Hidrojen Yakıt Tasarruf Sistemi

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan alsedo Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 1,225
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 255,050
Ynt: Hidrojen Yakıt Tasarruf Sistemi

forum donanım'da bu ekomax aldığı cezalar ve kullananların yorumuna ulaşabilirsiniz
"2006/370- Ekomax Yakıt Tasarruf Cihazları İmalat Montaj ve Pazarlama(Mustafa UZUN)'ya ait “Ekomax aracınıza güç katıyoruz, motorda güç yakıtta tasarruf!..” başlıklı broşürde yer alan “Ekomax'ın yarım litrelik özel suyu ile 3 bin km. yol yapılabilmektedir. Ekomax, yakıt tasarrufu ile kullanıcılarına büyük bir avantaj sağlamaktadır. …Ekomax takılan araçlarda yakıt sarfiyatı gözle görülür seviyede azalmaktadır. Kullanılan teknoloji sayesinde araçların orijinal yapılarını etkilemeyen Ekomax, bu özelliği ile de tercih edilmektedir. Motorun ömrünü uzatır. Motorun performansını artırır…Benzin, LPG ve dizel yakıtlı motorlarda % 25'e varan yakıt tasarrufu sağlar…” vb. ifadelerine ilişkin olarak firma tarafından sunulan belgelerin, inceleme konusu reklamlarda yer alan iddiaların ispatı niteliğindeki bilimsel bilgi ve belgeler olmadığı;

Bu durumun, 4077 sayılı Kanun'un 4822 sayılı Kanun'la değişik 16 ncı maddesi hükmüne aykırı olduğuna, reklam veren Ekomax Yakıt Tasarruf Cihazları İmalat Montaj ve Pazarlama-Mustafa UZUN hakkında 5.919.-YTL idari para cezası ile durdurma cezası verilmesine karar verilmiştir. "

kendimde inceledim tübitak ve ekomax diye arattığınızda kendi siteleri çıkıyor, destek numarası ile arattığınızda yine aynı sonucu alıyorsunuz. belgeler kısmı ismi ciddi bir komedi, hiçbir anlamı olmayan servis grafikleri ve patentlerini yayınlamışlar.
 

Etiketler
Ynt: Hidrojen Yakıt Tasarruf Sistemi

yavuz bey maksat germek değil de uğur nedense manasız bir çıkış yapmıştı ben de kendisine e buyrun siz deneyin o zaman dedim. İstanbul'da halledemediyseniz ben burada halledeyim dedi , buyursun etsin o zaman havada kalmasın lütfen !!!

sayın pikaçu , size daha önce de defalarca teşekkür ettim ancak şimdi siz ekomaxden bahsederek şaşırttınız beni ? referans listesine kendi adamlarını koymuş olmasınlar ? o değerlerle piyasayı kasıp kavururdu bu araç ?

bugün xj kasa ararken ilanların birinde yazılmış şu sözleri gördüm , yorum sizin :

"orijinalinde büyük gözenekli olan hava filtresi yerine reno 9 hava filtresi takılarak yakıt düşürülmüştür (rakam da vermiş ama ben artık o kadar yazmayayaım) , ayrıca özel dinamometresi ile daha da az yakar"
 

Ynt: Hidrojen Yakıt Tasarruf Sistemi

Değerli arkadaşlarım www.obitet.gazi.edu.tr/obited/alternatif_enerji_/hidrojen_arabada_kullanimi.htm. isimli makale sayfasında sistemin pozitif ve negatif yönleri uygulama açısından açıkça anlatılmış. Sayın Betelguzun dediği gibi okuduğumuzu anlamamak gibi bir sorunumuz olmadığı, aksine değerli arkadaşımızın lanse etmeye çalıştığı gibi de basit bir işlem olmadığı ortadadır.Bilimsel makale ve araştırmaların sadece satır aralarından cazip olanlarını seçmek ve olumsuzluk daha doğrusu uygulama zorluklarını ortaya çıkarmamayı bir pazarlama stratejisi olarak sunmak bunun yanı sıra fikirlerini belirten kişileri bu konuda eleştirmek bence ayıptan ziyade terbiyesizliktir.Herkeze iyi çalışmalar. Saygılarımla. A.Ziya AKALIN
 

