Kendi Karavanını Yapanlar; 12m3 Ducato-Tatanka (Atiladi)

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan atiladi Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 552
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 102,557
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...
Ynt: Kendi Karavanını Yapanlar; 12m3 Ducato-Tatanka (Atiladi)

Hayırlı olsun. Darısı bize. En kısa zamanda test seyehatine çıkarsınız herhalde. Selamlar.
 

Etiketler
Ynt: Kendi Karavanını Yapanlar; 12m3 Ducato-Tatanka (Atiladi)

atiladi' Alıntı:
Tatanka bu gün karavan dönüşümü TUV muayenesinden sıfır sakat kusursuz geçti...Pazartesi gününe ruhsat değişimi için, Trafik tescilden randevu aldım....

Hayırlı olsun.. Güzel günlerde kullanmanız dileğiyle..
 


Ynt: Kendi Karavanını Yapanlar; 12m3 Ducato-Tatanka (Atiladi)

Teşekkür ederim İlhan abi....
Şimdilik Excel tabloda donanım seçenekleri ve ağırlık kontrolüna dikkat etmek için bir kaç alternatif çalşma yapıyorum, çünkü niyetim, kendisinden başka hiç bir sayıya bölünemeyen 17.....
Bu sabah Ara perdelerin açık konumda yolculuk sırasında camdan giren rüzgar ile uçuşmaması için yan duvara sabitlenmesi için çıtçıtlı bağlantı elemanlarını montajladım, bu ufak tefek şeyleri hep göz ardı ederiz, ama bu çalışmalar bir türlü bitmez...
Bu arada sabah karavana gittiğimde termometre 6 dereceyi gösteriyordu, ısıtıcıyı yakınca yarım saatte ortalık gendine geldi..23 derece...Üstelik 7 kontrol derecesinden 2-3 arasında...

20130105_120051.jpg
 

Ynt: Kendi Karavanını Yapanlar; 12m3 Ducato-Tatanka (Atiladi)

Atilla abi herşey çok güzel oldu ellerine sağlık.Bir sorum olacak cevaplarsan sevinirim.Airfel portatif klima kullandın karavanın için,acaba onu jeneratörle çalıştırsak en az kaç kw'lik bir jenerotör gerekir?Teşekkürler...
 



Ynt: Kendi Karavanını Yapanlar; 12m3 Ducato-Tatanka (Atiladi)

Güzel bir soru...Biliyorsun klimayı ben akü üzerinden 1000 watt inverter ile çalıştırdım, ama inverterlerin bir avantajı var, 1000 watt bir inverter kalitesine göre klimanın ilk power anlarında sınırlı sürede olsa 2000 watt'a kadar çıkış verebiliyor, bu yüzden benim 1000 watt inverterim ile akü üzerinden çalıştı...
Ama jeneratör için bir şey söylemek zor, çünkü jeneratörlerde pik çıkış diye bir şey yok, 1000 watt yani 1 kwa jeneratör markasına göre en fazla 650-950 watt verebiliyor, jeneratör fazla yüklenirse termiği atıyor...Bu yüzden eğer varsa en az 1200-1500 watt jeneratör çalıştırır...2000 watt (2 kwa) jeneratör ise kesin çalıştırır...Niye bu kadar çok şey yazdım, eğer 1000 watt jeneratörler çalıştırsa iş çok ucuza çözülmüş olurdu, 2000 watt jeneratör 1000 watt'a göre bir kaç misli pahalıdır ama kesin çözüm 2000 watt ( 2 kwa)'lık jeneratör....
Başka bir bilgi daha 650watt'lık 150-200 TL'lik iki zamanlı çanta jeneratör, çekme karavanda kompresörlü büto tipi buzdolabını çalıştırıyordu, bizim birde kompresörlü su sebilimiz vardı ikisini bağlayınca jeneratörün termiği atıyordu...

20121102_150007.jpg
 

Ynt: Kendi Karavanını Yapanlar; 12m3 Ducato-Tatanka (Atiladi)

Atilla Abi,bu klima konusunda senin deneyimlerini baya inceleyip okudum.Kamplarda olmazsa olmaz fikrine ben de katılıyorum kesinlikle.Ama basit olarak şu sonuca vardım,Araç giderken motordan tahrikli araç kliması durduğumuz yerde dışarıdan 220 alıp araçtaki klimayı çalıştırma çözüm.Çünkü jeneratörler inanılmaz pahalı.Klimaya da enerji yetiştirme veya beslemek zor.Siz bu araçta sanırım hesaplar yapmıştınız üç dört saat klimayı aküden çalıştırabilirim diye yanlış hatırlamıyorsam.Bu şekilde 220 almadan klimayı kullanmayı düşünüyor musunuz ?
Bir de kafama takılan bir soru var ben de güneş enerji sistemi aldım.Siz ben sistemi aracın sistemine bağlamayacağım demiştiniz.Hala sistem öyle mi ben güvenemiyorum sadece bu sisteme ama kararsız da kaldım aracın şarz sistemine bağlayıp şarz etmek gerekir mi?
İzmir den selamlar
Burak Yalçın
 

