L200 Bigfoot

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan ProntoBasso Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 498
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 157,593
Ynt: L200 Bigfoot

Bu arada Power-Box olarak Drakebox 2 kullanıyorum, adamların sitesinde yaptığı reklama göre şehir içi %10 şehir dışı %15 e varan yakıt tasarrufu sağladığını iddia ediyorlardı, ümidim yoktu açıkçası yakıt tasarrufu sağlayacağı konusunda ama bizzat denedim ve gözümle gördüm tasarruf sağlıyor arkadaşlar ben şehir içinde %10 yakıt tasarrufu bizzat sağladım bu box la.
 

Etiketler

Ynt: L200 Bigfoot

Bu tasarruflu hali abi, en güncel ölçümler, gümrük ödemene gerek yok kendi sitelerinden yada ebayden aldığında.
ben donanımhaber forumunda kendi aracı için getirten bi arkadaştan satın aldım, kendisi otomatik vites L200 kullanıyor, alışamamış cihaza, vites geçişlerinde problem yaşamış. sana gönderiyim bi dene eğer alışabilirsen satıyım sana dedi bende aldım denedim memnun kaldım.
4 5 arkadaş var getirtip kullanan herkes oldukça memnun cihazdan, lokosit isimli kullanıcının (mete abi) (gezenbilir ve donanım haberde) aracında orjinal ralliart var, çok yakın bi arkadaşında da (yine donanımhaberden Captain_34) drakebox var, mete abi bana nal toplattı drakebox 2 diyor. Ralliarttan daha performanslı yani.
http://www.draketuning.com/ internet adresleri,
ben de ilk başlarda alışamadım cihaza tabi arabanın tepkileri değişti yeni bi araba kullanıyo gibi oluyosun, ve gaza çok abanırsan siyah duman atabiliyo egzostan, ama şimdi alıştım gayet memnunum.

kargoyla beraber 100 euro fiyatı.
 

Ynt: L200 Bigfoot

mete nin ralli artını biliyorum.O tavsiye edilen bir box.

Motor gücünü aşırı derecede arttırsan (chip tuning vb) ya da yanlış programlama yapılmışsa siyah duman atabilirsiniz. Başlarda normal olan bu durum ileriki zamanlarda sabit hızda da meydana gelirse motoru yediğiniz anlamına gelir.
dyno testi ile Motor gücünü ve oranları daha net görebilirisiniz .yaptırmanızı tavsiye ederim...
 

Ynt: L200 Bigfoot

Box takılı olmasa bile hemen hemen her dizel motor gaza abanılınca Ssiyah duman atıyor. heleki 2500 ve üstü motorlar. Tabii ki Motor gücü yükseltilip hava yakıt karışımındaki yakıt oranı artırılınca siyah duman olayı ani gaza hızlı basmalarda olabiliyor. yüksek devirde seyrederken duman yok mesela sadece çok ani kalkışlarda duman atıyo. Bizim araçlarda motoru yemek öyle kolay değil. çok abanıp zorlamak lazım 150 - 200.000de motoru bitirmek için ki benim araç daha 35.000'de şimdilik rahatım yani. ;)
Dyno düşünüyorum, bostancı sanayide olması lazım yoksa maslakta illaki vardır bi gidip ölçtürücem.
Görüşürüz.
 



Ynt: L200 Bigfoot

ProntoBasso' Alıntı:
Çok göreceli ve değşken bir veri istemişsiniz. Size aracın en çok yakıt yaktığı,i sadece sokak aralarında ve trafik içinde kullanıldığı zamanki verilerini vereceğim. (kız arkadaşım yan semtte oturuyor, sokak aralarından onun evine gidiş gelişlerim esnasında ölçtüğüm rakam)

hesab etmek lazım, lastiklerin büyüklüğünden ötürü 100 km de 10 km az gösteriyor km saati yani 100 km gösterdiğinde normalsde 110 km gitmiş oluyorsunuz.
6.6 litre mazotla (20 TL) şehir içinde (yukarıdaki kriterlerde) 55 km yaptığımı gösteriyor km göstergesi.

