L200 Bigfoot

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan ProntoBasso Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 498
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 157,812
Ynt: L200 Bigfoot

CAPTAIN_34' Alıntı:
Teşekkürler mert hocam.Sana bişeydaha danışmak istiyorum.Ben bugün lift-kit in koyulacağı yeri inceledim ve şöyle bişey düşündüm.Sizin yaptığınız gibi değilde 2cm kalınlığında bemiri lazerde işletip jant spacer i gibi monte etsek aynı sonucu almazmıyız.Sizin yaptırdığınız biraz teferruatlı gerçi 4-5 cm yükseltmeden yukarısı için sizin yaptığınızdan başka alternetif yok ama ben çok fazla yükseltmek istemiyorum ya öyüzden böylebişey düşündüm.Neyse şimdi nedesem boş yeni lastikleri takınca belli olacak herşey.belki hiç yükseltmeme de gerek kalmayabilir....305/50/R20 bi fikri olan varmı...???

Nitroces zaten cevap vermiş Selçuk hocam, evet bu şekilde gayet yeterli olucaktır yaklaşık 5-6 cmlik bi yükseltme elde edeceksindir. ama seninde dediğin gibi lastikleri tak bi bak bakalım gerek kalacakmı yükseltmeye. jantların offsetsizse gerek kalmayabilir.
 

Etiketler
Ynt: L200 Bigfoot

Mert Merhaba
Çamura girdiğinde çamur aracın her yerine geliyormu:smiley:)
Bugün bi çamura gireyim dedim, benim lastikler seninkilerden daha az taşmasına rağmen, arka tekerden ön cama ve kaputa kadar çamur oldu:smiley:) hemde löp löp çamur:smiley:)

Benim anlamadığım şey 2cmlik spacer ile 5-6cm yükselme nasıl oluyor?

Bu arada tüm arkadaşların YENİ YILLARI SAĞLIK, MUTLULUK VE BAŞARI İLE DOLSUN TAŞSIN
 

Ynt: L200 Bigfoot

lokosit' Alıntı:
Mert Merhaba
Çamura girdiğinde çamur aracın her yerine geliyormu:smiley:)
Bugün bi çamura gireyim dedim, benim lastikler seninkilerden daha az taşmasına rağmen, arka tekerden ön cama ve kaputa kadar çamur oldu:smiley:) hemde löp löp çamur:smiley:)

Benim anlamadığım şey 2cmlik spacer ile 5-6cm yükselme nasıl oluyor?

Bu arada tüm arkadaşların YENİ YILLARI SAĞLIK, MUTLULUK VE BAŞARI İLE DOLSUN TAŞSIN

Abi olmaz olurmu baştan aşağı çamur oluyor hemde :D
2 cmlik spacerla 5-6 cmlik yükselme ise açılardan kaynaklanıyor. amortisör kupalarına koydumuz flanş önden bakıldığı zaman tam lastiğin üzerine denk gelmiyor,
lastik salıncağa bağlı salıncakta sabit bir noktaya. aşağı yukarı hareket eden sabit bir noktaya bağlı yere dikey hareket eden bir parça düşün, bu parçanın ortasında amortisörün dibi var, ortasını aşağı doğru 2cm alçalttığın zaman bir tarafı sabit olduğu için hareketli olan kısım aşağıya doğru daha fazla gitmiş oluyor.
Bu şekilde de salıncağın ortasına uygulanan 2 cmlik bir hareketle 5 ila 6 cm arasında bir oynama oluyor en uç kısmında.
Bilmem açıklayıcı oldu mu ? ::smiley:
 

Ynt: L200 Bigfoot

ProntoBasso' Alıntı:
Fatih bey, branda Ataşehirdeki Mitsubishi servisinde takıldı oradan temin edebilirsiniz.
4cm lik flanşın arabayı 10 cm yükseltmeside şu şekilde oluyor, basit bi şekil çizdim.

