Kendi Karavanını Yapanlar-2007 Ducato-Adnan Ilgaz

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan ADNANILGAZ Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 340
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 62,581

Etiketler

Ynt: Kendi Karavanını Yapanlar-2007 Ducato-Adnan Ilgaz

Adnan bey, tam da hayalimdeki renklerle bir karavan imal etmişsiniz. gerçekten tüm dokunuşlar yerinde ve gayet şık olmuş. ayrıca gayette sağlam. özellikle yalıtım işlerinde gösterdiğiniz hassasiyet gerçekten çok faydalı olacak kesinlikle. resimli paylaşımlar için ayrıca teşekkürü bir borç biliyorum. güzel günlerde hayırlısı ile kullanmak nasip olur inşallah.
 


Ynt: Kendi Karavanını Yapanlar-2007 Ducato-Adnan Ilgaz

Mahmut bey, öncelikle iyi dilekleriniz için çok teşekkür ederim. Umarım hayalinizdeki karavana en kısa sürede kavuşursunuz. Aslında niyetlenmek işin yarısı sayılır. Eğer zamanınız varsa araştırarak çok daha iyi ve ucuz bir karavan yaptırma imkanınız her zaman var.
 



Ynt: Kendi Karavanını Yapanlar-2007 Ducato-Adnan Ilgaz

Adnan bey gercekten tam bi alman iş disiplini gibi bir calışma ile ilerliyosunuz ellerinize sağlık gönül rahatlığı ile kullanabileceğiniz bi karavan olacak kolay gelsin
 

Ynt: Kendi Karavanını Yapanlar-2007 Ducato-Adnan Ilgaz

Adnan bey , karavanınız harika oluyor, ben de bu kış bir 15 - 17 m3 bulup inşallah aranıza katılacağım . Gezenbilirde konuları okumaya çalışırken ağırlık konusu dikkatimi çekti . Mobilyaları ve diğer malzemeyi tartarak mı plan yaptınız . Ağırlık konusunu nasıl planlıyorsunuz , Bu konuda bilgi verirseniz çok makbule geçecek .
kolay gelsin .
 

Ynt: Kendi Karavanını Yapanlar-2007 Ducato-Adnan Ilgaz

Berkhan bey merhaba,
Motokaravan yapım işine tamamen amatörce başladım. Ancak daha önceki yazılarımda da açıkladığım gibi en az iki yıllık bir araştırma yaptım. Karavan konusuyla ilgili mümkün olduğunca çok şey okudum. Karavancılarla oturup konuştum. Tüm bu birikimlerin sonucunda birçok şey sanki kendiliğinden oluveriyor. Size de bu yolda başarılar dilerim. Ama sakın vazgeçmeyin. Kararlarınızı alın ve uygulayın. Artık bilgiye çok kolay ulaşabiliyoruz. İhtiyacınız olan herşey internette mevcut.
Aracın ağırlık konusuna gelince; aracım şu anda iki kişi dahil 3.200kg civarında. Dediğiniz gibi bazı konularda ağırlık hesaplamaları yapmaya çalıştım. Örneğin tavan ve yan duvarların kaplanmasında tek yüzü laminat kaplı 6 mm kayın kontrası kullandım. İzolasyonda Taş yünü yerine cam yünü kullandım. Mobilyalarda 18 mm mdflam kullandım. Aslında en iyi malzeme laminat kaplanmış 18 mm kavak kontrasıdır. Ağırlığı ciddi ölçüde aşağı çekiyor. Benim yaptığım tarzda bir araca yaklaşık 4 tabaka malzeme gidiyor. (1.83 x 3.66 ebatlarında). Ancak kavak kontrasının yüzeyi aşırı bozuk olduğu için laminat kaplatacak bir yer bulamadım. Vernik ve cilalı bir araç ta yapmak istemedim. Bana göre aracın içini çok kasvetli hale getiriyor ve bakımı da zor. Diğer malzemeler ise aşırı sarsıntılardan dolayı kısa süre içinde dağılabiliyor. Ayrıca aksesuar uydurmak ta çok zor. (Menteşe, kilit vs.) Çoğu aksesuar 18 mm malzemelere göre üretiliyor. O nedenle bazı malzemeleri zorunluluktan seçiyorsunuz. Her ne kadar karavancı arkadaşların bir kısmının dediğine göre karayolları tartı kontrol noktalarında aracın karavan olduğunu görünce tartıya bile sokmuyorlarmış. Ama bu ihtimali göze alamayız tabii ki. Bir de motokaravan yapacağınız aracın boş ağırlığını dikkate almalısınız. Yeni kasa 15 m3 ducato araçların net boş ağırlığı 2.100 kg civarında. Ancak 15 m3 iveco araçların boş ağırlıkları 2.560 kg civarında. İveco'lar 6 tekerlekli ve çok güçlü bir şasesi var.Bu araçları planlarken ağırlık konusunda çok dikkatli olunmalı.
 

Ynt: Kendi Karavanını Yapanlar-2007 Ducato-Adnan Ilgaz

merhaba Adnan bey ,
Cevabınız için teşekkür ederim . Benim de tercihim PSA ' dan yana olacak . Şimdiden aday araçların peşinden koşuyorum . İstanbulluyum ama evim İzmir - Yelkide şimdilik . İzmire dönünce sizinle tanışmak istiyorum .( Şu an İstanbuldayım :D )
Örnek aldığım araçların başında sizinki , İsmail Seçen bey 'inki ve diğerleri geliyor . Anlayacağınız bilgi toplama aşamasındayım . Ağırlık konusu çok kafamı kurcalıyordu.Karavanda taşıyacağım motosiklet 125 kg civarı , bisikletler de 25 kg olunca sizin ağırlık hesabınıza göre daha 250 kg civarı avadanlıklar , giysiler ve diğer malzemeye yeter gibi geldi bana , içim rahatladı . Yine de toplam ağırlık ve ağırlık dengeleri hesabını şimdiden gündemime aldım .
Detaylı ve resimli izahatınız çok faydalı oluyor , tekrar teşekkür ederim .
 

