Grand Chrokee 2.7 Yada 4.7 Almak Istiyorum Ama?

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan clonex Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 98
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 19,543
Merhaba arkadaşım. Ben 1 yıldır 2002 model 2.7 crd sahibiyim. Aracim 175000 kmde ve aldigimda 154000 kmde idi.Senin gibi bir hayalle başladı benim yolculuğum da. Çocukluğumun karizma arabasına vakti gelince sahip olmak istedim. Çok araştırdım bikac yıl boyunca fikri olusturdum kafamda. En son almak kaldı uygun pozisyonda iyi fiyat vererek temiz bir araç aldım. Tabi öncesinde iyi cesaret ettim vermesi zor bir karardı. Söyleceklerim bir çok insana fikir verecektir umarım. Öncelikle ben 2011 model lpg li honda civic kullancisiydim bu ne demek oluyor; az yakan çok kaçan hızlı ama pek de konforu olmayan bir araç sahibiydim .6 yıl bindim. Ondan sonra bu araç gözüme cok yakan bir canavar olarak göründü. Internette araştırdım yeri geldi binen birilerini gördüm çekinmedim gittim sordum belirli birşeyler oluştu. Bu bağlamda yaklaşıp bilgileri veriyorum şimdi. Bu araba az yakmaz binek arabalardan sonra bunu bilelim ama muadillerine göre de yakışı ekonomiktir. Honda sürerken aylık 450 tl civarı lpg 50 tl de benzin giderim olurdu. Bu araçta bu rakam 600 ile 750 tl arasında. Çok binersem 900 tl olur. Ben aracima uzun yolda 7.5 lt yaktirdigimda olur 9 lt olduguda olur. Bazen 650 km gider uzu yolda bazen 850 km gider. Gittigin yol cok onemli egimi bol ise farkli duz yol ise farkli yakar. Yolda trafik varsa cok yakar kimse yoksa az yakar. Ama ortlama uzun yolda 8 litre ile 9 litre arasi düşün. Sehir ici olculmez benim mantigimda ama illa bisey yazilacaksa konya sehiricinde 11 litre standard olur. Honda da standart bakım ücreti 600 700 arası çıkardı 90000 km ye kadar. O kilometreden sonra neredeyse her bakımda bir parça değişti hicbirzaman 1000 tl altina inmedi. Hatta en son bakımda falan 2000 tl harcamistim ki araç 170000 kmde idi. Ona gore kıyaslayınca bu araç bakım maliyeti olarak farklı değil. Ama her bakımda kesin bir yada iki parçası değişecek gözüyle bakman lazim yani bakımlar sana 2000 tl civarında yansır. Bakim maliyeti muadillerine kıyasla ciddi miktarda ekonomiktir. Yani aynı km de bir x5 yada q7 falan yanına yaklaşamaz. Genel anlamda ölümsüz bir araçtır motor ve şanzımanı bozamazsın desem yeridir. Alt takımların bakımlarını düzgün yaptırmak icab eder. Kıyaslama anlamında bu araca binmek binek bir araca binmenin 1.5 katı maliyetindedir. Verdiği keyifi yazmaya gerek yok masrafına rağmen satasın gelmez heryere onunla gitmek istersin. Durdugun yerde soru sorulmasından yorulursun ilgi çeker ben buradayım diye bağırmaz ama zevk sahibi olduğun imajini karşıya verir. Kesin konuşacak birşeyler bulursun araçla alakalı. Açıkçası sıkılmazsın. Tabiki bu soylediklerimin hepsi temiz bir araca binersen ve iyi bir servisle muhatap olursan geçerli. Genel bilgi olarak ta ''ben çok aradım bu bilgiyi'bu aracın çekiş sistemi akıllıdır. Yani 4wd 2wd mi olacağına kendisi karar verir. Sen sadece sürersin. Kaportasi ve yuruyeni çok sağlamdır. Afedersin bunu söylerken biraz utanıyorum ama bu araçla hangi araca çarparsan içinden geçer. Bunu bilmek bile bu araca binme sebebidir.
 
Son düzenleme:

Etiketler
Araciniz hayirli olsun. Guzel bilgiler vermissiniz lakin bazi noktalar var.

Oncelikle bu araclar surekli 4x4 dur yani yol durumuna gore kendisi secmez. Akilli sistem degildir ki akilli sistemlerden daha iyidir.

LSD limited slip kilitli diferansiyel vardir.

Motoru ve sanzimani dediginiz gibi araba iyi bakilmis ve sevisleri duzgun yapilmis ise sorun cikarmaz ama 1milyon km de yapmaz.

Diger yandan tr de bu araclarin belli bir kismi ya motor ya da sanziman problemi yasamistir.

Bunun da sebebi zamanindaki kalitesiz mazottan ozensiz kullanima ya da yag degisimlerinin bile zamaninda yapilmamasina bagldir.

Fiyatina gore kullanimi zevkli ve kaliteli araclardir.
Ama metal yorgunlugunu da unutmamak gerekir..
 

Teşekkürler. Ben aracı goturdugim serviste sorduğun zaman bu aracın 60 veya 70 km hızdan sonra 2 çekere düştüğüne dair bilgi almıştım lakin tatmin olmadım. Biraz araştırırken yine bu sitede çekiş sistemeleri ile alakalı başlıkta quadra drive sisteminin quadra trac sisteminin geliştirilmiş versiyonu olduğunu öğrendim. O sistemde de araç kendisnin çekise karar verdiği yazıyordu. Yada ben öyle anladım. Aydinlatirsaniz sevinirim.
 

