Hidrojen Yakıt Tasarruf Sistemi

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan alsedo Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 1,225
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 257,227
Ynt: Hidrojen Yakıt Tasarruf Sistemi

İlginç gelişmeler oluyor. İlgiyle takip ediyor, sonuçları merakla bekliyorum.
 

Etiketler
Ynt: Hidrojen Yakıt Tasarruf Sistemi

sadece hidrojen yansaydı sanırım valfler deforme olurdu.
 

Ynt: Hidrojen Yakıt Tasarruf Sistemi

Araçta sadece hidrojen yakılıyor olsa idi mevcut motorlar buna çok fazla dayanmazlardı yüksek ısı nedeniyle.Sadece hidrojenle çalışan motorlarda özel sistemler kullanılmakta.Bizim sistemde üretilen gaz miktarı çok yüksek değil.tek hücre sistemde dakikada 1 litre.Dolayısıyla hidrojenden kaynaklı olarak motorda fazla bir ısınma olması sözkonusu değil.Mevcut yakıtınız daha verimli yakıldığından dolayı güç artışı olmakta bu durumdada siz daha az gaz vermek durumunda kalmaktasınız.Yani motora daha az yakıt gitmesi sağlanmakta , daha az yakıtta çok fazla olmasada eskiye göre daha az ısıya neden olmakta.Sonuç olarak hidrojenli araçlarda motor ısısı artmamakta aksine azda olsa düşmektedir.Yaptığımız gözlemlerde bu yöndedir.
 

Ynt: Hidrojen Yakıt Tasarruf Sistemi

Hadi ama ya bekle bekle bir türlü sonuç alamadık . Bu arada ilgili arkadaşlar buradaki yazılara neden takılıyor anlamadım . Yapmaya çalıştığınız şey eğer işe yarayacaksa gayet ciddi bir şey . %30-40 hatta 50 tasarruf nedir ya . Günümüzde akaryakıt fiyatlarına gelen zam düşünüldüğünde bu tasarruf değerleri yazın susuzken içilen soğuk su gibi gelecektir insanlara :smiley:

Satıcı arkadaşa bir sorum olacak bu arada . Şimdiye kadar altı araçta denemişsiniz de hiç aklınıza gelmedi mi daha adı sanı duyulmamış bir sistemi bilimsel verilerle destekleyip öyle piyasaya sürmek ?
 

Ynt: Hidrojen Yakıt Tasarruf Sistemi

Test yaptırmak tabiki aklıma geldi.Zaman , imkan ve nakit bir araya geldğinde Türkiyenin önde gelen resmi kurumlarına test yaptırıp bunlarıda sizlere ileteceğiz.Bir üniversitede bir test yaptırmak en az 3bin tl.Tek bir test yaptırmakta yeterli değil esasında.Maddi imkanlarımız şuan için buna uygun değil.İmkanlar elverdiğinde testler yapılacak elbet.Tabi bu sistemle uyumlu çalışacak bir test motoruda bulabilmek önemli.Örneğin istanbul teknik üniversitesi ile görüştüm. kendilerindeki test motorunun oksijen sensörlü olduğunu söyledir.Bu durumda bu motorun ecu'suna müdahale yapılmadan bir test yapılırsa tamamen yanlış sonuçlar çıkar.Bu motorlarda ölçüme yönelik özel motorlar olduğundan böyle bir imkanda yok.Şuan bu testi doğru şekilde yapabileceğimiz uygun ekipmanı bulunan kurum arayışımızda devam etmektedir.Uyumsuz bir sistemle test yapmanında bir mantığı yok takdir edersinizki.
 



Ynt: Hidrojen Yakıt Tasarruf Sistemi

oksijen sensörü olmasında neden sakınca olsunki? oksijen sensörü giren oksijenden modelküllerinin yada reaskiyon sonucu ortaya çıkan toplam oksijen moleküllerinin çıkanamolekkülere olan oranına bakıyor.
sizin sistem oksijen ve hidrojeni birlikte veiryorsa dediğiniz gibi sonuç doğru ölçülemez ancak sadece hidrojeni veriyorsanız oksijen sensörü nün ölçüme etkisi sıfır olur. herhangi bir yakıt yanıyromuş gibi ölçüme devam eder. yakıt ve oksijen oranını ideal orana getirmeye çalışır. sonuçta yanma verimi arttıysa yakıt tüketimi düşecektir. zaten emisyon ölçümü ile bunu rhatlıkla kanıtlarsınız.

önce sistemsiz otomobilin egzos emisyonu ölçülecek ve karbon partükül seviyesi not edilecek sonra sistem çalışırken aynı araç aynı hava sıckalığında aynı devirde çalıştırılıp aynı değerlere bakılacak. azalma varsa sistem iş yapıyor demektir.
 

