L200 Bigfoot

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan ProntoBasso Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 498
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 157,597
Ynt: L200 Bigfoot


Selamlar, öncelikle Mert'e teşekkür etmek istiyorum verdiği tüm değerli bilgiler artı Pm den sordum sorularıma verdiği cevaplar için...

Bende L200 projemizi bitirmiş bulunmaktayım, bir kaç ufak ekleme yapmak var aklımda fakat bir süre bu şekilde devam ederek aracın duyacağı gereksinimler doğrultusunda yapmayı düşünüyorum bunları.

Araca yaptığım modifiksyonu, 15x9.5 inch ebatında el yapımı jantlar, ön tarafa 38mm'lik spacer kiti, çamurluk içi sürtme yapan bölgelerdeki hafif kaporta işleri ve 33x12.5x15 ebatta Cooper Stt Discoverer lastikler olarak sırayabilirim.

Jant genişliğinin 9.5 inch olması, el yapımı olarak ve L200 araclarda kalipere sürtme vs. yapmadan sorunsuz olarak işleyebilecek üretimi mümkün son sınır olmasından kaynaklanıyor. Yapılabilseydi 10 inch tercihimdi başlangıçta fakat hiç bir fark yok görünürde (1.27 cm). Jantlar el yapımı olduğu için offset ayarlamasınıda tamamen isteklerim doğrultusunda gerçekleştirme imkanına sahip oldum. Metrik olarak 241mm genişliği bulunan jantların içe bakan kısmındaki mesafe 90mm ve dolayısıyla dışarıda kalan kısım 151mm, bu ölçüler ile offset oranı 241/2=120.5, 120.5 - 90= 30.5mm bu şekilde jantlar -30.5 offsetli olmuş oldular. 10 inch janta uyarladığımızda 4.5 cm civarında bir -offset olduğunu söyleyebilirim.

Ön tarafta uyguladığım spacerlar 38mm kalınlığında ve araca 7.5cm civarında bir yükselme sağladılar. Bu yükselme olmasına rağmen çamurluk içinde kaporta işlemi yapılmadan bu ebatlardaki jant lastik ve offset seçimi ile aracınızı sağlıklı kullanmanız mümkün değil..

Bizim aracımız 4x4 ve otomatik vitesli 136hp olan model ve bu lastik ve jantlarla performans çok değişmedi aslında. Düz viteslerde performans farkı daha gözle görülür olabilir snıyorum. Yakıt tüketimine gelince, aracı ilk aldığımızda karma (Şehir içi çok ağır olmayan trafik ve otoban) kullanımda tam olarak 27 kuruş yani 100km / 9 Lt yakıt tükettiğini tesbit etmiştim fakat son haliyle böyle bir hesap yapmadım şu an itibari ile, max %5 ile 10 arasında bir değişiklik olduğunu sanıyorum. Saygılar...
 

Etiketler

Ynt: L200 Bigfoot

volkee' Alıntı:
Selamlar, öncelikle Mert'e teşekkür etmek istiyorum verdiği tüm değerli bilgiler artı Pm den sordum sorularıma verdiği cevaplar için...

Bende L200 projemizi bitirmiş bulunmaktayım, bir kaç ufak ekleme yapmak var aklımda fakat bir süre bu şekilde devam ederek aracın duyacağı gereksinimler doğrultusunda yapmayı düşünüyorum bunları.

Araca yaptığım modifiksyonu, 15x9.5 inch ebatında el yapımı jantlar, ön tarafa 38mm'lik spacer kiti, çamurluk içi sürtme yapan bölgelerdeki hafif kaporta işleri ve 33x12.5x15 ebatta Cooper Stt Discoverer lastikler olarak sırayabilirim.

Jant genişliğinin 9.5 inch olması, el yapımı olarak ve L200 araclarda kalipere sürtme vs. yapmadan sorunsuz olarak işleyebilecek üretimi mümkün son sınır olmasından kaynaklanıyor. Yapılabilseydi 10 inch tercihimdi başlangıçta fakat hiç bir fark yok görünürde (1.27 cm). Jantlar el yapımı olduğu için offset ayarlamasınıda tamamen isteklerim doğrultusunda gerçekleştirme imkanına sahip oldum. Metrik olarak 241mm genişliği bulunan jantların içe bakan kısmındaki mesafe 90mm ve dolayısıyla dışarıda kalan kısım 151mm, bu ölçüler ile offset oranı 241/2=120.5, 120.5 - 90= 30.5mm bu şekilde jantlar -30.5 offsetli olmuş oldular. 10 inch janta uyarladığımızda 4.5 cm civarında bir -offset olduğunu söyleyebilirim.

