Hidrojen Yakıt Tasarruf Sistemi

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan alsedo Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 1,225
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 254,732

Etiketler
Ynt: Hidrojen Yakıt Tasarruf Sistemi

kyenipazar' Alıntı:
yurtdışından bile alıp monte ettirenler var , siz de bir tane alıp test etseniz de biz de öğrensek , madem sayın pikaçu yarım bıraktı diyorsunuz... çalışmazsa sayın betelguz geri alır nasıl olsa ?

Korhan bey, istanbulda o kadar arkadaşımız varken bu işin çaresi Trabzona kadar düştüyse sıkıntı yok denerim.
 

Ynt: Hidrojen Yakıt Tasarruf Sistemi

"Fakat bu çalışmalarda benzine göre tasarlanmış olan motorlar kullanılmaktadır ve bu motorlar hidrojen kullanıma imkan sağlayacak şekilde modifiye edilmişlerdir.

Karbüratörlü motorlarda emme manifoldundaki alev tepmesi önemli bir problemdir.

Yanma odasına gönderilen yakıt hava karışımının silindire girmeden önce tutuşması sonucunda motorun emme manifoldu içinde geriye doğru alevin ilerlemesi geri tutuşma olarak tanımlanmaktadır. Bu olay emme sistemi elamanlarını tahrip etmekte ve emniyet açısından sorun oluşturmaktadır. Yanma odasına gönderilen karışımın bujide kıvılcım çakmadan önce sıcak odaklar tarafından tutuşturularak yanmayı istenilenden önce başlatması da erken tutuşma olarak tanımlanmaktadır"

sonuç kısmı ise "Hidrojenin içten yanmalı motorlarda kullanılabilmesi için geri tutuşma, erken ateşleme ve depolama problemlerinin çözülmesi gereklidir"

hocam işinize gelen cümleyi almayın lütfen, metni bütün olarak değerlendirin yapılan işlem cidden riskli
 

Ynt: Hidrojen Yakıt Tasarruf Sistemi

amadeus99' Alıntı:
"Fakat bu çalışmalarda benzine göre tasarlanmış olan motorlar kullanılmaktadır ve bu motorlar hidrojen kullanıma imkan sağlayacak şekilde modifiye edilmişlerdir.

Karbüratörlü motorlarda emme manifoldundaki alev tepmesi önemli bir problemdir.

Yanma odasına gönderilen yakıt hava karışımının silindire girmeden önce tutuşması sonucunda motorun emme manifoldu içinde geriye doğru alevin ilerlemesi geri tutuşma olarak tanımlanmaktadır. Bu olay emme sistemi elamanlarını tahrip etmekte ve emniyet açısından sorun oluşturmaktadır. Yanma odasına gönderilen karışımın bujide kıvılcım çakmadan önce sıcak odaklar tarafından tutuşturularak yanmayı istenilenden önce başlatması da erken tutuşma olarak tanımlanmaktadır"

sonuç kısmı ise "Hidrojenin içten yanmalı motorlarda kullanılabilmesi için geri tutuşma, erken ateşleme ve depolama problemlerinin çözülmesi gereklidir"

hocam işinize gelen cümleyi almayın lütfen, metni bütün olarak değerlendirin yapılan işlem cidden riskli

Katılıyorum
 

Ynt: Hidrojen Yakıt Tasarruf Sistemi

Sayın amadeus99 sayın zoti sayın marlon
Okuduğunu anlamamak buna deniyor olsa gerek.Linki verilen çalışmada anlatılan hidrojen tek başına kullanılmaktadır.Bizim yaptığımız gibi mevcut yakıta az miktarda ilave şeklinde değil.Linkte yapılan çalışmada motora verilen gaz miktarı saatte 3000 (üçbin) litredir.Nereden biliyorsun derseniz Unido-ichet (birleşmiş milletlerin desteklediği istanbul topkapıda bulunan hidrojen araştırma merkezi) i ziyaret ettiğimde 7 kw lik sadece hidrojen ile çalışan bir motorun saatte harcadığı gaz miktarı olduğunu söylemişlerdi.Bu motor istanbuldaki üniversitelerle işbirliği ile 300bin dolar para harcanarak yapılmış.Türkiyenin tek hidrojenle çalışan motoru.
Erken yanma, geri tutuşma gibi sorunlar sıradan motorlarda yüksek yoğunlukta hidrojen kullanıldığında yaşanan problemlerdir.4 zamanlı 2000cc bir motor 3000 devirde çalıştığında dakikada 3000litre hava emer.Bizimse bu 3000 litre havaya karıştırdığımız gaz miktarı sadece 1 litre. yani 3000/1 oranı.Hidrojenin erken yanması için mevcut hava içerisindeki oranı hacimsel olarak minimum %4 olması gerekmektedir.Dolayısıyla bizim sistemde bir erken yanma, geri tutuşma gibi bir sorunun olması imkansız bir şeydir.
Ayrıca hidrojenin havadaki alev sıcaklığı ile tutuşma sıcaklığı aynı şey değildir.Hidrojenin alev sıcaklığı 585 derece değil 2110 derecedir.Benzinin alev sıcaklığıda 1993 derecedir.585 derece denilen hidrojenin tutuşma sıcaklığıdırki bu benzinden daha yüksek olduğu görülüyor.
 



