L200 Bigfoot

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan ProntoBasso Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 498
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 157,653

Etiketler
Ynt: L200 Bigfoot

Herkese selamlar, aracın son haliyle ilgili yeni fotoğraflar koymak istedim, koruma demirleri ve sis farları takıldı ön taraf 10 cm kadar yükseltildi, şimdi arka tarafını yükseltmek istiyorum bi 5 cm kadar daha, ön takımlara bikaç boya işi yapıldı görsellik amaçlı sticker uygulaması ufak bikaç şey daha, daha yapılacak birkaç şey daha kaldı görsellik adına sırası geldikçe teker teker yaptırıcam şimdilik haberler bunlar.

dsc0623u.jpg


dsc0624x.jpg


dsc0628u.jpg


dsc0635x.jpg
 

Ynt: L200 Bigfoot

Gİderek güzelleşiyor ve araç ruhunu buluyor. Biraz daha büyük lastikler nasıl olur ?
 

Ynt: L200 Bigfoot

nkurtkaya' Alıntı:
Gİderek güzelleşiyor ve araç ruhunu buluyor. Biraz daha büyük lastikler nasıl olur ?

Teşekkürler :smiley:

Biraz daha büyük lastik korkarım aracı iyice bi zorlicak performans açısından 35 yada 37 inçlikler görüntü olarak daha güzel durabilir ama ayna maruti oranlarının değişmesi gerekicektir büyük ihtimalle, bikaç aya kadar powerbox ve hava filtresi uygulaması yapılıp 180 ps güç elde etmeyi düşünüyorum araçtan, güç artışından sonraki performansına göre karar vericem motorun daha büyük ebada nasıl cevap vericeğine, fotoğraflarda nedense küçük gibi duruyo lastikler benimde dikkatimi çekti yanındayken devasa gibi geliyo insanın gözüne ;D
 

Ynt: L200 Bigfoot

selam mert nerelerdesın ne zamandan berı aramızda yoktun ayrıca masallah mert aracın gıttıkce devlesıyor ön yukseltmeyı neyle ve nerede yaptırdın??
 



Ynt: L200 Bigfoot

up8453' Alıntı:
selam mert nerelerdesın ne zamandan berı aramızda yoktun ayrıca masallah mert aracın gıttıkce devlesıyor ön yukseltmeyı neyle ve nerede yaptırdın??

ilkay selam, yaz tatilindeyim pek oturmuyorum pc başında o yüzden pek uprayamadım buralara dediğin gibi :smiley:
Ön yükseltme amortisör kupalarıyla amortisörler arasına yapılan bir spacerla gerçekleştirildi, Bostancı sanayi sitesinde Yurt motorsports ta yaptırıldı 4cmlik spacer aracı 10 cm kadar yükseltti ancak araç bu şekilde yükseldiği zaman salıncakların aşağı doğru eğildiği görülüyor fotoğrafta ve bunun bir sınırı var çok fazla eğilmesin diye fabrika altına banstop denen bir durdurma mekanizması koyuyor 2 cm daha eğilmesi durumunda ikinci salıncak bu banstoplara çarparak aracın daha fazla yükselmesini engelliyor, bu nedenle ikinci salıncak için ayrıca bi parça daha yapıldı banstop mesafesini uzatmak için. biraz teferruatlı ve dikkat edilmesi gereken bi iş bilen birilerinin yapması gerek.
spacer uygulaması ilk önce 7 cmlik flanşla yapıldı ve bu banstoplardan ötürü uymadı araca salıncaklar son nolrasına kadar gerildi ve yaylanmamaya başladı araba sanki amortisör yokmuş gibi çok sertleşti sürüş ardından bunlar sökülüp kısaltıldı ve 4 cm lik hale getirildi ve banstop içinde ekstra bir parça kullanıldı bu şekilde amortisör sertliği eski haline geldi, yine bile eskiye oranla biraz daha sert gibime geliyo kullanırken.
bana kalırsa yapılacak spacer 3 cm i geçmemelibu yaklaşık 8 cm lik bi yükseklik kazandırıyo arabaya, bunun üstündeki yükseklikler için, body lift yada komple liftkit uygulaması yaptırılması şart aksi taktirde ciddi stabilite problemleri yaşanabilir.
 

Ynt: L200 Bigfoot

Mert bey kasayı kapattığınız branda çok kullanışlıya benziyor nasıl ve nerden temin edebiliriz ? Birde 4cm. lik spacerın aracı 10 cm. yükseltmesini anlayamadım ? teşekkürler..
 

Ynt: L200 Bigfoot

mert arkadasım oncelıkle aracınızın gorsellık scıdından mukemmel oldugunu soylemek ısterım.
Ancak yükseltme konusunda sıze katılmıyorum. aracı yükseltelimde nasıl giderse gitsinden çok, daha iyi ve başarılı yol tutuş ve yumuşak kullanım üsütüne bır araştırma yapmayı ,suspansiyon sistemini komlpe değiştirerek ,ne bileyim becce nin suziklere yaptığı gibi çok parçalı kitleri kullnanarak halletmeyi uygun görüyorum.
ARB firmasının gerek türkiye distiribitörleri gerekse avusturalya sorumluları ile görüşmelerimde dünyada bu iş i en iyi ugulayan güvenli bir tecrübe biliyorsunuz bu karara vardım ve onları beklemeyi uygun gördüm.
Her nekadar aracımı yükseltme heycanına zorla karşı koysamda....
 

