Hidrojen Yakıt Tasarruf Sistemi

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan alsedo Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 1,225
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 254,732
Ynt: Hidrojen Yakıt Tasarruf Sistemi

Kyenipazar araca benim sistemimden kaynaklı bir hasar gelme durumunda elimden geleni yaparım.Ancak sistemin kullanım talimatlarına uyulduğu sürece.TAlimat dışında yanlış kullanımdan kaynaklanabilecek sorunlarda sorumluluk üstlenmem.
Eylüldeki finans işini foruma yazdıktan sonra başvuru şartlarını incelediğimde gördüm ancak tekrar foruma bu iş olmuyormuş diye yazma gereği duymadım.Yani aylardır boşuna beklemiyordum.Dragonsa başvurduğumu söylemiştim ama ondanda bir haber çıkmadı.Birkaç sanayici ile görüşmelerimiz oldu ancak onlardada ciddi bir girişim olmadı.Hatta bazısı daha sonradan benim sistemi kopyalayıp kendi araçlarında deneme yapmaya çalıştılar.Sonuç hüsran oldu yaptıkları sistemi düzelteyim diye birde gelip benden yardım istediler.Böyle trajikomik durumlarda yaşıyoruz.

Marlon bey yazdıklarınızdan açıkçası bir kimyager olarak fazla bişey anlayamadım.Yazdıklarınızı bilmişlik olarak algılamıyorum ancak uzmanı olmadığınız bir konuda uzmanıymış gibi bazı terimler kullanmanız konuya hakim olmayan insanların yanlış fikirler edinmesine neden olacağından yazılarınızda daha dikkatli olmanızı istirham ederim.Hidrojen ve oksijen gazının herhangibir aşındırıcı, tahriş edici özelliği yoktur.Sisteme konulan kimyasalda asidik değil baziktir.Bu bazik maddeninde motora katı yada gaz halinde gitmesini engelleyecek sistem olduğunu daha önceki mesajımdada belirtmiştim zaten.Hiçbir şeyin yoktan var edilip yokta edilemeyeceğini zaten çok çok iyi biliyorum ben Tanrı değilim.Elektroliz işlemi motorda asidik yada bazik bir ortam meydana getirmez elektroliz işleminde motor anod yada katot olarak kullanılmamaktadır.Kullanılan sistemin motorla olan ilgisi sadece ve sadece araçtan elektrik almak ve motora hidrojen+oksijen gazı vermekten ibarettir.Başkada hiçbir ilgisi yoktur.Sistemin bir araca nasıl zarar verebileceğini gayet iyi biliyorum.Talimatlara uygun kullanıldığında hiçbir zarar vermesi söz konusu değildir.Sistemin araca zarar verebilmesi için örnek verirsek, sistemi aşırı akım çekecek şekilde çalıştırmak.Bu alternatörün aküyü şarj edememe sonucu akünün bitmesine neden olur ve kontağı kapatıp açtığınızda araç çalışmaz.Baka bir zarar verme ihtimali. Sistem motor çalışmıyorken uzun süre çalıştırılır bu sürede hava filtresi ve borular hidrojenle dolar sonra motor çalıştırılırsa biriken gaz alev alıp hava filtrenizin dağılmasına neden olur.Bunların dışında sistemden aracın zarar görme ihtimali yoktur.Hidrojen motor ısısını artırmaz pistonları delmez, subapları yakmaz.Bunların olması için motoru saf hidrojenle dakikada 15-20 litre üzeri miktardaki gazla çalıştırmak gerekir.Bizim kullandığımız çok az miktardaki seyreltik hidrojendir.

Kaptan10 bey bir araçtaki şarj değerlerini biliyorum merak etmeyin.Ölçümlerimin her ikiside araç çalışır halde ikendi.İlk ölçüm için araç çalıştırılırken dahi aracın zor çalışmasından akünün zayıf olduğu belli idi.Çalıştıktan sonrada şarj dinamosu devrede olduğu halde voltajın 12 olması akünün aslında dahada düşük voltajda olduğunu gösterir.Dolu olsaydı ikinci ölçümdeki gibi 14 volt voltaj ölçülmesi gerekirdi.Voltajdaki 2 volt değişimde sistemin çektiği akımın 20-30 amper değişmesine neden olmakta.
 

