L200 Bigfoot

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan ProntoBasso Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 498
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 157,494

Etiketler

Ynt: L200 Bigfoot

Bugün rollbar ve rockslider borularını kesimden aldım ve ön bullbar için gereken borularıda kestirip büktürdüm, bullbar için 6 metre boru ve büküm işi toplam 40 lira tuttu.
Sonra bostancı oto sanayi sitesine gittim kaynak için, tamamının kaynaklanması ve montajına (argon kaynağı) 300 TL para istedi. Oksijen kaynağı olursa 150'ye hallederiz dedi. bu kaynak fiyatlarını pek bilmiyorum sizce normalmi bu fiyat, bilgisi olan varmıdır ?
Ayrıca yükseltme işinide hallediyorum, cuma günü bitmiş olucak, bugün amortisör kupalarının ölçüsü alındı, parça hazırlanıyo cuma günü 7.5 santim kadar yükselmiş olucak araç, onunda montajı dahil 200 liraya bağladım.
Fiyatlar konusunda tecrübesi olan varsa yorum alabilirmiyim.
 

Ynt: L200 Bigfoot

kaynaklarını gaz altı yaptır oksijen kulanma fiyatlara gelince sadece kaynak yapılacaksa biraz daha pazarlık et montajda dahilse uygun
 

Ynt: L200 Bigfoot

ProntoBasso' Alıntı:
Bugün rollbar ve rockslider borularını kesimden aldım ve ön bullbar için gereken borularıda kestirip büktürdüm, bullbar için 6 metre boru ve büküm işi toplam 40 lira tuttu.
Sonra bostancı oto sanayi sitesine gittim kaynak için, tamamının kaynaklanması ve montajına (argon kaynağı) 300 TL para istedi. Oksijen kaynağı olursa 150'ye hallederiz dedi. bu kaynak fiyatlarını pek bilmiyorum sizce normalmi bu fiyat, bilgisi olan varmıdır ?
Ayrıca yükseltme işinide hallediyorum, cuma günü bitmiş olucak, bugün amortisör kupalarının ölçüsü alındı, parça hazırlanıyo cuma günü 7.5 santim kadar yükselmiş olucak araç, onunda montajı dahil 200 liraya bağladım.
Fiyatlar konusunda tecrübesi olan varsa yorum alabilirmiyim.

selamlar, aracınız çok güzel olmuş güle güle kullanın. önleri nasıl yükseltiyorsunuz bilgilendiriseniz sevinirim. benim arac da 4x2 ve ön tarafın yükseltilmeye ihtiyacı var ciddi şekilde..
 




Ynt: L200 Bigfoot

fastjunkie' Alıntı:
selamlar, aracınız çok güzel olmuş güle güle kullanın. önleri nasıl yükseltiyorsunuz bilgilendiriseniz sevinirim. benim arac da 4x2 ve ön tarafın yükseltilmeye ihtiyacı var ciddi şekilde..

Teşekkür ederim arkadaşlar,
reis28 gaz altı dediğin argon'dan farklı birşey mi, usta biliyordur herhalde ben bilmiyorum gittiğimde bi sorarım bakalım varsa ondan yaptırırım, teşekkür ederim öneri için.
fastjunkie, yükseltme işinide ön amortisör kupalarına spacer yaptırarak hallediyoruz, 7.5 santimlik bir spacer yapılıyor.
Yaklaşık olarak bunun gibi birşey olucak parça takılmadan önce orjinal fotoğraflarını çekip buraya asarım.

index4d.jpg
 

Ynt: L200 Bigfoot

ProntoBasso' Alıntı:
Teşekkür ederim arkadaşlar,
reis28 gaz altı dediğin argon'dan farklı birşey mi, usta biliyordur herhalde ben bilmiyorum gittiğimde bi sorarım bakalım varsa ondan yaptırırım, teşekkür ederim öneri için.
fastjunkie, yükseltme işinide ön amortisör kupalarına spacer yaptırarak hallediyoruz, 7.5 santimlik bir spacer yapılıyor.
Yaklaşık olarak bunun gibi birşey olucak parça takılmadan önce orjinal fotoğraflarını çekip buraya asarım.

index4d.jpg

çok orijinal durmuş. peki 7.5 cm optimum ölçü müdür yoksa sizin isteğiniz doğrultusunda mı karar verdiniz ? daha yüksek ölçüler olabiliyor mu ?
 


Ynt: L200 Bigfoot

Valla optimum ölçü bu sanırım süspansiyon yükseltmesinde, internetten yaptığım araştırmalarda 3 inç üzeri spacer göremedim.
Aynı zamanda benim amacım ön yaklaşma mesafesini artırmakla birlikte ön lastik boşluğuyla arka tarafı eşitlemek,
arka boşluk 21cm ön boşluk 13 santim şu an, 7.5 santim yükseltmeyle eşitlenmiş oluyolar.
Ustaylada konuştuk daha fazlasının pek sağlıklı olmayacağını söyledi.

Bu uygulamayı yaptırmadan önce benim çekincem şuydu;

Resimde işaretlenmiş aks kolları şu an yere paralel duruyo,

447m.jpg


Ancak süspansiyon yükseltmesi yapıldıktan sonra bu açı değişiyor ve şu şekilde durmaya başlıyor,

2854inlift3.jpg


Bu durumun sağlıklı olup olmadığı konusunda çekincelerim vardı usta hiçbi problem yaraymayacağını söyledi ama hala çekincelerim var.
açıkçası buradaki mekanik konusunda bilgili arkadaşlarında bu konuda bize ışık tutmalarını bekliyorum.
 



