Markalar

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan VitaEsMorte Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 73
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 23,304
Ynt: Markalar

Cj 5 konusunda da vitara konusunda da size katılıyorum
Cj 5 ten bence de uzak durmak lazım çünkü bir çok kişi aynı şeyi söylüyor
vitaraları da off-road parkurlarında sıkça görüyoruz, 2500 YTL ye differansiyel kilidi ve yükseltme kiti ile canavar yaratmak ta oldukça hesaplı, ayrıca çok dayanıklı ve sorunsuz bir araç
 

Etiketler
Ynt: Markalar

şu an elimde döküman yok ama hatırladığım kadarıyla
90 da yaklaşma açısı 50 uzaklaşma 40 yükseklik 22.8 cm ağırlık 1750 kg max. tırmanma 45
110 da 45 38 22.8 cm 1850 kg 45

motorlar:
2.5 benzinli yetersiz ve 3.9 kadar yakan bir motor
2.5 dizel 68 hp 168 nm tork
300 tdi 2.5 113hp 265 nm tork
3.9 V8 170 hp 313 nm tork


Iceman®' Alıntı:
eyvallah o kısmını biliyorum da teknik veri olarak merak etmiştim..
 

Ynt: Markalar

DSCF0021.jpg


Bende bir nissan kullanıcı olarak biraz artılarından eksilerinden bahsetmek isterim.

terrano nissan ın küçük oğludur x-rail ise küçük kızı bu araçlarda arazide bişey beklememek gerekli fakat terrano standart haliyle kia hyundai vb gibi araçlardan daha başarılıdır .

Gelelim ailenin babası patrol e ( bir anne bulamadım için diğerleri taşıyıcı anneyle dünyaya gelmişler diyelim )

89 öncesi 5 kapı mq kasası pek iyi bir araç değildir lc ile aynı dönem özelliklerine sahiptir ama lc 4.2 moturu nissandan önce kullanmış ve iç aksamda çok ezici bir üstünlüğe sahiptir. Patrol mq çok ağır devirsiz ve ufak (3.3 lt) motoru ile uzun kasası arazide olmadık yerlerde saplanıp 2 cj5 1 samuray ve 1 traktörle anca cıkartılabilir :smiley: (tecrübe edilmiştir en önemli sorunu devirsizliktir max 2100 devir ) ama 89-97 kasasında japon arkadaşlar derslerine iyi çalışmışlar ve çok büyük eksikleri gidermişler bunlardan bazıları .

Eski araç tam bir takoz gibidir makasalar öyle sertdir ki willys den az konforlu diyebilirim. gq kasası yani 89-97 kasası helezon kullanılmış ve standart haliyle dahi çalışma mesafesi çok uzundur buda herzaman daha fazla noktadan teması sağlar.
bir ikincisi aks arası uzatılmış dingil arası epey daraltılmıştır ve tavan alçaltılmıştır böylelikle ağırlık merkezini yere yaklaştırıp yüküde geniş alana yaymışlar.
4x2 kullanılması mümkün olduğu için orta difransiyel kilidi yoktur. ama arkada difransiyel kilidi sınırlı kaydırmalı olarak standartır ön ise opsiyonel .( %100 telli kilit mi pnömatik kilit mi yoksa balatalı sınırlı kaydırmalımı daha iyidir bence ayrı tartışma konusu çok ciddi avantaj ve dezavantajları mevcuttur)
Motor 4000 de max tork verir atmosferik bir motor için iyi bir devir bence 4.2 l 6 silindir 115 beygir 295 Nm yeni nesil büyük motorlu araçlardan daha büyük değerleri duymaya alışmış olsakta 5 kapı için değil ama 3 kapı için çok rahat tüm arazi ihtiyaçlarını karşılar. 2.8 lt turbosu vardır güç biraz geç hissetiriyor ve yakıt ekonimiside söz konusu değil. 4.2 lt turbosuda var ama kullanma zevkine nail olamadım herhalde tadından yenmez bir durumdur . benzcilerle yakın ahbap eder gibi geliyor...
eski kasadaki o berbat dashboard yerine baştan bir tasarımla lc nin çok benzeri bir hal almıştır ama lc ye göre iç alan genişlik ferahlık açısından daha az konforludur. ama aynı dönem kardeşi olan 4.2 l 3 kapı lc den çok daha dinamik yürüre sahiptir. gerikalan herşey çok minör farklarla aynıdır.Türkiyede fiyatı lc dan daha uygundur dünyanın çeşitli yerlerinde durum tam terside olabilmektedir.

diğer araçlar hakkındaki fikirlerim ise

Unimog başlı başına bir efsanedir alemin devidir. azcık dengesiz ve yan devrilmeye müsait olsada kolay kolay kimse onla aynı klasmanda değerlendirilemez. Su geçişlerinde kar da kullanması çok keyiflidir en büyük eksisi şehir içi kullanımın imkansıza varan zorluğudur.

