Karavanda Solar Ağırlıklı Enerji Sistemi Tasarlanırken Bilinmesi Gerekli Faktörler

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan EvliyaCelebi2 Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 115
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 23,343
selaammm.. :smiley:

Bence gelmiş geçmiş en pratik/verimli olan solar sohbetinizi ağzım kulaklarımda dinliyorum bi-iki gündür. :smiley: herkese teşekkürler.

Hem ekibin tarzından, hem de sanırım hep alternatörsüz işlendiği için, konu inanılmaz sadelikte aktı..

Tecrübeli arkadaşlardan son bir ek rica edicem konuya:smiley:

Ortalama bir panelvan, 80km (veya 1 saat) yol yaptığında, yaklaşık kaç wattsaat elektrik üretip akülerde depolayabiliyor?

Elbet bu sorunun cevabı başka sayfalarda sayfalarca vardır.. ama sizin kadar uyumlu bir ekibi hazır yakalamışken,:smiley: aynı başlık altında paylaşılması bana daha verimli geldi..

Teşekkürler, saygılar.
 

Etiketler
Boris bey sarj dinamosunun sarj akimi aracin hiziyla degil, motorun devri ile ilgilidir.
Kullanacaginiz aracin sarj dinamosunu ogrenip onun sarj grafigini bulmaniz gerek.
Aracin kendi tuketimi olacagini da unutmayin.
1800-2000 d.dak motor devrinde arac surseniz (20 -30) amperx14.4 volt civarinda guc cekersiniz ortalama.
Fazlasi zaten kablo kalinligi vs zorluklar cikartir.
 

selaammm.. :smiley:

Bence gelmiş geçmiş en pratik/verimli olan solar sohbetinizi ağzım kulaklarımda dinliyorum bi-iki gündür. :smiley: herkese teşekkürler.

Hem ekibin tarzından, hem de sanırım hep alternatörsüz işlendiği için, konu inanılmaz sadelikte aktı..

Tecrübeli arkadaşlardan son bir ek rica edicem konuya:smiley:

Ortalama bir panelvan, 80km (veya 1 saat) yol yaptığında, yaklaşık kaç wattsaat elektrik üretip akülerde depolayabiliyor?

Elbet bu sorunun cevabı başka sayfalarda sayfalarca vardır.. ama sizin kadar uyumlu bir ekibi hazır yakalamışken,:smiley: aynı başlık altında paylaşılması bana daha verimli geldi..

Teşekkürler, saygılar.

Benim karavanın alternatörü 90 amperlik, 1080 watt. Bunun nekadarı yaşam akülerinde depo edilir? Soruya şöyle bir örnekle beraberce cevap arayalım: Bir saatte 90 iltre su akıtan bir musluğa taktığımız bir hortumla karavandaki su depomuzu dolduruyoruz. Yanlız hortumda bir sürü delik var ve suyun tamamı depoya ulaşmıyor.:smiley: Depomuzda da bir kaç delik olduğu için gelen suyun hepsi birikmiyor.:smiley: Ayrıca depomuz doldurmaya başladığımızda tam boş değildi. Şimdi depoda bir saatte biriken suyu nasıl hesaplayabiliriz?:smiley:

Hortumdaki delikler motor çalışırken aracın elektrik sarfiyatını, depodaki delikler de karavan bölümündeki elektrik sarfiyatını ifade ediyor. Aracın sarfiyatını bulmak zor. Örneğin: Her fren yaptığımızda yanan fren lambalarının sarfiyatını bulmak kolay değil. Bu örneği çoğaltabiliriz. Karavandaki sarfiyat biraz daha kolay ama hesaplamak gerek.:smiley:
 

Boris bey sarj dinamosunun sarj akimi aracin hiziyla degil, motorun devri ile ilgilidir.
Kullanacaginiz aracin sarj dinamosunu ogrenip onun sarj grafigini bulmaniz gerek.
Aracin kendi tuketimi olacagini da unutmayin.
1800-2000 d.dak motor devrinde arac surseniz (20 -30) amperx14.4 volt civarinda guc cekersiniz ortalama.
Fazlasi zaten kablo kalinligi vs zorluklar cikartir.

