L200 Bigfoot

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan ProntoBasso Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 498
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 157,610
Ynt: L200 Bigfoot

Herkese Selam,

Mert Bey ve Tarık Bey'in araclarına uyguladıgı yukseltme isini onların referans ve tecrubeleriyle ben de aracıma uyguladım, sonuc gercekten cok basarılı oldu. İkisine de cok tesekkur ederim. Yurtdisindan 1000 dolara getirtmeyi planladıgım parcalar uygulaması dahil 150 tl'ye maloldu.

On tarafa 3,5 cm yukseklikte parca ve arka tarafta makaslar dövülerek 3 cm yukseldi. Standart 16'' jantlar uzerinde 285x75x16 MT lastik takıldı (33'' civarı). Toplam arac yuksekligi 10 cm civarı arttı.

Uygulamamdaki sorunlar sunlar:
- makasların dövülmesi isi biraz mantıksız oldu. Tarık Bey gibi ek makas koymak daha mantıklı olacak. Ustalar arac sertlesir diye takoz veya makas ekleme isini onemedi ama ilk offroadda aracın arkası nerdeyse eski haline döndü.
Tabi ki bu isi yapan usta ne sartlarda aracı kullandıgımızı düsünemedi.

- On tekerler davlumbazın on tarafına sürttü. sag taraf daha onceden kırlmıstı zaten, sorun olmadı ancak, Sol tarafı kestik. Dikkat, bu noktada silecek deposu var. (nitekim o depoyu iki kere patlattım.). Bu bolgelere ince sactan koruma yapacagız.

-Diger bir olası sorun da taktıgımız ebat lastigin jant genisligi ile ortusmemesi. Yine masraf cıktı yani. Genis jant almak lazım

Son gezimizden bir kac resim asagida.. İlave resimler gonderecegim.

Ote yandan aracıma 90 amperlik standart akusune paralel 60 amperlik bir aku daha (kaputun altında sol arka taraftaki bosluga) ve arka koltuk arkasına 400 watt'lık invertor monte ettik . Bu resimleri de baska bir topikte verecegim.

21840_1241136923027_1667434509_604679_7736315_n.jpg


21840_1241136163008_1667434509_604660_7738895_n.jpg


20036_223290613955_664988955_2946259_7596811_n.jpg
 

Etiketler
Ynt: L200 Bigfoot

butun l200 ler güzel olmuş çk beğendim konuyu baştan sona okudum demirin yapılışı da çok iyi ama gel gelelim boya yapılan ve boyaya hazırlanan yer muazzam vallaha boyanıcak başka şeyler olursa yardıma gelirim
 

Ynt: L200 Bigfoot

ben öne önce 4cm lik parca yaptırdım ama prontonun aldığı gibi düzgün bir sonuç alamadım.lastik cukura düştüğüne amortisorde vuruntu oluyordu.

daha sonra 2,5cm lik bir parça yaptırdım blok şeklinde muayenehanede işlerim cok yogun olduğu için resimlerini çekemedim usta arkadaşlarda çekmemişler.

altı delikli yuvarlak bir metal parçası deliklerden 3 tanesi amartisor vidalarına simetrik olacak şekilde diskin üzerinde simetrik olarak açılan 3 delikli 2 gurup,yani saat gibi düşünürseniz 6 delik var .

3 tanesi lokma anahtarı ile sıkmak için geniş açıldı bunun sebebi parça önce amartisöre sıkılacağı için vidaların aparat içerisinde kalması.aparat amaotiore sılılırken apartın üzererine kaynaklanan şase bağlantı vidaları şase yuvalarına denk gelecek şkilde apartı döndürerek amortisör üzerine sabitlediler.

arkalar ile eşitlemek için 4 cm yüksekliğinde metal takoz koydum .arka U makas bağlanyılarını 30 cm uzunluğunda yeniden yaptırmam gerekti.sonu.araç üzerindeki lastikler den sonra 7 cm kalktı.

Photo-0007.jpg


Photo-0008.jpg
 

Ynt: L200 Bigfoot

nitroces' Alıntı:
altı delikli yuvarlak bir metal parçası deliklerden 3 tanesi amartisor vidalarına simetrik olacak şekilde diskin üzerinde simetrik olarak açılan 3 delikli 2 gurup,yani saat gibi düşünürseniz 6 delik var .

3 tanesi lokma anahtarı ile sıkmak için geniş açıldı bunun sebebi parça önce amartisöre sıkılacağı için vidaların aparat içerisinde kalması.aparat amaotiore sılılırken apartın üzererine kaynaklanan şase bağlantı vidaları şase yuvalarına denk gelecek şkilde apartı döndürerek amortisör üzerine sabitlediler.
Hayırlı olsun hocam sonunda amacınıza ulaşmış ve sonuçtan da memnun kalmışsınız anlaşılan fakat anlatımın bu kısmı biraz karışık olmuş pek anlayamadım...Resimlerini çekip koyarsanız eminimki çok faydalı olur...
 