G serisi mercedes sağlamlık ve estetik açışından unimog light tadındadır fakat eski nesil dizel motorları çok hantal kalır kullanılacaksa benzinlisi arazide daha iyi sonuç verir araç birazda ağırdır. Hülya avşar sayesinde fiyatı 3 e katlanmıştır . 5 sene önce 10.000 $ alınan araç şimdi 30.000$ olmuştur.

Lc 5 kapı modelleri çöl ve uzun seyahetler için uygun olabilir ama çamur ve orman için uygun olmadıklarını düşünüyorum. 3 kapı için çok söylenecek birşey yok.

suziki ler mehmet becce sayesinde lift kiti bulanabiliyor olması çok hafif olmaları fiyatlarının uygun olması açısından çok büyük artıları var şasi üzerinde sağlamlaştırma ve difransiyel üzerindeki çalışmalardan sonra gayet iyi arazi olabiliyolar.

Pajero da ufak tefek oynamalarla gayet iyi sonuç veriyor . bknz Kenan Çarpışantürk ve İlfer takımı.

LR ler en çok kısakandığım ve patrolden sonra tekrar sahibi olacağım araçtır. türkiyede bütün aksesuarlarının olması Hüseyin Akbulut gibi bir ustanın olması LRO türkiye gibi bir klübünün olması çok büyük etkendir. 90 110 disco rr hepsi kendine göre avantajları olan araçlardır . olayın bütününe bakıldığında lr çok uzun yıllardır kendini ıspatlamış bir arazi aracı markasıdır tek derdi ingiliz olması derim :smiley:

Lada Niva gayet çevik atletik gerektiğinde 4 kişi alıp bi kenara koyabileceği atv nin az büyüğü kulanışlı biraz yakıt canavarı bide yazın da kapanması güç olan ıstıma sistemi ile nadide arazi araçlarından dır. 5 kapı patrolü OK lastiklerle karda yokuş yukarı çekmişliğide vardır.

Cj 5 6 7 8 9 10 11
Bu arabalardan hiç anlamam fakat sahibi olupta söylenmiyenine rastlamadım hatta satınca horoz kesen bile duydum :smiley: ama özellikle anadoluda bu kadar çok kullanılıyor olması mutlaka bir avantajı vardır dedırtıyor .


hatalar yanlışlar olabilir . kısıtlı zamanda çok genel bir yazı yazmaya çalıştım.


hoşçakalın.
 

Ynt: Markalar

cogunc' Alıntı:
Lada Niva gayet çevik atletik gerektiğinde 4 kişi alıp bi kenara koyabileceği atv nin az büyüğü kulanışlı biraz yakıt canavarı bide yazın da kapanması güç olan ıstıma sistemi ile nadide arazi araçlarından dır. 5 kapı patrolü OK lastiklerle karda yokuş yukarı çekmişliğide vardır.

Sadece konuya katkı için yazıyorum. Yazın kalorifer sorunu yolcu tarafındaki bir musluk gibi bir şeyin kapanması sonucu çözülüyor. Yani hamam gibi olmaktan çıkıyor araç. ;D
B ;
Birde yeni modellerde çift fanla hararet sorunu kısmen çözülmüş durumda.
 

Ynt: Markalar

Bir Galloper sahibi olarak terrano'nun hyundai'den başarılı olduğu savınıza pek katılamıyorum.Hele galloper'de pajero motor ve şanzıman olduğunu düşünürsek!!!Ayrıca kar ve çamurda çok başarılı işler çıkarttığına bizzat şahidim ve de geçtiğim yerlerden bir terranonun geçebileceğine kusura bakmayın ama pek ihtimal veremiyorum.
 




Ynt: Markalar

mogzilla' Alıntı:
Bir Galloper sahibi olarak terrano'nun hyundai'den başarılı olduğu savınıza pek katılamıyorum.Hele galloper'de pajero motor ve şanzıman olduğunu düşünürsek!!!Ayrıca kar ve çamurda çok başarılı işler çıkarttığına bizzat şahidim ve de geçtiğim yerlerden bir terranonun geçebileceğine kusura bakmayın ama pek ihtimal veremiyorum.