@Akdeniz45

Okay. Soruyu bir daha düzeltiyorum :smiley:

1 saat, 80 km ortalama hız ile gittiğimizde, aracın alternatörü vasıtası ile ürettiğimiz elektriğin, yaklaşık kaç wattsaatini depolayabiliyoruz ?
.
.
.
.
Bu hesaplamaları yaparken, tabi ki şunlara dikkat edilmesi lazım.

- 80 km hızda, motor devrinin yaklaşık xxxx olduğu kabulü.

- üretilen enerjinin, aracın gitmesi için şart olan, far, buji, stop lambaları vb. tarafından tüketilen kısmının düşülmesi..

- karavanın yaşam bölümündeki sarfiyatların ise, tamamen hesap dışı tutulması gerekliliği..

- enerji aküye depolanırken yaşanan kayıpların düşülmesi.

- sürücü mahali klimasının kapalı olduğu kabulü..

- Gündüzleri de kısa farlarımızın sürekli açık olduğu kabulü..

Aklıma gelenler bunlar..

Yaw ne güzel sade sade gidiyorduk. Delikler, depolar falan nerden çıktı allasen :smiley: :smiley:
 
Son düzenleme:

Benim karavanın alternatörü 90 amperlik, 1080 watt. Bunun nekadarı yaşam akülerinde depo edilir? Soruya şöyle bir örnekle beraberce cevap arayalım: Bir saatte 90 iltre su akıtan bir musluğa taktığımız bir hortumla karavandaki su depomuzu dolduruyoruz. Yanlız hortumda bir sürü delik var ve suyun tamamı depoya ulaşmıyor.:smiley: Depomuzda da bir kaç delik olduğu için gelen suyun hepsi birikmiyor.:smiley: Ayrıca depomuz doldurmaya başladığımızda tam boş değildi. Şimdi depoda bir saatte biriken suyu nasıl hesaplayabiliriz?:smiley:

Hortumdaki delikler motor çalışırken aracın elektrik sarfiyatını, depodaki delikler de karavan bölümündeki elektrik sarfiyatını ifade ediyor. Aracın sarfiyatını bulmak zor. Örneğin: Her fren yaptığımızda yanan fren lambalarının sarfiyatını bulmak kolay değil. Bu örneği çoğaltabiliriz. Karavandaki sarfiyat biraz daha kolay ama hesaplamak gerek.:smiley:

:smiley:

Hep kayıplardan bahsetmişsiniz.. 1 saatte ne kadar ürettiğiniz zaten belli gibi konuşmuşsunuz ama bizimle paylaşmamışsınız.. :smiley:

Sanırım, verdiğiniz değerlerden zaten kolaylıkla anlaşıldığını düşünmüşsünüz :(
 



.

Karavanda enerji üretiminizi hesaplarken alternatörden gelen bölümü için rakam yerine hepimizin yaptığı gibi “Allah ne verirse” yazmanız lazım. :yum:

Sekiz sene kadar evvel foruma girdiğimde benim de sorduğum ilk soruydu bu. Teoman bey gayet güzel toplamış. İçerik olarak da daha başka yazılan birşey yok hatırladığım kadarıyla. Zaten yazılması da zor.
Rakamdan çok kazanılacak akımı azaltan ve arttıran faktörlere odaklanmak lazım. Aküleriniz boş ise daha çabuk dolarlar. Akünüzün tek olması daha iyidir. Rölanti bir işe yaramaz. Kablolarınız kısa ve kalın ise avantajınıza olur gibi.

Tabii eğer 200-300 Euro’luk akü komputeriniz var ise soları sistemden ayırıp yola çıkar ve de gerçek rakamları bulabilirsiniz. Ama bence gereksiz..

.
 
Son düzenleme:

Simdiye kadar hic olcmedim.
Mesut bey gibi ben de kaderciyim bu konuda.;)
Hafta sonu olcmeye calisiyim.
Yalniz benim her iki aku basinda bulunan 30 amperlik sigortalar hic yanmadigi bugune kadar.
200 AH den de buyuk aku kullanmadim gerci.
Ferhat Bey kesin olcmustur ama :smiley:
 

.