Ynt: Hidrojen Yakıt Tasarruf Sistemi

temel mantık hatalarınızı yazayım sadece, okuduğunu anlamamak da süpermiş bu arada
öncelikle bu deneyde bahsi geçen motorlar zaten modifiye edilmiş, yani bunlar modifiye edilmiş motorlarda ortaya çıkan sorunlar
tutuşan şey hidrojen olmak durumunda, sonuç olarak 1900 derece için hazırlanmış motora 2200 derece'lik ani sıcaklık artışları uyguluyorsunuz, bu arada yanmaya başlama ısısı ile yanarken çıkardığı ısı arasındaki farkın bilincindeyiz hadi diyelim bir şey olmadı verdiğiniz rakamlardaki durum içler acısı

3000 litre gaz vermekten ve 7kw yani hafızam beni yanıltmıyorsa 10 hp güç elde etmekten bahsediyorsunuz ???
300.000 dolara bunu yaptılarsa döverler adamı
hidrojenin erken yanması için olan bu %4 oranını nasıl buldunuz çok merak ediyorum

gene aynı şekilde havada içinde saf hidrojeni motora yolladığınızda nasıl bir şekilde yayılımı düzgün sağlayacaksınız ? nasıl bir püskürtme mekanizmanız var.
motor devrine göre bağladığınız bir pompa ile püskürtme sağladığınızı ve pompanın daima optimum değerde hidrojen verdiğini mi iddia ediyorsunuz ?
eğer öyle ise bu aleti yapan kişi her araç için farklı yazılım oluşturmak zorunda

3000 devirde çalışırken süper motor 1000 devirde çalışırken pompa bunu nasıl anlıyor, uygulama nasıl ?

mantığınızı anlıyorum, motora giren havaya yanıcı bir gaz ekleyerek verim arttırmak eyvallah ama bu motorlar bunun için yapılmıyor, ve güvenlik konusunda şu hali ile bir şeye benzemiyor. geri yanma olmaz neden olmaz eee %4 oranında çekmeli e allah aşkına lpg bile nelere yol açıyor önceden yapılması gerekenler var, deneme yanılma yöntemi ile iş yapmaktan bahsediyorsunuz.
 

Ynt: Hidrojen Yakıt Tasarruf Sistemi


Değerli kardeşim;
Senin sisteminde; hidrojeni, arabanın motorunu kullanarak üretiyorsunuz. Burada bir enerji harcıyorsun ve bir dönüşüm yapıyorsun. Bu dönüşüm kayıpsız olmuyor tabiki. Sonra bu hidrojeni, (diyelim ki motorda bütün anlatılan olumsuzluklara göre) en ideal şartlarda yakıyorsun ve iş elde ediyorsun. Bu da kayıpsız olmuyor tabiki..
Ve sen diyorsun ki; bütün bu olayda ben ,hidrojeni yakarak onu elde ederken sarf ettiğim enerjiden daha fazla bir enerji elde ediyorum, hemde öyleki, normalde bu motor için yaktığım yakıttan da tasarruf ediyorum..........
Sen, bence bu motor işini bırak. Sırf bu bulduğun ile zaten bütün enerji yaklaşımlarını devirdin. Onu pazarla daha çok para kazanırsın.

bence bu konuda söylenecek çok şey yok benim için..............
Not :Bu arada sıkça forma gelen yeni üyeler ikir beyan edip kayboluyorlar.. ilgin geliyor bana neden olaki diye düşünmüyor değilim...
 