Ynt: Hidrojen Yakıt Tasarruf Sistemi

kyenipazar' Alıntı:
yavuz bey maksat germek değil de uğur nedense manasız bir çıkış yapmıştı ben de kendisine e buyrun siz deneyin o zaman dedim. İstanbul'da halledemediyseniz ben burada halledeyim dedi , buyursun etsin o zaman havada kalmasın lütfen !!!

sayın pikaçu , size daha önce de defalarca teşekkür ettim ancak şimdi siz ekomaxden bahsederek şaşırttınız beni ? referans listesine kendi adamlarını koymuş olmasınlar ? o değerlerle piyasayı kasıp kavururdu bu araç ?

bugün xj kasa ararken ilanların birinde yazılmış şu sözleri gördüm , yorum sizin :

"orijinalinde büyük gözenekli olan hava filtresi yerine reno 9 hava filtresi takılarak yakıt düşürülmüştür (rakam da vermiş ama ben artık o kadar yazmayayaım) , ayrıca özel dinamometresi ile daha da az yakar"

valla olabılır.tesadufen aradıgım kısı , mustafa abı soyle taktı boyle yaptı dıye bahsedıyodu habıre.amedeus 99 un yazdıgına gorede o mustafa ceza almıs.o mustafa o mustafamıdır bılmem ama soyledıklerınızde haklılık payınız olabılır. :smiley: eee kıme guvenecez sımdı.o zaman kendı sıstemımızı kendımız yapalım bu kadar bılgılı ınsanlar varken.. :smiley:
 

Ynt: Hidrojen Yakıt Tasarruf Sistemi


Arkadaşlar Merhaba
konuyu takip ediyorum, olumlu-olumsuz yorumların tamamını satır atlamadan okuyorum.

Ankara da ikamet etmekteyim, yaklaşık on yıldır aynı CJ5 i kullanıyorum
araç standart sadece 4 ay kadar önce LPG uygulaması yaptım, (hikayesi uzun buraya yazmayayım) yani uzunca bir süre sadece benzin ile kullanıp 4 aydır LPG destekli kullanıyorum.

6Cyl 4,2L- fabrikasının ürettiği şekilde Buji, Platin, Meksefe - Elektronik Ateşleme Yok, Hidrolik Direksiyon Yok, İlave elektrikli donanım yok (LPG Hariç) - kafa karıştıracak elektronik aksam yok.
velhasılı en yalın hali ile benim emektarı hiç sorunsuz kullanmaktayım.

önerim şu;
Ankara da, tercihen Emek, Balgat, Bahçeli civarında olup,
konuya vakit ayırabilecek,
amatörce tercihen oto elektrik ve basit mekanik uygulamaları yapabilecek,
eli anahtar-tornavida tutan,
bir iki arkadaş var ise,
ortaklaşa parasını verip, bu ürünü alalım.
ya benim araca ya da bana eşlik edecek arkadaş ya da arkadaşlardan birinin aracına,
sistemi uygulayıp, deneyelim derim.

en kötü 600-1000 TL yi çöpe atmış oluruz,

sayın betelguz bu konuda desteğiniz ve katkınız ne olur.
bu iş test için alıp verme vs. ile sonuca ulaşmayacak, ...
 



Ynt: Hidrojen Yakıt Tasarruf Sistemi

TEKNIKISLEM' Alıntı:
Arkadaşlar Merhaba
konuyu takip ediyorum, olumlu-olumsuz yorumların tamamını satır atlamadan okuyorum.

Ankara da ikamet etmekteyim, yaklaşık on yıldır aynı CJ5 i kullanıyorum
araç standart sadece 4 ay kadar önce LPG uygulaması yaptım, (hikayesi uzun buraya yazmayayım) yani uzunca bir süre sadece benzin ile kullanıp 4 aydır LPG destekli kullanıyorum.

6Cyl 4,2L- fabrikasının ürettiği şekilde Buji, Platin, Meksefe - Elektronik Ateşleme Yok, Hidrolik Direksiyon Yok, İlave elektrikli donanım yok (LPG Hariç) - kafa karıştıracak elektronik aksam yok.
velhasılı en yalın hali ile benim emektarı hiç sorunsuz kullanmaktayım.

