Grand Chrokee 2.7 Yada 4.7 Almak Istiyorum Ama?

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan clonex Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 98
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 20,283

Etiketler
Abi zaten çelişkili cevap veren sizler değilsiniz, sadece genel olarak bakınca öyle oluyor. Saece Jeep kullanlar yorum yapınca işim rahatlamıştı ama sonra farklı farklı öneriler geldi. Bütçeniz uygun değilse alt modeli seçin dediler, sonra birisi 3.1 seç dedi. Araştırdım hiç iyi yorum görmedim. Bu arada ben çok araştırdım okadar bilgi kirliliği vardı ki siteye gelme amacım bu yüzden di. Jeep sahiplerin kendisinden görüşler almaktı. Benim korkum araca masraf yaptırmak başka bir şey değil. Yani çıkacak masraf korkutuyor beni okadar. Sonuçta çok iyi paralar kazanan biri değilim. 2-3 yıldır hayalini kurdumhep videolarını izledim. Şimdi alsam bütçemi sonuna kadar arabaya yatırsam(sadece yakıt hariç) sorunlarıyla uğraşsam sürekli beni hayalimden soğutmasından korkuyorum tek endişem o. Vaktinizi aldıysam kusurumu bağışlayın, özrümü kabul edin.


Abi zaten bir kaç korkum yüzünden masraf konusu tedirgin ediyor. Size normal geliyor olabilir ama iyi bir maaşım olmadığı için tedirginim biraz. Misal bir rakamdan bahsediyorsunuz 5.000-7.000TL masraf yapılır ağır bakım vs. Benim o parayı aç kalırsam hiç yemezsem 5 ayda biriktiririm. Anlatmak istediğim o. Bakım masrafları olsun diğer arıza masrafları olsun herşey dahil olsun onlar korkuttu beni, yoksa sizin cevaplarınızı anladım ben. Vaktinizi aldıysam kusurumu bağışlayın, özrümü kabul edin.

DM ile de yazdım dostum ZJ bak..
 

Merhabalar,
Öncelikle hepinizin geçmiş kurban bayramınızı kutlar, işlerinizde başarılar dilerim.
Bir kaç gün önceki yazımda da belirttiğim üzere sadece arazide veya araziye çıkılması muhtemel uzun yolda kullanmak üzere 2004-2005(2004 8 ay çıkışlı 2005 model yılını almış WJ) 2.7 CRD Grand Cheroke, 2006 civarı Nissan Pathfinder 2.5 TDI veya 2007-2008 Mitsubishi Pajero 3.2 DID almayı düşündüğümü belirmiş idim.
Aslında bu araçlardan Grand Cheroke'nin 3.0 CRD 2008-2009 arzu etmeme rağmen, detay özelliklere baktığımda WJ kasada (2004 Black Pearl serisi dahil) şnorkeliz su geçiş yüksekliği 700 mm, yaklaşma açısı 36,7/uzaklaşma açısı 28,6 iken 2005 sonrası WK kasalarda su gecişi 508 mm, yaklaşma açısı 34,1/uzaklaşma açısı 27 derece olarak veriliyor.
Nissan Pathfinder ise su gecişi 450 mm, yaklaşma açısı 33/uzaklaşma açısı 26 ile baştan eleniyor gibi..
Mitsubishi Pajero da su geçiş
derinliği 700 mm, yaklaşma açısı 36,7/uzaklaşma açısı 34,8 ile bu üç seçenek arasında en iyi arazi aracı gibi duruyor. Dezavantajı ise yıllık MTV yüksek oluşu..
Haliyle bu durumda ibre Mitsubishi Pajerodan ziyade 2003-2004 arası Grand Cheroke'ye veya belki de yukarıdaki değerlerden daha iyi arazi performansı sunan Nissan Patrol'den yana dönüyor...
Sorum, WK kasada ne değişiyor da üretici WJ kasaya 70 cm su derinliği izni verirken, WK kasa için 20 cm daha sığ su gecişi veriyor?
Gerçek nedenini bilen veya araştırmış olan var mıdır aranızda?
Kabul edilebilir teknik cevaplar için peşinen teşekkür ederim.
Hepinize iyi günler dilerim.
 

merhaba,

ben sizin düşündüğünüz araçların hepsini çok çok iyi araştırdım 2 sene önce, pajero yu kullandıktan sonra vazgeçtim, iiçim ısınmadı. vergisinin yüksek oluşu, yedek parça ve servis sorunu da etikili oldu. tabi bir de aracı yükseltmek isteyince fiyatlar iyice uçtu.

pathfinder hem görünüm hem de büyüklük olarak iyi bir seçenek. bunda da ya motor ya da şanzımanlar nedense baktığım çoğu araçta revizyona girmişti ki içlerinde 150-160k da araçlar da vardı. sonrasında fiyatları da bir anda zıpladı..

patrol zaten piyasada pek yok, olan da hem pahalı hem de km ler çok çok yüksek. eski kasa düşünüyorsanız onu bilmem ama onlara da uçuk rakamlar isteyenler var.

