Merhaba arkadaşım. Ben 1 yıldır 2002 model 2.7 crd sahibiyim. Aracim 175000 kmde ve aldigimda 154000 kmde idi.Senin gibi bir hayalle başladı benim yolculuğum da. Çocukluğumun karizma arabasına vakti gelince sahip olmak istedim. Çok araştırdım bikac yıl boyunca fikri olusturdum kafamda. En son almak kaldı uygun pozisyonda iyi fiyat vererek temiz bir araç aldım. Tabi öncesinde iyi cesaret ettim vermesi zor bir karardı. Söyleceklerim bir çok insana fikir verecektir umarım. Öncelikle ben 2011 model lpg li honda civic kullancisiydim bu ne demek oluyor; az yakan çok kaçan hızlı ama pek de konforu olmayan bir araç sahibiydim .6 yıl bindim. Ondan sonra bu araç gözüme cok yakan bir canavar olarak göründü. Internette araştırdım yeri geldi binen birilerini gördüm çekinmedim gittim sordum belirli birşeyler oluştu. Bu bağlamda yaklaşıp bilgileri veriyorum şimdi. Bu araba az yakmaz binek arabalardan sonra bunu bilelim ama muadillerine göre de yakışı ekonomiktir. Honda sürerken aylık 450 tl civarı lpg 50 tl de benzin giderim olurdu. Bu araçta bu rakam 600 ile 750 tl arasında. Çok binersem 900 tl olur. Ben aracima uzun yolda 7.5 lt yaktirdigimda olur 9 lt olduguda olur. Bazen 650 km gider uzu yolda bazen 850 km gider. Gittigin yol cok onemli egimi bol ise farkli duz yol ise farkli yakar. Yolda trafik varsa cok yakar kimse yoksa az yakar. Ama ortlama uzun yolda 8 litre ile 9 litre arasi düşün. Sehir ici olculmez benim mantigimda ama illa bisey yazilacaksa konya sehiricinde 11 litre standard olur. Honda da standart bakım ücreti 600 700 arası çıkardı 90000 km ye kadar. O kilometreden sonra neredeyse her bakımda bir parça değişti hicbirzaman 1000 tl altina inmedi. Hatta en son bakımda falan 2000 tl harcamistim ki araç 170000 kmde idi. Ona gore kıyaslayınca bu araç bakım maliyeti olarak farklı değil. Ama her bakımda kesin bir yada iki parçası değişecek gözüyle bakman lazim yani bakımlar sana 2000 tl civarında yansır. Bakim maliyeti muadillerine kıyasla ciddi miktarda ekonomiktir. Yani aynı km de bir x5 yada q7 falan yanına yaklaşamaz. Genel anlamda ölümsüz bir araçtır motor ve şanzımanı bozamazsın desem yeridir. Alt takımların bakımlarını düzgün yaptırmak icab eder. Kıyaslama anlamında bu araca binmek binek bir araca binmenin 1.5 katı maliyetindedir. Verdiği keyifi yazmaya gerek yok masrafına rağmen satasın gelmez heryere onunla gitmek istersin. Durdugun yerde soru sorulmasından yorulursun ilgi çeker ben buradayım diye bağırmaz ama zevk sahibi olduğun imajini karşıya verir. Kesin konuşacak birşeyler bulursun araçla alakalı. Açıkçası sıkılmazsın. Tabiki bu soylediklerimin hepsi temiz bir araca binersen ve iyi bir servisle muhatap olursan geçerli. Genel bilgi olarak ta ''ben çok aradım bu bilgiyi'bu aracın çekiş sistemi akıllıdır. Yani 4wd 2wd mi olacağına kendisi karar verir. Sen sadece sürersin. Kaportasi ve yuruyeni çok sağlamdır. Afedersin bunu söylerken biraz utanıyorum ama bu araçla hangi araca çarparsan içinden geçer. Bunu bilmek bile bu araca binme sebebidir.
Son düzenleme: