Hidrojen Yakıt Tasarruf Sistemi

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan alsedo Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 1,225
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 280,160
Ynt: Hidrojen Yakıt Tasarruf Sistemi

içten yanmalı 4 zamanlı motorların verimliliği %35 civarını geçmez. %85 olsaydı emisyon değerleri gerçekten çok düşük ölçülürdü ve Nox emisyonları artı karbonmonoksit emisyonları 0 a yaklaşırdı. katalitik konvertörede gerek kalmazdı.

http://en.wikipedia.org/wiki/Four-stroke_engine şurada birkaç veri bulabiliriz.
 

Etiketler
Ynt: Hidrojen Yakıt Tasarruf Sistemi


Verimlilik deyince yakıtın yanma oranının dışında da bazı kriterler işin içine giriyordur muhakkak; mesela motorun hareketli parçalarındaki sürtünmeler ya da motorun atılacak havayı atma, emilecek havayı emme performansı ya da ateşleme yeteneği. Hidrojen sadece yanma odasındaki yakıtın yanma oranını arttıtmaya yönelik etki sahibi anladığım kadarıyla.
 

Ynt: Hidrojen Yakıt Tasarruf Sistemi


ECU'yamüdahale edip oksijen değerlerini değiştirerek verim aldığınızı belirtiyorsunuz. Bu durumda hidrojen sistemi (arıza veya başka sebeplerden) devreden çıktığında aracımız LPG veya benzinle eski veriminde çalışabilecek mi?
 

Ynt: Hidrojen Yakıt Tasarruf Sistemi


Güzel soru.
 




Ynt: Hidrojen Yakıt Tasarruf Sistemi

Coşku bey motor verimliliği ile yanma verimliliği aynı şey değil.Motorlarda yanan yakıttan elde edilen enerjinin büyük kısmı, ısı ve sürtünme olarak büyük ölçüde kaybedilmektedir.Bu nedenle motor verimliliği benzinli araçlarda ortalama %25 dizel motorlarda %35 lerde kalmaktadır..Daha önceki mesajımda belirttiğim yakıtın yanma verimliliğidir.Şuanki benzin motorlarında maksimum motora giren yakıtın %85 i yanmaktadır.

Ecu'ya müdahalede kullandığımız obd-2 çipi araca özel programlanmaktadır.Bu nedenle sistemde hidrojen olmasa bile aracınızdan maksimum performans ve yakıt tasarrufunu alabileceğiniz şekilde ayarlanmıştır.Çip sabit bir değerde çalışmamaktadır.ecudan aldığı verilere göre sürekli haberleşme halindedir.içerisindeki programa göre ecuya müdahale etmektedir.Bu çipler normaldede hidrojen sistemi olmasada araçta performans ve yakıt tasarrufu sağlayacak şekilde programlıdırlar.Bizim kullandığımız çip ekstra olarak hidrojen sisteminede uyumlu olacak şekilde programlanmışlardır.
 

Ynt: Hidrojen Yakıt Tasarruf Sistemi


Verdiğiniz Wiki linkindeki yazı;

"Otto engines are about 35% efficient – in other words, 35% of the energy generated by combustion is converted into useful rotational energy at the output shaft of the engine, while the remainder appears as waste heat.[citation needed]By contrast, a six-stroke engine may convert more than 50% of the energy of combustion into useful rotational energy"

Kısaca özetlemek gerekirse 4 zamanlı motorlar enerjinin %35'ini kullanılabilir enerjiye çevirirken, 6 zamanlı motorlar %50 ya da daha fazlasını çevirebilir.Farklı birşey yazmıyor yani.
 

Ynt: Hidrojen Yakıt Tasarruf Sistemi

test sonuçlarını sabırsızlıkla bekliyoruz
 





Ynt: Hidrojen Yakıt Tasarruf Sistemi

LPG ye faydası nasıl olur acaba. zaten gaz fazında yakıt.
 

Ynt: Hidrojen Yakıt Tasarruf Sistemi

takip yazmasak?
her seferinde yeni bir gelişme olmuş diye giriyorum,
karşılaştığım tek şey TAKİP
 


Ynt: Hidrojen Yakıt Tasarruf Sistemi

Daha sonra detaylı okuyabilmek için takip
 

Ynt: Hidrojen Yakıt Tasarruf Sistemi

ben sadece takip yazanlara kızıyordum. ama artık sadece nokta koyanlar bile oluyor. "takip"e razı olmaya başladım.
 



Ynt: Hidrojen Yakıt Tasarruf Sistemi

''takip'' yazarak bu konudaki gelişmeleri merakla bekleyenleri yanılttığım için sizlerden özür dilerim,dediklerinizde haklısınız bir gelişme olmuş gibi düşünüyorsunuz bundan sonra tüm forumdaki konularda buna dikkat edeceğim