Ön tarafta uyguladığım spacerlar 38mm kalınlığında ve araca 7.5cm civarında bir yükselme sağladılar. Bu yükselme olmasına rağmen çamurluk içinde kaporta işlemi yapılmadan bu ebatlardaki jant lastik ve offset seçimi ile aracınızı sağlıklı kullanmanız mümkün değil..

Bizim aracımız 4x4 ve otomatik vitesli 136hp olan model ve bu lastik ve jantlarla performans çok değişmedi aslında. Düz viteslerde performans farkı daha gözle görülür olabilir snıyorum. Yakıt tüketimine gelince, aracı ilk aldığımızda karma (Şehir içi çok ağır olmayan trafik ve otoban) kullanımda tam olarak 27 kuruş yani 100km / 9 Lt yakıt tükettiğini tesbit etmiştim fakat son haliyle böyle bir hesap yapmadım şu an itibari ile, max %5 ile 10 arasında bir değişiklik olduğunu sanıyorum. Saygılar...

Estafurullah Volkee, güle güle kullan aracını, bi faydam olduysa ne mutlu bana. ;)
 

Ynt: L200 Bigfoot

Selamlar mert bey belki atlamış olabilirim bunun için şimdiden özür dilerim. aracı son haline getirene kadar ki masrafların toplamı yaklaşık ne kadar olmuştur ???
 

Ynt: L200 Bigfoot

Valla kalem kalem hesaplamak biraz güç, çünkü farklı farklı yerlerden farklı malzemeleri alıp ustalara gidip gerekli ölçülerde kestirip biçtirip kaynaklatıp ortaya çıkarttım tüm modifikasyonları, jantlar bile içerden traşlandı kaliperlere sürtme yaptığı için.
bir yazımı resmen buna harcadım büyük uğraş gerektiriyor demirciler kaynakçılar kaportacılar mekanik servis ithalatçılar jant imalat atölyeleri istanbulun dört bir yanına koşturup durdum, sonuç olarak tamamen custom birşey çıktı ortaya gayet memnunum son halinden ancak dediğim gibi kalem kalem hesaplamak oldukça güç.
Şimdi son olarak araba bilgisayarı projemi hayata geçirmek üzereyim, onun haricinde drakebox-2 takıldı araca ve güç 185bg e yükseltildi.
arka tarafın yükseltilmesi işlemi kaldı birtek bi 7 cm lik yükseltme yaptırıcam 15 gün içinde.
Araç bilgisayarının detaylarını birkaç gün içinde yazarım.
 



