L200 Bigfoot

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan ProntoBasso Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 498
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 157,610
Ynt: L200 Bigfoot

Mud-Terrain' Alıntı:
Bu durumda, (km saati ve gps eşit hız gösteriyorsa) kilometre sayacının daha büyük çaplı lastiğe rağmen katettiğimiz gerçek mesafeden daha az saydığı tezi çürüyor mu?

Teoride ve mantıkta farklı göstermeleri gerekiyor, ama içinden çıkamadığım bi nedenden dolayı aynı gösteriyorlar.
 

Etiketler
Ynt: L200 Bigfoot

bence konu cok gereksiz.

km teli lastik çapı küçülsede büyüsede aynı km yi gösterir.lastiğin çapı önemli değillastik çapı artınca yüzey artıyorama busefer daha az dönme çapı ile aynı km yi cevir.

ancak şu var lastik çapı kucuk tekerlek 100 km de buyuk çaplı lastiğe göre daha cok döner.bu sizi aldatmasın yüzey teması kac metre gittiyse km teli o kadar doner..
 

Ynt: L200 Bigfoot

nitroces' Alıntı:
bence konu cok gereksiz.

km teli lastik çapı küçülsede büyüsede aynı km yi gösterir.lastiğin çapı önemli değillastik çapı artınca yüzey artıyorama busefer daha az dönme çapı ile aynı km yi cevir.

ancak şu var lastik çapı kucuk tekerlek 100 km de buyuk çaplı lastiğe göre daha cok döner.bu sizi aldatmasın yüzey teması kac metre gittiyse km teli o kadar doner..

Yanlışınız var,
Lastiğin çapı arttığında çevreside artar.
Deney: iki tane farklı ebatlarda yuvarlak silgi alınır ortalarına kibrit çöpü sokulur, küçük olan silginin büyük olan silgiyle aynı mesafeyi katetmesi için ortasındaki kibrit çöpünün daha fazla dairesel hareket yapması, kendi ekseni etrafında daha çok tur dönmesi gerekir.

tiresize.jpg


eski ve yeni lastiklerimin değerleri;
işaretli yerler;
kırmızı: Lastiğin mil başına yaptığı dönüş
Yeşil: solda gerçek hız, sağda kilometre hız göstergesinde okunan hız.

Lastik çapı kucuk tekerlek 100 km de buyuk çaplı lastiğe göre daha cok döner.bu sizi aldatmasın yüzey teması kac metre gittiyse km teli o kadar doner

Araç bu bilgiyi lasiğin dönüşünden alıyor yani lastiğin bağlı olduğu aksların dönüşünden büyük çaplı lastiğe bağlı aks daha az döneceği için normal hızından ve katettiği kilometreden daha az bir değer hesaplıyor.
 

Ynt: L200 Bigfoot

ben ona itiraz etmiyorum ki.lastiğin çapı büyüyünce çevresi artar vede küçük çaplı lastiğe göre daha az tur atar,öylede olması gerekir.
ancak bunun ne hıza nede yapılan km ye etkisi vardır.
 

Ynt: L200 Bigfoot

yanıldıgınız kısım lastigin açısal hızının degismemesi.. v=w x r esitliginden r (yarıçap) ne kadar artarsa hızında o kadar arttıgıın gorebiliriz..
 



Ynt: L200 Bigfoot

Mert eski lastiğin 205/80/16 olması lazım
ProntoBasso' Alıntı:
Yanlışınız var,
Lastiğin çapı arttığında çevreside artar.
Deney: iki tane farklı ebatlarda yuvarlak silgi alınır ortalarına kibrit çöpü sokulur, küçük olan silginin büyük olan silgiyle aynı mesafeyi katetmesi için ortasındaki kibrit çöpünün daha fazla dairesel hareket yapması, kendi ekseni etrafında daha çok tur dönmesi gerekir.

tiresize.jpg


eski ve yeni lastiklerimin değerleri;
işaretli yerler;
kırmızı: Lastiğin mil başına yaptığı dönüş
Yeşil: solda gerçek hız, sağda kilometre hız göstergesinde okunan hız.

Araç bu bilgiyi lasiğin dönüşünden alıyor yani lastiğin bağlı olduğu aksların dönüşünden büyük çaplı lastiğe bağlı aks daha az döneceği için normal hızından ve katettiği kilometreden daha az bir değer hesaplıyor.
 



Ynt: L200 Bigfoot

Mert hocam merhaba.Aracınız ve uğraşlarınız için sizi birkezdaha tebrik etmek istiyorum.Yılbaşından hemen sonra anlaşmış olduğum 305/50/r20 cooper marka lastik ve japonmalı jant almayı düşünüyorum fakat bu jant ve lastikleri taktığımzaman aracı yükseltmem gerekecek.Diğer forumdan biliyosunuz ki bende araçla kendim uğraşmayı seven ve tercih eden birisiyim.Ben 7cm lik bir yükseltme yapmak istiyorum ve anladığım kadarıyla 3.5 santimlik bir ek yapmam gerekecek.Benim sorum bu aparatın atamımı 3.5 cm olmalı yoksa 2 flanş arasındaki yuvarlak halkamı 3.5 cm olmalı...Saygılar...
 

