Karavanda Solar Ağırlıklı Enerji Sistemi Tasarlanırken Bilinmesi Gerekli Faktörler

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan EvliyaCelebi2 Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 115
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 23,406
.

Sn. @ince999 ,
bana bir birayı çok görmeyin lütfen. Dediğinize göre benim araç aküsünün beklenen limitte, yani 6 sene dayanması ve yaşam aküsünün halen tedavülde olması, mucize sınıfına girmeli. :yum: (Tabii biraz abarttım)
Çünkü biri 80 diğeri 140Ah
Bütün profesyonel üreticilerin araçlarındaki aküler dolarken birbirine bağlı durumda. Yaşam aküsü ise boşaltılırken ayrılıyor.

Açıkcası aküleri doldururken ve boşaltırken gösterdikleri bu farklı davranışı açıklayacak yeterli ve sıkı bir teorik bilgiye sahip değilim. Gerçek yaşamdan örnek vermem de zaten bu yüzden. Tabii biraz da internetten kulağıma gelenler.
Belki @fsirin bizi dinliyordur ?

Siz yine de benim biramla oynamayın lütfen..:yum:

.
 
Son düzenleme:

Etiketler


Aracımızı gündüz kullanırken yukarıdaki elektrik harcamalarından hiç birisini yapmayız.Arabayı çalıştırmak için kullandığımız akümüz Çalışırken kısa sürede dolar.İşte şeytanın bacağı burada saklıdır.Çünkü alternatör de elektrik üretimini konjektör dediğimiz alet denetler veya karar verir.Bu alette kendisine bağlı olan ( marş aküsü) akünün o anki voltajına bakarak elektrik üretip üretmiyecegine karar verir.Şimdi biz şayet yaşam ve start aküsünü motor çalışır iken doldurmak amaçlı paralel bağlarsak zaten daha baştan mantık hatası yapmış oluruz çünkü kullanımdan dolayı iki akünün voltajı farklıdır ve bu voltaj farkına bağlı olarak daha dolu aküden boş olanına doğru kontrolsüz akım akar.Bu durum aküler için hiç hoş bir şey değildir..........

İşte bütün bunlara mani olup biz hiç bir şeye karışmadan her şeyin kendi kendine düzgün şekilde oluşması için o ladebooster türü alati alıp işi bilen bir yerde taktırmamız gerekir.
Saygılar

Türkiyede pek uygulanmasada bazı ülkelerde gündüz farın açık olması gerekiyor.Sinyal ve frenlerde mecburen bir tüketim yapacak.Yani mecburi tüketimler kaçınılmaz.
şarj dinomosundan çıkan uca yaşam aküsü tarafına da, araç aküsü tarafınada birer diyot bağladığınızda; araç aküsünden yaşam aküne akım geçişi yapmasına engel olunur.

Bu iş daha iyi yapan bahsettiğiniz ladebooster tarzı cihazlarla daha kontrollü şarj işi yapılabilinir.Bu da ayrıca bir maliyet olsada yaşam aküsünü şarj dinamosundan doldurmak güneş panellerine destek için iyi bir alternatif olabilir.
 

.

Hah hah haa ! :sweatsmile: Ortalık toz duman içinde kaldı .
Allah @boris none ‘a kolaylık versin.

@boris none ,
acaba neden içimde sizi karavancılık açısından manevi evlat edinmiş olduğum gibi bir his var dersiniz ? :yum:

Herneyse, en azından o tonda konuşmam sizi rahatsız etmezse;

* Saçlarınıza karışacak halim yok tamam ama, karavanda saç kurutma makinasını duyunca yüzümü buruşturduğumu lütfen yadırgamayın. Karavanda elektrikten ısı elde etmek tabu olmalı. Hele solar üzerinden. Saçlarınızı doğrudan güneşde kurutun derim hem akülerinizi üzmezsiniz hem de daha organik ! ;)

* Soğutmada da ayni yaklaşım söz konusu. Klima için “mini” sadece yanıltıcı bir yafta.

Şebekeye bağlanın istediğinizi yapın. O zaman karışanınız olmaz.

Siz bence karavanı hala evden, evde karşılanabilir olanlardan, alışkanlıklarınızdan yola çıkarak kavramak istiyorsunuz gibime geliyor.
İnanın evden çıkıp karavana varılmıyor.:confused: (Korkmayın sadece mecazi anlamda demek istedim :yum:)

Olmazsa olmazlarınızı, karavanın olanakları ile harmanlamazsanız, ya cebinize zarar verirsiniz ya da vaktinize.
Sinirden bahsetmiyorum bile..

Cümleten keyifli haftasonları. Özellikle çalışanlara.
Bize nasıl olsa hergün pazar.
Hop hoop, bayram demedim ! :yum:


.

:smiley: amin.

hem yaş hem tecrübe olarak seve seve kabul ederim iltifatınızı efendim.. :smiley:

Mesajımı yazarken; “saç kurutma mak.” yazdığım anda, durup, “ @EvliyaCelebi2 yine hafiften çıkışacak.. yazmasam mı acaba?” diye düşünmüştüm. :smiley:

Ama “ortada, kış vakti Estonya’da, hasta olmamaya çalışan iki uzun saçlı insan var.. gizlememek en doğrusu” diyerek yazmaya karar verdim..

geleyim teknik kısma.. saç kurutma makinesi maks. 2.000watt çeker.. genelde kullanımı şu şekilde olur.. ilk 2 dak maks ta, son 2 dakika yarım güçte kullanılır.. sonrasında ise doğal kurumaya bırakılır.. yani toplamda harcayacağı enerji maksimkm 100wh=9 ah/banyo civarında olacaktır..

Bu değer az değil kabul ediyorum.. ama öyle aman aman bir değer de değil.. sizin başlarda çok aklınıza yatmayan CS (sonradan benimsediniz sanırım?) ve kampingler sayesinde bu makineyi yanımızda bulundurmanın hiç dezavantajı olmayacaktır diye düşünüyorum..

Bu arada, muhabbet olsun babında, CS diyince aklıma geldi :smiley: iki gün sonra, evimde portekizli bir kızı, 2-3 gün misafir edicem.. kızı tanımasam da, profilinden %90 doğrulukla özetleyeyim.. 28 yaşında, çoğunluğu doğuda ve az gelişmiş olan 40 ülkeyi otobüs+otostopla gezmiş bir kız.. yaklaşık 2 senedir yollarda..

tahminen şöyle para kazanıyor..
i) internet üzerinden yaptığı bir işi var,
ii) sokaklarda bir yetenek şovu yapıyor.
iii) 5-10 dil biliyor ve hostellerde çalışıyor
iv) çok az bir ihtimal aileden parası var.

Haa bu arada, -vizeler dahil- günlük bütçesi 20 euro :smiley:

Bize bu uzun yolculukta cesaret veren de böyle insanlar oldu zaten.. düşünsenize kar kış kıyamette bile, tek kız başına, bu şekilde dünyayı gezen belki de onbinler var :smiley:
 
Son düzenleme:



.


Orhan bey,
alternatörler çalışırken üzerlerinde yazılı Amper sayısını ulaşılabilen gerçek üretim değeri olarak almamak lazım diye biliyorum. Yani pratikte o kadar yüksek bir çıkış değeri söz konusu olmuyor.
Yoksa ihya olurduk ve teoride yukarıda yazılan hiçbir yardımcı alete ihtiyacımız bile olmazdı.
Yukarıdaki cevabıma sonradan ilave ettiğim gibi Almanya’daki Promobil dergisi yaptığı denemede bu rakkamı aküye yüklenme değeri olarak başlangıçta saatte 15A olarak veriyor. Daha sonra da giderek azaldığını üstüne basarak yazıyor. Buna belki fazla olmasa da oynamaların da olduğu ortalama bir değer olarak bakabiliriz.
Deney B2B aletinin ( Battery to battery) yani “Ladebooster” in gerçek faydasını bulmak için yapılmış. Bu deneyde kullanılan pahalı Ladebooster ise ancak saatte 45A kazanç sağlamakta. (25A olanı da var)
Makale bu aletin presantasyonu ile alakalı olduğundan, aletsiz değerin bu kadar düşük olduğuna şüpheli baksak bile, öyle ahım şahım olmadığını da kabul etmek lazım.

