Otomobil Amblemlerinin Açılımları Ve Anlamları

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan seyyah-34 Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 28
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 17,020
Ynt: Otomobil Amblemlerinin Açılımları Ve Anlamları

Suzuki
Michio Suzuki de firmasına isim olarak soyadını seçen yatırımcılardan biri. Japonya'da Suzuki, bizdeki Öztürk ya da Kaya gibi çok sık rastlanan bir soyadı. Adının yaygınlığının verdiği alçak gönüllülük, logonun sadeliğinde de fark ediliyor. Sert köşelere sahip bir S harfinden oluşan logo, 300 sanat okulu öğrencisinin çalışmaları arasından seçilmiş. Hasır koltuklar üretmek amacıyla kurulan firmanın hikayesi, 1909 yılında başlıyor. 1952 yılındaki motos**let üretimini, 1955 yılında otomobil üretimi izledi.

[attachment=1]


Lancia
Lancia'nın logosundaki, isim, flama ve direksiyon; markayı motorsporlarını ve otomobili temsil ediyor. Bu anlamlı logo Kont Biscaretti tarafından hazırlanmış. Bir zamanlar Fiat için test pilotluğu yapan Vincenzo Lancia, 1906 yılında kurduğu firma için bu logoda karar kılmış.


[attachment=2]

suzukilogoyu0[1].jpg


200pxlanciaao7[1].jpg
 

Etiketler
Ynt: Otomobil Amblemlerinin Açılımları Ve Anlamları

Lamborghini
Bir zamanlar Bologna yakınlarında Renazzo köyünde sevimli bir çiftçi çocuğu varmış. Ferrucio Lamborghini adlı bu delikanlı, ne yazık ki çiftçilikle ilgilenmemiş, tarlada çalışmaktansa, İkinci Dünya Savaşı sırasında traktör ve klima üretmeyi tercih etmiş ve böylece çok zengin olmuş. Masal gibi gelen bu satırlar aslında gerçek. Ferrucio bir gün, mükemmel otomobili üretmeye ve bununla Ferrariler'i bile geride bırakmaya karar vermiş. Tüm bunlar 1963 yılında gerçekleşmiş ve yarattığı marka için burcu olan boğayı seçmiş.

[attachment=1]



Lada
Ruslar Lada'yı gerçekten çok seviyor. En azından ismini sevdikleri kesin, çünkü Rusça'da "sevgili" anlamında kullanılıyor. Marka ismi olarak ilk zamanlarda Shiguli (firma merkezinin yakınındaki küçük bir şehir) kullanılmış. Fabrika, Fiat'ın desteğiyle 1966-72 yılları arasında Moskova'nın 1000 km kadar güneydoğusunda kurulmuş. Fabrikanın Wolga Nehri'nin tam kenarında yer alması, S harfinin üzerindeki yelkeni andıran deseni açıklıyor.

[attachment=2]

Lamborghini.jpg


lada_red_logo[1].jpg
 

Ynt: Otomobil Amblemlerinin Açılımları Ve Anlamları

Lotus
Gizemli ve güzel bir çiçek olan Lotus, uzunca bir süredir güzel otomobillerin de logosu olarak kullanılıyor. Logonun üzerindeki monogramdaki harfler, firmanın kurucusu olan ve karışım "lotus çiçeğini" olarak çağırdığı rivayet edilen Anthony Colin Bruce Chapman için kullanılmış. Egzotik İngiliz markasının geçmişindeki bu hikayenin ne kadar doğru olduğu tartışılsa da, romantik olduğu kesin.

[attachment=1]


Kia
Kia'nın adı bile, bu Uzakdoğu ülkesinin amacını açıklamaya yetiyor. Çünkü Kia, Kore dilinde "Doğu'nun yükseliği" anlamında kullanılıyor. Firmanın kurucusu Chul Ho Kim tarafından 1952 yılında kararlaştırılan bu ismin, yavaş yavaş anlamının amacına ulaştığını söylemek yanlış olmaz. Firmanın izlediği global düşünce, marka adım çevreleyen elipsin dünyayı simgelemesiyle anlatılıyor.