Ynt: L200 Bigfoot

Hocam selamlar, şimdi şu kilit mevzuunu okuyordum diğer forumda vallahi eline sağlık. süper iş çıkarmışsın.
Bu aparatın toplam uzunluğu 3.5cm civarında olmalı daha küçüğü olmuyo zaten amortisör üzerindeki vidalar uzun geliyor,
benim fikrim şu, amortisörün üzerindeki vidaların ölçüsünü alıp yapılabilecek en kısa flanşı yaptır çünkü flanş uzadıkça araç yükselmek yerine amortisörler sıkışmaya ve sürüş sertleşmeye başlıyor.
7 cmlik yükseltmeyi rahatlıkla sağlayacaktır. lastikleri taktırdıktan sonra bir bak eğer artikülasyonda sürtme yoksa gerek kalmayabilir yükseltmeye.
Görüşmek üzere, saygı bizden ;)
 



Ynt: L200 Bigfoot

CAPTAIN_34' Alıntı:
Mert hocam merhaba.Aracınız ve uğraşlarınız için sizi birkezdaha tebrik etmek istiyorum.Yılbaşından hemen sonra anlaşmış olduğum 305/50/r20 cooper marka lastik ve japonmalı jant almayı düşünüyorum fakat bu jant ve lastikleri taktığımzaman aracı yükseltmem gerekecek.Diğer forumdan biliyosunuz ki bende araçla kendim uğraşmayı seven ve tercih eden birisiyim.Ben 7cm lik bir yükseltme yapmak istiyorum ve anladığım kadarıyla 3.5 santimlik bir ek yapmam gerekecek.Benim sorum bu aparatın atamımı 3.5 cm olmalı yoksa 2 flanş arasındaki yuvarlak halkamı 3.5 cm olmalı...Saygılar...
Selçuk nerelerdesin? Hoşgeldin aramıza :smiley:
 

Ynt: L200 Bigfoot

ProntoBasso' Alıntı:
Hocam selamlar, şimdi şu kilit mevzuunu okuyordum diğer forumda vallahi eline sağlık. süper iş çıkarmışsın.
Bu aparatın toplam uzunluğu 3.5cm civarında olmalı daha küçüğü olmuyo zaten amortisör üzerindeki vidalar uzun geliyor,
benim fikrim şu, amortisörün üzerindeki vidaların ölçüsünü alıp yapılabilecek en kısa flanşı yaptır çünkü flanş uzadıkça araç yükselmek yerine amortisörler sıkışmaya ve sürüş sertleşmeye başlıyor.
7 cmlik yükseltmeyi rahatlıkla sağlayacaktır. lastikleri taktırdıktan sonra bir bak eğer artikülasyonda sürtme yoksa gerek kalmayabilir yükseltmeye.
Görüşmek üzere, saygı bizden ;)
Mert sen Yükselttinmi aracı?
Spacer ile flans aynı şeymi?
 

Ynt: L200 Bigfoot

ProntoBasso' Alıntı:
Hocam selamlar, şimdi şu kilit mevzuunu okuyordum diğer forumda vallahi eline sağlık. süper iş çıkarmışsın.
Bu aparatın toplam uzunluğu 3.5cm civarında olmalı daha küçüğü olmuyo zaten amortisör üzerindeki vidalar uzun geliyor,
benim fikrim şu, amortisörün üzerindeki vidaların ölçüsünü alıp yapılabilecek en kısa flanşı yaptır çünkü flanş uzadıkça araç yükselmek yerine amortisörler sıkışmaya ve sürüş sertleşmeye başlıyor.
7 cmlik yükseltmeyi rahatlıkla sağlayacaktır. lastikleri taktırdıktan sonra bir bak eğer artikülasyonda sürtme yoksa gerek kalmayabilir yükseltmeye.
Görüşmek üzere, saygı bizden ;)
Çok teşekkürederim mert hocam.Hem cevap için hemde kilit meselesi için.Burada bizlerle paylaştığın bilgiler çok işime yarayacak tekrar teşekkürederim.Kilit mevzuğuna gelince bu yaptıklarının yanında çocuk oyuncağı bile sayılmaz...Görüşmeküzere...
 


Ynt: L200 Bigfoot

CAPTAIN_34' Alıntı:
Çok teşekkürederim mert hocam.Hem cevap için hemde kilit meselesi için.Burada bizlerle paylaştığın bilgiler çok işime yarayacak tekrar teşekkürederim.Kilit mevzuğuna gelince bu yaptıklarının yanında çocuk oyuncağı bile sayılmaz...Görüşmeküzere...

Selçuk ben teşekkür ederim, bi işe yarıyorsa paylaşımlar ne mutlu bana.
 




Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,760
Mesajlar
1,523,367
Kayıtlı Üye Sayımız
166,576
Kaydolan Son Üyemiz
Atakan Usun

Çevrimiçi üyeler

SON KONULAR



Geri
Üst