L200 Bigfoot

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan ProntoBasso Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 498
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 157,594

Etiketler
Ynt: L200 Bigfoot

evet fm21 i biliyorum am 11 i şimdi öğrendim not alıyorum :smiley:
ama benim evin orası hep etrafım apartman kaynıyo pek bişey yakalayamıyorum o yüzden.
yola çıkmak lazım e5 e de uzağım o yüzden tırcılara falanda denk gelmiyor.
eki bu taksiciler falan hangi kanaldan konuşuyorlar, sanırım cb değil onların kullandığı frekans.
Cb olsa sürekli trafik bilgisi alabilirdik heryerdeler çünkü.
 

Ynt: L200 Bigfoot

taksicilerden bazılarının amator frekansları kullandığını biliyorum.ankaradan geçerken dinlemeyken duydum.
ancak pmr frekanslarını tercih ediyorlardır. 446.00625MHz -446.09375MHz. arası.şimdi herkes pmr telsiz alıp konusabiliyor.

hytc cok iyi bu konuda ama ucuz olsun dersen wouxung kg-1uvd1p programlanıp pmr gibi kullanılabiliyor.
 

Ynt: L200 Bigfoot

çoğu takside aselsan marka araç telsizleri görüyorum bunlar pmr mı, yada pmr frekansına çıkabiliyolar mı.
 






Ynt: L200 Bigfoot

hımm orası marmara ereğlisi yeniçiftlik mevkiinden çorluya giden yol böyle 5-6 km kadar tarlaların arasından traktör yolları var.
 

Ynt: L200 Bigfoot

onlar sanırım para ile tahsis edilen özel frekansları kullanıyorlar.uhf den cıkış yapıyorlar.mesela bir taksi durağının aldığı role var tek bir frekansta tahsis edilen frekansta o duraktaki diğer araçlar ile görüşme imkanı veriyor.
 

Ynt: L200 Bigfoot

herkese selam benimde l200 de Midland 248 Halk Bandı CB Telsiz AM/FM orjinal takoz ve anten aldım malesf ayarlarınıda yaptırmama rağmen kesinlikle sonuç alamadım seyir halindeyken kesinlikle uzak mesafelerle yani uzun yolda 7-8 km de haberleşmek çok zor daha önce cobra marka cb vardı malesef bu yeni telsiz için sattım takozsuz çok daha iyi konuşma yapabiliyordum bilginize
 




Ynt: L200 Bigfoot

Evet anten ve ayarlari cok onemli ben ilk taktirdigim gun swr 2.5 - 3 civarlarindaydi 4 cevresi apartmanlarla dolu biyerde yaptik montaji, Ozan bey yansimadan dolayi bu derece yuksek olabilecegini soyledi. Kendi aramizda o gun baya bi konustuk ama disardaki baska frekanslari mesela fm 21 bandinda pek konusmaya denk gelememistim. Bugun tekrar gittim yanina tesaduf gittigimde istanbul telsiz merkezinden Tevfik bey ordaydi. Problemi soyledim. Hemen "Ozan bana ordan swr metre ampermetre o metre bu metreyi getir" diyip bi anda benim araca giristi kendisi yaklasik 1 saat ugrasti ayarlamalar icin.
Antenin duzgun sase almasini sagladi ve ardindan SWR yi 1.5 seviyesine dusurmek icin anten kibacini kisalttilar. Gunesin altinda bi arabanin ustune bir iceri bir disari kosusturup durdular.
Islem bitti disari ciktim ve bircok frekanstan hic alamadigim netlikte sinyaller aldim ve Bostanci E-5 uzerindeyken Tem otoyoluna giris yapmakta olan ve istikametinin iran oldugunu soyleyen bir TIR soforuyle net bir sekilde konusma yaptik
Ayarlar gercektem cok onemliymis.
Burdan Ozan ve Tevfik beye tekrardan tesekkur etmek istiyorum.
 

Ynt: L200 Bigfoot

öncelikle aracınızı iyi günlerde kullanın; benim merak ettiğim, lastiklerin hem taban genişliğinin hem çevresinin artması aracınızın çekişini olumsuz etkiledimi? benim böyle bir sorunum var ama aracım otomatik vites, acaba tüm araçlarda bu böylemi olur merak ediyorum?
 