Ynt: Hidrojen Yakıt Tasarruf Sistemi

Arkadaşlar herkese foruma katkılarından dolayı teşekkür ederim. Artık kimseyle tartışmayacağım.51 sayfa boyunca sistemin mantığını yeterince anlatmış olduğumu düşünüyorum.Bu kadar anlatıma rağmen halen verilen enerjiden fazlası elde edilemez gibi klasik cümleler yazılıyorsa ya ben anlatamamışım yada okuyan anlamamış olayı.Sistem bu forumdan iki kişi tarafınca tüm olumsuzluklara rağmen denemiştir.Sonuçta birinde %25 diğerinde %57 tasarruf ölçümlenmiştir her ne kadar forum üyelerince kabullenilmek istenilmesede.Demekki hidrojen işe yarıyormuş.Sistemde sorunlar olabilir bunlar giderilecektir elbetteki.Lcd televizyonlarda bir anda ortaya çıkmadı.Tarihine bakarsanız atalarının lambalı renksiz tüplü televizyonlar olduğunu görürsünüz.Bizde bir çalışma içerisindeyiz ve bunada devam edeceğiz.Her yenilikte olduğu gibi yine insanlar olmaz böyle bir şey , mümkün değil, daha önce denenmişmi, yoktan var edilemez, onca dev frma neden yapmıyor vs. vs.. cümleler kurmaya devam edeceklerdir.

Bu forumdaki amaç sırf sistemi denemek ve işe yaramadığını görmek amacıyla yapılan yazışmalardan ibaret bir hal almış.Olumlu bir sonuç alındığında da bunu kabul etmemek için başka bahaneler üretilir oldu.Ben isterdimki olumlu katkılar olsun.Bir sorunu gidermek için insanlar çözüme yönelik fikirler beyan etsinler, elbirliği ile daha iyiye gidelim.Ancak buna dair en ufak katkı olmadı.Forumda şimdiye kadar sistemin testine gönüllü olarak katılan tüm arkadaşlara teşekkür ederim katkılarından dolayı.Sayın korhan beyede daha önceki nazik teklifi için teşekkür ederim.Şimdiye kadar gördüğüm birkaç nadir olumlu tekliften biriydi.Bundan sonraki gelişmeleri sitemizden takip edebilirsiniz.
 

Ynt: Hidrojen Yakıt Tasarruf Sistemi

Değerli kardeşim; Sen Arge'mi yapıyorsun, bunu için destek mi arıyorsun yoksa ürün mü pazarlıyorsun? bir karar ver önce ok
 

Ynt: Hidrojen Yakıt Tasarruf Sistemi

amadeus99' Alıntı:
"Fakat bu çalışmalarda benzine göre tasarlanmış olan motorlar kullanılmaktadır ve bu motorlar hidrojen kullanıma imkan sağlayacak şekilde modifiye edilmişlerdir.

Karbüratörlü motorlarda emme manifoldundaki alev tepmesi önemli bir problemdir.

Yanma odasına gönderilen yakıt hava karışımının silindire girmeden önce tutuşması sonucunda motorun emme manifoldu içinde geriye doğru alevin ilerlemesi geri tutuşma olarak tanımlanmaktadır. Bu olay emme sistemi elamanlarını tahrip etmekte ve emniyet açısından sorun oluşturmaktadır. Yanma odasına gönderilen karışımın bujide kıvılcım çakmadan önce sıcak odaklar tarafından tutuşturularak yanmayı istenilenden önce başlatması da erken tutuşma olarak tanımlanmaktadır"

sonuç kısmı ise "Hidrojenin içten yanmalı motorlarda kullanılabilmesi için geri tutuşma, erken ateşleme ve depolama problemlerinin çözülmesi gereklidir"

hocam işinize gelen cümleyi almayın lütfen, metni bütün olarak değerlendirin yapılan işlem cidden riskli

Ben daha önceki 50 sayfa boyunca tartışılan motorun ömründe azalma olur mu, hararetde artış olur mu sorularını nedenleriyle cevaplamış olduğu için o alıntıyı yaptım. Bunlar çok anladığım konular değil, volkswagen-t3 forumunda bir arkadaşın bahsetmesiyle HHO sistemlerinin varlığından haberdar oldum ve burda bulunca en başından itibaren okudum. İşime gelen / gelmeyen bir yönü yok. Konu enteresan ama buradaki gelişimi daha enteresan. (yapılamayan deneyler, patlayan radyatörler, rakip firmalar, işbirlikçiler....)
 