Ynt: L200 Bigfoot

Carpc olayını kısaca anlatmak istiyorum, adı üstünde araba bilgisayarı,
ancak normal bilgisayarlarda bulunan ve 220 voltla çalışan güç kaynakları yerine sadece araba için üretilmiş bir güç kaynapğı kullanıyor, bu güç kaynağını yurt dışından sipariş ettim Türkiyede satışı yok.
anakart olarak intel'in mini itx isminde 19cm x 19cm boyutundaki mini anakartını ve üzerine entegre edilmiş intel atom işlemciyi kullanıyorum. 1 gb ram ve 160 gb lık laptop harddisc i koydum sisteme.
Windows XP SP3 işletim sistemi sistemin tabanını oluşturuyor.
Arabada klavye ve mouse kullanmak hayli zor olacağı için 7inçlik dokunmatik LCD monitör kullanıyorum.
Araba bilgisayarları için üretilmiş bir software olan centrafuse 3.1 ana programım.
Bu program aynı double din dvd oynatıcılarda olduğu gibi bir arayüze sahip. bilgisayarınızda kayıtlı olan müzikler videolar resimler vs herbirini oynatabiliyor kendi arayüzü içerisinde.
bluetooth vasıtasıyla handsfree telefon görüşmesi yapabiliyorsunuz, telefon çaldığında ekranda arayan kişi gözüküyor ve ekrana dokunarak görüşmeyi başlatıp sonlandırabiliyor yine ekrandan numara çevirebiliyorsunuz. görüşme esnasında müzik kapanıyor ve araba hoparlörlerinden karşı tarafı duyuyorsunuz sesinizde bilgisayarın mikrofonundan karşıya gidiyor.
İgo 8 navigasyon programı yine bu programa entegre çalıştırılabiliyor. Güncel Türkiye haritaları mevcut. bunun çalışabilmesi için usb gps receiver a ihtiyaç duyuyor.
OBD II arıza tespit modülü sayesinde yine centrafuse un içine entegre edilmiş bir ekrandan aracın anlık yakıt tüketiminden anlık hızına menzilden anlık voltmetre takometre basınç ve motor sıcaklık verilerine anında ulaşabiliyorsunuz. aynı zamanda bir yol bilgisayarınız olmuş oluyor bu yol bilgisayarı yaklaşık 80 tane veriyi anlık olarak size monitörden gösterebiliyor.
Wireless receiver yada 3g modem ile anında internete bağlanabiliyorsunuz. bunu telefonun internet paylaşımı özelliğini aktive edip telefon üzerinden yapmak da mümkün.
dvd sürücü sayesinde isterseniz dvd izlemeniz de mümkün,
LCD ekranım aynı zamanda tv alıcısı iiçerdiğinden tv seyretmekte mümkün, karasal yayının izin verdiği kalitede.
12 Volt ile çalışan güç kaynağı oldukça akıllı bir cihaz kontak çevrildiğinde otomatik pc yi açıyor ve kontak kapanınca kendisi windowstan çıkıp bilgisayarı düzgün bir şekilde kapatıyor. aynı zamanda regulasyon özelliğide olduğundan araçtaki voltaj değişiklerinden bilgisayarın parçalarını koruyor. ve hard off özelliği sayesinde pc kapandıktan sonra voltajı tamamen kesip akünün bitmesinin önüne geçmiş oluyor.
Çok fazla gerekmeyen ama oldukça işlevsel ve zevkli bir özelliği ise sesle kontrol özelliği.
VR Commander adlı bir program sayesinde bilgisayardaki hertürlü özelliği sesinizle kumanda edebiliyorsunuz.
isterseniz programın bir sesi duyduğunda farklı bir ses yada görüntü dosyasını oynatmasını da sağlayabiliyorsunuz.
Şu anda 80 farklı komut yükledim ve o 80 komuta yada soruya wav formatında cevaplar kaydettim. komutu söylediğimde cevap veriyor, bir nevi konuşan araba olmuş oldu. (bu özellik gereksiz ama eğlenceli).
Montaj aşaması oldukça uğraştırıcı ama bir o kadarda zevkli oldu.



önce arabanın ön göğüsünü söktüm, aldığım bir neşter setiyle gerekli kesip biçmeleri hem ön göğüs hem monitörün ön çerçevesi üzerinde yapıp yüzeyüz oturur hale getirdim, kenarlarında kalan ufak boşlukları da maket macunu kullanarak ön göğüse entegre ettim.
Daha sonra kalından inceye biraz zımpara işi ve astar ve 3 kat mat siyah boyayla son halini tamamladım.
Ön göğüsteki boşluğa entegre edilmiş hali windowsu kurarken şu;


img0070ch.jpg


img0072g.jpg


img0071xj.jpg


Elim bu gibi işlere yatkındır ama bu kadar iyi yapabileceğimi ben bile tahmin etmiyordum. Gördüğünüz gibi monitörün altındaki tuş panelini tamamen söktüm ve üzerindeki kızıl ötesi uzaktan kumanda alıcısını da lehiminden söküp kabloyla uzatıp tekrar lehimledim, herhangi bir açıklıktan dışarı çıkartıcam, estetik bi şekilde.
Monitörün orjinal hali buydu;

sku_22660_2.jpg


Bu şekilde tuş takımına ihtiyaç olmadan hertürlü monitör ayarını uzaktan kumanda ile yapabiliyorum.

şimdilik gelişmeler bunlar carpc ile ilgili arabaya montajını henüz yapmadım elektrik bağlantıları çekilecek. tam kurulum yaptıktan sonra çalışan halinin videosunu çekicem. buradan da paylaşırım.

Görüşmek üzere..
 


Ynt: L200 Bigfoot

Aracınıza uyarladığınız sistem bana çocukluğumda hiç bir bölümünü kaçırmadan izlediğim Kara Şimşek dizisindeki KITT'i hatırlattı ;D

KnightRider.jpg
 

Ynt: L200 Bigfoot

VoDaFoNeCeLL' Alıntı:
Merhaba..