Ynt: L200 Bigfoot

tek bir sakıncası var yuksek suratte daha cabuk devrilirsin virajlarda.arkadasımın toyota 4 runer ı var 3 inç yukseltme yapılmış şekilde almıştı .yuksek suratte araba cok zıplıyor virajlarda ise epey hız kesmesi gerekiyor.
 

Ynt: L200 Bigfoot

nitroces' Alıntı:
tek bir sakıncası var yuksek suratte daha cabuk devrilirsin virajlarda.arkadasımın toyota 4 runer ı var 3 inç yukseltme yapılmış şekilde almıştı .yuksek suratte araba cok zıplıyor virajlarda ise epey hız kesmesi gerekiyor.

Anladım,
Yani en açık ve düz yolda bile 130km/s i geçmiyorum genel olarak, ki iz genişliğinin açılması oldukça artırdı yol tutuşu ve viraj performansını, ondan gelicek dez avantaj nispeten iz açıklığıyla kapanır tahminimce.
Benim derdim o işaretlediğim kolları kırmak. açılar değiştiği için farklı bi momentumla hareket edicekler haliyle, bu ekstra kabul edilemez bi vektörel kuvvet bindirip kolları kırmasın tek derdim bu, yani aracın sınırlarını bilmiyoruz, buda tabi tedirgin ediyo insanı.
 

Ynt: L200 Bigfoot

ProntoBasso' Alıntı:
Anladım,
Yani en açık ve düz yolda bile 130km/s i geçmiyorum genel olarak, ki iz genişliğinin açılması oldukça artırdı yol tutuşu ve viraj performansını, ondan gelicek dez avantaj nispeten iz açıklığıyla kapanır tahminimce.
Benim derdim o işaretlediğim kolları kırmak. açılar değiştiği için farklı bi momentumla hareket edicekler haliyle, bu ekstra kabul edilemez bi vektörel kuvvet bindirip kolları kırmasın tek derdim bu, yani aracın sınırlarını bilmiyoruz, buda tabi tedirgin ediyo insanı.

bir eksisi de, bilmiyorum ağırlık var mı ama kasalarımız boş ve hafif olduğu için, yüksek süratte özellikle bir çukur tumsek vb. üzerinden geçerken arkası daha çok salınma yapar. ama zaten bu araçlar kamyon, 80-100 km nin üstü standart haliyle bile güvenli değil..
benim aracın arkasında makaslar difrensiyelin altında, onu üste çıkarıp arkayı yükseltebiliyorum, ancak ön için böyle birşey yapmam gerek benim de, hem sağlıklı görünüyor hem de geri dönüşü var, bunlar baya artı.
 

Ynt: L200 Bigfoot

doğru diyosunuz, şimdiye kadar hiç extra ağırlık koymadım arkaya ama koyanlar baya bi farkettiğini söylüyor arkanın zıplama olayının.
Extra ağırlığın benzin sarfiyatına ve çekişe oldukça negatif etkisi oluyo o nedenle ağırlık koymak yerine usturuplu kullanmayı tercih ettim şimdiye kadar.
Altımızdakilerin bi kamyonet olduğunu unutmamamız, motorlarının gücüne ve aracın seriliğine aldanıp kabul edilemez hızlara çıkmamamız gerekiyo bilinçli kullanıcılar olarak.
Yükseltme işi bittikten sonra size ustanın iletişim bilgilerini veririm, konuşur halledersiniz. kendisi 20 senedir rally yarışlarına araba hazırlayan işinin ehli bir mekanikçi.
yükseldikten sonrki deneyimlerimi artı ve eksilerinide burdan yazarım sizin içinde referans olmuş olur.
 

Ynt: L200 Bigfoot

ProntoBasso' Alıntı:
doğru diyosunuz, şimdiye kadar hiç extra ağırlık koymadım arkaya ama koyanlar baya bi farkettiğini söylüyor arkanın zıplama olayının.
Extra ağırlığın benzin sarfiyatına ve çekişe oldukça negatif etkisi oluyo o nedenle ağırlık koymak yerine usturuplu kullanmayı tercih ettim şimdiye kadar.
Altımızdakilerin bi kamyonet olduğunu unutmamamız, motorlarının gücüne ve aracın seriliğine aldanıp kabul edilemez hızlara çıkmamamız gerekiyo bilinçli kullanıcılar olarak.
Yükseltme işi bittikten sonra size ustanın iletişim bilgilerini veririm, konuşur halledersiniz. kendisi 20 senedir rally yarışlarına araba hazırlayan işinin ehli bir mekanikçi.
yükseldikten sonrki deneyimlerimi artı ve eksilerinide burdan yazarım sizin içinde referans olmuş olur.
çok yardımcı olur bana da teşekkür ederim.
arkaya ben de ağırlık koymadım aynı sebeplerden dolayı, yüklü gitmenin hiç bir mantığı yok bence, zaten bu lastiklerle de o kadar savrulma olacağını sanmıyorum. merakla bekliyorum, umarım tüm işler isteğiniz gibi ve sorunsuz gider.
 




Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,742
Mesajlar
1,523,016
Kayıtlı Üye Sayımız
166,558
Kaydolan Son Üyemiz
yldrmsvs58

Çevrimiçi üyeler

SON KONULAR



Geri
Üst