110 KM YAPINCA 100KM gösteriyorsa 55 km gösterdiğinde kaç km yapmış olurum

içler dışlar çarpımı yaparsak

55 X 110 / 100 = 60.5km gidiyor 6.6. litre mazotla

60.5 km de 6.6 litre mazot yakıyosa 100 km de kaç litre yakar

yine içler dışlar çarpımı.

10.9 lt yakıt tüketimim (sürekli sokak aralarında dolaşıp bol bol trafik ve vites geçişleri olduğunda )

eğerki bostancıdan çıkıp hafif bi trafikle minibüs caddesi yada bağdat üzerinden kadıköye gidiş gelişlerimi hesap edersem

6.6 lt mazotla 65-67 km yol gidiyorum buda yaklaşık 9.9 - 10 lt ye tekabul ediyor.


Bence gayet iyi, (bende tam tamına şu an hesapladım)

Tabii ki şehir dışında baya bi düşüyor 100 110 km yi aşmadığınız sürece. (arabada tekseniz)

görüşmek üzere.

:smiley: valla süper bir açıklama ve değerler bütünü olmuş

ellerine ve zihnine sağlık.

verdiğin değerler süper. o büyüklükteti bir araç için 10 LT yakmak bence çok makul. ve kabul edilir. hatta yemeyip yanında yatılır. :smiley:

benim Grande Puntom var 1,4 starjet 95 hp benzinli

evim bayrampaşada işim samandırada her gün 50 km git 50 km gel toplamda 100 km yol yapıyorum (+ - 5km olabilir bazen yolları değiştiriyorum yoğunluğa göre) ve 7 litre yakıyor.

bu hesaba bakarak içler dışlar dışlar çarpımı yaptığımızda L200 yakıt konusunda süper

görsellik olarak önümüzde senin aracın var. valla süper...

allah nazarlardan saklasın.

darısı başıma inşallah. ;D
 

Ynt: L200 Bigfoot

Hiç önemli değil Eray, L200 yakıt konusunda sınıfının en cimrilerinden biri, latikleri büyütmeden önce çoğu insan yakıt çok abartır yapma falan dedi ama arabayı leylek gibi lastiklerle kullanmaktansa bu şekilde kullanmak hem güvenlik hem görsellik açısından daha mantıklı.
Şehir içi 10-11 lt arası yakıt sarfiyatı orjinal lastiklerden çokda farklı değil, en azından kabul edilebilir bir değer.
2 tonluk 2.5 litre motoru olan ve 33 inç lastik çeviren bir cihaz için çok makul.
Görüşmek üzere.
 

Ynt: L200 Bigfoot

ProntoBasso' Alıntı:
Hiç önemli değil Eray, L200 yakıt konusunda sınıfının en cimrilerinden biri, latikleri büyütmeden önce çoğu insan yakıt çok abartır yapma falan dedi ama arabayı leylek gibi lastiklerle kullanmaktansa bu şekilde kullanmak hem güvenlik hem görsellik açısından daha mantıklı.
Şehir içi 10-11 lt arası yakıt sarfiyatı orjinal lastiklerden çokda farklı değil, en azından kabul edilebilir bir değer.
2 tonluk 2.5 litre motoru olan ve 33 inç lastik çeviren bir cihaz için çok makul.
Görüşmek üzere.

Kesinlikle haklısın ve çok da iyi etmişsin.

diyorum ya darısı başıma die :smiley:

senin yüklediğin yüklediğin fotoların bi çoğunu bilgisayarıma indirdim. ;D masa üstü kullanıyorum :smiley:

eline emeğine sağlık :smiley:
 


Ynt: L200 Bigfoot

Bulalım bulmasına da :'(

okadar içler dışlar çarpımı yapıyorum olmuo :'(

benim için büyük bir proje var önce onu halledeyim, sonra illaki bişey olacak zaten :smiley:

hemde büyük bişey olacak ;D
 



Ynt: L200 Bigfoot

Araç ta verilen bilgilerde çok güzel. Bu başlık için öncelikle ProntoBasso'ya teşekkürler ediyorum. Bende 91 model toyota hılux kullnıyorum ama yeni versiyonlarda l200 gerçekten ilgi çekici ve yetenekli görünüyor. Güle güle kullanın aracınızı.
 