Ynt: Hidrojen Yakıt Tasarruf Sistemi

AL1820' Alıntı:
Sn.PIKACU sistem madem o kadar kötü neden
satın almak istediniz?

ben hıc bır zaman sıstem kotu demedım.sıstemın sorunları var eksıklerı var ne zamankı profesyonel bır el gırer o zaman dusunmeden takarım dedım.

benım bu sıstemı almaktakı dusuncem tamamen boyle ıslere merakım (bunuda betelguze soyledım ( rakı ornegı) ) benım derdım tasarruf edeyım ayda su kadar kar edeyım yılda bu kadar kar edeyım degıl.ben bu arabaya keyıfe keder bınıyorum.4 senede 15000 km yol yapmısım.bunun hepsı tasarruf olsa nolur.varsın 20 kurus fazla yaksın.

ya bu arada sıstem dıyoruz ama hakkaten cok basıt bır duzenek.ama bunları bı araya getırmek beyın ıster tabı. sıstemı dusundugum paraya almıs olsaydım bu basıt duzenekte kafama gore degısıklıkler yapıp bana gore daha ıslevsel hale getırmektı.ornek olarak sn.betelguzede soyledım ampermetreyı kokpıt kısmına almak sureklı kontrolumuz altında olması gıbı.benım ıstedıgım gıbı plastık degılde bakır borularla montaj.duzenegın ıcındekı butun borular cam veya bakır. duzenekte ufak tefek degısıklıklerle (daha guclu bır fan daha ıyı bır devırdaım motoru daha ıyı bır radyator) aklıma yatan bır hale getırırm dusuncesındeydım.bunları soyledımde kendısıne.

ısın teknık boyutunu bılmem boyle bır duzenek tasarruf yaparmı ? yıne soyluyorum yapar arkadas..
 

Ynt: Hidrojen Yakıt Tasarruf Sistemi

uğur bey evet istanbul'da hallolmadı , hadi buyrun trabzon'da deneyin.

madem sorun yok ben burada denerim dediniz , sözünüz havada kalmasın.

Trabzonlular mert adamlardır , sözlerinin arkasında dururlar.
 

Ynt: Hidrojen Yakıt Tasarruf Sistemi

benim anladığım bu sistemin başarılı olması için aracım tüm elektirik aksamının komple değiştirilmesi neticesinde olumlu sonuç alma ihtimali var
 

Ynt: Hidrojen Yakıt Tasarruf Sistemi

bence bu deneme ısını bır kenrara bırakalım.zaten sn betelguzde artık deneme amaclı olarak sıstem verecegını zannetmem.bundan sonra sıstemın araclar uzerındekı zaralı olabılecek etkılerını konusalım.belkı sız tasarruf konusunu gozunuzle gormedınız ama ben gozumle gordum.sızın araclarınızda benzınlı lpg lı yakıt testı yapalım dersek 40 km de sonuc alınmazmı.ılla 100 km mı gerekır..??

http://www.ekomax.com.tr/anasayfa/index.html bıraz daha cıddı ve profesyonel gozuken bayı agı olan bır fırma gıbı duruyor.ben bırazda bunun ustunde duracagım. teknık konularda sızın daha cok bılgılerınız var.bayılerden veya merkezden bırebır yarım almak ve sonucları burada paylasmak daha mantıklı gıbı..
 

Ynt: Hidrojen Yakıt Tasarruf Sistemi

referanslar kısmından en yuksek motorlu arac olan 12. sıradakı alı can ıle gorustum.kendısının 3 aracındada takılı oldugunu ve 4.4 bmw lpg lı jeep ındekı tasarruf oranının %18-20 lerde oldugunu 3-4 senedır kullandıgını ve hıc bır sorunla karsılasmadıgını cokta memnun oldugunu soyledı..benım aracı bır memur kullansa emınımkı %25 30 lara varan tasarrufta saglar dedı :-\ dıger teknık konular ıcın bılgı sahıbı bırısının merkezle konusup bılgılerınıde aktarırsa sevınırım..
 



Ynt: Hidrojen Yakıt Tasarruf Sistemi

Beyler site üyesi arkadaşlar arasında gerginlik yaratacak söylemlerden kaçının lütfen.
pikacu arkadaş sistem tasarruf sağlıyor ancak işletmesi biraz sorunlu, daha iyi (kolay) ve sorunsuz bir hale gelirse ben bunu kullanırım dedi.Uğur arkadaşım ben trabzondayım, benim istanbul'da üretilen bir sistemi gel taktır git dene sonuçlandırı yapmam zor diyor , haklıda.Korhan arkadaşın aracına zaten uygun kit yok.
Sistem kendini zamanla ispat ederse edecek, betelguz denetmek isterse denetir.Yada bir başka marka bu site üzerinden pazarı genişletmek isterse zaten gelir arzeder malını.Konuyu germeyelim, takipte olalım lütfen.
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,662
Mesajlar
1,521,821
Kayıtlı Üye Sayımız
166,519
Kaydolan Son Üyemiz
cagatayuysal

Çevrimiçi üyeler

SON KONULAR



Geri
Üst