[attachment=2]

logo-lotus.gif[1].jpg


b-312533-Kia_logo[1].jpg
 

Ynt: Otomobil Amblemlerinin Açılımları Ve Anlamları

Daewoo
Koreli markayı yaygın olarak Barış Manço'lu reklamlarılyla tanımıştık. Ancak fıskiyeyi andıran logonun anlamını çok az insan biliyor. 1974 yılında yaratılan bu logo, Kore dilinde "Daewoo" kelimesiyle anlatılan evrenin sonsuzluğunu simgeliyor.

[attachment=1]


Dacia
1966 yılında Romanya hükümetinin açmış olduğu ihale sonucu kurulmuş, adını Romanya topraklarının eski adı olan Dacia’dan alan , 1999 yılında Renault bünyesine geçen Romanyalı otomobil üreticisi.

[attachment=2]

daewoo_logo1[1].jpg


dacia_logo[1].jpg
 

Ynt: Otomobil Amblemlerinin Açılımları Ve Anlamları

Daihatsu
Logoda kullanılan uçan figür, kimilerine göre bir uzay gemisine, kimilerine göreyse mermiye benziyor. Ancak bu figür, aslında dinamik D harfinden başka bir şey değil. Marka adıysa, merkezinin bulunduğu yer olan Osaka-Dai ve Japonca'da otomobil fabrikası anlamına gelen "Hatsudoki" kelimesiyle ilintili. Japon firma, 1958 yılından bu yana Osaka'da otomobil üretimi yapıyor.

[attachment=1]


Mini
Mini'nin logosu da adı gibi minimalizmi temsil ediyor. Çünkü logoda sadece bir çift kanat ve marka adı bulunuyor. Logodaki minimalizminin tersine Mini markası, her zaman geçmişin ve günümüzün efsanesi oldu. Üretim rakamı milyonları bulan Mini'nin babası Sir Alexander Issigonis, Ekim 1988'de öldü. 1959 yılında geliştirilen otomobil, ilk zamanlarda Austin ya da Austin Mini adlarıyla da satıldı.

[attachment=2]

daihatsu-logo[1].jpg


Mini_Cooper_Logo_by_elpappy[1].jpg
 



Ynt: Otomobil Amblemlerinin Açılımları Ve Anlamları

MG
Kimileri, MG Başkanı Cecil Kimber'ın marka logosundaki sekizgen için bir yemek masasından esinlendiğini iddia ediyor. Diğer bir iddia ise, Morris Garages'ın ilk üretime geçtiği Abingdon'daki eski hapishane binasının sekizgen şeklinde elması. İngiliz mizah anlayışının bir ürünü olup olmadığı bilinmese de, MG'nin ilk zamanlar sadece Londra'da faaliyet gösteren küçük bir otomobil firması olduğu kesin. MG adını taşıyan ilk seri üretim Morris, 1923 yılında bantlardan çıktı.

[attachment=1]


Morgan
Melekler İngiliz otomobili mi kullanıyor? Kanatlı logoları adalı rakiplerinden biliyoruz. H. S. F. Morgan da logo olarak kanat figürünü seçenlerden biri. Arkadaşları tarafından HSF adıyla çağırılan Morgan'ın kurduğu ilk fabrika, Worschestershire'daydı. İlk zamanlarda üç tekerlekli motorlu araçlar üreten fabrika, 1939 yılından itibaren dört tekerlekli otomobil üretimine geçti.

[attachment=2]

morgan_logo[1].jpg


mg_logo-762476[1].jpg
 

Ynt: Otomobil Amblemlerinin Açılımları Ve Anlamları

TVR
TVR da gerçek bir arma yaratmayı başaran markalardan biri. Logonun tasarımı bile, ingiliz firmanın aklını HP ve performansla bozduğunu göstermek için yeterli. TVR harfleriyse, kurucusu firma Trevor Wilkinson'ın adındaki harflerden oluşturulmuş.