31722852.jpg


basit bi fizik kuralı aslında ;)

;)
 

Ynt: L200 Bigfoot

ProntoBasso' Alıntı:
Abi olmaz olurmu baştan aşağı çamur oluyor hemde :D
2 cmlik spacerla 5-6 cmlik yükselme ise açılardan kaynaklanıyor. amortisör kupalarına koydumuz flanş önden bakıldığı zaman tam lastiğin üzerine denk gelmiyor,
lastik salıncağa bağlı salıncakta sabit bir noktaya. aşağı yukarı hareket eden sabit bir noktaya bağlı yere dikey hareket eden bir parça düşün, bu parçanın ortasında amortisörün dibi var, ortasını aşağı doğru 2cm alçalttığın zaman bir tarafı sabit olduğu için hareketli olan kısım aşağıya doğru daha fazla gitmiş oluyor.
Bu şekilde de salıncağın ortasına uygulanan 2 cmlik bir hareketle 5 ila 6 cm arasında bir oynama oluyor en uç kısmında.
Bilmem açıklayıcı oldu mu ? ::smiley:
Olmazmı :smiley: Teşekkürler
 



Ynt: L200 Bigfoot

BU şeklide ben çizmiştim ama daha açıklayıcı bi şekil çizdim şimdi onu koyuyorum,

62868392.jpg


anlaşılsın diye yeşil flanşı alta çizdim, kırmızı çizgiler eşit uzunluğu anlatmak için,
yatay çizgi bizim salıncağımız düşey çizgi ise amortisör.
 


Ynt: L200 Bigfoot

Selam arkadaşlar, sürekli takip halindeyim forumu ama işlerin yoğunluğundan dolayı pek yazamıyorum.
Araçla ilgili yeni değişiklikler yolda gelecek hafta start veriyorum,
İlk olarak arka tarafı 2.5 inç yükselticem, malum ön tarafta 4 inçlik yükseltmeden sonra ön arka arasında ufak bi fark oluşmuş, aracın önü daha yüksek durmaktaydı. Bu şekilde bu sorunu halletmiş olucam.
ikinci ve en büyük değişiklik aracın içi ile ilgili,
Carputer, yani araç bilgisayarı toplamaya başladım, 7 inç dokunmatik ekranlı windows işletim sistemiyle çalışan 160gb hafızalı bir araç bilgisayarı yapıyorum. Bu şekilde araçta;

TV
DVD player
her türlü müzik ve görüntü dosyalarını oynatıcı
GPS, navigasyon
Kablosuz internet (3g modem)
2 adet bilgisayar destekli kayıt özelliği bulunan kamera
OBD2 chip'i ile gerçek zamanlı araç verilerine ulaşım (anlık yakıt tüketimi, menzil, seyir hızı, motor sıcaklığı vs gibi 160 adet veri)
Bluetooth araç kiti
ve bilgisayar kontrollü 8 adet röle sayesinde ses komutlarıyla aracın elektrik ile çalışan 8 farklı noktasına müdehale imkanı (silecekler, sinyaller, kapı kilidi, camlar, motor çalıştırma...)

gibi ek özellikler olmuş olacak.
yaklaşık 2 aydır okumadığım yabancı site kalmadı ve baya bi bilgi edindim bu konu hakkında, araçta bir bilgisayarınız varsa yapabileceklerinizin gerçekten sınırı yok :smiley:
Ses kontrol programı ayrıca gereksiz ama eğlenceli bir işe de yarıyor, şu an yeniden programladığım software 160 farklı komutuma yanıt veriyor, yani bir nevi konuşan araba diyebiliriz. Arabaya binen misafirler için oldukça etkileyici olacak, tabii ingilizce konuşmanız şart :smiley:

Bunların haricinde lastik ebadını 33 den 35 e çıkartma planındayım ama bunun için aracı 2 inç daha yükseltmem gerekiyor, bunun içinde kupadan yükseltme işine giricem.
Bunu da kendim yapmayı planlıyorum piyasada yaklaşık 600 lira para istiyolar bu iş için.
Gerekli parçaları sanayiden temin edicem.
ayrıca sonunda drakebox siparişini vericem aracın gücü 185 beygire çıkacak, ardından katalizör iptali ile yaklaşık 200bg güç elde etmeyi planlıyorum.
Sanırım 35 liklerin verdiği hantallaşmayı gidermiş olacağım bu şekilde.
Bu saydıklarım yaz sonuna kadar halledilmiş olur büyük ihtimalle.
Gelişmeleri buradan paylaşacağım.
Görüşmek üzere.
 

Ynt: L200 Bigfoot

35" için gücü arttırmakla beraber ayna mahruti değişimi düşünmüyormusunuz. L 200 için daha yavaş, daha torklu ayna mahruti seçeneği yok mu?
 

