem benzeri oldugundan 10 dakika icerisinde ayarlayarak, yukseltme problemini cozebiliyorsun.
Klidin ve aracin diger bakimlarini aksatmadiginda araci bilincli kullanarak kirmak pek kolay olmuyor. (Dizel icin ayni seyi soyleyemem, arazide her gaza yukleniste icimden bir ses turbonun canini aldigimi soyluyor.)
 

Ynt: Neden Nissan Terrano Değil ??

Selamlar aranıza yeni katıldım,
98 Terrano 2.4 i kullanıyorum. 190.000 km ;) hem luks hem dev gibi hem kolay kolay gitmem diyeceği yol yok hem de fiyatı ucuz.
Dizellerindeki problemler insanları bu modelden uzaklaştırmış kanaatindeyim. Kendi arabamı almadan önce hiç tanımadan Ankara da aradağım Nissan servisinin motor ustası "dizelini al diyemem abi" demişti :-\ Sıklıkla şehirden çıkıyorum henüz uygun lastik alamadım bu yüzden bazen aracımla zorlandığım yerler oluyor, ama henüz hiç bir yerde sıkışıp/saplanıp/tıkanıp/askıya düşüp kalmadım. Bazen arabamı satıp biraz küçük bi otomatik vites suv alim diyorum, hem de modelini yükselteyim diyorum; sonra durduğum yerde gaza basınca arabamın önünün şöyle sağa sola sallanması gözümün önüne geliyor. Arabama ilk kez binenlerin çektiği çileye güldüğüm anlar geliyor(yan basamaklarımı söküp bodruma koydum). Arabayı götürdüğüm ustanın araban hakkaten çok temizmiş evladım deyişi geliyor aklıma. Asla nesnelerle sevgi bağı kurma yanlısı olmadım, ancak arabamı sanırım seviyorum.
Her gülün dikeni de vardır;
*özellikle yukarı doğru virajlarda arkası viraj dışına kayma eğilimi gösterir. (4x2 seçenekte)
*jantların göbeklerinde bulunan kapaklardan ilkini arabayı yıkayan yerde (tavanı silmek için) üstüne basmak suretiyle kırdılar diğeri faili meçhul. ya düştü ya çalındı. hala orjinalini arıyorum bulamadım.
*araba çok uzun ve içi ferah insanda yalnızlık hissi uyandırıyor.
*vitesleri inanılmaz KEMİKLİ. uygun devire düşmeden vites küçültmek için sadece güçlü bir kola sahip olmak değil aynı zamanda bu işin peşini bırakmayacak birde AZİM'e sahip olmanız gerekli.
*göstergelerinin ışıkları çok soluk.
*farları çok zayıf.
*biraz ön yargılıyım ancak iyi bir Nissan tamircisi bulmak zor sanırım.

Evet çok daha iyileri var ama arabamı seviyorum.
 





Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,679
Mesajlar
1,522,093
Kayıtlı Üye Sayımız
166,527
Kaydolan Son Üyemiz
Selma Yörük

Çevrimiçi üyeler

SON KONULAR



Geri
Üst