Alternatörü gücünün hangi normatif değerlerle belirlendiği ve pratikteki üretim yüzdesi için gerekli resmî bilgiye sahip olmadığımı da söylemeliyim. Yazdıklarımı internet bilgiçliği olarak kabul edebilirsiniz. Ama yazılanlar hep bu yönde.


Şarj dinamosu 60-100 Ah olarak belirtmiştim.Akım cinsinden değer olarak yazmadım.100 Ah lik aküyü 2-2,5saatte sarj eder ifadeside bomboş akü için verdiğim değer değildi.
Ortalama 15-40 A arası çıkışla aküyü şarjı edebilir. (dinamo tip ve gücüna bağlı)burada sıkıntı zaten yok.O konuda yazdıklarınızda haklısınız.
işin özü araç yakıt safiyatında artışa razı olunduğunda şarj dinamosundan yaşam aküsünün desteklenmesi ,güneş enerjisine destek için iyi bir alternetif olacağıdır.
 

Bizim rota kabaca,
istanbul-dnipro-nordkapp-Danimarka-fas-italya-istanbul şeklinde..

Rotanızdaki Italya, Danimarka, Norveç (Nordkapp) karavanların elektrik alabileceği karavanparklarla ve kampinglerle dolu. Ayrıca kalacağınız evlerde de akü şarj olanaklarınız olacak. Saçlarınızı çok zaman böyle yerlerde kurutacaksınız. Sadece karavandaki elektriğe bağlı kalmayacaksınız. Iyi hazırlıklar.
 

Huseyin bey hic duymamistim sizin bahsettiginiz cihazdan. Daha buralara gelmedi. Marincilerde vardir belki.

Teoman Bey, ladebooster Alman karavanforumda oldukça sık tartışılan bir konu. Şu anda starter aküsü ile yaşam aküsü arasına konabilecek en pahalı ama en faydalı cihaz.
 


Bu iş daha iyi yapan bahsettiğiniz ladebooster tarzı cihazlarla daha kontrollü şarj işi yapılabilinir.Bu da ayrıca bir maliyet olsada yaşam aküsünü şarj dinamosundan doldurmak güneş panellerine destek için iyi bir alternatif olabilir.
.

Doğru.
Prensipte solar düşünüyorsak bütün enerjiyi solardan ya da ladebooster düşünüyorsak hepsini ladeboosterdan karşılamayı planlamak gerçeğe de uygun olmamalı. Yani karavanda her zaman olduğu gibi, esnek düşünmek lazım. En azından durumlar bizi ona zorluyor.

Fakat diğer taraftan alternatifin getirdiği faydanın, ücretine değip değmemesi sorunu da var.
Ladebooster Avrupa’da montajı dahil en az 5-600 € üzeri fiyatıyla bence ancak bazı kullanım profilleri için rantabl.

Diyelim emeklisiniz, solarınız da duruma bağlı olarak yeterli değil ve genellikle yaptığınız küçük mesafeli gezilerinizde gerektiğinde ACSİ kartınızla kampinglerde ucuz konaklıyabiliyor yahut elektrikli karavan parklarda geceleyebiliyorsunuz, o zaman iki kere düşünmek yanlış olmamalı ? Buralarda diğer ihtiyaçlarınızı da karşıladığınız düşünülürse enerjiye verilen göresi ücret paydası da azalıyor.
Bence bu durumda alternatif, şebeke ceryanı oluyor.

Yine diyelim çalışma hayatındasınız senede ancak 3-5 hafta o da yazın tatiliniz var. Eh solarınız da yeterliyse ladeboosterin yanından bile geçmemek doğru değil mi ?

Aslında B2B (Ladebooster), A2B (Alternatör to Battery) gibi karavanda üretilen akımı güçlendirici ve Ctek Dual gibi çeşitli üretim kaynaklarını beraberce organize edici ve temelde mppt mantığıyla çalışan bu aletleri başka bir başlık altında işlemek yerinde olmalı.

Açıkcası forumlarda münferit de olsa arıza hikayelerini okuyunca, en azından ben kendim için bunların hayranı olamadım.
Ama beleş verirlerse de almam demedim. ;)

@boris none ,
“ah/banyo” şirin bir birim, hiç duymamıştım. :yum:

CS ‘e üye olduğumu ise her sene kestikleri aidatı bildirdiklerinde hatırlıyorum. :confused:
Aklıma yatmaması söz konusu değil yani..

Partekizli genç kız için ayda 600 € en alt limit olsa da olası bir miktar ama aslında 28 yaşıyla daha evvel çalışıp para biriktirdiği izlenimi veriyor.
Benim oğlan ise 14 sene kadar evvel orta öğretimini bitirdikten sonra 19 yaşında 6 ay boyunca Okyanusya’da gezerken arkasında kapı gibi babası vardı.

Tekrar konuya dönersek, Promobil deneyindeki yan bir bulgudan bahsetmek istiyorum;

Deney aracı ladebooster olmadan iki kere yola çıkartılmış. İkisinde de yaşam aküsü 2/3 boşaltılmış ama araç aküsü ise birinde dolu diğerinde biraz boş olarak teste başlamış.

İki saat sonunda boş araç aküsünün, dikkat dolusuna göre 3 misli akımı yaşam aküsüne gönderdiği tesbit edilmiş. Değeri daha evvelde de dediğim gibi, oynak olduğu için yüzde yahut A/h rakkamı yerine, “prensip” olarak görmeli.

Araç aküsünün akımı, ancak tam dolmadığı sürece yaşam aküsüne gönderdiği düşünülürse, yola az da olsa boş aküyle çıkmak ve yolda da bu durumu korumak için farları ve klimayı açmak yanında, radyo da dinlemek faydamıza olmalı.

.
 
Son düzenleme:



"Araç aküsünün akımı, ancak tam dolmadığı sürece yaşam aküsüne gönderdiği düşünülürse, yola az da olsa boş aküyle çıkmak ve yolda da bu durumu korumak için farları ve klimayı açmak yanında, radyo da dinlemek faydamıza olmalı."

Mesut Bey, Ctek D250s kullanilinca bu sıkıntı olmuyor. Yalniz benim bildigim bu durum start/stop sistemi olan yeni nesil araclarda var diye biliyorum. Bu araclarin sarj dinamolari daha akilli.
Akilsizlarda bu durum var mi emin degilim.
Ferhat Bey yardim ;)


Boris Bey, ben akimi bugun olcemedim saglikli cunku yasam akum doluydu. 7-8 amperi gecmedi.
(Sac kurutma makinesi ve mini klimayi duymazliktan geldim. Galiba bir iki aku öldürüp emin olcaksiniz. 10.5 Voltun altina bir sure dusen aku bir daha dirilmiyor)

Huseyin bey, ladebooster mu tam bilmiyorum ama son akumu aldigim denizcilik firmasi bana su cihazi tavsiye etmisti;

Sterling Power Battery To Battery Charger / 12V - 30Amper / BB1230 - - - 325.00EUR - - - %7 İNDİRİM FIRSATINI KAÇIRMAYIN - - -

(Bense ctek d250s almistim akuye iyi davranabilmek amaciyla)
 

Tamam söylediğiniz Ladebooster ama, sizin Optima 75Ah akünüze zaten büyük gelirdi.

Aynisinin 2018 modeli hem 5 fazlı dolum yapıyor hem de Avrupa’da ~300 €.
Fakat son fazlarda jel aküler için 12 saat yolda olmak gerekiyor. Yani pratikte fayda açısından oldukça şüpheli. Ayni aletin bence yeterli üç fazlı dolum yapan eski versiyonları ise 250 €.

Akünün son %20 si alet 5 fazlı da olsa şebekedeki gibi çok yavaş dolabiliyor zaten.
Akünün diyelim 2/3 ü boşalmış. Alet akünün bu noktadan son %20 ye kadar olan kısmını, akü ve aletin kapasitesine de bağlı, linear olarak hızla az birkaç saate başarmalı. Pratikte tesirli olduğu alan bence sadece burası.

Ladeboosterin yıldızı üstelik sadece, güneşin olmadığı ama ancak yolda olduğumuz ve de boş akü durumlarında parlıyor. Son ikisinin muhakkak bir arada olması lazım. Diger zamanlarda fonksiyon dışı.