Ynt: L200 Bigfoot

CAPTAIN_34' Alıntı:
Hayırlı olsun hocam sonunda amacınıza ulaşmış ve sonuçtan da memnun kalmışsınız anlaşılan fakat anlatımın bu kısmı biraz karışık olmuş pek anlayamadım...Resimlerini çekip koyarsanız eminimki çok faydalı olur...

Selçuk hocam bu konunun 2. sayfasında 36 numaralı mesajda var.
üstte duran parçanın benzeri nitroces'in parçası.
malum 3.5 santimin altında benimkinin tarzında flanş takamıyoruz (aynı msj da 2. foto, alttaki siyah parça) amortisör saplamalarının uzunluğundan ötürü ancak blok şeklindeki (jant spacer'ına benzer) bir spacer la daha küçük takma şansımız var.
 



Ynt: L200 Bigfoot

c@n' Alıntı:
butun l200 ler güzel olmuş çk beğendim konuyu baştan sona okudum demirin yapılışı da çok iyi ama gel gelelim boya yapılan ve boyaya hazırlanan yer muazzam vallaha boyanıcak başka şeyler olursa yardıma gelirim

Teşekkürler can, ağva orası bi kamp gezisi esnasında yaptım macun astar ve boyayı ;)
 

Ynt: L200 Bigfoot

nitroces' Alıntı:
arkalar ile eşitlemek için 4 cm yüksekliğinde metal takoz koydum .arka U makas bağlanyılarını 30 cm uzunluğunda yeniden yaptırmam gerekti.sonu.araç üzerindeki lastikler den sonra 7 cm kalktı.

Hocam bu U bağlantılarını nerede yaptırdın bende arka tarafı bu şekilde yükselticem ve kaça maloldu bilgilendirebilirmisin.
 



Ynt: L200 Bigfoot

nitroces' Alıntı:
sırf bu işi yapan sanayide arkadas var o yaptı.4 tanesine 80 tl verdim.

Bu sanayi istanbuldamı, eğer öyleyse iletişim bilgilerini burdan yada özelden verebilirmisiniz, birde bu fiyatın içine demir takoz ve U demirleri dahil midir. değilse eğer nereden temin edebilirim.
çok mu soru sordum ::smiley:
 




Ynt: L200 Bigfoot

ProntoBasso' Alıntı:
Selçuk hocam bu konunun 2. sayfasında 36 numaralı mesajda var.
üstte duran parçanın benzeri nitroces'in parçası.
malum 3.5 santimin altında benimkinin tarzında flanş takamıyoruz (aynı msj da 2. foto, alttaki siyah parça) amortisör saplamalarının uzunluğundan ötürü ancak blok şeklindeki (jant spacer'ına benzer) bir spacer la daha küçük takma şansımız var.
Teşekkürler mert hocam.Sana bişeydaha danışmak istiyorum.Ben bugün lift-kit in koyulacağı yeri inceledim ve şöyle bişey düşündüm.Sizin yaptığınız gibi değilde 2cm kalınlığında bemiri lazerde işletip jant spacer i gibi monte etsek aynı sonucu almazmıyız.Sizin yaptırdığınız biraz teferruatlı gerçi 4-5 cm yükseltmeden yukarısı için sizin yaptığınızdan başka alternetif yok ama ben çok fazla yükseltmek istemiyorum ya öyüzden böylebişey düşündüm.Neyse şimdi nedesem boş yeni lastikleri takınca belli olacak herşey.belki hiç yükseltmeme de gerek kalmayabilir....305/50/R20 bi fikri olan varmı...???
 

Ynt: L200 Bigfoot

aslında arka tarafın yukseltmesi için ben para odemedim.arkadaşım traktör römorku üretiyor.onun hediyesi oldu.yanlız demirciden kendim kestirdim takozu 12*7*4 cm boyuttlarında dolu 2 tsne demir parçası 6 kg geldi 14 tl ödedim ona.
takoz olacak demir parcaların makasa gelecek yuzune 14 mm genişliğinde 1.5 cm derinliğinde bir delik açtık.buraya makasların altında bir cıkıntı var o giriyor çünki sağa solla öne arkaya oynamasın diye.takozun diğer yüzüne simetriğine 1cm lik 12mm genişiliğinde bir silindirik demir kaynattık.buda takozun dingil üzerindeki deliğe geçip dingil üzerinde kaymasını engelliyor.
U bağlantılarda olunca montaj kolay oldu.

olabildiğince açık anlatmaya çalıştım ancak resimleri olmadığı için anlatım biraz yüzeysel gelebilir.

ön helezonlara yerleştirdiğim demir takoz ise helezonların üzerindeki parçanın çapında 2.5 cm yüksekliğinde blok demir.Prontobasso arkadaşımızın dizaynı gibi değil, flanş şeklinde.

bu bloğu helozon üzerindeki vidaları uzatmadan şaseye bağlamanın pratik bir yolunu bulduk. flanş üzerinde 6 delik var bunlardan 3 tanesini helozon üzerindeki vidalara monte için kullandım.bunu yaparken flanş üzerinde helozoları bağlarken somun çıkıntıları olmaması için geniş şekilde mevcut deliklerden 1,5 cmdaha delindi.bunu somunu gizlemek için açılan bir yuva oldu kısaca.

somunu gizlemek için helozon bağlantıları yapılan deliklerin haricinde kalan 3 deliğe, yukarıda satmayı düşündüğümü söylediğim fotografları olan takozların üzerinde gorulen 3 tane çıkıntı şeklinde olan vidalardan kaynatılıdı.
daha sonra şaseye bağladık.
 