Bir de şöyle düşünün;
Siz bir buçuk sene kadar Avrupa’da gezecekseniz öyle hareketli bir yolculuğunuz olmayacak demektir. Diyelim 500 gün için 25.000 km yani günde 50 km öyle ahım şahsım bir değer olmamalı. Tahminime göre 100 km bile olsa ekstra bu iş için yapılmış aletleri (A to B veya B to B) kullanmazsanız 15 A civarında kalmalısınız ? (Almanya’daki Promobil dergisine istinaden bir saat için verilen ama yol boyunca gittikçe azalan değişken değer )

Teoman beyin bahsettiği Ctek dual hem solar hem de randımanı arttırması için alternatöre bağlanıp bu işi mppt bazında çalışarak görüyor ama 300 Amper kapasitesi var. Üstelik oldukça pahalı da hatırladım kadarıyla..
 
Son düzenleme:

.

Teoman bey, ölçüm toplam yerine sanırım anlık olacak.
Değişkenliği ve gittikçe azalacağı bekleneceğinden, sık aralıklarla ölçmek gerekmeli ?
 
Son düzenleme:

@Akdeniz45



...
Yaw ne güzel sade sade gidiyorduk. Delikler, depolar falan nerden çıktı allasen :smiley: :smiley:

Çok karmaşık bir konuyu ben basit bir örnekle sadeleştirmek istedim.:smiley: Sizin karavanda elektrik ihtiyacınız yüksek olacak. Yolda giderken alternatörden en iyi şekilde faydalanabilmek için bir ladebooster kullanmanızda fayda var. Bu cihaz motor aküsü ile yaşam aküsü arasına bağlanıyor. Yaşam aküsüne motor aküsünden yüksek birtarda elektrik gönderiyor. Motor aküsünde boşalan elektriği alternatör dolduruyor. Böylece alternatörün ürettiği elektrik en iyi şekilde değerlendiriliyor (çok basitleştirerek anlattım). Karavan fuarını gezerken bu konuda bilgi edinebilirsiniz. Ayrıca içinde ladebooster olan bir karavan da kiralayabilirsiniz. O zaman yolda giderken yaşam akülerine gelen akım miktarını görebilirsiniz. Gezilerimizden birisinde tanıştığım bir Alman karavancıda böyle bir cihaz vardı. Bir kaç saatlik yolda yaşam aküsü doluyordu.
 



.

Teoman bey, ölçüm toplam yerine sanırım anlık olacak.
Değişkenliği ve gittikçe azalacağı bekleneceğinden, sık aralıklarla ölçmek gerekmeli ?
Mesut Bey voltaj farki azaldikca amper de azalacagi kesin.
Acikcasi şu voltaj farkinda şu kadar sarj etti diyecegim yuk cekmiyorken.
Sizin tavsiyenize uyarak on koltuk altina 75 ah optima agm aku koydugum icin cok sık olcemem zaten.
(Ctek dual 20 amper maksimum.
300 AH aku icin.)
Huseyin bey hic duymamistim sizin bahsettiginiz cihazdan. Daha buralara gelmedi. Marincilerde vardir belki.
 
Son düzenleme:

Sağ+Sol Far Lambaları = 9A
Fren+Park Lambaları = 4A
Elektronik Cihazlar = 4 A
Toplam = 17A

aracınızın marş motorunun gücüne araçtan yada katologtan bakın.çektiği akımı dahil edin ( araç motor gücüne göre değişir 60-120 A)
Bu amper ihtiyacını önce aküden çeker daha sonra sarj dinamosu eksilen akımı doldurmak için araç aküsünü takviye eder.
Şarj dinamonuzda 80-120 Ah arasında ise,araç akünüz şarjıda tam ise,yukarıdaki yaklaşık far,fren iç elektronik tüketimleri toplamı 17A , yukarı yuvarlayıp 20 A kabul edersek,dinamonuzdan size 60-100 Ah arası bir değerle yaşam akünüzü şarj edebilirsiniz (araç kliması çalışmıyor kabul ediyoruz)
yedek 100 A lük yaşam akünüzü 2- 2,5 saatte şarj etmeniz gerekir. yaşam akünüz yedek değilde kullanığınız ise buna bağlı tüketimlerde olacağından şarj süresi daha da uzayacaktır.
gercek durumu kullananlardan öğreniriz, teori bazen hayatın gerçeklerine uymuyor
 