Sterling bu konuda çok tanınan bir marka.
Sayfasına girin derim.
English Catalogue 2018

İstemeden ladeboostere fazla daldım galiba...:yum:

.....
Ctek250s’in okuduğum kadarıyla solar panele direk bağlanma durumu var ve Mpp-Tracking solar regülatörü olarak çalışıyor denmekte.
Yalnız ısı sensörüyle kullanılması tavsiye ediliyor.
Forumlarda şikayet olarak vantilatörü olmadığından çabuk ısınıp verim kaybı yaşıyor denmekte. Havadar bir yere konması gerekiyormuş.

Anladığım kadarıyla Smartpass aleti ile kombine edilirse Ladebooster fonksiyonunu da kazanıyor.
https://smartercharger.com/wp-content/uploads/2010/11/D250S-DUAL_EN.pdf

...
Bu arada sizin Optima akünüz için edindiğim bir bilgi de; bilmem her ay 48 saat şebekeye bağlıyor musunuz, kendi spontan boşalmasının çok az olduğu ve böyle hassas davranmaya ihtiyaç göstermediği yönünde.
 
Son düzenleme:

"Araç aküsünün akımı, ancak tam dolmadığı sürece yaşam aküsüne gönderdiği düşünülürse, yola az da olsa boş aküyle çıkmak ve yolda da bu durumu korumak için farları ve klimayı açmak yanında, radyo da dinlemek faydamıza olmalı."

Mesut Bey, Ctek D250s kullanilinca bu sıkıntı olmuyor. Yalniz benim bildigim bu durum start/stop sistemi olan yeni nesil araclarda var diye biliyorum. Bu araclarin sarj dinamolari daha akilli.
Akilsizlarda bu durum var mi emin degilim.
Ferhat Bey yardim ;)


Boris Bey, ben akimi bugun olcemedim saglikli cunku yasam akum doluydu. 7-8 amperi gecmedi.
(Sac kurutma makinesi ve mini klimayi duymazliktan geldim. Galiba bir iki aku öldürüp emin olcaksiniz. 10.5 Voltun altina bir sure dusen aku bir daha dirilmiyor)

Huseyin bey, ladebooster mu tam bilmiyorum ama son akumu aldigim denizcilik firmasi bana su cihazi tavsiye etmisti;

Sterling Power Battery To Battery Charger / 12V - 30Amper / BB1230 - - - 325.00EUR - - - %7 İNDİRİM FIRSATINI KAÇIRMAYIN - - -

(Bense ctek d250s almistim akuye iyi davranabilmek amaciyla)

Ladebooster konusunda Ferhat Bey bize bir konuda daha yardımcı olabilir. Ladebooster aküyü 45 gibi yüksek bir amperle şarj ederse uzun vadede akü için bir sorun olur mu?

Euro 6 motorlu araçlarda yaşam aküsünün şarjı için solarpanel veya ladebooster gerekir deniliyor. Ben senede bir defa ladebooster almayı düşünürüm ama elektrik sorunum yok der vaz geçerim.

Linkteki cihazın ladebooster olduğunu Mesut cevaplamış. Linkteki Türkçe açıklama hoşuma gitti.
 
Son düzenleme:

Tunç bey çok değerli pratik bilgiler verdi. Rakamlarla oynayarak ortalama bir sonuç çıkarmaya çalışacağım.

Güneş paneli /akü kapasitesi oranı = 630/400 =1.5 Akü katsayımız

630 Watt panel, kışın, toplam üretim ortalaması =1000 WattSaat ( Izmir benzeri yerlerde)
630 Watt panel, yaz , toplam üretim ortalaması =3500 WattSaat ( Bodrum benzeri yerlerde)

1000/630 = 1.6 Kış katsayısı
3500/630= 5.5 Yaz katsayısı

Diğelim 200 Watt panelimiz var. Kışın günlük üretimimiz = 1.6*200= 320 WattSaat
Diğelim 200 Watt panelimiz var. Yazın günlük üretimimiz = 5.5*200= 1100 WattSaat
Yine Tunç Bey'in bir uyarısı, yazın bu enerjiyi harcarsak ancak toplayabiliyoruz, aksi takdirde akü doluyor ve güneş paneli çalışmıyor.

