LR Freelander

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan asker Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 266
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 126,280
Ynt: LR Freelander

jeep' Alıntı:
Aslında Freelander için arazi yorumlarınızı merak ediyorum. Kaç dereceye kaç metre tırmanabilir. İyi lastikle ne kadar balçıkta gider. Gerçek arazi Aracı olsaydı Land Rover FL ile Camel Tropyh de neden yarışmadı ?.

CT'de Freelander da kullanıldı... ama Defender ve Discovery ile aralarında fark var.
 

Etiketler
Ynt: LR Freelander

Değerli büyüklerim, sevgili küçükler!
Freelander ile ilgili tartışmalara son noktayı koymak üzere lütfen aşağıdaki linke bakın bir freelanderın neler yapabileceğine kendiniz karar verin...

http://gallery.rallyraid.co.uk/gallery/thumb_photos.asp?category_id=171


Saygılar.
 

Ynt: LR Freelander

merhaba
ct 1998 de tierra del fuego olayında freelander kullanıldı,hatta kutlu torunlar bey umduğumdan çok daha başarılı diye yazmıştı
ben fl 2 yi yolda,wattabe deki parkurda ve kışın bol yağmurlu günlerden birinde kemerburgaz ,kısırkaya arasında gerçek arazidede kullandım,
aracın sistemleri çok iyi tepki veriyor,altında pirelli a/t scorpion lar vardı,hiç takılmadan geçip gittik,benim güvenimi kazandı
zaten lansmanıda fas çöllerinde yapılmıştı
eski kasayı kullanmadım,tipi hoşuma gider,ama fl 2 tamamen farklı,teknik,ebat,güç v.s
bu araçlarla diğer adı geçen aynı sınıftaki compact suv lar daha yeni terimle soft roader lar mukayese edilemez,ilk önce dış görsel tasarım,içeriden görüş,traction sistemleri v,s
yurtdışındaki ciddi yorumlarda da freelander ların arazide bir kaç gömlek daha başarılı olduğunu hep yazarlar,
 

Ynt: LR Freelander

kunfi' Alıntı:
Değerli büyüklerim, sevgili küçükler!
Freelander ile ilgili tartışmalara son noktayı koymak üzere lütfen aşağıdaki linke bakın bir freelanderın neler yapabileceğine kendiniz karar verin...

http://gallery.rallyraid.co.uk/gallery/thumb_photos.asp?category_id=171


Saygılar.

Linkteki araçlar çok güzel lakin ne yapabildiklerine dair bir görsele denk gelemedim. Sanırım çölde filan uzun soluklu dayanıklılık yarışlarına benziyor. Ama araçlar görsel olarak çok şık.
 

Ynt: LR Freelander

jeep' Alıntı:
Linkteki araçlar çok güzel lakin ne yapabildiklerine dair bir görsele denk gelemedim. Sanırım çölde filan uzun soluklu dayanıklılık yarışlarına benziyor. Ama araçlar görsel olarak çok şık.

Söz konusu Prado, Pajero vs olunca Paris-Dakar (bir çeşit çölde filan uzun soluklu dayanıklılık yarışı) ciddi bir övünç olurken FL için neden küçümsenerek bahsedildiğini anlayamadım şahsen.
Nasıl ki RAV4'ün "yurtdışında çok iyi bir off-road aracı olarak modifiye edilerek kullanıldığı" örneği veriliyorsa FL için de durum pek farklı değil. Türkiye'de off-road için modifiye edilmemesi, Türkiye'deki kullanıcıların bunu tercih etmemeleri (o kadar vergi eklendiğinde ufak bir servet verildiğinden yadırgamıyorum) FL'ın off-road kabiliyetinin iyi olmadığını anlamına gelmez. Benzer yorumlar Disco III içinde yapılıyordu ama gerek yurtdışında ve gerek Türkiye'de off-road için hazırlanmış örnekleri görülünce bu yorumlar artık yapılamıyor.
 



Ynt: LR Freelander

İşin doğrusunu söylemek gerekirse freelander ile ilgili olarak benim tecrübelerim bizzat içinde olarak gerçekleşti. Bence biraz gerçekçi olmak zorundayız gibi. 2008 ocak ayında FL ve benim cj gaziantep'tan erciyece karakışta bir yolculuk yaptık. Ben orada gördüm neler yapabildiğini. Şimdi bana internetten bulup neler yapabildiğini ne kadar anlatsanız da ben kendi gözlemlerimi daha önemsiyorum. Ünsal beyin gönderdiği linkteki FL ların nasıl modifiye edildiğini bilmiyoruz. Ne deli CJ ler var düz duvara tırmanıyor, onlarıda ciddiye almamak gerek. 2 sene önce ki gezimizde edindiğim tecrübe FL için şu oldu.

1- Derin karda benim geçtiğim karı ezip düzleştirdiğim yoldan bile gelemedi. Sebebi ise yerden yüksekliğinin benden az olması, motor gücünün az olması, low range olmaması devamlı patinaj sonrası gelen acayip kokular. O güzergahta önce CJ yol açtı sonra geldi FL çekti.

2- Asfalta çıkıp 3-5 cm kar veya buzlu yolda resmen show yaptı. İnanılmaz derecede yol tutuşu vardı. Hiç patinajda kalmadı. Gece Erciyesten Kayseriye gittik geldik. Tamamen buzlu yolda zaman zaman 70-80 km hıza çıktı ve viraja girdi. Çok hayret etmiştim. Konfor filan da cabası.