Ynt: L200 Bigfoot

fatihk26' Alıntı:
Mert bey kasayı kapattığınız branda çok kullanışlıya benziyor nasıl ve nerden temin edebiliriz ? Birde 4cm. lik spacerın aracı 10 cm. yükseltmesini anlayamadım ? teşekkürler..

Fatih bey, branda Ataşehirdeki Mitsubishi servisinde takıldı oradan temin edebilirsiniz.
4cm lik flanşın arabayı 10 cm yükseltmeside şu şekilde oluyor, basit bi şekil çizdim.

31722852.jpg


basit bi fizik kuralı aslında ;)
 




Ynt: L200 Bigfoot

nitroces' Alıntı:
mert arkadasım oncelıkle aracınızın gorsellık scıdından mukemmel oldugunu soylemek ısterım.
Ancak yükseltme konusunda sıze katılmıyorum. aracı yükseltelimde nasıl giderse gitsinden çok, daha iyi ve başarılı yol tutuş ve yumuşak kullanım üsütüne bır araştırma yapmayı ,suspansiyon sistemini komlpe değiştirerek ,ne bileyim becce nin suziklere yaptığı gibi çok parçalı kitleri kullnanarak halletmeyi uygun görüyorum.
ARB firmasının gerek türkiye distiribitörleri gerekse avusturalya sorumluları ile görüşmelerimde dünyada bu iş i en iyi ugulayan güvenli bir tecrübe biliyorsunuz bu karara vardım ve onları beklemeyi uygun gördüm.
Her nekadar aracımı yükseltme heycanına zorla karşı koysamda....

Yalın bey çok teşekkür ederim, tamamiyle size katılıyorum, benimde zaten amacım hiçbi zaman nasıl giderse gitsin olmadı, belirli normlar dahilinde ve yurt dışındaki forum siteleri ve diğer bilgi kaynaklarını uzun süre araştırmamdan ve uygulama sonrası araç üzerinde testler yaptıktan sonra uygun yüksekliğe karar verdim.
dünyanın diğer ülkelerinde "leveler" olarak satılan parçanın uygulaması yapıldı lift uygulamasında "stage 1" olarak gösterilir ve yaklaşık 3 inç yükseltmeye kadar müsade eder. stage 2 amortisörler ve başka parçaların değişmesi gerekir ki bu 4 6 inç arasında bi yükseklik için gereken uygulamadır, son aşama olan stage 3 ise 6 8 inç arası yükseltme içindir ve bu kitlerinde yaklaşık 2500 euro civarına satıldığını ve tüm ön takımların uzatılarak güvenli bir sürüş sağlandığını biliyoruz.
Yani şimdilik aracımda stage 1 yükseltme sadece leveler kullanılarak gerçekleştirildi.
daha fazla bi yükseklik amacındaysak tabiiki ileri aşamaları ve maliyetleri göze almamız gerekli güvenliği korumak adına.

Kullandığım parça

index4.jpg
 

Ynt: L200 Bigfoot

aracın guzel oldu gercekten mert verdıgın adresle gorusecegım dısarda bı yerde yaptırmrk pek ısıme gelmez en azından sana yapmıslar guzel ıs cıkarmıslar basarılı olmus kazasız belasız kullan bol camurlu gunlerde bı eksıgın daha var bence kılıt de olabılır bence ayrıca tamponları nerden aldın mert
 

Ynt: L200 Bigfoot

Arabanın ön tampon koruma yani bullbar, yan rocksliderlar ve arka rollbar ve lightbar tamamen el yapımı, borucudan boruları aldım kendim büktürdüm istediğim açılarda ve kaynaklarınıda kendim yaptırdım ustanın başında durarak. yani hazır olarak almadım hiçbirini.
 

Ynt: L200 Bigfoot

ben bullbara bayıldım.Yaptırmayı dusunuyorum.Boya ne kullandın?

Bu arada beklediğim ARB katoloğu geldi güzel bir tampon uygulaması var.Scaner taraması pek iyi değil daha iyisini yollayacağım.becce uygulamıs ama nedense orjınalı kadar hos değil gözü rahatsız ediyor linki:

SWScan00013.jpg


DSC00065.jpg
 




Ynt: L200 Bigfoot

Boyayı kendim yaptım ilk önce güzelce zımparaladım ardından kaynak yerlerine kaporta macunu çektim ardından o macunları zımparaladım onun üzerine pas önleyici astar üstüne mat siyah kaliteli sprey boya "raykon markası" üstüne yine aynı markanın mat verniğini spreyledim tüm demirlere aynı işlem uygulandı.

dsc0196v.jpg


dsc0204z.jpg


dsc0211.jpg



Bu tamponlar benim pek hoşum gitmiyo, yani arabanın tüm estetiğini ve dizaynını bozuyo bence, aynı katoloğu bende getirttim avusturalyadan geldi hatta geldiğinde hayret etmiştim güzel bi katolog, ama L200 için yapılan aksesuarlar pek hoşuma gitmedi ben sanırım biraz daha "custom build" ve "do it yourself" ciyim (bu cümle pek olmadı)
kendim dizayn etmeyi uğraşmayı vakit geçirmeyi seviyorum hazır almak yada gidip sipariş verip yaptırıp hazır bi ürünü takmak pek hoşuma gitmiyo araba için biraz ter ve kan akıtmak daha bi bağlıyo beni arabaya daha bi ruh geliyo sanki (fazlamı duygusallaştırdım işi) ;D
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,764
Mesajlar
1,523,440
Kayıtlı Üye Sayımız
166,582
Kaydolan Son Üyemiz
kmavi

Çevrimiçi üyeler

SON KONULAR



Geri
Üst