Ynt: L200 Bigfoot

ilter' Alıntı:
öncelikle aracınızı iyi günlerde kullanın; benim merak ettiğim, lastiklerin hem taban genişliğinin hem çevresinin artması aracınızın çekişini olumsuz etkiledimi? benim böyle bir sorunum var ama aracım otomatik vites, acaba tüm araçlarda bu böylemi olur merak ediyorum?

teşekkür ederim, evet tabii ki çekişte bir düşüş oluyor, bu beraberinde yakıt sarfiyatının yükselmesini getiriyor.
Ben power-box uygulamasıyla bu problemin üstesinden geldim, şu an üretici firmanın verileri doğrultusunda konuşursam 185 beygir güç üretiyo motorum. tabii ki eski orjinal halinden bile daha atak oldu araç, özellikle düşük devir performansı ve ara hızlanmaları benzinli bir binek otoyu aratmıyor.
otomatik viteste daha belirgin bir çekiş düşüşü olucaktır kanımca.
 

Ynt: L200 Bigfoot

ProntoBasso' Alıntı:
teşekkür ederim, evet tabii ki çekişte bir düşüş oluyor, bu beraberinde yakıt sarfiyatının yükselmesini getiriyor.
Ben power-box uygulamasıyla bu problemin üstesinden geldim, şu an üretici firmanın verileri doğrultusunda konuşursam 185 beygir güç üretiyo motorum. tabii ki eski orjinal halinden bile daha atak oldu araç, özellikle düşük devir performansı ve ara hızlanmaları benzinli bir binek otoyu aratmıyor.
otomatik viteste daha belirgin bir çekiş düşüşü olucaktır kanımca.

Peki yakıt sarfiyatın nasıl oldu ??

norlmalde 8 9 litre falan deniyor.

lastiklerin ve power-box ile son durumun nasııl oldu ?
 



Ynt: L200 Bigfoot

Çok göreceli ve değşken bir veri istemişsiniz. Size aracın en çok yakıt yaktığı,i sadece sokak aralarında ve trafik içinde kullanıldığı zamanki verilerini vereceğim. (kız arkadaşım yan semtte oturuyor, sokak aralarından onun evine gidiş gelişlerim esnasında ölçtüğüm rakam)

hesab etmek lazım, lastiklerin büyüklüğünden ötürü 100 km de 10 km az gösteriyor km saati yani 100 km gösterdiğinde normalsde 110 km gitmiş oluyorsunuz.
6.6 litre mazotla (20 TL) şehir içinde (yukarıdaki kriterlerde) 55 km yaptığımı gösteriyor km göstergesi.

110 KM YAPINCA 100KM gösteriyorsa 55 km gösterdiğinde kaç km yapmış olurum

içler dışlar çarpımı yaparsak

55 X 110 / 100 = 60.5km gidiyor 6.6. litre mazotla

60.5 km de 6.6 litre mazot yakıyosa 100 km de kaç litre yakar

yine içler dışlar çarpımı.

10.9 lt yakıt tüketimim (sürekli sokak aralarında dolaşıp bol bol trafik ve vites geçişleri olduğunda )

eğerki bostancıdan çıkıp hafif bi trafikle minibüs caddesi yada bağdat üzerinden kadıköye gidiş gelişlerimi hesap edersem

6.6 lt mazotla 65-67 km yol gidiyorum buda yaklaşık 9.9 - 10 lt ye tekabul ediyor.


Bence gayet iyi, (bende tam tamına şu an hesapladım)

Tabii ki şehir dışında baya bi düşüyor 100 110 km yi aşmadığınız sürece. (arabada tekseniz)

görüşmek üzere.
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,759
Mesajlar
1,523,339
Kayıtlı Üye Sayımız
166,575
Kaydolan Son Üyemiz
Murat_Anıl

Çevrimiçi üyeler

Şu anda çevrimiçi üye yok.

SON MESAJLAR

SON KONULAR



Geri
Üst