Kim Demiş Fronteradan Adam Olmaz Diye...

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan ozturk55 Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 178
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 23,538
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...
Ynt: Kim Demiş Fronteradan Adam Olmaz Diye...

4WD' Alıntı:
;) Mehmet bey, Söylemeden edemeyeceğim Frontera benimde ilgimi çeken araçlardan birdir ama get ile 16cm çok ciddi bir yükseltme, aracınızı bu kadar yükselttikten sonra ben ön torsiyonlarda ilerleyen zamanlarda bazı sıkıntılar olabilme ihtimalini düşünüyorum. Sizin söylediğinizden anladığım kadarıyla 18cm'e kadar yükseltme olabiliyor. Yani bu yükseltme için tavan limit. Siz yükseltme işlemini hemen hemen en son seviyesine kadar yapmışsınız. Şimdi benim aklıma düşen sorun bu oldu. Önler bağımsız aks. bu kadar yükseltmeden sonra akslrin açılar çok dik olmuş olmalı. bunun sonucu aracın esneme oranı düşmüş olmalı ve buna bağlı olarak aracın çaprazda lastikleri yerden kalkar ve yine aynı şekilde akslerin dik olması sonucu rot ayarlarnda bozulmalar olabilir. Gezenbilir ailesinden bir arkdaşımızın bunun gibi bir takım şeyler yaşamış olması ve yeni modifiye ettiği aracın anltıldığı konuya başlarkende buna değinmişti. Arkadşımızın yazdığı yazıyı direk buraya kopyalmak yerine linkini yazıyorum: http://www.gezenbilir.com/index.php?topic=84213.0 sizinde ilginizi çekecektir. Ben korkuyorumki bu Frontera'nın sonuda bu linkteki Chevy gibi olmasın ;)
Uyarınız için çok teşekkür ederim. Linki okudum gayet faydalı şeylerden bahsedilmiş. Ama ordaki arcın ön kısmında ciddi anlamda ağırlık yapan demir tampon ve vinç var. Birde Frontera 205 ps benim aracım düz şanzuman kilitli defransiyel öyle bir problemle karşılaşacağımı sanmıyorum (Allah Korusun) kaldıki bahsi geçen Chevy bildiğim kadarıyla modeli düşük bir araç (ama oda çok güzel olmuş hakkı yenilmez) ve arazi şanzumanları çok zayıf bir araç keza Blazer yeni kasalarıda öyle birde Blazerda torsiyon yükseltmesi Masimum (bildiğim kadarıyla yanlışsam düzeltin) 10 cm e izin veriyor. Ben daha önce Blazer da kullandım. Ama uyarınız gerçekten çok yararlı oldu ve bu gün aracımı arka sağ ve sol lastiklerinden ayrı ayrı forklif ile kaldırıp kontrol ettim şu anda sorun yok birde tekrar rot ayarlarını kontrol ettirdim çok şükür onlardada bir problem yok. Seyreden günlerde (her cumartesi) önümüzdeki 2 ay boyunca aracımı rot balanscıda kontrol ettireceğim. Birde sanayi kökenli olduğumdan aracım her cumartesi rutin bakım görüyor alt takım, motor vs. Torsiyon yükseltmedede geriye kalan 2 cm ayar somunun tam 9 tur dömesi demek bu da çok taz bir rakam değil sanırım.Uyarı için tekrar teşekkür ederim. Kandiliniz mübarek olsun.
 

Etiketler
Ynt: Kim Demiş Fronteradan Adam Olmaz Diye...

Bu arada bu gün port bagajım takıldı... :smiley: :smiley: :smiley:

2012-06-16 16.14.26.jpg


2012-06-16 16.17.14.jpg


2012-06-16 16.18.19.jpg
 

Ynt: Kim Demiş Fronteradan Adam Olmaz Diye...

Bagajı burada bir hurdacıda buldum ve gayet ucuza aldım 100 tl. ;D ;D ;D

2012-06-16 16.18.35.jpg


2012-06-16 16.22.02.jpg
 





Ynt: Kim Demiş Fronteradan Adam Olmaz Diye...

