Hidrojen Yakıt Tasarruf Sistemi

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan alsedo Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 1,225
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 255,547
Ynt: Hidrojen Yakıt Tasarruf Sistemi

içten yanmalı 4 zamanlı motorların verimliliği %35 civarını geçmez. %85 olsaydı emisyon değerleri gerçekten çok düşük ölçülürdü ve Nox emisyonları artı karbonmonoksit emisyonları 0 a yaklaşırdı. katalitik konvertörede gerek kalmazdı.

http://en.wikipedia.org/wiki/Four-stroke_engine şurada birkaç veri bulabiliriz.
 

Etiketler
Ynt: Hidrojen Yakıt Tasarruf Sistemi

KLL' Alıntı:
içten yanmalı 4 zamanlı motorların verimliliği %35 civarını geçmez. %85 olsaydı emisyon değerleri gerçekten çok düşük ölçülürdü ve Nox emisyonları artı karbonmonoksit emisyonları 0 a yaklaşırdı. katalitik konvertörede gerek kalmazdı.

http://en.wikipedia.org/wiki/Four-stroke_engine şurada birkaç veri bulabiliriz.

Verimlilik deyince yakıtın yanma oranının dışında da bazı kriterler işin içine giriyordur muhakkak; mesela motorun hareketli parçalarındaki sürtünmeler ya da motorun atılacak havayı atma, emilecek havayı emme performansı ya da ateşleme yeteneği. Hidrojen sadece yanma odasındaki yakıtın yanma oranını arttıtmaya yönelik etki sahibi anladığım kadarıyla.
 

Ynt: Hidrojen Yakıt Tasarruf Sistemi

betelguz' Alıntı:
Test yaptırmak tabiki aklıma geldi.Zaman , imkan ve nakit bir araya geldğinde Türkiyenin önde gelen resmi kurumlarına test yaptırıp bunlarıda sizlere ileteceğiz.Bir üniversitede bir test yaptırmak en az 3bin tl.Tek bir test yaptırmakta yeterli değil esasında.Maddi imkanlarımız şuan için buna uygun değil.İmkanlar elverdiğinde testler yapılacak elbet.Tabi bu sistemle uyumlu çalışacak bir test motoruda bulabilmek önemli.Örneğin istanbul teknik üniversitesi ile görüştüm. kendilerindeki test motorunun oksijen sensörlü olduğunu söyledir.Bu durumda bu motorun ecu'suna müdahale yapılmadan bir test yapılırsa tamamen yanlış sonuçlar çıkar.Bu motorlarda ölçüme yönelik özel motorlar olduğundan böyle bir imkanda yok.Şuan bu testi doğru şekilde yapabileceğimiz uygun ekipmanı bulunan kurum arayışımızda devam etmektedir.Uyumsuz bir sistemle test yapmanında bir mantığı yok takdir edersinizki.

ECU'yamüdahale edip oksijen değerlerini değiştirerek verim aldığınızı belirtiyorsunuz. Bu durumda hidrojen sistemi (arıza veya başka sebeplerden) devreden çıktığında aracımız LPG veya benzinle eski veriminde çalışabilecek mi?
 

Ynt: Hidrojen Yakıt Tasarruf Sistemi

sharkhunter' Alıntı:
ECU'yamüdahale edip oksijen değerlerini değiştirerek verim aldığınızı belirtiyorsunuz. Bu durumda hidrojen sistemi (arıza veya başka sebeplerden) devreden çıktığında aracımız LPG veya benzinle eski veriminde çalışabilecek mi?

Güzel soru.
 




Ynt: Hidrojen Yakıt Tasarruf Sistemi

Coşku bey motor verimliliği ile yanma verimliliği aynı şey değil.Motorlarda yanan yakıttan elde edilen enerjinin büyük kısmı, ısı ve sürtünme olarak büyük ölçüde kaybedilmektedir.Bu nedenle motor verimliliği benzinli araçlarda ortalama %25 dizel motorlarda %35 lerde kalmaktadır..Daha önceki mesajımda belirttiğim yakıtın yanma verimliliğidir.Şuanki benzin motorlarında maksimum motora giren yakıtın %85 i yanmaktadır.

Ecu'ya müdahalede kullandığımız obd-2 çipi araca özel programlanmaktadır.Bu nedenle sistemde hidrojen olmasa bile aracınızdan maksimum performans ve yakıt tasarrufunu alabileceğiniz şekilde ayarlanmıştır.Çip sabit bir değerde çalışmamaktadır.ecudan aldığı verilere göre sürekli haberleşme halindedir.içerisindeki programa göre ecuya müdahale etmektedir.Bu çipler normaldede hidrojen sistemi olmasada araçta performans ve yakıt tasarrufu sağlayacak şekilde programlıdırlar.Bizim kullandığımız çip ekstra olarak hidrojen sisteminede uyumlu olacak şekilde programlanmışlardır.
 

Ynt: Hidrojen Yakıt Tasarruf Sistemi

KLL' Alıntı:
içten yanmalı 4 zamanlı motorların verimliliği %35 civarını geçmez. %85 olsaydı emisyon değerleri gerçekten çok düşük ölçülürdü ve Nox emisyonları artı karbonmonoksit emisyonları 0 a yaklaşırdı. katalitik konvertörede gerek kalmazdı.

http://en.wikipedia.org/wiki/Four-stroke_engine şurada birkaç veri bulabiliriz.

Verdiğiniz Wiki linkindeki yazı;

"Otto engines are about 35% efficient – in other words, 35% of the energy generated by combustion is converted into useful rotational energy at the output shaft of the engine, while the remainder appears as waste heat.[citation needed]By contrast, a six-stroke engine may convert more than 50% of the energy of combustion into useful rotational energy"

Kısaca özetlemek gerekirse 4 zamanlı motorlar enerjinin %35'ini kullanılabilir enerjiye çevirirken, 6 zamanlı motorlar %50 ya da daha fazlasını çevirebilir.Farklı birşey yazmıyor yani.
 






Ynt: Hidrojen Yakıt Tasarruf Sistemi

LPG ye faydası nasıl olur acaba. zaten gaz fazında yakıt.
 

Ynt: Hidrojen Yakıt Tasarruf Sistemi

takip yazmasak?
her seferinde yeni bir gelişme olmuş diye giriyorum,
karşılaştığım tek şey TAKİP
 



Ynt: Hidrojen Yakıt Tasarruf Sistemi

ben sadece takip yazanlara kızıyordum. ama artık sadece nokta koyanlar bile oluyor. "takip"e razı olmaya başladım.
 



Ynt: Hidrojen Yakıt Tasarruf Sistemi

''takip'' yazarak bu konudaki gelişmeleri merakla bekleyenleri yanılttığım için sizlerden özür dilerim,dediklerinizde haklısınız bir gelişme olmuş gibi düşünüyorsunuz bundan sonra tüm forumdaki konularda buna dikkat edeceğim
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,743
Mesajlar
1,523,025
Kayıtlı Üye Sayımız
166,559
Kaydolan Son Üyemiz
Sercantetik

Çevrimiçi üyeler

SON KONULAR



Geri
Üst