L200 gayet şık olmuş. Güle güle kullanın. Ön yükseltme uygulaması için illaki kit kullanmaya gerek yok. Benim aracımda da ön yükseltme yapıldı fakat hiçbir şey kullanmadan..
Ankara Mitsubishi yetkili servislerinden Şeref Bey'in de tavsiyesiyle araçta torsiyon yükseltme uyguladık. Torsiyondan yükseltme uygularken jantın alt orta kenarı ile, çamurluk üst kenar noktası arasında ölçüm yaparak yükseltilmeli. Fakat 5-7 cm den fazla yükseltilmemeli. Yoksa ön takım esneme payı azaldığından çukurlarda ses yapabilir. 5-7 cm yükseklik uygulamak için kit kullanmaya gerek yok.

Aracı kanala çektiğinizde, herhangi bir usta torsiyon ayarını yükseltebilir. Ama dediğim gibi, 5-7 cm arası bir yükseklik için bunu uygulayın, daha fazlası zarar verir. Linkte konuyu benim aracımda nasıl uyguladığımla ilgili görüntülere ulaşabilirsiniz..

http://www.gezenbilir.com/index.php?topic=25799.0
selamlar 2006 sonrası araçlarda torsiyon demiri bulunmuyor ayrıca 7cm lik yükseltme 1 hafta sonra 4cm düşüyor
Kolay gelsin.
 

Ynt: L200 Bigfoot

ProntoBasso' Alıntı:
Doğru, teoride evet, ama ilginç bi durum var bunu bikaç sefer test ettim gps cihazım arabanın kendi kilometre göstergesiyle aynı değeri veriyor, iki araba gittiğimiz yerlerde de aynı süratle giderken yan arabayı telefonla arayıp kaç kilometreyle gittiğini sordum benim göstergemdeki değeri söyledi, ve hala anlamış değilim.
Teoriye göre 100km/s hızla giderken göstergemin 86.4 km/s göstermesi gerekiyor, nasıl oluyorda düzgün gösteriyor çıldırmamak işten değil, kalibrasyon falanda yaptırmadım.
aynı olay benimde baçıma geldi orjinal lastiklerimi demir yarınca diğer aracın çıkmalarını 265 75 16 lastikleri taktırdım bendeyakıt ile km ayrını yapmak içinarkadaşın aracıyla ölçtük aynı km yi söyledi sonra orjinal ebatları takınca yine aynı araçla denedik yine aynı km yi söyledi bir anlam veremedim yanlız gidilen km miktarı % 10 yakın azaldı daha önceden 110 km olarak ölçtüğüm bir mesafeyi 102 km olarak ölçtü

40012_426178849506_582614506_4609763_3681871_n.jpg


40599_426178749506_582614506_4609752_3826832_n.jpg
 



Ynt: L200 Bigfoot

Bugün kaç aydır bir türlü zaman bulup yaptıramadığım arka tarafın yükseltmesini de hallettim.

Rehber olması için fotoğraflarla anlatmaya çalışayım.

1. Önce makasları tutan U boltlar yerlerinden çıkarıldı ve 7cm daha uzunları satın alındı

img0033ct.jpg


2. 2 adet 13cm x 7cm x 6cm boyutlarında Alüminyum kestirildi. Ortasına merkez civata için delik açtırıldı.

img0035f.jpg


3. Makaslarla Dingilin arasına montajı yapıldı.

img0036s.jpg


4. Ancak montajdan sonra amortisörlerin boyu kısa geldi. Amortisörcünün yolu tutuldu.

img0037sy.jpg


5. Amortisörcüde Bağlantı noktaları uzatıldı.

img0042dn.jpg


6. ve son hali bu olmuş oldu.

img0039k.jpg


Bu arada 2 gün önce araç bilgisayarının da montajını yaptım, sorunsuz bir şekilde çalışıyor çok yakında onun da videosunu eklerim.
Görüşmek üzere.
 







Ynt: L200 Bigfoot

Teşekkür ederim,
Dün diferansiyel ve arka amortisörleri boyadım, diferansiyeli kırmızı amortisörleri sarı yaptım, çok şık duruyolar arkadan. arka taraf iyice yükseldiği için tamamen ortada kaldılar arka dingil boyanıp temizlenince çok hoş oldu yakında fotosunu koyarım.
Şimdi arka rollbarlara ped yapıyorum. bakalım daha neler çıkıcak :D
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,759
Mesajlar
1,523,348
Kayıtlı Üye Sayımız
166,575
Kaydolan Son Üyemiz
Murat_Anıl

Çevrimiçi üyeler

SON MESAJLAR

SON KONULAR



Geri
Üst