Aracımızı gündüz kullanırken yukarıdaki elektrik harcamalarından hiç birisini yapmayız.Arabayı çalıştırmak için kullandığımız akümüz Çalışırken kısa sürede dolar.İşte şeytanın bacağı burada saklıdır.Çünkü alternatör de elektrik üretimini konjektör dediğimiz alet denetler veya karar verir.Bu alette kendisine bağlı olan ( marş aküsü) akünün o anki voltajına bakarak elektrik üretip üretmiyecegine karar verir.Şimdi biz şayet yaşam ve start aküsünü motor çalışır iken doldurmak amaçlı paralel bağlarsak zaten daha baştan mantık hatası yapmış oluruz çünkü kullanımdan dolayı iki akünün voltajı farklıdır ve bu voltaj farkına bağlı olarak daha dolu aküden boş olanına doğru kontrolsüz akım akar.Bu durum aküler için hiç hoş bir şey değildir.Bu nahoş duruma mani olmak için evvela akülerin aynı cins ve kapasitede olması ve kullanım sürelerininde aynı olması gerekir. Diyelim ki bu duruma aldırmadık veya mecbur kaldık şimdi ne olacak ona bakalım.Şayet start aküsü yaşam aküsünden küçük ise:Bağlandıkları anda ikisininde aynı voltajda olduğu kabul edelim bu durumda aküler paralel olarak dolmaya başladığı zaman küçük olan start aküsü önce dolum voltajına gelecek ve ona bağlı olan konjektör alternatörün elektrik üretimini durduracak ama dolduğu zaman daha dolmamış olan yaşam aküsü ondan elektrik çalacak start aküsünün voltajı düşecek konjektör yeniden elektrik üretme emri verecek haydi yine önce start aküsü dolacak yine yaşam aküsü ondan elektrik çalacak bu böyle büyük akü dolma voltajına gelene kadar devam edecek ve küçük olan akünün canı çıkacak.
Şimdi paralele yani aynı anda dolumdan vaz geçip sıra ile doldurma işlemine bakarsak Bunun mantığı şöyle arabayı kendi aküsünden çalıştırdık biraz kullandık start aküsü doldu.Şimdi yaşam akümüzü dolduralım dedik ve alternatörden akü başına gelen kabloyu uygun bir düzenekle sadece yaşam aküsüne bağladık.Al sana yeni bir dert çıktı ortaya.Sadece doldurma kablosunu yaşam aküsüne bağlarsak konjektör hala dolu olan start aküsüne bağlı olduğu için alternatöre elektrik üretme izni vermez bizim yaşam aküsü de öylesine dolmadan kalır çare olarak o an için konjektörün ucununda yaşam aküsüne aktarılması gerekir.Bu durum teorik olarak kolayca kendimiz yaparız ama iş uygulamaya gelince hangi kablonun ne olduğu nereye nasıl şalter konacağını iyi bilmemiz ve uygulamamız gerekir. Tatbiki düzgün bir şekilde yapılmış olsa bile kullanırken de doğru zamanda doğru şaltere komut vermek gerekir.Unutulan bir şalter hareketi en azından bir akünün boş kalmasına sebeb olur.İşte bütün bunlara mani olup biz hiç bir şeye karışmadan her şeyin kendi kendine düzgün şekilde oluşması için o ladebooster türü alati alıp işi bilen bir yerde taktırmamız gerekir.
Saygılar
 

Şimdilik cevap “kısmet” demek ki :smiley: :smiley:

@EvliyaCelebi2 bey, haklısınız.

Bizim rota kabaca,
istanbul-dnipro-nordkapp-Danimarka-fas-italya-istanbul şeklinde..

Aynen dediğiniz gibi günlük 70 km gibi bir ortalaması var.. Ancak! rota üzerinde, 10-20 gün kalacağımız küçük ülkeler (danimarka) olduğu gibi, 3-5 günde pas geçeceğimiz büyük ülkeler de (fransa) var normal olarak.. dolayısı ile alternatörlü bir sistemin, yer yer çok önem arz edeceğini düşünüyorum..