önerim şu;
Ankara da, tercihen Emek, Balgat, Bahçeli civarında olup,
konuya vakit ayırabilecek,
amatörce tercihen oto elektrik ve basit mekanik uygulamaları yapabilecek,
eli anahtar-tornavida tutan,
bir iki arkadaş var ise,
ortaklaşa parasını verip, bu ürünü alalım.
ya benim araca ya da bana eşlik edecek arkadaş ya da arkadaşlardan birinin aracına,
sistemi uygulayıp, deneyelim derim.

en kötü 600-1000 TL yi çöpe atmış oluruz,

sayın betelguz bu konuda desteğiniz ve katkınız ne olur.
bu iş test için alıp verme vs. ile sonuca ulaşmayacak, ...

buda degısık bır yaklasım parasıyla test ..
Betelguzden benım araca montaj sırasında almıs oldugum fıyat 800 lıra 200 lırada amper sabıtleyıcı.toplam 1000 lıra...

bakalım nereye varacak.. kolay gelsın...
 

Ynt: Hidrojen Yakıt Tasarruf Sistemi

Ben gittigidiyorda yazılanlara inanıp 1000 tl para verip aracına takıp 5 aydır aracını riske atıp kullanan tek kişiyim form donanıma bakarsanız berkan aktiğin nasıl bir dolandırıcı olduğunu aramızdaki diyalogdan göre bilirsiniz benim gibi bu konuda birşey bilmeden alıp kullanacağınız bu sistemin önce akünüzü yiyceksiniz sonra altörnatörünüzü 5000 km sonunda motorunuzda aşırı hararet 1000 km de 1 lt yağ yakma sorunu ile karşılaşacaksınız tasarruf sıfır bir depo ile 500 km giden araba 400 km ye düşeçek motor açılmadan tahmini verilen fiyat 1800 tl herkezin söylediği yalan bunlar gerçek sistemin tek faydası emisyon hacmini düşürmesi yağ yakan aracınızla çok rahat emisyondan geçersiniz hala kaşıntınız varsa sistemi görmek bilgi almak isterseniz 05357314641 nolu telefondan ulaşa bilirsiniz istanbul ikitellideyim
 

Ynt: Hidrojen Yakıt Tasarruf Sistemi

ggner' Alıntı:
Ben gittigidiyorda yazılanlara inanıp 1000 tl para verip aracına takıp 5 aydır aracını riske atıp kullanan tek kişiyim form donanıma bakarsanız berkan aktiğin nasıl bir dolandırıcı olduğunu aramızdaki diyalogdan göre bilirsiniz benim gibi bu konuda birşey bilmeden alıp kullanacağınız bu sistemin önce akünüzü yiyceksiniz sonra altörnatörünüzü 5000 km sonunda motorunuzda aşırı hararet 1000 km de 1 lt yağ yakma sorunu ile karşılaşacaksınız tasarruf sıfır bir depo ile 500 km giden araba 400 km ye düşeçek motor açılmadan tahmini verilen fiyat 1800 tl herkezin söylediği yalan bunlar gerçek sistemin tek faydası emisyon hacmini düşürmesi yağ yakan aracınızla çok rahat emisyondan geçersiniz hala kaşıntınız varsa sistemi görmek bilgi almak isterseniz 05357314641 nolu telefondan ulaşa bilirsiniz istanbul ikitellideyim

:eek: ::smiley: :-\

sn.ggner sonradan dogabılecek sorunları hıc bırımız kestıremıyoruz tabı.sızın bahsettıklerınızıde arkadaslar ılerıde olabılecek muhtemel sorunlar dıye bahsetmıstı.bırebır yasamıssınız gercekten uzuldum.gecmıs olsun.zaten bende berkan aktık konusunu kapatmaya calısıyorum.ama burda hıdrojen paylasımına devam tabı.
 

Ynt: Hidrojen Yakıt Tasarruf Sistemi

öncelikle konuyu şimdi iyice inceledim, açıkçası ben sıkıştırılmış hidroejen, motor devri, 14.7 ye bir olan yakıt hava oranı gibi şeylerle oynandığını, 1 lambda (bu da hava yakıt oranının çıkış değeri buna göre sistemin verimliliği anlaşılıyor oranlamada kolaylık aslında)değerinin değiştirildiğini falan hayal ediyor ve tehlikeli diyordum. nah bana bunlar bile yokmuş. bu sistem denen şey şu hali ile sistem falan değil

evde bir plastik kaba diyonize su koyun, bir çinko bir de bakır iki çubuk koyun çubukları aküye bağlayın, kapağı kapatıp iki delik açın, bir hortumla motorun hava girişine verin, hoop işte size sunulan dahice sistem. ilk sayfadaki videoda gösterilen lise 1 deney konusu ile adamlar sistem kurduklarını iddia ediyorlar.