WJ nin artısı parça sorunu yok, usta sıkıntısı da yok gibi (aslında var ama çok ciddi sorunlar olmadığı müddetçe en fazla az bi kazık yiyip yaptırabilirsiniz), yükseltmek istendiğinde farklı özelliklerde ve fiyatlarda kitler de mevcut.
dezavantajı ise iç hacmi diğerlerinden ufak, arka koltuk yüksekliği az olduğu için uzun boylular rahat edemiyor. dizel motor mercedes ama bu kasada 5. silindire ulaşmak çok zor ve özellikle de enjektör değişimi gibi işlemler çok sorun oluyor.

WJ dışındakiler hakkında bilgim incelediğim kadarı iledir ve yüzeyseldir..

WK konusunda su geçişine teknik yorum yapamam ama bu araç daha uzun ve alçak, ayrıca WJ ye göre daha elektronik bir araç, belki de bu yüzden olabilir.
 

Merhaba,
Yanıt ve ayırmış olduğunuz zaman için çok teşekkür ediyorum Mauvais arkadaş....
Arka koltuklarda uzun boyluların rahat edemiyor olmaları, benim için gerçekten önemli bir bilgidir...
İlginize çok teşekkür eder, iyi günler dilerim.
 



Merhaba,
Wkjeeps deki bilgiye göre WK lar WJ lerden 2" daha alçak. Bütün farkı açıklayamasa da bir kısmının sebebi bu olabilir.

Yine aynı yerdeki bilgilere göre WK WJ den daha büyük bir araçmış, oysa benim gözüme hiç öyle gözükmüyor, tam tersi gibi geliyordu.

Yakın zamanda bir pajero bakmış idim, taşıt ciddi anlamda geniş bir iç hacme sahip GC ler ile karşılaştırıldığında ama dışardan hiçte yüksek ve kabiliyetli bir arazi aracı görüntüsü vermemişti bana.
 

Merhabalar,
Araştırabildiğim kadarı ile WJ kasa uzunluk/genişlik/yükseklik ölçüleri:
461,3/183,9/176,2 cm şeklinde...
WK kasa ise 2005-2011 yıllarında
475/187/174 cm
WK kasa 2011 sonrası
482,2/193,8/176,2 cm oluyor...
Arazide ve zor şartlarda pajero ve illaki patrol üstünlüğü tartışmasız bana göre...
Neyse, bakacağım duruma bir şekilde....
Zaman ayırıp fikir beyHepinize saygılar...
 

Makyajlı kasa wj'lerde arka koltuk sırtlığı ve başlığı makyaj öncesi kasaya göre farklı. Makyaj öncesinde arka koltuk sırtlığı daha alçak iken makyajla birlikte daha yüksek olmuş ve katlanır başlıklar eklenmiş. Diğer taraftan boyum 185 olmasına rağmen ön koltuklar kendime göre ayarlıyken arka koltukta otururken dizlerim ön koltuğa değmiyor. Yani arka kısmın dar olduğu görüşüne katılmıyorum. Omuz mesafesi ise üç yetişkinin çok rahat bir şekilde seyahat edebileceği kadar ve geniş diyebileceğimiz herhangi bir sedan araçtan çok daha geniş.

Wj en yenisi 12 yaşında olan bir araç ve artık temizini bulmak gerçekten çok zor. Aracımızı almadan önce başka bir 2.7 crd aracı görmeye gittik. Aracı çalıştırdım arabanın her yanı zangırdıyordu, ses gelmeyen yeri yoktu. Birkaç yüz metre kullandım düz yolda bile araç bir sağa bir sola gidiyordu, düz tutmak imkansızdı. Sahibine sordum "Bunlar böyle, sabit aks olduğu için otomobil gibi düz gitmez." dedi.

Daha sonra ilk sahibi Ankara'daki Jeep Doğan Motorlu Araçların sahibi olan, ikinci sahibi ise il emniyet müdürü olan ve Ankara dışında görev yaptığından dolayı kullanmadığı için satılığa çıkaran emniyet müdürü beyden satın aldık.

Aracımızın ilk baktığımız araçla uzaktan yakından ilgisi olmadığını söyleyebilirim. Araziye girmediği için ne bir zırıltı, ne bir anormal ses var. Asfaltta ise yüksek süratte dahi ip gibi gidiyor.

Bu tarz araba almak isteyen arkadaşlara acele karar vermemelerini, değişik araçları inceleyerek ve kullanarak karar vermelerini tavsiye ederim.
 