Ynt: L200 Bigfoot

one 2cm arkaya 4 cm takoz bence koyun araç gorunum olarak tamamen kendine geliyor.kullanımda vede konforda hiçbir sorun yaşamıyorum

aracı aldığım günden buyana düşündüğüm ama pronbasso arkadasımızın öncülük ettiği bu olayı kesinlikle tavsiye ederim vede prontobassoya teşekkürler:smiley:
 

Ynt: L200 Bigfoot

nitroces' Alıntı:
aslında arka tarafın yukseltmesi için ben para odemedim.arkadaşım traktör römorku üretiyor.onun hediyesi oldu.yanlız demirciden kendim kestirdim takozu 12*7*4 cm boyuttlarında dolu 2 tsne demir parçası 6 kg geldi 14 tl ödedim ona.
takoz olacak demir parcaların makasa gelecek yuzune 14 mm genişliğinde 1.5 cm derinliğinde bir delik açtık.buraya makasların altında bir cıkıntı var o giriyor çünki sağa solla öne arkaya oynamasın diye.takozun diğer yüzüne simetriğine 1cm lik 12mm genişiliğinde bir silindirik demir kaynattık.buda takozun dingil üzerindeki deliğe geçip dingil üzerinde kaymasını engelliyor.
U bağlantılarda olunca montaj kolay oldu.

olabildiğince açık anlatmaya çalıştım ancak resimleri olmadığı için anlatım biraz yüzeysel gelebilir.

ön helezonlara yerleştirdiğim demir takoz ise helezonların üzerindeki parçanın çapında 2.5 cm yüksekliğinde blok demir.Prontobasso arkadaşımızın dizaynı gibi değil, flanş şeklinde.

bu bloğu helozon üzerindeki vidaları uzatmadan şaseye bağlamanın pratik bir yolunu bulduk. flanş üzerinde 6 delik var bunlardan 3 tanesini helozon üzerindeki vidalara monte için kullandım.bunu yaparken flanş üzerinde helozoları bağlarken somun çıkıntıları olmaması için geniş şekilde mevcut deliklerden 1,5 cmdaha delindi.bunu somunu gizlemek için açılan bir yuva oldu kısaca.

somunu gizlemek için helozon bağlantıları yapılan deliklerin haricinde kalan 3 deliğe, yukarıda satmayı düşündüğümü söylediğim fotografları olan takozların üzerinde gorulen 3 tane çıkıntı şeklinde olan vidalardan kaynatılıdı.
daha sonra şaseye bağladık.
Evet Yaln hocam sizin yaptığınız bu resimdekiler gibi sanırım.Bu resimdeki yükseltme kiti l200 için yapılmış orjinal lift kit sadece flans ve 6 delikli.Flanş haricindeekiler ise arkayı yükseltmek için ama nereye takılıyor henüz çözemedim.Şimdi daha iyi anlaşıldı...[attachment=1]

lift kit.jpg
 



Ynt: L200 Bigfoot

nitroces' Alıntı:
one 2cm arkaya 4 cm takoz bence koyun araç gorunum olarak tamamen kendine geliyor.kullanımda vede konforda hiçbir sorun yaşamıyorum

aracı aldığım günden buyana düşündüğüm ama pronbasso arkadasımızın öncülük ettiği bu olayı kesinlikle tavsiye ederim vede prontobassoya teşekkürler:smiley:

Çok güzel anlatmışsınız gayet açık bi şekilde anladım dikkatli okuyunca, Bu değerler bence de gayet uygun 5-6 cmlik bir yükseltme için.
Benim daha büyük parça koymamın nedeni bu yüksekliğin yetmemesiydi minimum 10 cm lik bi yükseltme gerekiyordu, çünkü lastikler oldukça büyük ve jantlar fazla ofsetli, yani istediğim görüntü buydu açıkçası çamurluktan dışarı taşan lastikler, o nedenle 15x10 ebadında jantlar tercih ettim aynı jantın 15x8'i yani daha ince ve az offsetlisi (yani çamurluklardan daha az dışarı taşanı) belki bu kadar yükseltme gerektirmez davlumbaz yüksekliği yeterli gelebilir yükseltmeye ihtiyaç duymadan, denemek lazım.
Rica ederim birşey yapmadım ki sadece bizim araçta ilk ben denedim, o denemeye de yine bu ve bunun gibi forumlardan edindiğim bilgiler ve cesaret sayesinde kalkışabildim.
iyi günlerde kullanın, kazasız belasız :smiley:
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,760
Mesajlar
1,523,367
Kayıtlı Üye Sayımız
166,576
Kaydolan Son Üyemiz
Atakan Usun

Çevrimiçi üyeler

SON KONULAR



Geri
Üst