Ynt: Hidrojen Yakıt Tasarruf Sistemi

Yanlış bilmiyorsam sistem sadece Hidrojen gazı vermiyor, su H2O atomlarından oluşan bir moleküldür.Siste elektroliz sayesinde hidrojen bağlarını kopararak HHO gazı üretiyor ve sisteme bunu veriyor.Yani sisteme sadece H değil HHO gazı gidiyor.Yani bu da oksijenin sistemden geçtiğini gösteriyor.Yanlışım varsa Betulguz bey beni düzeltsin.Bu arada size nikinizle hitap ediyoruz isminizi bize söylemediniz ?
 

Ynt: Hidrojen Yakıt Tasarruf Sistemi

Uğur bey;
Suyun elektrik enerjisi kullanılarak yapılan elektrolizi sonucu katotta(negatif elektrot) hidrojen gazı(h2) anotta(pozitif elektrot) oksijen gazı(O2) toplanır.Başka bir gaz çıkışı olmaz.
Şahsen bu sistemin verimli çalışacağı konusunda ciddi şüphelerim var.Elektroliz yöntemiyle hidrojen üretmek yüksek enerji gereksiniminden dolayı pek rantabl gözükmüyor.Kimyadan anladığım kadar motordan anlamam ancak elektroliz için gerekli elektrik enerjisinin araca, dolayısıyla motora bir maliyeti olmalı diyorum.Zaten bu fazladan elektrik gereksinimi aracın yakıt sarfiyatını artıracak bir unsur bence.Enerji yoktan var edilemeyeceğine göre bir taraftan harcayıp diğer taraftan kayıplarla beraber tekrar kazanmaya çalışıyoruz.Konu hakkında ayrıntılı bilgi sahibi arkadaşlar aydınlatırlarsa memnun olurum.
 

Ynt: Hidrojen Yakıt Tasarruf Sistemi

sahar' Alıntı:
Uğur bey;
Suyun elektrik enerjisi kullanılarak yapılan elektrolizi sonucu katotta(negatif elektrot) hidrojen gazı(h2) anotta(pozitif elektrot) oksijen gazı(O2) toplanır.Başka bir gaz çıkışı olmaz.
Şahsen bu sistemin verimli çalışacağı konusunda ciddi şüphelerim var.Elektroliz yöntemiyle hidrojen üretmek yüksek enerji gereksiniminden dolayı pek rantabl gözükmüyor.Kimyadan anladığım kadar motordan anlamam ancak elektroliz için gerekli elektrik enerjisinin araca, dolayısıyla motora bir maliyeti olmalı diyorum.Zaten bu fazladan elektrik gereksinimi aracın yakıt sarfiyatını artıracak bir unsur bence.Enerji yoktan var edilemeyeceğine göre bir taraftan harcayıp diğer taraftan kayıplarla beraber tekrar kazanmaya çalışıyoruz.Konu hakkında ayrıntılı bilgi sahibi arkadaşlar aydınlatırlarsa memnun olurum.
Elektrik yükünün artması şarj dinamosuna yük bindirecek. Bu da yakıt tüketimini arttırır şüphesiz.
Buradaki hedef diğer taraftan oluşan tasarrufun, ilave harcamadan çok fazla olması.

Bu arada sistemin geri dönmesi için beklemedeyim.
 

Ynt: Hidrojen Yakıt Tasarruf Sistemi

Güven bey selamlar;
Bahis konusu sistemin su gereksinimi hakkında bilginiz var mı acaba?Su tüketimi de bir maliyet getirecek çünki normal içe suyunun burada kullanılabileceğini sanmıyorum.
 



Ynt: Hidrojen Yakıt Tasarruf Sistemi

sahar' Alıntı:
Güven bey selamlar;
Bahis konusu sistemin su gereksinimi hakkında bilginiz var mı acaba?Su tüketimi de bir maliyet getirecek çünki normal içe suyunun burada kullanılabileceğini sanmıyorum.

Saf su konmuştu. Pek eksilmiyor. Dikkate alınmayabilecek bir maliyet gibi duruyor.
 

