.
Hah hah haa !
Ortalık toz duman içinde kaldı .
Allah
@boris none ‘a kolaylık versin.
Teoman bey,
Ctek Dual konusunda bahsettiğim 300Ah, alete bağlanabilecek akülerin kapasite limitiyle ilgiliydi. Yani üretimiyle ilgili değil. (
Siz de yazınızı daha sonra değiştirdiniz galiba ?)
Orhan bey,
alternatörler çalışırken üzerlerinde yazılı Amper sayısını ulaşılabilen gerçek üretim değeri olarak almamak lazım diye biliyorum. Yani pratikte o kadar yüksek bir çıkış değeri söz konusu olmuyor.
Yoksa ihya olurduk ve teoride yukarıda yazılan hiçbir yardımcı alete ihtiyacımız bile olmazdı.
Yukarıdaki cevabıma sonradan ilave ettiğim gibi Almanya’daki Promobil dergisi yaptığı denemede bu rakkamı aküye yüklenme değeri olarak başlangıçta saatte 15A olarak veriyor. Daha sonra da giderek azaldığını üstüne basarak yazıyor. Buna belki fazla olmasa da oynamaların da olduğu ortalama bir değer olarak bakabiliriz.
Deney B2B aletinin ( Battery to battery) yani “Ladebooster” in gerçek faydasını bulmak için yapılmış. Bu deneyde kullanılan pahalı Ladebooster ise ancak saatte 25A kazanç sağlamakta. (45A olanı da var)
Makale bu aletin presantasyonu ile alakalı olduğundan, aletsiz değerin bu kadar düşük olduğuna şüpheli baksak bile, öyle ahım şahım olmadığını da kabul etmek lazım.
Alternatörü gücünün hangi normatif değerlerle belirlendiği ve pratikteki üretim yüzdesi için gerekli resmî bilgiye sahip olmadığımı da söylemeliyim. Yazdıklarımı internet bilgiçliği olarak kabul edebilirsiniz. Ama yazılanlar hep bu yönde.
@ince999,
araç aküsünün sonuçta yaşam aküsünün dolumunu belirlediği ve bu durumun kayıplarının B2B aleti ile kompanse edilebileceği tesbitinize hemen katıldığım halde, “dolum” esnasında oluşacağını söylediğiniz dengeleme akımlarının akülerin tahribine yol açacağını sanırım, “boşalma” durumuyla karıştırmış olmalısınız ?
Yoksa günde yüzbinlerle yolda olan karavanların enerji sistemleri hem de profesyonel üreticiler tarafından yanlış dizayn edilmiş olurdu.
Biliyorsunuz boşaltım fazı için dediğiniz doğru olduğundan zaten separatör kullanılıyoruz. Bence hepimiz gibi sizin de içiniz rahat olsun.
Ladebooster (Dolum destekleyici / Şarj arttırıcı) için Türkiye’de işi bilen yer olarak ise denizciler için elektronik alet satıcıları uygun olmalı. Tabii önce bankaya uğramak lazım. Çoğunlukla yolda olmayınca da gerekliliği tartışmalı oluyor.
Nihayet bu kadar sene sonra takıldığınız bir noktayı bulduğum için, kendime bir bira ısmarlamama da artık müsaade edersiniz sanırım ?
@boris none ,
acaba neden içimde sizi karavancılık açısından manevi evlat edinmiş olduğum gibi bir his var dersiniz ?
Herneyse, en azından o tonda konuşmam sizi rahatsız etmezse;
* Saçlarınıza karışacak halim yok tamam ama, karavanda saç kurutma makinasını duyunca yüzümü buruşturduğumu lütfen yadırgamayın. Karavanda elektrikten ısı elde etmek tabu olmalı. Hele solar üzerinden. Saçlarınızı doğrudan güneşde kurutun derim hem akülerinizi üzmezsiniz hem de daha organik !
* Soğutmada da ayni yaklaşım söz konusu. Klima için “mini” sadece yanıltıcı bir yafta.
Şebekeye bağlanın istediğinizi yapın. O zaman karışanınız olmaz.
Siz bence karavanı hala evden, evde karşılanabilir olanlardan, alışkanlıklarınızdan yola çıkarak kavramak istiyorsunuz gibime geliyor.
İnanın evden çıkıp karavana varılmıyor.
(
Korkmayın sadece mecazi anlamda demek istedim )
Olmazsa olmazlarınızı, karavanın olanakları ile harmanlamazsanız, ya cebinize zarar verirsiniz ya da vaktinize.
Sinirden bahsetmiyorum bile..
Cümleten keyifli haftasonları. Özellikle çalışanlara.
Bize nasıl olsa hergün pazar.
Hop hoop, bayram demedim !
.