@bartek bey, bu ölçümü yaptığınızda, forum ve tabi ki benim adıma :smiley: çok sevaba gireceğinizi düşünüyorum:smiley:

@kartalveat bey, 8 yıl kadar önce, 2 yaşındaki vw passat model aracımın aküsü bitmişti.. o zaman sohbet ettiğim akücü de, 2-2,5 saatte dolar demişti akü.. pek faydalı olmasa da bu bilgi, paylaşayım dedim :smiley:

@Akdeniz45 bey, m.dalga, bul. mak. ve saç kurutma dahil, yaz/kış günlük 120amper gerekecek gibi geliyor bana.. çünkü ikimiz de uzun saçlıyız :smiley:

ancak aklımdaki 600watt panel ile bunu kışın, heleki odessanın üstündeki enlemlerde elde etmem imkansız görünüyor..

@ herkes
bu harika sohbetten kendi adıma çıkardıklarım..

- taze ekmek için, m.dalga yerine gazlı bir fırın (varsa) bulmak durumunda kalabiliriz..

- kuzeyde daha çok yol yapıp, 400-500 amper civarı tasarladığım aküleri daha çok doldurmalıyız. Hanımın memleketi hariç rota öyle zaten. (Tamamen Şans). Orda da evde kalıcaz zaten..

- saçlarımı zaten kestirmeyi düşünüyorum yolculuk öncesi.. bi bahane daha buldum :smiley:

- yazın ürettiğimiz günlük 300 amper (3,5kw) elektriğin, artan 180 amperini mini bi mobil klima için belki kullanabiliriz. :smiley:

- almanyadaki akrabaların deposuna, portatif panel ve fazla aküyü bırakıp yola devam etmek fikrim vardı.. halen geçerli :smiley:


Tabi tüm bunlar aracı kaç tona çıkartacak??? hayırlısı :smiley:

Tekrar teşekkürler ve Saygılar herkese..

Ps : @bartek bey, sabırsızlıkla bekliyorum sahadaki ölçümlerinizi.
 
Son düzenleme:

.

Hah hah haa ! :sweatsmile: Ortalık toz duman içinde kaldı .
Allah @boris none ‘a kolaylık versin.

Teoman bey,
Ctek Dual konusunda bahsettiğim 300Ah, alete bağlanabilecek akülerin kapasite limitiyle ilgiliydi. Yani üretimiyle ilgili değil. (Siz de yazınızı daha sonra değiştirdiniz galiba ?)

Orhan bey,
alternatörler çalışırken üzerlerinde yazılı Amper sayısını ulaşılabilen gerçek üretim değeri olarak almamak lazım diye biliyorum. Yani pratikte o kadar yüksek bir çıkış değeri söz konusu olmuyor.
Yoksa ihya olurduk ve teoride yukarıda yazılan hiçbir yardımcı alete ihtiyacımız bile olmazdı.
Yukarıdaki cevabıma sonradan ilave ettiğim gibi Almanya’daki Promobil dergisi yaptığı denemede bu rakkamı aküye yüklenme değeri olarak başlangıçta saatte 15A olarak veriyor. Daha sonra da giderek azaldığını üstüne basarak yazıyor. Buna belki fazla olmasa da oynamaların da olduğu ortalama bir değer olarak bakabiliriz.
Deney B2B aletinin ( Battery to battery) yani “Ladebooster” in gerçek faydasını bulmak için yapılmış. Bu deneyde kullanılan pahalı Ladebooster ise ancak saatte 25A kazanç sağlamakta. (45A olanı da var)
Makale bu aletin presantasyonu ile alakalı olduğundan, aletsiz değerin bu kadar düşük olduğuna şüpheli baksak bile, öyle ahım şahım olmadığını da kabul etmek lazım.

Alternatörü gücünün hangi normatif değerlerle belirlendiği ve pratikteki üretim yüzdesi için gerekli resmî bilgiye sahip olmadığımı da söylemeliyim. Yazdıklarımı internet bilgiçliği olarak kabul edebilirsiniz. Ama yazılanlar hep bu yönde.