Ynt: Kendi Karavanını Yapanlar; 12m3 Ducato-Tatanka (Atiladi)

Motordan tahrikli standart tavan klimasını araç durduğu zamanlarda 220v şebeke ile çalışmaz...Böyle çalışanlar var ama klimaya ikinci bir 220v kompresör ve evaperatör daha takılıyor, yani çift kompresörlü oluyor, tabiki fiyatıda çift oluyor...
Ayrıca bu sıralar herkes tatillerde kampinglerden aldığı 220v elektrik ile klima (1 kwa) ve ani su ısıtıcısı (6-7 kwa) çalıştırmak gibi düşünceleri var..Bir şeye dikkat çekmek istiyorum, bir çok kampingin verdiği elektrik bu güçleri çekmeye yeterli deyil, anında kampın sigortaları atıyor...Bir çok kampingde yüksek watt'lı aletler çalıştırmak yasak...Ayrıca kampinglerin bir kısmı elektrik dağıtım panolarına kısıtlamalı sigorta takıyor, çektiğiniz güç 1 kwa'yı aşarsa sigorta atıyor, kamping sahibi ile papaz oluyorsunuz..Avrupada bir çok kampingde enerji gücünü fiyata endeksi olarak siz seçebiliyorsunuz...
Piyasada 2 kwa jeneratörler honda eu 20i 2500 TL, 2 kwa seamaster 1200-1500 TL , ikinci elde %30-40 dahada ucuz satılıyor...
Şu anda biten karavanımda klimayı sadece şehir şebeke 220v alındığı zaman çalışacak şekilde bağladım...İstersem inverter ile de çalıştırabilirim ama 1000 watt olan inverteri 2500 watt olanı ile değiştirmek gerekir...1000 watt inverter tek olarak klimayı çalıştırmaya yetiyor ama unutmayalım karavanda aynı sırada buzdolabıda çalışıyor...İlk yaptığım karavanda tüm sistemi yani buzdolabı ve klimayı inverter üzerinden aküler ile çalıştırıyordum, 2x200=400 amp akü varsa gecede 2-3 saat çalışabiliyor, tabiki klimayı termostatı arada bir atabilecek insani bir derecede çalıştırmak şartı ile, çünkü bir çok arkadaş klimayı 18-19 dereceye bir ayarlıyor, alet 35 derece havada bir türlü o dereceye indiremediği için sürekli power konumunda çalışıp aküyü bitiriyor, karavanda klima 25-26 dereceye ayarlansa 15 dakika çalışıp 5 dakika duruyor...% 30 stanby konum 2 ssatlik enerji ile 3 saat klima çalıştırmak anlamına geliyor...Klima power konumda satte 80 amp enerji tüketiyor...
Ben karavanın yaşam akülerini sadece güneş panelleri ile doldurma yöntemini tercih ediyorum, benim şu anki sistemim bu... araç yolda giderken aracın alternatöründen yaşam aküleri dolabilir ama ara kesici anahtar sürekli açık tutulursa konjektör sürekli şarzdan ısınıp yanar, ayrıca aracın aküsü kurşun asit sulu akü olacağı kesin ama yaşam aküleri jel ise başka sorunlar çıkar, sulu ve jel aküler paralel bağlanmaz... şarz arızaları tatillerde çok sevimsiz bir şeydir, 1 saat şarz 1 saat dinlendirme ile olabilir...İkinci bir alternatör takmak ve yaşam akülerini buradan şarz etmek çözüm gibi görülebilir ama aracın yakıtını %10 artırır...Eğer amaç araç dururken aracın alternatöründen yaşam akülerini doldurmak gibi bir fikir varsa bu yanlış çünkü alternatör 2300 devirden aşağı yapacağı şarz devede kulak olur, aracın saatlerce boşta çalışması gerekir, mazotada yazık, kafasını şişirdiğimiz insanlarada...
En iyi çözüm sığabildiği kadar güneş panelleri, ayrıca yeni nesil güçlü paneller 2-3 misli pahalı ama tavana sığabilen panel watt'ı bakımından iyi çözüm......
 

Ynt: Kendi Karavanını Yapanlar; 12m3 Ducato-Tatanka (Atiladi)

Atilla abi teşekkürler ayrıntılı cevabın için.Ben aldığım ducatoya normal havalandırmasından üfleyen delphi marka klima taktırdım geçen hafta. giderken bir perde ile arka kısmı kapatıp öyle serinlemeyi düşünüyorum :smiley: Campingde ise ayrı bir klima ya senin kullandığından vaya benzer bir klima takıp campingin elektriğiyle çalıştırmak düşüncem ama verilen elektrikte sınırlama varsa bu da biraz zor anladığım kadarı ile.
Cevabın ve bilgilendirmelerin için tekrar teşekkürler
İzmir den selamlar
Burak Yalçın
 

Ynt: Kendi Karavanını Yapanlar; 12m3 Ducato-Tatanka (Atiladi)

220V klima çalıştırma konusunda bir ekleme de benden:
Bazı karavan tavan klimaları 1KW lık güçle çalışabilecek şekilde üretiliyor. Örneğin Electrolux Dometic 1901.
Bildiğim kadarıya bu model artık üretilmiyor, ama daha da gelişmiş yeni versiyonu var.

