Ynt: L200 Bigfoot
Selam fastjunkie ve up8453, giremiyorum ne zamandır İstanbul jazz festivalinde George Benson'un vokalistiydim 3 gün önce, onun provaları vs vardı giremiyorum ne zamandır.
Sorularınıza birer birer cevap vermeye çalışıyım, 4x4 ve 4x2 arasında tabiiki çekiş yönünden dünyalar kadar fark var özellikle arazide bunu oldukça farkediyorsunuz, ama aracınızın sınırlarını bilmek ve biraz tecrübe, engebeye giriş açınız araca verdiğiniz devir aracın vereceği tepkileri bilmek herbiri artı arazi performansı olarak geri dönüyo size. Ama tabi 4x4 ayrı, öğrenciliğim bittiğinde ilk yapacağım iş olucaktır 4x4'e geçiş yapmak ama şimdilik o vergiyi kaldırabileceğimi sanmıyorum.
Aracı yükseltmek olayıda şöyle aracın, yere en yakın yerleri olan diferansiyel ve aksları yerden yükseltmenin tek yolu lastikleri daha kalın yanaklılarıyla değiştirmek, ben aracı ilk aldığım zaman 265x75x16 lastiklerle değiştirmiştim 205 75 16 olan lastikleri, ama tecrübeyle sabittir bizimkilerin büyüklüğündeki araçlarda hala ince duruyorlar. daha sonra bildiğiniz gibi 33x12.5x15 lastiklere geçiş yaptım kalınlık ve büyüklük olarak istediğim görüntü buydu, bence para vermişken daha küçük ebadı düşünmeyin, lastiğin çapının (dolayısıyla dairenin çevresinin) büyümesi arazide her zaman bir artıdır. ne kadar büyük lastik o kadar rahat engebe geçişleri. tabi büyüdükçe araba alt devirlerde hantallaşıyor bunuda göz önünde bulundurun, ayna, maruti oranlarıyla oynanabilir ama buda son hızınızı etkiler, düşük devirde rahat tırmanır ama arabayı bağırta bağırta 100 km ye anca varırsınız bence o işe hiç girmeyin, bu hantallaşma için en kısa ve kolay çözüm powerbox veya chip tuning. %30 performans ve tork artışı fazlasıyla yetecektir aracın hantallaşmasını düzeltmek için,
2 farklı yükseltme şekli daha var amortisör ve gövde yükseltmesi, amortisör yükseltmesi için on helezonların altına 4 cm lik flanş kestiriliyor ve bu aracın 9 cm kadar kalkmasını sağlıyor salıncak açısından ötürü, daha sonra body-lift denen olay var bununlada şaseyi kabinden ayıran poliamid yada alüminyum parçalar kullanıyorsunuz ama 1.5, 2 inçin üstüne çıkıldığı zaman direksiyon mili, vites vs. gibi bölgelerde problem çıkma ihtimali varmış, henüz denemedim bilmiyorum.
Flanş tavsiye etmem, ne zamandır flanş araştırması yaptım, çok pahalıya geliyor 450, 500 lira civarına anca çıkarsınız 5 cm lik flanşta ve istediğiniz görüntü tam olmaz, denedim gördüm. onun yerine eksi offsetli jant en temizi, hem daha sağlam.
Bizim arabanın sıfırına kendi servisinde 315x75x16 lastikler takıldığını görmüştüm sevis yetkilisi hiçbi problem olmadığını söylemişti, hantallaşma olabileceğini bunuda ralliart kitiyle çözdüklerini söylemişti yani 35 inçe tekabul ediyor. bizimkiler kaldırabiliyor bu büyüklüğü, ki yurtdışı sitelerinde de bolca örneğini gördüm.
Benimki kadar offsetli jant kullanıyorsanız 33 inç bile sürtme yapacaktır bende yaptı standard jantlarıyla 35 inç bile sürtme yapmıyor aracın artikülasyona girdiğindeki tepkisini bilemiorum ama belki o zaman sürter ama 33 sorunsuz takılıyor orjinal yantlarıyla yada offsetsiz jantla ama offsetsiz olduğu zamanda hiçbi manası olmuyor 33 inç lastiğin görüntü olarak, görüntüyü veren ve güzelleştiren jantların çamurluklardan dışarı çıkması. ;D