@ince999,
araç aküsünün sonuçta yaşam aküsünün dolumunu belirlediği ve bu durumun kayıplarının B2B aleti ile kompanse edilebileceği tesbitinize hemen katıldığım halde, “dolum” esnasında oluşacağını söylediğiniz dengeleme akımlarının akülerin tahribine yol açacağını sanırım, “boşalma” durumuyla karıştırmış olmalısınız ?
Yoksa günde yüzbinlerle yolda olan karavanların enerji sistemleri hem de profesyonel üreticiler tarafından yanlış dizayn edilmiş olurdu.
Biliyorsunuz boşaltım fazı için dediğiniz doğru olduğundan zaten separatör kullanılıyoruz. Bence hepimiz gibi sizin de içiniz rahat olsun.

Ladebooster (Dolum destekleyici / Şarj arttırıcı) için Türkiye’de işi bilen yer olarak ise denizciler için elektronik alet satıcıları uygun olmalı. Tabii önce bankaya uğramak lazım. Çoğunlukla yolda olmayınca da gerekliliği tartışmalı oluyor.

Nihayet bu kadar sene sonra takıldığınız bir noktayı bulduğum için, kendime bir bira ısmarlamama da artık müsaade edersiniz sanırım ? :p

@boris none ,
acaba neden içimde sizi karavancılık açısından manevi evlat edinmiş olduğum gibi bir his var dersiniz ? :yum:

Herneyse, en azından o tonda konuşmam sizi rahatsız etmezse;

* Saçlarınıza karışacak halim yok tamam ama, karavanda saç kurutma makinasını duyunca yüzümü buruşturduğumu lütfen yadırgamayın. Karavanda elektrikten ısı elde etmek tabu olmalı. Hele solar üzerinden. Saçlarınızı doğrudan güneşde kurutun derim hem akülerinizi üzmezsiniz hem de daha organik ! ;)

* Soğutmada da ayni yaklaşım söz konusu. Klima için “mini” sadece yanıltıcı bir yafta.

Şebekeye bağlanın istediğinizi yapın. O zaman karışanınız olmaz.

Siz bence karavanı hala evden, evde karşılanabilir olanlardan, alışkanlıklarınızdan yola çıkarak kavramak istiyorsunuz gibime geliyor.
İnanın evden çıkıp karavana varılmıyor.:confused: (Korkmayın sadece mecazi anlamda demek istedim :yum:)

Olmazsa olmazlarınızı, karavanın olanakları ile harmanlamazsanız, ya cebinize zarar verirsiniz ya da vaktinize.
Sinirden bahsetmiyorum bile..

Cümleten keyifli haftasonları. Özellikle çalışanlara.
Bize nasıl olsa hergün pazar.
Hop hoop, bayram demedim ! :yum:


.
 
Son düzenleme:



.

Hah hah haa ! :sweatsmile: Ortalık toz duman içinde kaldı .



@ince999,
araç aküsünün sonuçta yaşam aküsünün dolumunu belirlediği ve bu durumun kayıplarının B2B aleti ile kompanse edilebileceği tesbitinize hemen katıldığım halde, “dolum” esnasında oluşacağını söylediğiniz dengeleme akımlarının akülerin tahribine yol açacağını sanırım, “boşalma” durumuyla karıştırmış olmalısınız ?







.
Yok yok karıştırmadım.Ben yazımda özel bir durum varsayıp sadece anma voltajları aynı olan (yani 12 volt akü)fakat akım kapasiteleri ve o anki dolum seviyeleri farklı olan iki akünün doğrudan doğruya paralel bağlanıp otomobil alternatöründen doldurulurken iki akünün birbirine olan davranışlarını yazdım.Pratikte çokta önemli değil zaten en fazla olacağı şey akülerden biri olası ömründen evvel hurdaya çıkar hepsi bu.
Saygılar
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,767
Mesajlar
1,523,517
Kayıtlı Üye Sayımız
166,586
Kaydolan Son Üyemiz
shotgun

Çevrimiçi üyeler

SON KONULAR



Geri
Üst