sistem dediğiniz şey bu şaka gibi bunun için 600 tl isteniyorsa daha da beter. hayır ortadaki beceriksizlik de korkunç bunu bile düzgün yapmayı becerememek için sıfır teknik bilgi gerekiyor.

sistemdeki özel su olayı ise daha da acayip, oraya girmiyorum bile, neyi özel diyonize işte.

artı makine müh. değilim ama mekatronik müh.'den ders almıştım, doğru hatırlıyorsam motorlar için 1 lambda ve 14,7 ye 1 yakıt hava karışımı değerleri standart, e bu değerlerle ısı ve gücü motor için sabit tutacak şekilde oynanmadığı sürece, motoru elinize almanız işin doğası. bence bu bahsi herkes kapatsın artık olay bariz dolandırıcılık.
 

Ynt: Hidrojen Yakıt Tasarruf Sistemi

yakıt tasarrufu yapmak isteyenlere tavsiyem eko 66 yı ilk çıktığında taktım tasarruf 0 fulden aldığım mazotla birdepoda 50 km kadar eksik yol gidiyorum tasarruf yaptığım tek şey nanotek yakıt katkısı aracım mitsibuşi 98 model minibüs yaklaşık yüzde yirmi civarında tasarrufu oluyor yanız onunda sahtesi var 800 litre liği 50 tele cıvarında ucuzlarından uzak durun birde araç lastiğindeki havanın eksik olması yatıtı çok arttırıyor tecrübelerim bunlar saygılarımla
 



Ynt: Hidrojen Yakıt Tasarruf Sistemi

bunun ticaretini yapan arkadaş bilerek yada bilmeyerek zaten çok kısa zamanda arcınızda ilk etapta oluşabilecek sorunu belirtiyor nedir bu?
sistem 40 ila 50 amper çekecek ve tasarruf yapacak bu yükü hiçbir alternatör sürekli yükte kaldırmayacaktır hele akü hiç dayanmayacaktır bu sorunu yaşadığını bir arkadaşımızda zaten okeyler nitelikte konuşuyor
en başından beri benim bu hidrojen üretimi ve tasarruf edilebillirliği ile ilgili yaklaşımım bu şekildeydi yoksa üretilemeyeceği vede tasarruf edilemeyeceği değildi mesele.
me sele bu yükün çok fazla olması hatta gece kullanımlarında bu yükün 80 amperleri görebileceği sürekli kullanımda bu yük alternatörü kavuracaktır buna emin olun
saygılar
 

Ynt: Hidrojen Yakıt Tasarruf Sistemi

bu daha umut vaadeden bir çalışma , buyrun :

Kocaeli’nde genç mühendislerin hazırladığı projeyle araçlarda yüzde 30’a varan yakıt tasarrufu sağlanacak. Proje, kayıp enerjinin tekrar sisteme kazandırılmasını amaçlıyor. İlk protipi önümüzdeki yıl tamamlanacak projeyi, Bilim Sanayi ve Teknoloji Bakanlığı da destekliyor. Bakanlık, genç mühendislere 100 bin lira destekte bulundu.

Devimsel Teknoloji Genel Müdürü Ersin Arslan, projeyi hayata geçirebilmek için Kocaeli’nin Derince ilçesinde gece gündüz çalıştıklarını söyledi. Daha önce 'hidrojen enerjili araba, güneş enerjisiyle çalışan araba ve tekne'yi başarıyla tasarlayan ve üreten ekipte yer alan Arslan, yeni projelerinin yakıt tasarrufu olduğunu söyledi. Projenin ayaklarının yere sağlam bastığının altını çizen Arslan, “Bilimsel olarak kanıtlanmış çıktılarımız var. Neyin ne olduğu belli. İstanbul Park'ta güneş enerjili arabalarda bu teknolojiyi denedik. Farklı araç tiplerinde sistemin verimini az çok biliyoruz. Daha önceki bilimsel çalışmaların üzerine net rakamlar ortaya koymaya başladık.” dedi.