Etiketler
Ynt: Hidrojen Yakıt Tasarruf Sistemi

tamam arkadaslar problem sıstemde degıl akumde.akum deldı radyatoru akum yaktı fanı devırdaımı pwm yı.madem bu aku bu kadar sorun doguracaktı nıye soylemedın aku problemlı sorunlarla karsılasırız akunu degıstır dıye ha soyledın pardon hersey yandıgı zaman akuye bahane buldun.bastan degıl yanı...hıc bır zamanda aracım zor calısmadı her seferınde tek mars alır. ne akuymus arkadas yaa :smiley:
 


Ynt: Hidrojen Yakıt Tasarruf Sistemi

:smiley:))
Degerlı kardesım;
Baz da tek basına oldugunda asıt kadar tehlıkelıdır, benzer özelıkler taşır. Bazın bize sempatik görünmesinin başlıca neden bize hep tehlikeli olarak ögretilen asidi notürleştirici özelliğinin olmasıdır.
Ayrıca sen o eriğiye elektrik vererek ne işlemi yapıyorsun?????? Elktroliz yapmıyormusun.??? Elektroliz olayından açığa çıkan hidrojeni kullanmıyormusun.??? Bence biraz oku katodik koruma nedir öğren, dolayısı ile delinme işini sonra konuşalım.
Bakın; sonuçta 12 voltu görüyorsanız ve şarj dinamosu 100 A lik ise; akü bozuk olmuş, olmamış sizin sistemi ilgilendirmez. eğer 2 volt değişiminde sorun yaşayacaksanız zaten bir yerlerde sorun var demektir. Bu bir çok araçta olan / olabilen bir sorundur. Kaldıkı madem onu anladınız, bir akü alsaydınız koysaydınız araca, malum sizin yaptığınız ve piyasaya satmaya çalıştığınız bir şey deneniyor..

Ayrıca hidrojen volumetrik olarak %3 de patlayıcı seviyeye ulaşır ve bu patlama öyle böyle değildir. Bu patlama sonrasında oluşacak yangın hakkında bir bilginiz varmı.?? Bence pek filtre dağilması olmaz ciddi ciddi yangın olur.
Diğer yanma /parlama değerlerine bakmıyorum bile, sabit hacinde yanma, sabit basınçta yanma konularına değinmiyorum bile. Senin bu hidrojeninin bu konuların neresinde olduğunu söylemiyorum bile..
iNSANLARIN HOBİ GİDERLERİNİ DÜŞÜRME ÇABALARINI KULLANIP, ONLARDAN FAYDALANMAYA ÇALIŞMA LÜTFEN..unutmaki bu sayfalardaki bir çok insan gerek tecrübe olarak, gereksede bilgi beceri olarak sıkı birikime sahip.

Saygılarımla
 




Ynt: Hidrojen Yakıt Tasarruf Sistemi

Ben hayal kırıklığına uğradım, hayal kırıklığı sistemden değil sayın pikacudan.Bu platformda sayın betelguzun üzerine çok gidildiği kanaatine vardım.Sistemde arızalar olabilir, sorunlar çıkabilir.Radyatör bozuk gelmiş olabilir.PWM yanabilir.Sıfır alınan araçlarda bile bozuk parçalar olabilir zaten garanti mantığı da bundan kaynaklanıyor.

Sistemde sorunlar çıkmış Sayın betelgüz sistemi onaracağını onardıktan sonra sn pikacunun teste devam edebileceğini söylemiş.Sn pikacu neden bunu kabul etmedi onu anlayamadım halbuki bu ortamda bize bir söz verip bu testi yapacağınızı söylediniz.Sorunlar çıkabilir, çıkabileceğini baştan bilerek kabul etmeniz gerekirdi.Açıkcası çok sinirlendim bu işi çocuk oyuncağına çevirdiniz.Betelguz de ticaret yaparak ekmek parası kazanmaya çalışıyor.Sistemi yarım yamalak test edip bir ürünü lekelemek de hiçbir şekilde doğru değil.

Sonuç ne olursa olsun sona bu kadar yaklaşmışken sn pikacunun sistem tamir edildikten sonra 100 km testini yapması gerekirdi.

Bu da bu ortamdaki 2. test denemesi olarak fiyaskoyla sonuçlandığı için zannetmiyorumki ne bu ortamdan biri daha çıkar ben test etmek istiyorum der ne de sn betelguz bir daha böyle bir işe bulaşır.Bu işte bu vesileyle hikaye olur.
 

