Hiç Böyle Lada Gördünüz mü???

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan Simetri Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 213
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 104,567
Ynt: Hiç Böyle Lada Gördünüz mü???

Ladalar bu tekerleklerle harika görünüyor :smiley:
arkadaslar benim arabayada bu lastiklerden taksak olmazmıki acaba :-\
 

Etiketler


Ynt: Hiç Böyle Lada Gördünüz mü???

Fiyatlar artınca biraz daha ertelemeye karar vermiştim :-\

benimki mazda 323 artık, vectra vardı sattım :smiley:
 

Ynt: Hiç Böyle Lada Gördünüz mü???

Valla alın bir niva o zaman...
Öyle discovery gibi büyük bütçe ayırmanıza da gerek kalmaz...
Hem de offroad un en heyecanlısını yaşarsınız... ;D

Hehehehhe...
LR cilerin mahallesinde niva satıyorum... :D
 




Böyle Bir Niva'yı/Nivaları yapmak neden zor ?

taiga' Alıntı:
nivaruspb6.jpg


nivarusudw7.jpg


Böyle Bir Niva'yı/Nivaları yapmak neden zor ?

modifiye edilirken parça bulunamamazlığından behsediliyor ki
sanayi'de yapılamaz şeylerden mi bahsediliyor ?
 

Ynt: Hiç Böyle Lada Gördünüz mü???

Eski sanayide Nivaları bu şekle dönüştüren bir usta var arkadaşlar o tarafa geçersem yaptığı Nivanın fotolarını da yollayacam, kendi imal ettiği parçalarla yapıyor bu işi yoksa Rusya'dan getirtmek imkansız gibi
 

Ynt: Hiç Böyle Lada Gördünüz mü???

günaydınlar

ben sizleri henüz tanımıyorum, bu yüzden yaşadığınız kentleri bilemediğimden aktardığınız adreslere yabancıyım.

mesela bu parçalar (orjinalleri) romanya'da bulunabilir mi ?

vb. parça bilgilerini verirseniz soruşturabilirim.

tşk/slm
 

Ynt: Hiç Böyle Lada Gördünüz mü???

Aslında Niva üzerinde tam olarak ne yapmak istediğinizi tarif ederseniz, muhtemel ülke dahilinde yapılabilecekler üzerinde fikir yürütebiliriz..
 



Ynt: Hiç Böyle Lada Gördünüz mü???

merhaba

öncelikle bir niva bulup alayımda (şu an elimde alfa 33 var) sorular bağlı olarak yönelicek.

yazılanları okurken aracı yükseltmenin sorunlu olduğundan bahsediliyordu, sorunun ne
olduğunu merak ettim ve bu arada bilgi açısından kendimi geliştirmeye çalışıyorum.

izmir/tşk/slm/
 

Ynt: Hiç Böyle Lada Gördünüz mü???

Yükseltme sorunlu değil aslında. Yöntem sorunlu olabiliyor. Helezon bağlantılarına eklenen aparatlarla 5 cm kadar yükselebiliyor. İkinci fotoğraftaki gibi bir şey yapmak için alt takımı külliyen modifiye etmek gerekir ki, ülke şartlarında buna ihtiyacınız olur mu bilemem. Off Road şampiyonasında yarışan Niva'lar için bile (geçmişte tabi, bu yıl bir Niva çıkar mı çıkmaz mı göreceğiz) bu tür bir oynama gerekmemişti (ikinci fotoğraftakinden bahsediyorum).

Aslen ne ebat lastik kullanmak istediğinize paralel ne yapabileceğinizi gözden geçirmek lazım. Misal 205'ten geniş lastik çamurluğa sürtüyor. Dolayısıyla daha geniş ve daha büyük lastik için çamurluğu makul biçimde traşlamak gerekir.

Eğer tam anlamıyla, "araziye girip limitleri zorlamak istiyorum" diyorsanız ilk önceliğiniz aracın üzerindeki lastikler olmalı. Standart haliyle Niva bu ülkedeki bir çok zeminde ilerleyebiliyor uygun lastiği olduğu sürece. Misal bir takım OK144 ve uygun tonajda bir vinç düzeneği ile arazide sorun yaşamazsınız. Niva'nın tek kusuru motor gücünün düşüklüğüdür. Güç kusuru dışında bildiğimiz keçi gibi davranır.

