Ynt: Karavanımın Yapım Aşamaları; Ducato Alco-camper - Oğuz Özen

yusuf kardeş, 'olması gereken' demiştin yukarıda. bununla ilgili birkaç söz söylemek isterim.
forum içinde arasıra, hep pahalı markaları öneren, işin yakışığının!!!!!, tanınmış marka ve bunlara ödenen avuç dolusu euro olması gerektiğini savunanlar oluyor (tabiki her fikre saygılıyım) ancak daha ekonomik ve işlevsel çözümler varsa neden yerli malı kullanmayalım.
neden kraldan çok kralcıyız? millet olarak nitelik yerine niceliğemi önem veriyoruz? amiyane tabirle 'gösteriş meraklısımıyız?
bizim amerikalıdan avrupalıdan eksik bir yanımız yok. yüzlerce benzer örnekten bir tanesini aktarmak isterim;
konyadaki bir fabrikada otoımobil piston sekmanı üretiliyor, bu segmanları amerikalı satın alıyor, amerikada ambalajlanıyor ve yurdumuza amerikan malı olarak 10 katı fiyata geri geliyor.
tekrar konuya dönecek olursak: karavan camında olması gereken dersek, yurt içi ve yurt dışında imal edilen örneklere baktıgımızda, genellikle, senin yukarıda sözünü ettiğin, yukarı doğru açılan çift kat pleksiglass camlar kullanılıyor. bunların avantajı hafif olması ve sıcak-soğuğu daha az geçirmesi ve buharlaşma yapmamasıdır. dez avantajı ise pahalı oluşu, bir müddet sonra çizilmelerle matlaşarak şeffaflığını kaybetmesi vede çok çabuk kırılabilmesidir. tabiki isteyen istediğini kullanır. ben şahsen kendi aracımda ,normal oto camı kullanıyorum. ama eğer çekme karavan olsaydı hafiflik önemli olacağından, pleksiglass cam kullanmayı tercih edredim.