Ynt: Hidrojen Yakıt Tasarruf Sistemi

ugur bey ben bu sıstemın ıse yarayabılecegıne basından berı en cok ınanan bırısıydım.ve ılk denememde ben buna kanaat getırdım.sızde deneseydınız sızde kanaat getırırdınız.uzun yol denemesıne gerek kalmadan.ha 41 ha 100.ben 100 km denemesını sızlerın merakı gıtsın dıye yapacaktım.ve ben 41 km yapayım dıye degıl 150 km yapayım dıye yola cıktım.150 km yaptımda.cunku bır soz vermıstım!!! ama 110 km sı mecburen sıstemsız.ve daha yola cıkar cıkmaz tek basımayken temde aracı yogun bır duman ve gaz kaplaması benı cok panıklettı.emınımkı sızler denesenız orda bu ısı bırakmıstınız.ama ben soz verdıgım ıcın aracım pahasına yola devam ettım.ve denemeyı zorda olsa bıtırdım.bıtırdıgımde radyator delınmıs ve kostıklı suyun bagajıma bosaldıgını ve ustune ustluk alarm sıstemımın devre dısı kaldıgını gorunce sıstemı o dakıka ıade kararı aldım.ılerde daha nelerle karsılasacagım acaba tereddutuyle.
dedıgım gıbı bu ısı hırs yaptıgım ıcın ve betelguzun duzeltılebılecek seyler oldugunu soyleyınce tekrar deneme kararı aldım.ama tamır edılıp tekrar takıldıgında baska yerlerden sorun cıktıgını gorunce sıstemı ıade kararı aldım.
sıstem yarım yamalak test edıldı dogru.ama burda benım bır hatam yok.:smiley: yarım yamalak sıstemı aracıma takanda sorun.benı forumdakı yarım yamalak test yapmaya calısan hatta yapamayan bahane bulan kısılerle karıstırmayın lutfen.ben emınımkı 100 km testındede aynı tasarruf cıkacaktı.bu konuda buradanda yuzune karsıda tebrık ettım kendısını.buyuk bır ıs basardıgını soyledım basarılarının devamını dıledım.ama bu kadar soruna ragmen 100 km testınıde yapıp bu urunu almaları konusunda kımsenın vebalını alamam.ıs sadece tasarruf degıl guvenlı tasarruf.sonradan tasarruf yapacak aracımız bıle olmayabılır..
benım emısyonla bı derdım yok sadece forum bılgılensın dıye emısyon testı yaptırdım.ben elımden geldıgınce forumdakılere yardımcı oldugum dusuncesındeyım..

o zaman soyle yapalım ben sıze garantı verıyorum bu sıstemın tasarruf yapacagına.tasarruf yapmazsa sızın sıstemın parasını ben odeyecegım.bu kadar soruna ragmen alacaksanız tabı.

ve hep soyledım ne zamankı brc atıker v.s. gıbı servıs agı olan buyuk fırmalar bu ıse gırer ben o zaman varım dıye.hayal krırıklıgınızı bana yuklemeyın lutfen
 

Ynt: Hidrojen Yakıt Tasarruf Sistemi

PIKACU' Alıntı:
ıyıydı bee. :smiley: :smiley:

arkadaslar cok detaylı acıklamalara gırmıyorum.ben boyle bır sıstemın ıse yaradıgına ve yarayacagına kanaat getırdım.sn.betelguzde cok ıyı nıyetlı yaklastı taa avcılardan kartala gelerek kontrol ettı..calısmalarında basarılar dılıyorum..tebrık edıyorum.

ama sıstemın bırazdaha yol katedmesı ve daha profesyonel bır hale gelmesı gerektıgıne kanaat getırdım.ne zamankı atıker brc v.s bu sısteme gırer yaygın bır servıs agı olur o zaman dusunmeden taktırırım..

bo konu benım acımdan sartlar olgunlasıncaya kadar kapanmıstır..

ve bu sıstemı ıade ettıkten sonrakı ılk mesajım..

ne sn.betelguzu suclamısım nede dırek sorunlardan bahsedıp urunu kotulemısım.ama sızlere ustu kapalıda uyarı vermısım.
 

