Ynt: Kendi Karavanını Yapanlar; Ducato Camper - Atilla Dinçer (caravan by atiladi)
Bu sabah işe, dün attığım ilk kat dolgu verniğini zımparalayıp, üstüne iki kat daha dolgu verniği atarak başladım, sonra yine zımparalayıp, son kat yarımat vernik atılabilir hale geldi, yüzey pırıl pırıl oldu, elinizi sürdüğünüzde artık ahşap damarlarını hissetmiyorsunuz...
Öğlenleyin, telekom ihalesinden 4x4 sprinter panelvanı alan arkadaş ziyarete geldi, ben onun aracını oda benimkini inceledi, tanıştık, sohbet ettik...
İkindiye doğru, bütün zımpara işlerini bitirmiştim, Yasiko (Ahmet Oral) uğradı, hemen kendi karavanından çay takımını kapıp geldi bir çay demledik günün yorgunluğunu çıkartırken, sohbet ettik...
Dolgu verniği atmak ve zımparalamak;
Resim 1: Önce 1 kat dolgu verniği atılıp zımparalanmış, daha sonra üst üste 2 kat dolgu verniği daha atılıp kurutulmuş parça..
Resim 2.: Titerşimli zımpara ile zımparalanmaya başlıyor.
Resim 3: Dolgu verniği ahşap yüzeydeki damarların ve pütürlerin arasına girip poliüretan bir etki ile şişerek çukurları doldurma özellikli sellozik bir vernik dir, attığınız verniğin yeterliliğini anlayabilmek içinde, verniğin içinde bulunan çinko bileşenleri, zımpara sırasında kısmi parlak olan yüzey, rakı gibi beyazlaşarak matlaşır, yüzeyde parlak kalan yerler varsa buralarda hala çukurluk var demekdir, parlaklar ince damar halindeyse zımparaya devam edilmeli, parlaklar aşırı miktardaysa, bir kat daha dolgu verniği atılarak, zımpara işlemi sonrasında yüzey komple buzlanıncaya kadar zımparalama işlemi sürmelidir..
Resim 4: Parça üzerindeki toz bir bez ile silinince alttan buzlumsu hafif mat, dokununca pürüzsüz ipeksi bir his veren son kat vernik atmaya hazır yüzey ortaya çıkmış olur...