peki . aşınan şey balatalar diye düzelteyim bari. her parça bozulabilir. nice toyotalar var aynı tork konvertörü ile 400 500 bin km geziyorlar.
Yanlışınız var...
Otomatik şanzıman bittiyse yani arızalandıysa, tork konvertörünün de işi iyi bilen bir torna atölyesine uğraması zaruridir.
Diğer taraftan, işi markaya dökmek de hatalı bir yaklaşımdır zira ne Toyota, ne Jeep, ne Mercedes bunların hiçbirisi kullanmakta oldukları şanzımanların ana üreticisi değillerdir. Şanzıman üzerine belli başlı firmalar vardır, mesela ZF gibi, araç üreticisi arzusunu iletir, ö arzuya uygun şanzımanı üretirler...
Bu sadece bu şekli ile otomotiv sektöründe böyle değildir....
Bir çok sektörde, üreticilerin başarısı, tedarikçilerinin başarılı üretimleri ile doğru orantılıdır.
Haliyle daha kaliteli üretim yapmak isteyen üretici, tedarikçiden arzu ettiğini detaylı olarak belirtir, ödemeyi de ona göre yapar...
Mesela üst düzey bir hasta yatağı üretmek isteyen üretici, imalatta kullanacağı yatak kılıfının şu geçirmez, mite barındırmaz, terletme yapmaz özelliklerde olmasını tedarikçisinden talep eder... Burada tanımlanmayan bir husus, bu kumaşın bu özelliklerini mesela 90 derece sıcaklıkta kaç yıkamada kaybedeceğidir. Üreticinin birisi özelliklerin kaybolması için yıkama sayısını 10 olarak belirlerken, daha kaliteli üretim yapmak isteyen diğer üretici bu sayıyı 50 olarak belirler ve tedarikçiye ona göre ödeme yapar. Görüntüde ve özelliklerde aynı olan bu iki yatak arasında da, bu yıkama sayısı farkından dolayı bariz bir fark olur...
Otomotiv dünyasında da bu iş 3 aşağı 5 yukarı aynıdır....
Her neyse, biraz kafanızı şişirdim, affola....
İyi günler dilerim.