"dezavantajı ise iç hacmi diğerlerinden ufak, arka koltuk yüksekliği az olduğu için uzun boylular rahat edemiyor"

iç hacmi karşılaştırdığımız diğer araçlardan ufaktır, evet, zaten bu göz kararı değil ölçülerine bakınca da belli olur.

ayrıca diz mesafesinden bahsetmedim ben ya da arka kısmı dar da demedim..

oturulan minderin tabandan yüksekliği düşük,..

1,85 boy ile arkada 3 kişi 1 saat gitmeyi deneyince ne demek istediğimi daha rahat anlarsınız..

ya da deneyimleme yerine ben söylim, uzun boylu olunca arka koltukta otururken dizin kırılma açısı içe doğru artıyor, bu da rahatsızlık yaratıyor.
kısa boylular için sorun yok, hatta şişman ile olsalar sorun yok..
 

Merhabalar,
Mauvais arkadaşın tespitleri bana göre gerçekten önemli...
Satın almayı düşündüğüm arazi aracına belki de yılda 8-10 kez bineceğim. (Evin az ilerisinde yatan Mazda E2200 Panelvanı en son iki ay önce, bir eşya taşımasında kullandım.)
Grand Cheroke'yi ise daha çok sonu arazide bitecek uzun yolculuklar için düşünmekte ve arzu etmekte idim. (Pajero, Pathfinder ve Patrol'ün uzun yolculuklarda daha az konforlu olduklarını düşünüyorum. )
Ancak Grand Cheroke arka koltukları hakkında uzun boylulara yönelik yazılanlar, benim ibreyi tekrar Pajero veya Patrol tarafına döndürüyor...
10-12 yaş aralığındaki araç arayışında tabii ki iyisini bulmak zordur, ancak imkansız değildir...
Birkaç ay içinde elime geçmesini umduğum (bir hizmet nedeni ile ) hatırı sayılır paraya kavuştuğumda, aradığımı bulmuş isem fiyatı gözüme pek batmaz...
Hali hazırda satılık fazla km yapmamış arazi araçları var ve fiyatları yüksek bulunduğu için olsa gerek epeydir satıştalar...
Neticede nasip ne ise o olur...
Zaman ayırıp fikir beyan eden herkeze çok teşekkür eder, iyi günler dilerim.
 

şimdi şöyle bir durum var, diğer araçların da hepsi iyi araçlardır ve bütçe olarak da WJ 2,7 nin çok üstündedir.

bana göre temiz bir patrol bulma olasılığınız yok gibi.
pajero ise bütçe yüksek ise var, lakin onun da vergisi çok yüksek.

sonuç hep aynı noktaya takılıyor; bütçe.. fayda maliyet oranı çok değişiyor.

WJ nin arka koltuklarına gezi sırasında uzun boylu kişiler oturmayacak ise sıkıntı yok.

işin bir de yürütme kısmı var ki hem arazi performasının iyi olması hem de servis ve yedek parça bulunurluğu bakımından WJ içlerinde en az masraflı olanıdır.

diğer yandan madem fazla km yapmayacaksınız o zaman 4.7 v8 her zaman tercih sebebidir.
hatta LPG siz olanı almak ve kullanmak daha makbul ve diğer saydığımız bütün araçlardan daha zevkli
 

İlanlardaki WJ lerin çoğunun iç resimlerinde dışardan hava sirkülasyonu açıp kapatan tuş kırık. Bu çok zayıf bir parça mı ? Araştırdığım kadarıyla o ünite komple değişmek zorunda, ebay de 50-60 dolar ama tabi burda bulmak da bir iş olur onu.
 

İlanlardaki WJ lerin çoğunun iç resimlerinde dışardan hava sirkülasyonu açıp kapatan tuş kırık. Bu çok zayıf bir parça mı ? Araştırdığım kadarıyla o ünite komple değişmek zorunda, ebay de 50-60 dolar ama tabi burda bulmak da bir iş olur onu.

İlginçtir biz de aracı aldığımızda o düğme kırıktı ve ayrıca klima panelinde yanmayan diyot ampuller vardı. Kendim söktüm ve yanmayan diyotları çıkartarak yenilerini taktım. Biraz uğraştırıcı bir iş. Ve kırık olan tuşa iç taraftan başka bir parça yapıştırdım, çıkma/arızalı panel bulunsa değiştirmesi çok kolay bir parça.
 



Bir soru daha, bu araclarin rutin bakim parcalari (filtre vb) disinda parcalari orjinal bulunabiliyor mu ? Atiyorum bir on tampon veya bir arka far hatta reflector ?

Amerika da bile yan sanayi olmayan dogru duzgun birsey satan yer bulamadim. Benim 32 yasinda ki nissan icin parca kodlu kataloglar varken grand cherokee icin bulamadim boyle kataloglar.

Sent from my Redmi Note 4 using Tapatalk
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,678
Mesajlar
1,522,021
Kayıtlı Üye Sayımız
166,527
Kaydolan Son Üyemiz
Selma Yörük

SON KONULAR



Geri
Üst