Ynt: Hidrojen Yakıt Tasarruf Sistemi

İsmim berkan :smiley: Su bildiğiniz gibi 2 hidrojen 1 oksijen molekülünden meydana gelir.Bunu ayrıştırdığımız sistemde gaz çıkışında her iki gaz karışık olarak çıkmakta buda motora verilmektedir.Motora dakikada 1 litre gaz veriyorsak bunun 333ml si oksijen 666 ml side hidrojen gazıdır.Bu gaz karışımı motorda ytandığında gaz değerleri tamamen değişmektedir.Bu nedenle ecu ya müdahale edilmeden oksijen sensörlü araçlarda değil tasaruf etmek yakıt tüketimi artabilmektedirde.Sistemde kullanılan saf su sürekli kullanımda 1 litresi 30 saat yetmektedir.piyasada 1 litre saf su fiyatı 1-1,5 tl dir.
Güven bey bu sıra oldukça yoğunum müsait olduğumda sistemi getireceğim.Siz ateşleme sorununu çözebildinizmi ?
 

Ynt: Hidrojen Yakıt Tasarruf Sistemi

sahar' Alıntı:
Uğur bey;
Suyun elektrik enerjisi kullanılarak yapılan elektrolizi sonucu katotta(negatif elektrot) hidrojen gazı(h2) anotta(pozitif elektrot) oksijen gazı(O2) toplanır.Başka bir gaz çıkışı olmaz.
Şahsen bu sistemin verimli çalışacağı konusunda ciddi şüphelerim var.Elektroliz yöntemiyle hidrojen üretmek yüksek enerji gereksiniminden dolayı pek rantabl gözükmüyor.Kimyadan anladığım kadar motordan anlamam ancak elektroliz için gerekli elektrik enerjisinin araca, dolayısıyla motora bir maliyeti olmalı diyorum.Zaten bu fazladan elektrik gereksinimi aracın yakıt sarfiyatını artıracak bir unsur bence.Enerji yoktan var edilemeyeceğine göre bir taraftan harcayıp diğer taraftan kayıplarla beraber tekrar kazanmaya çalışıyoruz.Konu hakkında ayrıntılı bilgi sahibi arkadaşlar aydınlatırlarsa memnun olurum.

Bende başka gaz çıkacağını söylemedim zaten H2O'nun yapısı bozularak hidrojenler serbest kalıyor ve HHO gazı elde ediliyor, yanan da bu gaz.Hidrojen izole edilip sisteme verilmiyor.Oksijenle birlikte girdiği için çıkıştaki gaz değerleri değişiyor.
 

Ynt: Hidrojen Yakıt Tasarruf Sistemi

Mehmet bey
Tek başına motorda hidrojen gazını yakıyor olsaydık dediğiniz gibi suyun elektrolizi ile gaz üretip sonra motorda yakıp bir verim elde etmeye çalışıyor olsa idik dediğiniz doğru olabilirdi . Ancak biz burda hidrojeni mevcut yakıtımızı tam yakmak için kullanıyoruz.Piyasada mevcut en iyi motorlarda bile yanma verimi %85 i geçmemektedir.Yani yakıtımızın en iyi araçlarda bile %15 i boşa gitmektedir.Bizim burdaki amacımız bu %15 lik kaybı enerjiye çevirip kullanmaktır.Bunuda sisteme hidrojen katarak yapabiliyoruz.Şöyle bir örnekte verebiliriz bujiniz eski ise iyi ateşleme yapamıyorsa aracınız çok yakar.Bunu herkes bilir.Siz yeni bir buji takarsanız yakıt tüketiminiz düşer.neden çünkü daha iyi bir ateşleme sonucu yakıt daha iyi yanar.Biz bu yanmayı dahada hızlandırmak , iyileştirmek için sisteme hidrojen ve oksijen ekliyoruzBöylece yakıt tam olarak yanmakta ve size ekstra güç vermektedir.Buda hidrojen üretmekte kullandığınız yarım, bir beygirlik motor gücünün on onbeş katı bir güç sağlayabilmektedir.Daha eski verimi daha düşük motorlarda çok daha iyi sonuçlar alınmaktadır.Mesela 1992 model lpg li renoult brodway arabada %30 tasarruf sağlayabilmişken yine lpg li 2005 model toyota corolla vestada %20 tasarruf sağlanabildi.Bu yüzde farkının sebebi toyotada normalde yanma verimi daha yüksek olmasıdır.
 




Ynt: Hidrojen Yakıt Tasarruf Sistemi

betelguz' Alıntı:
Güven bey bu sıra oldukça yoğunum müsait olduğumda sistemi getireceğim.Siz ateşleme sorununu çözebildinizmi ?

Ateşleme işi süper olmadı doğrusu ama etrafta gezen bir çok aracın emisyon değerini yakaladım. Geldiğinizde araç işyerinde olmasa da siz bırakırsınız, biz de sonra takarız.

Görüşmek üzere.
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,841
Mesajlar
1,524,373
Kayıtlı Üye Sayımız
166,639
Kaydolan Son Üyemiz
derinb

Çevrimiçi üyeler

SON KONULAR



Geri
Üst