Umarım objektif olarak yaşadıklarımı anlatmışımdır. Konuyla ilgili gezi videosunu da koyayım tam olsun..

th_erciyes.jpg
 

Ynt: LR Freelander

Elektronik çekiş sisteminin çalışması...

http://www.metacafe.com/watch/367446/new_car_makes_waves_by_driving_on_water/
http://www.metacafe.com/watch/yt-V1taiNf2BHs/land_rover_experience_honiton_for_yeovil_land_rover_2/

Standart bir FL

http://www.metacafe.com/watch/yt-V9OxW9i-lfM/freelander_2_wades_in_tong_lake/

Bunlar öylesine önüme çıkan bir-iki örnek.
 

Ynt: LR Freelander

FL'ın lastikleri neydi? Extreme 117 lastikli CJ ile kıyaslamak doğru değil. Benim GV'de Low range de var ama ben de Uludağ'da derin kara girince battım. Karda Low range pek fazla işe yaramıyor. Eğer aracın altı oturduysa zaten istediği kadar low range ve ön-orta-arka diff kilit olsun, çivili lastik olsun fayda etmeyecektir.
 

Ynt: LR Freelander

teşekkürler
ben onlarcasını izledim,hatta mukayeseli olanları bile var,ve bizzat test ettim
dikkatinizi fl 2 nin standart lastiklerle oluşuna çekmek isterim,a/t lastiklerle çok daha iyi olacağı kesin
 

Ynt: LR Freelander

Nejat abi gönderdiğin videolarda FL için açıklayıcı olmuş. Ama bu kadar işte. Şu videoyu gün boyu çekemezsiniz sanırım o araçla. Düşünsenize belgrat ormanlarında 30-40 cm balçığın içinde. Lastiklere yapışmış, ağırlığını 3 e katlamış. Ne kadar devam edebilirsiniz low range olmadan siz söyleyin. Seri3 ler 2 ler bile daha dayanıklı olmaz mı? Bu arada Erciyes gezisinden sonra FL ın tamir maliyeti yaklaşık 3000 TL civarında olmuştu. Her gezide bu kadar para verilmez sanırım.


FL da vakumlu AT vardı sanırım.. Bende de mudzilla 31 ler.
 



Ynt: LR Freelander

nkurtkaya' Alıntı:
FL'ın lastikleri neydi? Extreme 117 lastikli CJ ile kıyaslamak doğru değil. Benim GV'de Low range de var ama ben de Uludağ'da derin kara girince battım. Karda Low range pek fazla işe yaramıyor. Eğer aracın altı oturduysa zaten istediği kadar low range ve ön-orta-arka diff kilit olsun, çivili lastik olsun fayda etmeyecektir.
aynen katılıyorum,hatta otomatik vitesli araçlar karda daha avantajlı oluyorlar,yumuşaklık açısından
ben uludağda epey evvel uygun lastikli olmayan bir gc nin olduğu yerde patilendiğini ve ilerleme zorluğu çektiğini gördüm,keza impreza da zincirle geziniyordu
 

Ynt: LR Freelander

jeep' Alıntı:
Nejat abi gönderdiğin videolarda FL için açıklayıcı olmuş. Ama bu kadar işte. Şu videoyu gün boyu çekemezsiniz sanırım o araçla. Düşünsenize belgrat ormanlarında 30-40 cm balçığın içinde. Lastiklere yapışmış, ağırlığını 3 e katlamış. Ne kadar devam edebilirsiniz low range olmadan siz söyleyin. Seri3 ler 2 ler bile daha dayanıklı olmaz mı? Bu arada Erciyes gezisinden sonra FL ın tamir maliyeti yaklaşık 3000 TL civarında olmuştu. Her gezide bu kadar para verilmez sanırım.

FL da vakumlu AT vardı sanırım.. Bende de mudzilla 31 ler.

Belgrad ormanı ve çamuru deyince sadece FL değil birçok 4X4 için durup bir düşünmek lazım :smiley: Tabii bular biraz da duygusal konular ;D
Kimse haftasonu bir geziden sonra birsürü tamir parası vermek istemez. Araç seçiminde en doğru tercih, kişinin ne yapmak istediğini belirleyip o amaca uygun araç alması.
 


Ynt: LR Freelander

jeep' Alıntı:
Sonuç olarak herkes kendi offroad şeklini bilip ona göre araç tercih etmeli.

Kesinlikle doğru. Bunu doğru yapanlar mutlu oluyor ancak gerçek beklentisine uygun araç tercihini yapamayan için mutsuzluk kaçınılmaz.
 

Ynt: LR Freelander

nkurtkaya' Alıntı:
Kesinlikle doğru. Bunu doğru yapanlar mutlu oluyor ancak gerçek beklentisine uygun araç tercihini yapamayan için mutsuzluk kaçınılmaz.
Mutluluk bizde 24 senedir var
Günlük kullanımda mutluluğu yakalayamadım disco 2 td5 alırsam oda tam olacak
 




Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,840
Mesajlar
1,524,371
Kayıtlı Üye Sayımız
166,639
Kaydolan Son Üyemiz
derinb

Çevrimiçi üyeler

SON KONULAR



Geri
Üst