Projeyle araçlarda yüzde 30’a varan yakıt tasarrufu sağlamayı hedeflediklerini ifade eden Arslan şöyle konuştu: “Proje, hareket halindeki araçlardaki kayıp enerjiyi tekrar sisteme kazandırıyor. Hem elektrikli hem içten yanmalı motora sahip araçlarda kullanılabilecek. Tasarruf oranı, aracın ağırlığı, hacmi, durma sayısı dahil birçok etkene bağlı olarak farklılık gösterecek. Tasarruf oranı da yüzde 10 ile 30 arasında değişecek.”

Arslan, projeyi ilk olarak bir minibüs üzerinde uygulamak istediklerini de belirterek sözlerini şöyle sürdürdü: “İlk etapta şehir içindeki dolmuş ve yarım otobüsler hedefimiz arasında. Çünkü bu araçların yakıt masrafları daha fazla. Bu araçlar, bizim projeye çok uygun. Yakıt tasarrufu da yüzde 30’a yaklaşıyor. Ayrıca proje bütün araç tiplerine uygulanabilecek. Araç hareket edebiliyorsa bizim sistem uygulanabilir. Hatta bisiklette bile uygulanıyor."

Arslan, sistemin araçta çok küçük bir yer kaplayacağını, büyük oranda yerli üretim sayesinde fiyatını da birkaç ay içerisinde amorti edeceğini aktardı. Arslan, projenin ilk prototipinin önümüzdeki yıl mayıs ayında tamamlanacağını, ardından seri üretime geçeceklerinin bilgisini verdi.

Non-invaziv paralel hibrit güç sistemleri ile uzun süre ilgilendiklerini, daha önce ürettikleri güneş enerjili arabalarda benzeri sistemler üzerinde çalıştıklarının altını çizen Arslan, “Üzerinde detaylı teknik çalışma yaptıktan sonra net rakamları da ortaya koymaya başladık. Teorik olarak kağıt üzerindeki verileri şu an kullanımda olan arabalar üzerinde dener hale geliyoruz.” şeklinde konuştu.

Arslan, projenin Bilim Sanayi ve Teknoloji Bakanlığı tarafından da desteklendiğine vurgu yaparak, “Projeyi, teknik hesaplamaları bittikten sonra bakanlığa sunduk. Onlar da projenin bilimsel ve ticari anlamda yapılabilirliğini görerek destek verdi. Çünkü bu projedeki ışığı gördüler. Biz, daha önce ürettiğimiz güneş enerjili arabalarda bu sistemi yaptık, çalıştırdık, test ettik. Sonuçlarını gördük. Bu sonuçlarla bakanlığa gittik. Bakanlık da geri planı gördüğü için destek oldu. Bize 100 bin TL destek verdi.” diye anlattı. Arslan, devletin kendilerine verdiği bu desteği boşa çıkarmayacaklarını belirterek, sözlerini şöyle tamamladı: “Ülkemiz için çalışıyoruz. Ülkemiz bize bir şekilde güvendi ve destek oldu. Bu desteğin karşılığını ortaya ürünü en iyi şekilde koyarak göstereceğiz. Bunun için gece gündüz çalışıyoruz.”
 

Ynt: Hidrojen Yakıt Tasarruf Sistemi

HİDROJEN YAKIT TASARRUFU KONUSU HERHALDE KAPANDI. KİMSEDEN ARTIK ÇIT ÇIKMIYOR. HERHALDE BERKAN BEYDE PES ETMEK ZORUNDA KALDI. ÇÜNKÜ TASARRUF DİYE BİR ŞEY YOK GALİBA..! HERKESE HAYIRLI FORUMLAR.
 

Ynt: Hidrojen Yakıt Tasarruf Sistemi

çok hikaye anlatan gördük ama bu hidrojenciler bambaşkaydı , sağolsunlar varolsunlar.
mesela 70 derece eğimi dolu olarak 2. viteste tırmanan bir bmw vardı ki hala unutamadım :smiley:
 

Ynt: Hidrojen Yakıt Tasarruf Sistemi

bu konu kapandı mı acaba ? bir gelişme yok mu ?

bu kadar benzin zammı olan bir ülkede kapanmaması lazım :smiley:
 




Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,670
Mesajlar
1,521,965
Kayıtlı Üye Sayımız
166,525
Kaydolan Son Üyemiz
ibissyusuf

Çevrimiçi üyeler

SON KONULAR



Geri
Üst