Sevgili Nejat hocam,
O tür modifiyelere girmenin yolu önce motoru güçlendirmekten geçiyor. Yoksa o lastikleri ne güç olarak nede yürüyen aksam olarak niva kaldırmıyor.
Ne yazık ki nivaya geniş lastik takmakta zorlanılır . Çamurlukları budayıp, aracı get yada helezonlarla yükseltebilirsiniz ama gene de bu sefer güç yetersiz kalabilir.
1.6 ve 1.7 arasında güç farkını bilmiyorum.
Önemli olan temiz, kaportası çürümemiş bir niva bulmanız.
İnternette gördüğüm tüm ciddi modifiyelerde niva motoru bir şekilde değiştirilmiş. Ama inanın o modifiyelerin sayısıda sınırlı. Neredeyse herkes gerek duymamış bile.
Yevgeni nin dediği gibi buna gerek var mı bu kişisel bir tercihtir. Bana göre yok, çünkü standart hali yeterlidir.
İster ok144 ister petlas TA-60 takın (6.00/16) ikisiyle de arazide yeterli verimi alırsınız.
Niva son tahlilde ortalamaların aracıdır. Çok extrem şartlarda da çalışır ama gücü diğer arazi araçlarına göre azken, gerek şase boyu ve gerekse ağırlığının azlığından arazide kıvraktır.
Tam anlamıyla bir hobi aracıdır. Ucuzdur, tamiri kolaydır ve parçası hesaplıdır.
Gücü artırmayı hatta turbo eklemeyi bile yapabilirsiniz. İznikten Aytuğ kolayca bunu gerçekleştirebilir.
Lakin tüm bunlar bütçe işidir.
CJ deki gibi bu araç üzerinde çok oynayamazsınız, son tahlilde kısıtlıdır olanaklar.
Ama cj deki gibi sürekli tamircide de olmazsınız.
Sorun; niva kullanıcılarının genelde avcı olması, rus malı olduğu için amerikancılarla yada ingilizcilerce sürekli burun kıvırılması ve ya şantiyeden yada köyden çıktığı için piyasada dönen araçların çoğunun bakımsız olmasıdır.
Çünkü niva ile gezilere katıldığınızda sürekli "ya sen bunu sat, alalım sana bir cj yada pajero yada disco" sözlerini duyarsınız. Lakin onların geçtiği heryerden sizde kolayca geçebilirsiniz...
İmaj herşeydir in geçerli olduğu ülkemizde niva nın hakettiği ilgiyi görmemesini ben doğal karşılıyorum.
Sonuçta verdiğinizin paranın fazlasını niva dan alabilirsiniz.