Vakit öğlene geliyordu ve Saraybosna'da dört saat içinde ancak bu kadar dolaşabildik.Şehre bir gün önce hava kararırken vardığımız için görmeyi çok istediğim Umut Tüneli,Alifakovaç Mezarliğı,Beyaz Tabya ve şehrin 15 kilometre dışında yer alan Igman Dağı'nın eteğindeki Vrelo Bosne Doğa Parkı ile 90 kilometre dışındaki vezirler şehri Travnik'e gidemedik.İşin doğrusu Saraybosna'ya iki gün ayırmak gerekiyormuş.Eksikleri bir daha gelişimizde tamamlarız inşallah dedik ve otelimize dönerek aracımızı alıp yola koyulduk.
![140_zpstblyhm66.jpg 140_zpstblyhm66.jpg](https://gezenbilir.com/forum/attachments/140_zpstblyhm66-jpg.53388/)
Saraybosna-Mostar yolunun başlangıcı
Saraybosna-Mostar arası 129 kilometre ve yaklaşık kırk kilometrelik bölümü otoban olan yolun 60.kilometresindeki Konyiç(=Konjič) kentine girdik.Burası 26.000 nüfuslu küçük bir şehir olup Saraybosna'dan sefere çıkan Osmanlı akıncılarının ilk dinlenme noktası imiş.Zaten Konyiç adı da atların dinlendiği yer anlamına geliyormuş.Şehirde,Neretva Nehri üzerinde Sultan IV.Mehmet tarafından 1860 yılında yaptırılan altı kemerli ve 81 metre uzunluğundaki Eski Köprü(=Stara ćuprija=Stara çupriya) TİKA'nın finanse ettiği ve 2006-2009 arasında Er-Bu şirketinin yaptığı restorasyon sonucu eski haline kavuşturulmuştur.
![29_zpske4ubhmf.jpg 29_zpske4ubhmf.jpg](https://gezenbilir.com/forum/attachments/29_zpske4ubhmf-jpg.53389/)
Konyiç Eski Köprü
Bundan sonra Neretva Nehri komşuluğunda ilerleyerek 24 kilometre ilerideki Yablanitsa(=Jablanica) Kasabası'na ulaştık.Yablanitsa Gölü(= Jablaničko Jezero=Yablaniçko Yezero) yüzme, su sporları ve balıkçılık için çok önemli bir kaynak olup ayrıca elektrik üretiminde de kullanılmaktadır. 1943 yılında,Neretva Savaşı sırasında,Yablanitsa,Tito'nun liderliğindeki bir grup Partizan tarafından başarılı bir baskına sahne olur.Neretva üzerindeki demiryolu köprüsü üzerinden bir tren geçerken havaya uçurulur böylece nazilerin ilerlemeleri durdurulur. Günümüzde bu eylemin anısına, yıkılan köprü bölümü ve lokomotifin aynen durduğu ve maalesef göremediğimiz bir park ve anıt bulunmaktadır.
Saraybosna-Mostar yolunun başlangıcı
Saraybosna-Mostar arası 129 kilometre ve yaklaşık kırk kilometrelik bölümü otoban olan yolun 60.kilometresindeki Konyiç(=Konjič) kentine girdik.Burası 26.000 nüfuslu küçük bir şehir olup Saraybosna'dan sefere çıkan Osmanlı akıncılarının ilk dinlenme noktası imiş.Zaten Konyiç adı da atların dinlendiği yer anlamına geliyormuş.Şehirde,Neretva Nehri üzerinde Sultan IV.Mehmet tarafından 1860 yılında yaptırılan altı kemerli ve 81 metre uzunluğundaki Eski Köprü(=Stara ćuprija=Stara çupriya) TİKA'nın finanse ettiği ve 2006-2009 arasında Er-Bu şirketinin yaptığı restorasyon sonucu eski haline kavuşturulmuştur.
Konyiç Eski Köprü
Bundan sonra Neretva Nehri komşuluğunda ilerleyerek 24 kilometre ilerideki Yablanitsa(=Jablanica) Kasabası'na ulaştık.Yablanitsa Gölü(= Jablaničko Jezero=Yablaniçko Yezero) yüzme, su sporları ve balıkçılık için çok önemli bir kaynak olup ayrıca elektrik üretiminde de kullanılmaktadır. 1943 yılında,Neretva Savaşı sırasında,Yablanitsa,Tito'nun liderliğindeki bir grup Partizan tarafından başarılı bir baskına sahne olur.Neretva üzerindeki demiryolu köprüsü üzerinden bir tren geçerken havaya uçurulur böylece nazilerin ilerlemeleri durdurulur. Günümüzde bu eylemin anısına, yıkılan köprü bölümü ve lokomotifin aynen durduğu ve maalesef göremediğimiz bir park ve anıt bulunmaktadır.