Ynt: L200 Bigfoot

Mert bey merhaba,
Aracınız süper, bir de keşke 4x4 olsaymış demeden geçemiyor insan :smiley:
Aracı yükseltme işini nasıl yaptınız, kit'le mi yoksa sanayi işi mi halletiniz? Offset jant ve spacer ile iz açıklığını genişlettiniz diye düşünüyorum. Sanırım günlük olarak da bu aracı kullandığınız oluyordur. Genişletme aracın park yeri gibi dar alanlarda manevra kabiliyetini ne kadar etkiledi?
Ben de de eski kasa L200 bulunuyor ve lastik ve süspansiyon yükseltme ile biraz daha araziye uygun hale getirmek istiyorum ama günlük kullanımla da olabildiğince uyumlu olsun istiyorum
 

Ynt: L200 Bigfoot

byseyyah teşekkür ederim.
CİNCİN, gerekli açıklama forumun ilk sayfalarında mevcut ama kısaca açıklıyım,
evet sanayi işi diyebiliriz ön ve arkaya amortisör ve makasların altına takoz konuldu, jantlarda ise spacer yok kendi offseti.
günük olarak da kullanıyorum, lastiklerin geniş olmasından dolayı zorluk yaşamadım hatta faydası bile oluyor dar alanlara bir duvara yüksek tretuvara vs. yanaşırken tampon çamurluğu değdirmek yerine lastiği değdiriyorsunuz.
Ayrıca yoltutuşu baya bir pozitif yönde etkiliyor.
 

Ynt: L200 Bigfoot

Çok teşekkürler, ben her konuda olduğu gibi bu konuda da kararsız kaldım :-\ 32 veya 33'lük lastiği sığdırabilecek kadar takozla yükeltsem mi yoksa süspansiyon kiti ile mi bu işi yapsam diye düşünüyorum. Galiba en iyisi bu işi önce ucuz yöntemi ile denemek, memnun kalmazsam kit satın almak. Bir de chipseti modifiye edersem tamamdır :smiley:
 

Ynt: L200 Bigfoot

Rica ederim
sizin araçta torsiyondan yükseltme yapılabiliyor.
Servis biliyordur, birkaç santim kadar ayar vidalarıyla oynayarak yükseltmek mümkün oluyor aracı.
Bi önce onu deneyin, süspansiyon kitleri inanılmaz uçuk fiyatlarda, ve inanın aylarca inceledim, yaptığım uygulamadan tek farkı kitin içinden off-road için tasarlanmış amortisör ve yayların çıkması, kitin içinde yine takoz var.
bu işte 3 tip yükseltme türü var
1. Suspension Lift: bizim takoz dediğimiz uygulama, dediğim gibi kitlerin tek farkı içinden çıkan ekstra amortisör ve helezon.
2. ön takımların ek parçayla uzatılması: bu uygulama çok sağlıklı, aracın ön takımlarındaki tüm bağlantı noktalarını istediğiniz yükseklikte aşağı çekiyorsunuz ancak kitin yurt dışı fiyatı 5000 eurolarda. türkiyede yok.
3. Body lift: kabin şaseden takozlar yardımıyla yükseltiliyor.
benim yaptığım 1. seçenekteki oldu, off-road helezonları ve amortisörleri hariç.
konuyu okursanız yükseltme ve jantlarla alakalı daha detaylı bilgi yapım aşamaları ve fotoğraflarına ulaşabilirsiniz.
Kolaylıklar.
 



Ynt: L200 Bigfoot

Benim yaptığım işlemlerin bir açıklaması bu videoda yapılmış.
Gayet açıklayıcı şekilde anlatıyor animasyonla.
Bi izleyin.

http://www.youtube.com/watch?v=69hZ-WWpRuA&feature=player_embedded
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,758
Mesajlar
1,523,338
Kayıtlı Üye Sayımız
166,575
Kaydolan Son Üyemiz
Murat_Anıl

Çevrimiçi üyeler

SON MESAJLAR

SON KONULAR



Geri
Üst