Ben yine yeni arkadaşlar için uyarı yapmak zorundayım. Öztürk beyin yapmış olduğu yükseltme işlemleri kesinlikle sağlıksız ve yanlış işlemlerdir. İlk ciddi offroad gezisinde sağını solunu parçalayacaktır. Get ile yükseltme esneme ekseninde kaymalara sebep olup get in ya da yayın aradan fırlamasına sebep olabilir. En temizi çuvalla para verip yükseltme kiti almaktır.
Kişisel fikrim bu yükseltme işleminin örnek alınmaması kanaatindeyim. Şimdi bana kızacaksınız ama bunu söylemezsem ben kendime kızacağım.

Bu arada herkeS herkeS desin lütfen...

saygılar..
 

Ynt: Kim Demiş Fronteradan Adam Olmaz Diye...

Bende aynı şeyi söyleyecktim ama arkadaşlarım beni yanlış anlayabilir ve kırılabilir düşüncesiyle söyleyemedim. Allah sakınsın Offoad yaparken, fırlayan yay sonucu biri sakatlanabilir. yine aynı şekilde aracın esnemesi yaylanması azalmış olması sonucu bu aracı arazide kullanmak aracın bazı yerlerinde kırılmalara yol açacaktır düşüncesindeyim. Forumda buna benzer çok örneklerle karşılaştık.
 


Ynt: Kim Demiş Fronteradan Adam Olmaz Diye...

jeep' Alıntı:
Ortada bir yanlışlık var ve susmak onaylamak anlamına geliyor..
Tam olarak onaylamak değil ;) Ben nacizane olarak görüşümü Trabzondan Uğur bey'in aracını örnek vererek göstermiştim. Çünkü Uğur bey yaşadıklarını çok açıklayıcı olarak sayfaya dökmüş.
 

Ynt: Kim Demiş Fronteradan Adam Olmaz Diye...

ozturk55' Alıntı:
Bu arada bu gün port bagajım takıldı... :smiley: :smiley: :smiley:
Tekrar hayırlı olsun maiallah Frpntera güzel olmuş. Fronteranın ölçüleri nasıl acaba ?
İşte benim Fronteranın ölçüleri

IMG_0493.jpg


IMG_0494.jpg


IMG_0495.jpg


IMG_0496.jpg


IMG_0497.jpg
 




Ynt: Kim Demiş Fronteradan Adam Olmaz Diye...

jeep' Alıntı:
Ben yine yeni arkadaşlar için uyarı yapmak zorundayım. Öztürk beyin yapmış olduğu yükseltme işlemleri kesinlikle sağlıksız ve yanlış işlemlerdir. İlk ciddi offroad gezisinde sağını solunu parçalayacaktır. Get ile yükseltme esneme ekseninde kaymalara sebep olup get in ya da yayın aradan fırlamasına sebep olabilir. En temizi çuvalla para verip yükseltme kiti almaktır.
Kişisel fikrim bu yükseltme işleminin örnek alınmaması kanaatindeyim. Şimdi bana kızacaksınız ama bunu söylemezsem ben kendime kızacağım.

Bu arada herkeS herkeS desin lütfen...