Haklısınız düşdüğümü yazmayı unutmuşum galloper ile pajero arasında bir fark yok gibidir zaten pajero bir kısım saç kalıplarınıda hyundaia ya satmıştı benim hyundai dediğim araç tucson ve santa dır kia sorento sportage toyota rav4 ve benzeri araçlara göre nisaan terrano gayet iyi bir araçtır demek istemiştim.
 

Ynt: Markalar

cogunc' Alıntı:
Haklısınız düşdüğümü yazmayı unutmuşum galloper ile pajero arasında bir fark yok gibidir zaten pajero bir kısım saç kalıplarınıda hyundaia ya satmıştı benim hyundai dediğim araç tucson ve santa dır kia sorento sportage toyota rav4 ve benzeri araçlara göre nisaan terrano gayet iyi bir araçtır demek istemiştim.

OK
 

Ynt: Markalar

eski Lada'larda sürekli bir hararet yapma durumu var mıdır? yani yokuşta arazide zorlandığında, yazın yani canından bezdirecek kadar?
ekstra bir fanla çözülemez mi? manuel açıp kapanan?

taiga' Alıntı:
Sadece konuya katkı için yazıyorum. Yazın kalorifer sorunu yolcu tarafındaki bir musluk gibi bir şeyin kapanması sonucu çözülüyor. Yani hamam gibi olmaktan çıkıyor araç. ;D
B ;
Birde yeni modellerde çift fanla hararet sorunu kısmen çözülmüş durumda.
 

Ynt: Markalar

Deep' Alıntı:
eski Lada'larda sürekli bir hararet yapma durumu var mıdır? yani yokuşta arazide zorlandığında, yazın yani canından bezdirecek kadar?
ekstra bir fanla çözülemez mi? manuel açıp kapanan?

Açıkçası tam bilemiyorum. Araç soğuk iklim şartlarına uygun yapıldığından fan sorunu yaşandığını duymuştum eski nivalarda. Arkadaşlarıma sorar sağlıklı bilgi edinince buraya yazarım.
Benimki 2006 model ve hiç sorun yaşamadım. Lakin çift fan sesi baya yüksek oluyor sıkışık trafikte. Zaten niva demek ses demektir, oradan buradan gelen tıkırtılar vs... ;D
 




Ynt: Markalar

Çok paslandığı doğru değil. Lakin aracın fabrikada kötü montajlandığı ne yazık ki doğrudur. Yani işçilik oldukça vasattır ve bunu satın aldığınız anda yaşamaya başlarsınız (sıfır için) ve garanti süresi bitimine kadar onları halletmiş olursunuz.
Ekşi sözlükte Niva ile ilgili topiği okuduydum. Ki zaten hangi konuyu merak etsem oraya bakarım. Okuduklarımın ortalaması genelde doğru çıkar.
Niva sağlam bir araçtır. Standart hali yeterlidir. Ucuzdur. Tamiri de kolaydır. Ama albenisi yoktur. Rus malı olduğu için burun kıvırılır. CJ5 teki gibi kovboy şapka giyip dev MT lastiklerle hava atamazsınız. Sadedir. Arazide iyidir. Balığa dalgıçlığa doğada fotoğrafa dağcılığa kısaca doğa sporlarına meraklıysanız ideal araçtır. Çok extrem arazi koşullarına girmek niyetindeyseniz (ki CJ dahil hiç bir standart araç modifiyesiz ve lift kitsiz öyle yerlere kolay kolay giremez) almanız gereken araç CJ dir. Ancak niva nın arazide giremediği yeri ben pek duymadım. Kısaca hem binek hemde hobi aracı olarak kullanılmasıyla bana göre listede olması gereken bir araçtır. Yazın asfalt kışın OK144 kullanırsınız. Yakıt içinse eski modellerin tamamına yakını LPG lidir ve sorun yaşamazlar.
 