[attachment=1]



Chrysler
Bugün Chrysler, aslında ilk günlerine dönüş yaşıyor. Çünkü 1998 yılında üst yönetim, 1924'te Walter Chrysler tarafından hazırlanan orijinal logoya dönüş yapma kararı aldı. Bu markaya sahip ilk otomobilin taşıdığı logoda kullanılan altın mühür, kaliteyi temsil ediyordu. Çevresindeki çemberler tekerlekler, Chrysler yazısının alt ve üstündeki şimşek figürleriyse hız anlamına geliyordu. 1967 yılında logo, 5 köşeli bir yıldıza (Pentastar) dönüştürüldü. Yıldızın merkezinden yayılan 5 ışın, gruba bağlı markaları (Jeep, Plymouth, Dodge ve Eagle) simgeliyordu.

[attachment=2]

TVRCCNAnewLogo[1].jpg


chrysler-logo[1].jpg
 

Ynt: Otomobil Amblemlerinin Açılımları Ve Anlamları

Chevrolet 1911 yılında Louis Chevrolet ve Billy Durant tarafından kutulmuştur. General Motors şirketinin bünyesinden olan chevrolet general motorsun dünyada en çok rehavet gören markasıdır.Ortalama her sene 4 milyon kişiyi aşkın bir rakamla insanlar chevrolet arbalarını tercih etmektedirler.Louis Chevrolet ve Billy Durant tarafından kurulan firma hızla büyümüştür. Hızla büyeyerek güven ve emniyetliliği ile adından bahsettirmiştir. 1911 yılından şu zamana kadar dünyada milyonlarca otomobil üretildi ve yoğum ilgi gördü. Chevrolet dış görünüş ve güvenlik açısından her zaman dünyada öncü bir üretici olmuştur. Chevrolet kelimesinin anlamı kalite, güven, şık tasarım be para anlamına gelmektedir. Chevrolet 44 ayrı ülkede çok geniş bayi ağıyla otomobillerini milyonlarca kişiye ulaştırmıştır. Chevrolet Amerika Birleşik Devlerlerinde üretilmektedir. Firmanın isimi kurucusu louis chevroletin soy isimi olan chevroletten gelmektedir.Chevrolet araba dışında orta düzey kamyonlarda üretmektedir. Amerikanın en geniş otomobil üreticileriden birisi olan chevrolet Dünyanın en büyük şirketi ve otomobil firması olan general motorsun bünyesinden bulunmaktadır.Chevrolet Türkiyede 2004 yılında hizmet vermeye başlamıştır. Herkes tarafından ilgi gören bir arabadır. Chevrolet'in en süratli arabası chevrolet corvette'dir.

[attachment=1]


İlk kez 1952 yılında American Salon’da prototipi sergilenen Eldorado, 1953 yılında, sıra dışı, ultra lüks otomobil olarak sınırlı sayıda üretilmeye başlandı. O dönemde 7750 dolarlık satış fiyatı ile adeta el yakıyordu (Aynı yıl Coupe De Ville modeli 3995, Convertible ise 4144 dolardı) ve bu yüzden sadece 532 adet satıldı. Ertesi yıl, Eldorado biraz tasarruf edilerek üretildi ve yeni convertible modeli ile 2000 dolar kadar ucuzlatıldı. İki modeli birbirinden ayırmak için convetible model Eldorado Biarritz ve hartoplu model Eldorado Seville olarak adlandırıldı.

[attachment=2]

chevrolet_logo2[1].jpg


cadillac-logo[1].jpg
 

Ynt: Otomobil Amblemlerinin Açılımları Ve Anlamları

Bugatti
1881 yılında İtalya’da Milano şehrinde doğan Ettore Bugatti, 1897 yılında lise eğitimini tamamladıktan sonra Milano Sanat Akademisine kabul edildi. Ettore, hem eğitimine devam ederken bir yandan da Prinetti&Stucchi isimli bir bisiklet üreticisinin yanında çalışmaya da başladı. Teknoloji ve mekaniğe olan ilgisi nedeniyle otomobillerle de ilgilenmeye başlayan genç Ettore, De Dion motorlar donatılmış üç tekerlekli bir motosiklet yaparak yarışlara katılmaya başladı. 1898 yılında Prinetti&Stucchi çatısı altında ilk dört tekerlekli aracını üreten Ettore, önde iki ve arka da iki olmak üzere toplam dört motorlu aracına daha sonra bu araca Type 1 adını verdi. 1901 yılında üretilen Type 2 ise Milano Otomobil Fuarı’nda altın madalya ile ödüllendirildi.