Söylemeye çalıştığım Niva'nın belki bir iki küçük oynama ile arazide sorunsuz olacağı, gerçi standart haliyle de yetiyor..
 

Ynt: Hiç Böyle Lada Gördünüz mü???

bilgilendirdiğiniz içinteşekkür ederim

bir soru daha: motor gücünden bahsettiniz

1600 yada 1700 motor yetmiyor mu ?, daha da yüksek olması mı daha iyi ?

tşk/slm/
 

Ynt: Hiç Böyle Lada Gördünüz mü???

Sevgili Nejat hocam,

O tür modifiyelere girmenin yolu önce motoru güçlendirmekten geçiyor. Yoksa o lastikleri ne güç olarak nede yürüyen aksam olarak niva kaldırmıyor.

Ne yazık ki nivaya geniş lastik takmakta zorlanılır . Çamurlukları budayıp, aracı get yada helezonlarla yükseltebilirsiniz ama gene de bu sefer güç yetersiz kalabilir.

1.6 ve 1.7 arasında güç farkını bilmiyorum.

Önemli olan temiz, kaportası çürümemiş bir niva bulmanız.

İnternette gördüğüm tüm ciddi modifiyelerde niva motoru bir şekilde değiştirilmiş. Ama inanın o modifiyelerin sayısıda sınırlı. Neredeyse herkes gerek duymamış bile.

Yevgeni nin dediği gibi buna gerek var mı bu kişisel bir tercihtir. Bana göre yok, çünkü standart hali yeterlidir.

İster ok144 ister petlas TA-60 takın (6.00/16) ikisiyle de arazide yeterli verimi alırsınız.

Niva son tahlilde ortalamaların aracıdır. Çok extrem şartlarda da çalışır ama gücü diğer arazi araçlarına göre azken, gerek şase boyu ve gerekse ağırlığının azlığından arazide kıvraktır.

Tam anlamıyla bir hobi aracıdır. Ucuzdur, tamiri kolaydır ve parçası hesaplıdır.

Gücü artırmayı hatta turbo eklemeyi bile yapabilirsiniz. İznikten Aytuğ kolayca bunu gerçekleştirebilir.

Lakin tüm bunlar bütçe işidir.

CJ deki gibi bu araç üzerinde çok oynayamazsınız, son tahlilde kısıtlıdır olanaklar.

Ama cj deki gibi sürekli tamircide de olmazsınız.

Sorun; niva kullanıcılarının genelde avcı olması, rus malı olduğu için amerikancılarla yada ingilizcilerce sürekli burun kıvırılması ve ya şantiyeden yada köyden çıktığı için piyasada dönen araçların çoğunun bakımsız olmasıdır.

Çünkü niva ile gezilere katıldığınızda sürekli "ya sen bunu sat, alalım sana bir cj yada pajero yada disco" sözlerini duyarsınız. Lakin onların geçtiği heryerden sizde kolayca geçebilirsiniz...

İmaj herşeydir in geçerli olduğu ülkemizde niva nın hakettiği ilgiyi görmemesini ben doğal karşılıyorum.

Sonuçta verdiğinizin paranın fazlasını niva dan alabilirsiniz.
 

Ynt: Hiç Böyle Lada Gördünüz mü???

Bu ülkeye gelen 1600'ler 72 hp, 1700'lerin karbüratörlü versiyonu 80, enjeksiyonlu olanı da 82 hp. 1.7 litre için bu güç az ama çoğu yerde yeterli. Misal 1.6 ya da 1.7 lt motorda şöyle bir 100 hp alınabilseydi tadından yenmezdi Niva.

Lakin torku nefistir. Niva için ormanda "Arazi takviyesinde, orta diferansiyel kilitli iken 1. viteste ağaca bile çıkabilir!" denir. Henüz ağaca çıkmamış olmakla birlikte nefis eğimlerde denedim, çıkıyor..
 



Ynt: Hiç Böyle Lada Gördünüz mü???

ya güzel bir foruma girmişim, çok sağolun.

lassa OK dediğiniz lastiklerden fazlası abartı olacaktır (2.resim,1.resimdeki makul)


umarım tez zamanda bu araca ulaşabilirim.


slm/
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,786
Mesajlar
1,523,756
Kayıtlı Üye Sayımız
166,601
Kaydolan Son Üyemiz
muradmammad

Çevrimiçi üyeler

Şu anda çevrimiçi üye yok.

SON KONULAR



Geri
Üst