Ynt: Markalar
Bende bir nissan kullanıcı olarak biraz artılarından eksilerinden bahsetmek isterim.
terrano nissan ın küçük oğludur x-rail ise küçük kızı bu araçlarda arazide bişey beklememek gerekli fakat terrano standart haliyle kia hyundai vb gibi araçlardan daha başarılıdır .
Gelelim ailenin babası patrol e ( bir anne bulamadım için diğerleri taşıyıcı anneyle dünyaya gelmişler diyelim )
89 öncesi 5 kapı mq kasası pek iyi bir araç değildir lc ile aynı dönem özelliklerine sahiptir ama lc 4.2 moturu nissandan önce kullanmış ve iç aksamda çok ezici bir üstünlüğe sahiptir. Patrol mq çok ağır devirsiz ve ufak (3.3 lt) motoru ile uzun kasası arazide olmadık yerlerde saplanıp 2 cj5 1 samuray ve 1 traktörle anca cıkartılabilir

(tecrübe edilmiştir en önemli sorunu devirsizliktir max 2100 devir ) ama 89-97 kasasında japon arkadaşlar derslerine iyi çalışmışlar ve çok büyük eksikleri gidermişler bunlardan bazıları .
Eski araç tam bir takoz gibidir makasalar öyle sertdir ki willys den az konforlu diyebilirim. gq kasası yani 89-97 kasası helezon kullanılmış ve standart haliyle dahi çalışma mesafesi çok uzundur buda herzaman daha fazla noktadan teması sağlar.
bir ikincisi aks arası uzatılmış dingil arası epey daraltılmıştır ve tavan alçaltılmıştır böylelikle ağırlık merkezini yere yaklaştırıp yüküde geniş alana yaymışlar.
4x2 kullanılması mümkün olduğu için orta difransiyel kilidi yoktur. ama arkada difransiyel kilidi sınırlı kaydırmalı olarak standartır ön ise opsiyonel .( %100 telli kilit mi pnömatik kilit mi yoksa balatalı sınırlı kaydırmalımı daha iyidir bence ayrı tartışma konusu çok ciddi avantaj ve dezavantajları mevcuttur)
Motor 4000 de max tork verir atmosferik bir motor için iyi bir devir bence 4.2 l 6 silindir 115 beygir 295 Nm yeni nesil büyük motorlu araçlardan daha büyük değerleri duymaya alışmış olsakta 5 kapı için değil ama 3 kapı için çok rahat tüm arazi ihtiyaçlarını karşılar. 2.8 lt turbosu vardır güç biraz geç hissetiriyor ve yakıt ekonimiside söz konusu değil. 4.2 lt turbosuda var ama kullanma zevkine nail olamadım herhalde tadından yenmez bir durumdur . benzcilerle yakın ahbap eder gibi geliyor...
eski kasadaki o berbat dashboard yerine baştan bir tasarımla lc nin çok benzeri bir hal almıştır ama lc ye göre iç alan genişlik ferahlık açısından daha az konforludur. ama aynı dönem kardeşi olan 4.2 l 3 kapı lc den çok daha dinamik yürüre sahiptir. gerikalan herşey çok minör farklarla aynıdır.Türkiyede fiyatı lc dan daha uygundur dünyanın çeşitli yerlerinde durum tam terside olabilmektedir.
diğer araçlar hakkındaki fikirlerim ise
Unimog başlı başına bir efsanedir alemin devidir. azcık dengesiz ve yan devrilmeye müsait olsada kolay kolay kimse onla aynı klasmanda değerlendirilemez. Su geçişlerinde kar da kullanması çok keyiflidir en büyük eksisi şehir içi kullanımın imkansıza varan zorluğudur.
G serisi mercedes sağlamlık ve estetik açışından unimog light tadındadır fakat eski nesil dizel motorları çok hantal kalır kullanılacaksa benzinlisi arazide daha iyi sonuç verir araç birazda ağırdır. Hülya avşar sayesinde fiyatı 3 e katlanmıştır . 5 sene önce 10.000 $ alınan araç şimdi 30.000$ olmuştur.
Lc 5 kapı modelleri çöl ve uzun seyahetler için uygun olabilir ama çamur ve orman için uygun olmadıklarını düşünüyorum. 3 kapı için çok söylenecek birşey yok.
suziki ler mehmet becce sayesinde lift kiti bulanabiliyor olması çok hafif olmaları fiyatlarının uygun olması açısından çok büyük artıları var şasi üzerinde sağlamlaştırma ve difransiyel üzerindeki çalışmalardan sonra gayet iyi arazi olabiliyolar.
Pajero da ufak tefek oynamalarla gayet iyi sonuç veriyor . bknz Kenan Çarpışantürk ve İlfer takımı.
LR ler en çok kısakandığım ve patrolden sonra tekrar sahibi olacağım araçtır. türkiyede bütün aksesuarlarının olması Hüseyin Akbulut gibi bir ustanın olması LRO türkiye gibi bir klübünün olması çok büyük etkendir. 90 110 disco rr hepsi kendine göre avantajları olan araçlardır . olayın bütününe bakıldığında lr çok uzun yıllardır kendini ıspatlamış bir arazi aracı markasıdır tek derdi ingiliz olması derim
Lada Niva gayet çevik atletik gerektiğinde 4 kişi alıp bi kenara koyabileceği atv nin az büyüğü kulanışlı biraz yakıt canavarı bide yazın da kapanması güç olan ıstıma sistemi ile nadide arazi araçlarından dır. 5 kapı patrolü OK lastiklerle karda yokuş yukarı çekmişliğide vardır.
Cj 5 6 7 8 9 10 11
Bu arabalardan hiç anlamam fakat sahibi olupta söylenmiyenine rastlamadım hatta satınca horoz kesen bile duydum

ama özellikle anadoluda bu kadar çok kullanılıyor olması mutlaka bir avantajı vardır dedırtıyor .
hatalar yanlışlar olabilir . kısıtlı zamanda çok genel bir yazı yazmaya çalıştım.
hoşçakalın.