saygılar..
UYARI İÇİN TEKRAR TEŞEKKÜR EDİYORUM.
Malum Karadenizde yaşadığım için evimden ayrılıp 10 km yol yaptığımda zaten ağır offroda girmiş oluyorum bu gün yine arazideydim. Ailemin sahip olduğu 850 dönümlük bir arazimiz var ve tahmin ettiğiniz gibi içerisinde derede var, hendekte var ormanda var, bataklıkta var yok yok yani aracımı burada yüksek limitlerde hem hendeklere vurdum hem bataklığa soktum zaman zaman yüksek kayaların ve taşlıkların arasına girip hız yaptım, askıda bıraktım yani anlıyacağınız kırmak için çok uğraştım ama malesef olmadı daha sonra aracı takrar merkeze getirip rot ayarına soktum milim oynama yok. Bu olmicak anlamına gelmez ama bu günkü atraksiyondan sonra olmayacağına BEN İNANDIM.
Biraz kendimden bahsedeyim 1980 Samsun doğumluyum annem Trabzon Of ,babam ise Samsunlu 5 kardeşlik bir ailenin en küçük ve tek erkek evladıyım. Babamın işleri icabı arabalarla ve sanayide büyümüş ve ilk arabama 14 yaşında sahip olmuştum 1985 Bmw 3.25 ilk aracım. Bu araç 220 ps fabrika çıkışlı bir araçtı araçta o zamanın şartları ile oynayıp modifikasyonla tam 380 ps bastırıyordum bu aracımı 2 yıl kullandım daha sonra babamın 1995 model 5.2 litre motora sahip olan cherokeesine bir müddet takıldıktan sonra çeşitli marka ve modelde bir sürü arabam oldu tercihim daima hızlı, ps leri yüksek alman arabaları idi. Cherokeeye takıldığımda etkilendiğim bir şey vardı araba istediğim zaman kaldırımlara çıkıyor :D sahilde kuma batmıyor ve köydeki dereden geçebiliyordu bu beni çok etkilemişti. Ve 4x4 tutkum o yıllarda başlamıştı. 17 yaşımda babamı kaybettim. :'( 18 yaşıma gelip ehliyet sahibi olduğumda hem Samsun emniyeti trafik ekipleri hemde ben rahatlamıştık. :D Bu arada bölgemizde çok rahat bulunan 1977 model bir cj5 satın aldım ve mekanik, kaporta dahil herşeyini kendi ellerimle topladım. Bu araçtan sonra annemin her hafta sonu zorunlu olarak götürdüğü köydeki bahçeler bana çok eğlenceli gelmeye başlamıştı. Burada o zaman adını bilmediğimiz için offroad değil kuzenlerimle girdiğim iddialarda geçersin geçemessin sporu vazgeçilmezimdi. Babamın işine gelince 1965 - 1993 yılları arası Samsun Petrol ofisi bayiliği, 1980 - 1993 arası Otosan Nasoto ağır araç Samsun yetkili servis ve satışı, aynı tarihlerde ağır nakliye ve konteyner taşımacılığı yani anlayacağınız hep arabaların içinde hep sanayide büyüdüm. Offroadu ve araçlarını klavyeden değil; 18 yaşında iken battığım çamurdan, bir geçitten atlarken 4 lastiğin yerden 1 metre havada iken verdiği hazdan, derede akıntıda ters dönmüş cherokeenin sıkştığım koltuğundan, eşeklerin bile cesaret edip inemediği yamaçtan inerken duyduğum heyecandan öğrendim. Halen bir atölyem ve FRONTERA dan hariç 2 adet aracım var bunların bir tanesi Bmw 528 M teknik 243 ps düz şanzuman spor paket (Tr de satışa sulmayan) bir taneside 1987 model Mercedes 230 E otomatik. Ha birde firma aracım olan Linea 1.3 Multijet var. Bu arada Kamu yönetimi meğzunu ve Abdi İbrahim İlaç bünyesinde bulunan Abdica ilaçta Tıbbi tanıtım temsilcisiyim. Unutmadan uzaktan ve arabayı görmeden teşhis koyabilme yeteneğiniz beni çok etkiledi. ;D ;D Teşhisiniz doğrultusunda yarın danışıp aracımı göstererek yaptığım işlemlerden onay aldığım ustalara tek tek hesap soracağım. Saygılar.
 


Ynt: Kim Demiş Fronteradan Adam Olmaz Diye...

Açıklamanın yeterli olduğu kanısındayım. Tabiki FRONTERA da ilerleyen tarihlarde bir aksaklık yaşarsam sizlerle paylaşıcam by.
 

Ynt: Kim Demiş Fronteradan Adam Olmaz Diye...

Bu araçların bütün bakım ve onarım işlemleri boya dahil tarafımdan yapılmaktadır. Her nekadar ustalık belgesi yerine Kamu yönetimi diplomam olsada biraz anlıyorum bu işlerden FRONTERA ya gelince; zaten fabrikanın koyduğu belirli limitleri var. Bunların dışına ekstra parçalar olmadan çıkmıyorum ve bunlarda fotograflardanda anlaşılacağı gibi gayet tatmin edici limitler.
 




Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,703
Mesajlar
1,522,443
Kayıtlı Üye Sayımız
166,547
Kaydolan Son Üyemiz
Tsukuyomi

Çevrimiçi üyeler

SON KONULAR



Geri
Üst