Ynt: Markalar

unimog-cu in mystery' Alıntı:
NİVA ege bölgesinde çok fazla diyorlar. Doğrumu acaba.

aabı naaptın uzume ıncıre benzettın arabamı yaa :D
bızım araclar sıcak kanlı oldukları ıcın egede safarı turlar yapan fırmalar dısında zevk ıcın kullananı cok fazla yok bıldıgım kadaryla karadenız bolgesı cok yogun kar ve doga sartları cetın olması dolayısyla..

benım kechı 2003 model ama daha hıc hararet vs gosterdıgını gormedım fan sureklı donuyo ekstra bı fan fln yok boxer motor gıbı yaz kıs..
ben hem sehırde hemde arazıde kullanıyorum kalorıfer sorununu cozdum cok mutluyum kendısıyle ayrıca extrem sporlara meraklı oldugum ıcın benım ıcın bıcılmıs kaftan heryerde her an bı problemını cozebılıorum arabada algorıtma barındıran herhengı bı parca yok hoop parmagı atıp motoru kurcalıyabılıosunuz basıt yapısı nedenıyle..

karızma "0" zaten ama o ugly yapısının altında acayıp eglencelı oluyo ornegın kardesım park ederken apartmanın duvarına vurup oh be "0" a yanastım dıebılıo :D yada kaputu acmak ıstedıgımde hep kılıt bozuk olur ve 3 kısı kaputu kaldırıp kanırtıp acarız yada kutlama ıcın tavanına fln cıkarız ama bılırzkı kechı bızı hep kaldırır gotururu bı yerlere naz fln yapmaz ıcınde sureklı ses vardır ve bunu alan adamlar bunu bılırde alır %10 luk ksım problemlerını abartır buna bınıosan esnek olcaksın sınırlerın gergın olmııcak hosgorulu olcaksın :D

benım kechı felsefe egıtım semınerı gıbı be her cakrayı acar gonul gozuyle arazıde gıtmenızı saglar :D
ve amac degıl sadece aractır sadece arac severım kendısını baska bı arazı aracı alcak durumum olmasına ragmen gerek duymam satmadan ya disco yada deffender almayı dusunuyorum... kechının yerı ayrı

www.kodosk.org.tr
 




Ynt: Markalar

Hocam discoyu kesinlikle tavsiye ederim, hem konforludur hem de nerdeyse defender kadar sağlam ve başarılıdır arazide, viraj ve otoban performansı da bir jip için çok çok iyidir, eski arabam polodan daha iyi viraj alıyor bu alet ;)
zaten yürüyen aksam ve şanzıman defender ile aynı, defender bana çok dar geldi ve Lada kadar serttir kullanımı
Ama tabii uzun yol ve şehir içi önemli değil dersen kesinlikle defender al


berk' Alıntı:
aabı naaptın uzume ıncıre benzettın arabamı yaa :D
bızım araclar sıcak kanlı oldukları ıcın egede safarı turlar yapan fırmalar dısında zevk ıcın kullananı cok fazla yok bıldıgım kadaryla karadenız bolgesı cok yogun kar ve doga sartları cetın olması dolayısyla..

benım kechı 2003 model ama daha hıc hararet vs gosterdıgını gormedım fan sureklı donuyo ekstra bı fan fln yok boxer motor gıbı yaz kıs..
ben hem sehırde hemde arazıde kullanıyorum kalorıfer sorununu cozdum cok mutluyum kendısıyle ayrıca extrem sporlara meraklı oldugum ıcın benım ıcın bıcılmıs kaftan heryerde her an bı problemını cozebılıorum arabada algorıtma barındıran herhengı bı parca yok hoop parmagı atıp motoru kurcalıyabılıosunuz basıt yapısı nedenıyle..

karızma "0" zaten ama o ugly yapısının altında acayıp eglencelı oluyo ornegın kardesım park ederken apartmanın duvarına vurup oh be "0" a yanastım dıebılıo :D yada kaputu acmak ıstedıgımde hep kılıt bozuk olur ve 3 kısı kaputu kaldırıp kanırtıp acarız yada kutlama ıcın tavanına fln cıkarız ama bılırzkı kechı bızı hep kaldırır gotururu bı yerlere naz fln yapmaz ıcınde sureklı ses vardır ve bunu alan adamlar bunu bılırde alır %10 luk ksım problemlerını abartır buna bınıosan esnek olcaksın sınırlerın gergın olmııcak hosgorulu olcaksın :D

benım kechı felsefe egıtım semınerı gıbı be her cakrayı acar gonul gozuyle arazıde gıtmenızı saglar :D
ve amac degıl sadece aractır sadece arac severım kendısını baska bı arazı aracı alcak durumum olmasına ragmen gerek duymam satmadan ya disco yada deffender almayı dusunuyorum... kechının yerı ayrı

www.kodosk.org.tr
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,853
Mesajlar
1,524,666
Kayıtlı Üye Sayımız
166,647
Kaydolan Son Üyemiz
Pw250

Çevrimiçi üyeler



Geri
Üst