200 Watt panel için 200/1.5 =133 AH akü

Tabii bu hesaplamalar her durum için farklılık yaratacaktır. Buradan benim çıkardığım sonuç karavanı araç olarak görenler için 200 Watt-150 AH akü rahat yetecektir.
Yalnız karavanı araç değil, yaşam için kullananlar veya amaç görenler kısıtlı yaşamak koşulu ile 600 Watt/400 Ah akülere çıkmak zorundalar.
Daha fazlası ise bana hayal ve dert gibi gözüküyor.

Biraz verim hesabı da yaptım, ortalama yazın güneyde % 60, kışın ise % 20 gibi

İtirazı olan varsa hemen yapsın da bir sonuca varalım hep beraber :smiley:






.
Merhaba, yazının üstünden oldukça vakit geçmiş ama, günümüz şartlarında....
Karavanı araç olarak görenler ve Nisan - Ekim arası hizmet alanlar için. ( 12v Dönüşümlü Kompresörlü Buzdolabı ~90LT , Uydu/TV yok, Diesel Ortam Isıtıcı, Aydınlatma, Hidrofor, Boiler / Şohben yok Ocakta su ısıtma, Tablet/Telefon/ Powerbank )

165watt x2 panel / 205 Ah akü tercihimi
yoksa
190x 2 panel 150Ah x 2 akü tercihimi daha uygundur?

AGM / Jel akü?

Alternatörden Yaşam Aküsü Şarjı olmasın / olsun ?

Saygılar, Sağlıklı günler...
 

Janberk bey, şahsınızda, ilgisini çekenler için de sorunuzu sahadan cevaplayayım..

Gezilerimizi devamlı olmasa da Nisan ortası - Eylül sonu arası yapmaktayız. 40 litre kompresör soğutucu ile size benzer tüketimimi, 90 Wp solar panel ve 9. senesindeki tek 140 Ah Exide jel akü karşılamakta . Yaşam aküsü ayrıca VSR ayırıcıyla şarj aküsünden destek alıyor. Şebeke desteğinin azaldığı durumlar için sadece panel değerini yükseltmek yeterli olmalı.

Bence sizin ihtiyacınıza 165 Wp panel ve ~150 Ah AGM veya Jel akü kolaylıkla cevap vermeli. (İki akü arasındaki teorik farka, mono veya polikristal panel farkında olduğu gibi takılmanın biz karavancılar için pratikte karşılığı yok)
Alternatör akımının boşa akmaması için gerekli VSR ayırıcının bağlantısını da diğerleri gibi kendiniz yapabilirsiniz.
 
Son düzenleme:



Janberk bey, şahsınızda, ilgisini çekenler için de sorunuzu sahadan cevaplayayım..

Gezilerimizi devamlı olmasa da Nisan ortası - Eylül sonu arası yapmaktayız. 40 litre kompresör soğutucu ile size benzer tüketimimi, 90 Wp solar panel ve 9. senesindeki tek 140 Ah Exide jel akü karşılamakta . Yaşam aküsü ayrıca VSR ayırıcıyla şarj aküsünden destek alıyor. Şebeke desteğinin azaldığı durumlar için sadece panel değerini yükseltmek yeterli olmalı.

Bence sizin ihtiyacınıza 165 Wp panel ve ~150 Ah AGM veya Jel akü kolaylıkla cevap vermeli. (İki akü arasındaki teorik farka, mono veya polikristal panel farkında olduğu gibi takılmanın biz karavancılar için pratikte karşılığı yok)
Alternatör akımının boşa akmaması için gerekli VSR ayırıcının bağlantısını da diğerleri gibi kendiniz yapabilirsiniz.
@Doğrucu Davut

Tespitleriniz tam isabet , sanki sizi bir yerlerden tanıyorum gibi , tekrardan hoşgeldiniz diyeyim mi ki , şahsım adına siz çok özledim
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,784
Mesajlar
1,523,723
Kayıtlı Üye Sayımız
166,598
Kaydolan Son Üyemiz
emerer

Çevrimiçi üyeler

SON KONULAR



Geri
Üst