[attachment=1]

bugatti_engine_emblem[1].jpg
 

Ynt: Otomobil Amblemlerinin Açılımları Ve Anlamları

Türkiyenin İlk Türk Otomobili Devrim dir Gerçektende Türkiye İçin Bir Devrim Olmuştur diğer markalarada öncülük etmiştir. Bej renkli bir kopyası Eskişehirde TÜLOMSAŞ bahçesinde özel bir müzede sergilenmekte ve hala çalışır halde tutulmaktadır.Beş yıl sonra, 1966 da Anadol, Ford ve Koç Holding ortaklığı Otosan tarafından üretilerek pazara sürülmüştür.
Üretim yılı: 1961
Motor tipi: 10 Adet Motor :
4 adet A4L tipi
3 adet A4T tipi
3 adet B3T tipi
Silindir Sayısı : 4
Dört zamanlı
Silindir Çapı : 81 mm
Strok : 100 mm
Kompresyon : 6,8 : 1
Silindir Hacmi : 2070 cm³
Devir : 3600 d/dk

[attachment=1]

devrim_oto_2[1].jpg
 



Ynt: Otomobil Amblemlerinin Açılımları Ve Anlamları

Anadol
Anadol, Türkiye'de toplu olarak üretilen ilk otomobil markasıdır. İlk Türk üretimi otomobil ise 1960'da TCDD tarafından yalnızca beş tane üretilen "Devrim" adı verilen örnek otomobildir.
Vehbi Koç tarafından kurulan Otosan Otomobil Sanayi A.Ş. tarafından 1966-1984 yılları arasında İstanbul'daki fabrikada üretilmiştir. 1966’dan 1984’e kadar devam eden Anadol üretimi, yerini 1984'ten sonra Ford Taunus üretimine bırakmış, ancak Otosan 500 ve 600D pikap üretimi 1991 yılına kadar devam etmiştir. Bugün, Otosan Ford Motor Company lisansı altında Ford binek otomobillerinin üretimine Gölcük’teki yeni tesislerinde devam etmekte ve başta Avrupa Birliği olmak üzere pek çok ülkeye ihracat yapmaktadır. Fabrika 1984'ten sonra Ford üretimi için kullanılmıştır.
Anadol'un üretimi 19 Aralık 1966'da başlamış olsa da, satış ve trafik tescili için gerekli olan "Yeterlilik Belgesi" ve "Araçların imal, tadil ve montajı hakkında teknik şartları gösteren Yönetmelik" onayı Makina Mühendisleri Odası'ndan 28 Şubat 1967 tarihinde alınmış ve dolayısı ile Anadol satışları bu tarihten sonra başlamıştır.
Anadol'un ilk modelleri İngiliz Reliant/Ogle tarafından tasarlanmıştır. Bütün modellerinde kaportası cam elyafı ve polyesterden yapılan Anadol'da motor olarak da Ford motorları kullanılmıştır. İlk kullanılan motor, Ford'un Cortina modelinin 1200 cc'lik Kent motorudur.
Anadol adı, açılan isim yarışması sonucunda finale kalan; Anadolu, Anadol ve Koç arasından seçilmiştir.

Az sayıda kalan örnekleri, günümüzde klasik kabul edilmekte, meraklıları tarafından korunmakta ve kullanılmaktadır. Ayrıca ortadan kesilerek kamyonet yapılmış biçimleri ile adını aldığı Anadolu'nun küçük şehirlerinde halen kullanılmaktadır.