Bu klimanın, 1KW lık Honda EU10i jeneratör ile çalıştığını test ettim ben daha önce. Teknik dökümanlarında güç sarfiyatı 950W kadar görünüyor.
Hatta "katlanır motosiklet taşıyıcısı" projemizde, jeneratörü yolda giderken çalıştırıp klimayı kullanabilmek için bir platform yapmıştık (http://www.gezenbilir.com/index.php?topic=47726.10).

Ancak yöntemin jeneratörü epeyce yorduğu da bir gerçek. Sürekli yüksek devirde çalışıyor 3-4 saatte bir durdurmanız gerekiyor. Atilla Bey' in de dediği gibi 2KW lık bir Honda ya da Kipor (sanırım Türkiye de Kama markasıyla satılıyordu) böyle bir tavan klimasını sorunsuz çalıştıracaktır.

Airfel ise gerçekten 650W güç çekiyor ise EU10i ile dahi sorun çıkmayacaktır...
 



Ynt: Kendi Karavanını Yapanlar; 12m3 Ducato-Tatanka (Atiladi)

Serdar, airfel mobil klima 950 watt 4.2 amp.....
Seninde dediğin gibi bende bir zaman çekme karavanda bagaja yerleştirdiğim jeneratörü yolculuk sırasında çalıştırarak buzdolabını çalıştırıyordum, bagajın kapağı açık olduğu müddetce ısınma olmuyordu..Maceralı günlerdi...

DCAM0007.JPG


DCAM0013.JPG


DCAM0016.JPG
 

Ynt: Kendi Karavanını Yapanlar; 12m3 Ducato-Tatanka (Atiladi)

Atilla abi son yüklediğin resimleri görünce içimden sormak geldi : Bu çekme karavanını dansiz mi yapmıştınız? Çekme karavan dan sonra motokaravana geçmek daha mı avantajlı?
İzmir den selamlar
Burak Yalçın
 

Ynt: Kendi Karavanını Yapanlar; 12m3 Ducato-Tatanka (Atiladi)

Resimdeki ilk çekme karavanım 535 wılk, 8 sene önce yazları uzun soluklu 2-3 ay süren kamping konaklamalı yaz tatili yaptığımız zamanlarda kullandığımız karavan..5-6 senede 4-5 çekme karavan değiştirdik wılk 535, saly 525, can 280, başoğlu 425, star 470....Yaz ayları dışında şehre yakın yerlere hafta sonları gidip gelmeye çok uygun bir sistem deyil, bu sebepden, son 3 yıldır anlık hareket kabiliyeti olan camper tarzı karavanlara yatay geçiş yaptık..Biz karavancılığa başladığımız yıllarda internet ortamında bu derece bilgi yoktu, bizde el yordamı ile işe çekme karavan ile başlamıştık, ama herkesin dönüp dolaşıp geleceği yer motokaravan oluyor...
 

Ynt: Kendi Karavanını Yapanlar; 12m3 Ducato-Tatanka (Atiladi)

Atilla abi teşekkür ederim bilgiler için.Dün amcamla konuşurken hurdalıktan 2 kw lik bir jeneratör bulduğunu ve 10 TL gibi bir fiyata çalışır hale getirdiğini duydum.Ya amca bana da böyle bir tane bulsak dediğimde al senin olsun dedi.Tabi ben de hemen atladım.Amcam Mardin'de görevli şu an.Ya yaza doğru yada kargo ile bu aralar yollatmayı düşünüyorum.Markasını bilmiyorum ama çanta tipi imiş jeneratör ve çok sessiz diyor.He zaman aklımdaydı benim karavanda klima,galiba bu jeneratörle çalıştırabilirim.
 

Ynt: Kendi Karavanını Yapanlar; 12m3 Ducato-Tatanka (Atiladi)

Tabiki tek başınıza kaldığınız koylarda veya diğer karavanlardan daha uzak bir köşeye konuçlanarak jeneratör çalıştırabilirsiniz, doğal sessiz ortamlarda jeneratörün oldukca ses yaptığını söyliyebilirim..En azından kendiniz bile sesden rahatsız olmamanız için 25 mt'lik bir kablo kullanarak, jeneratörü mümkün olduğunca karavandan uzakda çalıştırabilirsiniz, jeneratörü, kısmen çukur olan bir yerde çalıştırırsan veya kazdığın bir çukurun içinde çalıştırırsan jeneratörün sesi absorbe olarak çevreye ses olarak rahatsızlık vermiyor..
 



Ynt: Kendi Karavanını Yapanlar; 12m3 Ducato-Tatanka (Atiladi)

Haklısın abi ses konusunda.Jeneratör için izalasyon kutusu paylaşımı olmuştu forumda.Resimleri almıştım,öyle birşey de yapılabilir sanırım.
 

Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,662
Mesajlar
1,521,820
Kayıtlı Üye Sayımız
166,519
Kaydolan Son Üyemiz
cagatayuysal

Çevrimiçi üyeler

SON KONULAR



Geri
Üst