Ynt: Hidrojen Yakıt Tasarruf Sistemi

normal hali ile motorda kesinlikle sorun çıkarır bu sistem
benzinin yanma ısısı 440 hidrojenin ise 585 aman diyeyim
şurada güzel bir link var konu ile ilgili.
http://www.obitet.gazi.edu.tr/makale/Makaleler/T14_Hidrojen.htm
 

Ynt: Hidrojen Yakıt Tasarruf Sistemi

Amadeus99 arkadaşın belirttiği linkte ve obited'in diğer makalelerinde hidrojenin kullanılmasında ortaya çıkabilecek sıkıntılar açıkça belirtilmiş. Özellikle hidrojenden kaynaklanan erken patlama (detonasyon)'nın motorda büyük tahribatlara yol açacağı anlatılmış.Yoksa sn. Betelguz'un dediği gibi hidrojenin motorda hararet düşmesine sebep olacağı tezi bilgisizliğin ve sadece insanları anlık hülyalara ve rüyalara sevk etmekden başka şeye yaramayacağı açıktır. Saygılarımla.
 



Ynt: Hidrojen Yakıt Tasarruf Sistemi

biekaç kere yazdım. tekrar yazayım. bu tip sistemleri en güzel sabit devirde çalışan motorlarda test edersiniz. mesela modern bir jeneratör. marş motorlu enjektörlü tipte benzinli jeneratör işte. sonra bunu 1 litre yakıtla sabit yükte mesela bir adet elektrikli ısıtıcı ile çalıştırın. yakıt bitince süreyi ölçün. daha sonra aynı deneyi haricen beslenen bir hidrojen sistemi takviyesi ile yapın yakıt bitince süreyi ölçün. hepsi bu.

otomobil üzerinde ise, rölantide benzin ile çalıştırın partükül miktarı karbon monoksit ve karbon dioksit yada oksijen oranını ölçün. sonra aynı aracı hidrojen takviyeli çalıştırıp tekrar ölçün ve kıyaslayın.

başka türlü kontrollü deney yapamazsınız. dış hava ısısı yada karşıdan esen rüzgar bile test sonuçlarını etkiler.
 

Ynt: Hidrojen Yakıt Tasarruf Sistemi

ben sayın pikaçuya daha önce ettiğim gibi tekrar teşekkür ediyorum.

uğur bey sizin aracınıza uyuyor mu bu sistem ? (sistemimsitrak)
 



Ynt: Hidrojen Yakıt Tasarruf Sistemi

amadeus99' Alıntı:
normal hali ile motorda kesinlikle sorun çıkarır bu sistem
benzinin yanma ısısı 440 hidrojenin ise 585 aman diyeyim
şurada güzel bir link var konu ile ilgili.
http://www.obitet.gazi.edu.tr/makale/Makaleler/T14_Hidrojen.htm

Sayın Amedeus, sizin vermiş olduğunuz link tamamen Sn. Betelgüz'ü onaylıyor. Motor yakıtı olarak hidrojen başlığında dediğine göre;

" Alev hızının yüksek olması ise Otto motorlarında ideale yakın bir yanmanın oluşmasını sağlayarak, ısıl verimi arttırır. Geniş tutuşma aralığı sayesinde, gaz kelebeğine gerek kalmadığından, karışımın silindirlere kısılmadan gönderilmesi sonucu pompalama kayıpları azaltılmış olur (Vorst, 1975).
Hidrojenin yüksek sıkıştırma oranlarında, fakir karışım ile yanabilmesi yakıt tüketimini azalttığı gibi, yanma sonucu oluşan maksimum sıcaklığı da azaltır. Yanma sonucu partikül madde oluşmadığından bujiler kirlenmez. Alev parlaklığının düşük olması, diğer karbon esaslı yakıtlara göre radyasyon yolu ile olan ısı kaybını azaltacağından daha yüksek verim sağlar (Kondo, 1997).
Hidrojenin alev hızının yüksek olması, buji kıvılcımından sonra karışımın başka noktalardan tutuşma (detenasyon) ihtimalini azaltır. Bu durum sıkıştırma oranının arttırılmasını sağlayacağından motorun gücü de artar (Vorst, 1975)."

Konu giderek ilgimi çekmeye başladı. :smiley:
 



Ynt: Hidrojen Yakıt Tasarruf Sistemi

yurtdışından bile alıp monte ettirenler var , siz de bir tane alıp test etseniz de biz de öğrensek , madem sayın pikaçu yarım bıraktı diyorsunuz... çalışmazsa sayın betelguz geri alır nasıl olsa ?
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,662
Mesajlar
1,521,821
Kayıtlı Üye Sayımız
166,519
Kaydolan Son Üyemiz
cagatayuysal

Çevrimiçi üyeler

SON KONULAR



Geri
Üst