[attachment=1][attachment=2][attachment=3]

ANADOL YOLLARDA.jpg


ANADOLUN AMBLEM?.jpg


anadol[1].jpg
 

Ynt: Otomobil Amblemlerinin Açılımları Ve Anlamları

Bu bilgileri teker teker bulup bizlerle paylastiginiz icin gercekten tesekkurler.
 

Ynt: Otomobil Amblemlerinin Açılımları Ve Anlamları





Japonya’nın İlk Oto Üreticisi

Tokyo Automobile Industries Co., Ltd.,’in kurulduğu 9 Nisan 1937 tarihini kendi resmi kuruluş tarihi olarak kabul eden Isuzu Motors Limited, bu yıl kuruluşunun 65. yıldönümünü kutluyor.

Isuzu’nun atası olan Tokyo Automobile Industries Co., Ltd., 1910’dan beri ikisi de motorlu araçlar üretimiyle uğraşmış olan Tokyo Ishikawajima Shipbuilding & Engineering Co.,Ltd., ve Motor Vehicle Department of Tokyo Gas & Electric Industrial Co.Ltd.’in birleşmesinden meydana gelmişti. Bu sebeple Isuzu Motors Japonya’nın ilk oto üreticisidir.

Japonya’nın İlk Üreticilerinin Tarihi


1918 Tokyo Ishikawajima Shipbuilding & Engineering Co.,Ltd., VE Wolseley Motor Ltd., (UK), Wolseley oto ve kamyonlarının üretimi ve satışı için bir anlaşma yaptılar.

1919 Tokyo Gas & Electric Industrial Co.Ltd., “Military Vehicle Supporting Act.” altında TGE kamyonunu üretti.

1922 Japon yapımı ilk Wolseley A9 araba Ishikawajima tarafından üretildi.

1937 Ishikawajima ve Tokyo Gas & Electric’in birleşmeleriyle, Tokyo Automobile Industries Co., Ltd., kuruldu.

1938 TX40 kamyonu tamamlandı.

1939 DA40 dizel motoru geliştirildi.

1949 Şirket şu andaki ismi olan “Isuzu Motors Limited”i kabul etti


Japonya'nın Diesel Öncüsü

Isuzu Motors Limited 65 yıldan uzun bir süredir şirketin başlıca uğraşlarını dizel motorları ile ilgili çalışmalara adamıştır. Tarihi boyunca, Isuzu Japonya'da dizel motor alanında teknolojik yeniliklere öncülük etmiştir.

1936'da ataları Japonya'da ilk hava soğutmalı oto dizel motorunu geliştirdikten sonra Isuzu dizel motor alanında çok iyi bir üne sahip oldu. Teknolojik buluşlarıyla, Isuzu yakıt ekonomisi ve düşük emisyon sağlayan dizel motor üretiminde önemli bir adım oldu. Sonuç olarak, Isuzu direkt-injection ve turbo intercooler'lı motorların üretiminde diğer firmalara üstünlük sağlamıştır.

Günümüzde Isuzu Dünya'nın en büyük dizel motor üreticileri sıralamasında Peugeot-Citroen Group ve VW ile birlikte yer almaktadır. Isuzu şu anda yaklaşık 60 tip dizel motor üretmektedir. Dünyanın en büyük otomobil üreticisi ve Isuzu'nun ortağı General Motors, güveninden dolayı Isuzu'yu dünya çapında GM Grubu'nun dizel motor gelişim merkezi olarak konumlandırmıştır.

Isuzu dünya çapında, Avrupa, Kuzey Amerika, Japonya ve Asya'nın birçok bölümünde dizel motor tedarik ağını oluşturmuştur. Isuzu'dan başka hiçbir dizel üreticisi dünya çapında dizel motor üretim ve satış ağına sahip değildir.
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,853
Mesajlar
1,524,666
Kayıtlı Üye Sayımız
166,647
Kaydolan Son Üyemiz
Pw250

Çevrimiçi üyeler



Geri
Üst