Ynt: L200 Bigfoot

Tayland da (aracın doğum yeri) çok fazla L200 offroad klübü var aralarında onlarca kişi var 35" kullanan ve en ekstrem modifiyeleri orada gördüm. 35" kullanıp ayna maruti oranıyla oynayan görmedim şimdiye kadar, 42 inç lastik takan biri var, o değiştirmişti oranlarını, komple difransiyel ve şanzımanı değiştirmişti gerçi. 35 inç ve standard oranların yeterli olduğu problem yaratmadığı söyleniyor. Performans artışı da hantallaşma için yeterli olacaktır. Standard şanzıman ve difransiyel gayet yeterli çevirebiliyor 35likleri.
 



Ynt: L200 Bigfoot

arkadaşlar ben l2oo aracımda 35 lastik kullandım 35-16-11.5 silverstone fakat daha önce 33 10.5 15 kullanmıştım aradaki fark çok büyük her ne kadar 35 ebatta aracın kalkış performansında yada ayna mahruti oranlarında bir zorlanma olmasada lastiğin aracı çok zorladğını hissettim her ne kadar yükseltme kiti olsada dönüşlerde sürtme kaçınılmaz kısaca son limit 33 inch birde 35 ebatta yakıt anormal bir şekilde artıyor ;D
 



Ynt: L200 Bigfoot

20 liralık mazotla şehir içi, bol dur kalklı sık vites değişimli olarak ortalama 55 km gidiyorum,
11.5 - 12 litre / 100km
şehir dışı araç boşken bu 8.5 - 8.8 litre /100km civarında geziniyor
Araç doluyken (full bagaj kamp malzemeleri teknik tırmanış ekipmanı vs. ve 5 yetişkin yolcuyla) bir depoyla 640-650 km yapınca ışık yanıyor
Buda 10.7 litre/100km ye denk geliyor.
Tabi bunlar lastik çapının yarattığı km göstergesi değişikliği hesaplanmadan verdiğim rakamlar.
100 km de 9 km az gösteriyor km sayacı lastiklerden ötürü.
 

Ynt: L200 Bigfoot

evet bir hayli etkiliyor özellikle şehir içinde .şehir dışı ortalama aynı.

benimde şehir içi 9.5- 10 lt.şehir ler arası yolda sürat ve yol durumuna gore değişiyo.örneğin düz sayılabilecek bir cift yoldda yani rampa ların az olduğu yerlerde 90 km hızla 8lt ye kadar düşüyor.mesela ankaradan sinopa giderken 10lt oluyor ılgaz kastamonu rampaları gibi durumlarda.

lastikler 265-75-16 bfg sanırım 31 inç e denk geliyor
 



Ynt: L200 Bigfoot

lastikler 265-75-16 bfg sanırım 31 inç e denk geliyor
[/quote]

Biraz mütavazi davranmışsınız :smiley: 265/75/16 : 32"
asıl yazmak istediğim bfg nin boy farkı.
Arkadaşımın aracında 31- 10,5 -15 nankang mudstar MT ler vardı hertürlü artikilasyonda sürtmeden kullanıyordu.
Yaz gelince aynı janta gene 31 -10,5 - 15 ebatında BFG AT taktı ve sürtmeler başladı.
BFG özellikle tabanının yanak ile birleştiği iç ve dış bölümlerindeki düz köşe yapısı ile çoğu lastikten daha büyük bu kısımda.
Diğer lastikler oval yapıları ile çamurluk içine sürtmeden kurtarırken, BFG dış köşeden çamurluk içine sürtmekte.

nitroces' Alıntı:
evet bir hayli etkiliyor özellikle şehir içinde .şehir dışı ortalama aynı.

benimde şehir içi 9.5- 10 lt.şehir ler arası yolda sürat ve yol durumuna gore değişiyo.örneğin düz sayılabilecek bir cift yoldda yani rampa ların az olduğu yerlerde 90 km hızla 8lt ye kadar düşüyor.mesela ankaradan sinopa giderken 10lt oluyor ılgaz kastamonu rampaları gibi durumlarda.
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,771
Mesajlar
1,523,637
Kayıtlı Üye Sayımız
166,593
Kaydolan Son Üyemiz
Ömer Deniz Önder

Çevrimiçi üyeler

Şu anda çevrimiçi üye yok.

SON KONULAR



Geri
Üst