Ynt: Kendi Karavanını Yapanlar-2007 Ducato-Adnan Ilgaz

Adnan bey, yukarıdaki yazınıza aynen katılıyorum, burada dikkate değer bir başka durum daha var, aracı hafif tutmak sadece azami ağırlığı kurtarmak değil yakıttada büyük tasarruf sağilıyor, bu tasarruf bazen yarı yarıya bile olabiliyor.
Dediğiniz araştırmaları zamanında bende bolca yaptım, eğer 2. bir araç daha yapacak olursam ağır marin kontralar yada mdf yerine kesinlikle demir bir iskelet üzerine en hafif malzemeyi kaplayarak yapardım, bahsettiğim demir şu minibüslerdeki tutunma boruları yada araç koltuklarının ayak profilleri, gibi.
 



Ynt: Kendi Karavanını Yapanlar-2007 Ducato-Adnan Ilgaz

Sn. Aka, bahsettiğiniz yakıt tasarrufu olayına da aynen katılıyorum. Aslında en önemli kriterin bu olması gerekiyor. Hele bol bol gezmeyi seven karavancılar için, öncelikle hafif malzemelerin tespitinin yapılması ve buna göre üretime başlanması esas hedef olmalı. Sizin profil uygulamanızı ben aracın arka yatak bölümünde uyguladım. 2 mm sac'tan iskelet kuruldu ve üzeri, yanları 6 mm mdflam ile kaplandı. Uygulamaya ilişkin fotoğrafları ekte görebilirsiniz.

DSCF4965.JPG


DSCF5041.JPG
 

Ynt: Kendi Karavanını Yapanlar-2007 Ducato-Adnan Ilgaz

Bu profillerin 1 veya 1,5 mm sac'tan olanlarını bile kullanabilirmişim. Çünkü iskelet inanılmaz derecede sert ve sağlam oldu. Tabii bunları aracın banyo, oturma grubu, mutfak ve dolaplarda da kullanılması konusunda ben bir ağırlık çalışması yapmadım açıkçası. Ancak araç tamamen boş iken profillerin aracın sacına bazalt kaynak ile tutturulması iskeletin muazzam bir sağlamlığa ulaşabileceğini garanti eder. Yukarıda yazımda da bahsettiğim gibi iskeletin nasıl bir malzemeyle kaplanacağı ve aksesuarların nasıl uydurulabileceği dikkatlice araştırılmalı. Bu durumda ideal bir motokaravan ortaya çıkar kanımca. Hatta profillerin alüminyumdan kullanılabilmesi bile mümkün olabilir.
 

Ynt: Kendi Karavanını Yapanlar-2007 Ducato-Adnan Ilgaz

Bu arada motokaravanın tescil işlemlerini de sorunsuzca ve bir defada bitirmiş oldum. İşlemlere ilişkin belgelerin bir kısmı ekteki fotoğraflarda yer alıyor.

DSCF5323-a.jpg


DSCF5326-a.jpg


DSCF5331-a.jpg


DSCF5333-a.jpg


DSCF5335-a.jpg
 

Ynt: Kendi Karavanını Yapanlar-2007 Ducato-Adnan Ilgaz

Bu işlemler sırasında özellikle Atilla Dinçer arkadaşımıza çok teşekkür etmek istiyorum. Kendi başlığı altında yazdığı açıklamaları okuyarak vergi dairesi işlemlerini bizzat takip ettim. Buna rağmen bir haftada ancak motokaravan sınıfına aldırabildim. Burada da bir hata yaptılar ve ruhsat üzerinde aracı satın aldığım tarihi baz alarak(27.11.2011), 2012 yılının ilk 6 ayı için motokaravan vergisi ve ceza farkı çıkarttılar. (58 TL + 5 TL ceza). Aslında aracın motokaravana dönüşüm tarihi 19.06.2012 tarihi idi. Yani olsa olsa ancak 12 günlük bir fark talep edilmeliydi. Tekrar vergi dairesine giderek mevcut yanlışlığı da düzelttirdim. Artık kafam rahat. Tüm işlemlerimi mevzuata uygun olarak tamamladım. Trafik sigortası da dahil. Sadece kasko sigortamı motokaravan dönüştüremedim. Motokaravanı kasko yapma konusunda sigorta şirketleri çok isteksiz davranıyor. Şayet aramızda kasko yaptıran karavancı arkadaşlarımız var ise hangi şirketlerden yaptırdıkları, maliyetlerinin nasıl belirlendiği konusunda bilgi verebilirlerse çok sevinirim.
 

Ynt: Kendi Karavanını Yapanlar-2007 Ducato-Adnan Ilgaz

Merak edenler için de bir açıklama: dönüşüm sonrası motokaravan vergisi çok fazla artmıyor. Ducato 2.3 jtd 120 bg 15 m3 kapalı kasa kamyonet vergisi yıllık 1.043 TL, motokaravana dönüşünce 1.159 TL'ye çıkıyor.
 



Ynt: Kendi Karavanını Yapanlar-2007 Ducato-Adnan Ilgaz

ruhsatınız hayırlı olsun güle güle kullanın, selamlar
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,788
Mesajlar
1,523,809
Kayıtlı Üye Sayımız
166,602
Kaydolan Son Üyemiz
pino4.50

Çevrimiçi üyeler

SON KONULAR



Geri
Üst