Teşekkürler. Ben aracı goturdugim serviste sorduğun zaman bu aracın 60 veya 70 km hızdan sonra 2 çekere düştüğüne dair bilgi almıştım lakin tatmin olmadım. Biraz araştırırken yine bu sitede çekiş sistemeleri ile alakalı başlıkta quadra drive sisteminin quadra trac sisteminin geliştirilmiş versiyonu olduğunu öğrendim. O sistemde de araç kendisnin çekise karar verdiği yazıyordu. Yada ben öyle anladım. Aydinlatirsaniz sevinirim.
kısaca özetlersem (eksper değilim kendi bilgim ve araştırmalarım, internette de yerli yabancı binlerce konu mevcut);

araçta bildiğiniz üzere 2wd seçeneği yoktur.

sistem sürekli 4wd (4 wheel drive - 4 tekerlekten çekiş) mantığı ile hareket eder.

yol koşullarına göre - ki bunu yeni elektronik sistemlerdeki gibi anlık yapamaz çünkü mekanik tabanlı bir sistemdir - tork dağılımını ayarlar. özellikle de arazi kullanımında tekerleklerin boşa çıkma durumuna göre tek bir tekere 100% tork gönderebilir.
bunu da limited slip yani limitli kaydırmalı diferansiyel kilidi vasıtası ile yapar ki bu sistem de mekaniktir. LSD bu aracın en büyük özelliklerindendir. çünkü 4wd Low seçeneği olan araçlar mesela sağ ön + sol arka askıya kaldığında ilerleyemez, önde ya da arkada ( ya da her ikisinde de) kilitli diferansiyel olması gerekir ki takıldığı yerden çıkabilsin. çünkü tork dağılımı ön arka arası 50-50 yapılırken ön sağ teker boşa çıkınca öne giden bütün tork boşa çıkan tekere iletilir ve yere basan teker dönmez. kilitli dif bu noktada devreye girer. bu konu başlı başına uzun bir konu daha detaya şu an girmeyeyim.

4wd LOW seçeneğinde ise önü ve arkayı kitler.
ön ve arka dife gidecek torku 50 -50 olarak kilitler ve torku 2,71 dişli oranı kadar arttırır. ön ya da arkada lastiklerden biri boşa çıkınca ve sistem bunu algıladıktan sonra yere basan tekere LSD vasıtası ile tork dağılımını yine yapar, tutunma sağlanınca da normal sürüşe devam eder.

120km den sonra çekişin arkaya verildiğine dair bişiler okumuştum ama emin olamadım araştırmak lazım ama normal kullanımda hep 4x4 gider.
 

Güzel bilgiler gelmiş dün.

Ben de bir ek yapayım. Motor ve şanzıman için mükkemmel yorumlarına istinaden. Herşey önceki sahibine bağlı. İnsanımız arabaya bakmayı bilmiyor.

Arabada su kalmamış öyle biniyor sonra hararet yaptırıp motoru yaptırıncaya kadar uğraşır sonra çıkan masrafa çüş deyip arabayı kötüler.

Yağı kalmaz yatak sarar arabaya söver. Sorsan yağ çubuğu nerede bilmez.

Eski sahip önemli.
 
Son düzenleme:



bu hafta gittiğim başka bir özel Jeep servisi (eskilerden ama ben ilk kez duydum ve gittim) hararet konusunda yeni bir bilgi verdi ki çok enteresan ve önemli bir bilgi;

4.7 motorlar hakkında konuşuyorduk ve konu hararet ve soğutma sistemine geldi.
ben conta yakma mevzunu açınca dedi ki "bu araçların motoru özel alaşım çelik, contası da metal conta, araç hararet yaptığında çok ağır bir durum yok ise conta yakma diye bir durum meydana gelmez. harareti düşür, servise git, sebebini bul, sistemi tamir et ve kullan. bu motorlar çelik döküm yapısı ve metal contasından dolayı belli bir km sonra (az bir kullanım ile) motor kendini düzeltir ve kayma olan kısımlar oturur. eğer başına böyle bir durum gelir ise sakın motoru elletme ve dediklerimi yap"

bu açıklama bana hem enteresan hem de mantıklı geldi. olmayacak bir durum değil. sonuçta conta yakan araçtan para kazanacak olan da kendisi..

eğer bu durum gerçek ise conta yaktı diye üst kapağı açılan ve conta değiştiren araçların yaptıkları işlemler boşuna olmuş oluyor. tabi giden paraları da...

diğer yandan bu servis de başkaları da özellikle conta yakmış araçlar için üst kapak taşlamasını kesinlikle önermiyor ve üst kapağın orijinali ile değişmesi gerektiğini söylüyor..
 

bu hafta gittiğim başka bir özel Jeep servisi (eskilerden ama ben ilk kez duydum ve gittim) hararet konusunda yeni bir bilgi verdi ki çok enteresan ve önemli bir bilgi;

4.7 motorlar hakkında konuşuyorduk ve konu hararet ve soğutma sistemine geldi.
ben conta yakma mevzunu açınca dedi ki "bu araçların motoru özel alaşım çelik, contası da metal conta, araç hararet yaptığında çok ağır bir durum yok ise conta yakma diye bir durum meydana gelmez. harareti düşür, servise git, sebebini bul, sistemi tamir et ve kullan. bu motorlar çelik döküm yapısı ve metal contasından dolayı belli bir km sonra (az bir kullanım ile) motor kendini düzeltir ve kayma olan kısımlar oturur. eğer başına böyle bir durum gelir ise sakın motoru elletme ve dediklerimi yap"

bu açıklama bana hem enteresan hem de mantıklı geldi. olmayacak bir durum değil. sonuçta conta yakan araçtan para kazanacak olan da kendisi..

eğer bu durum gerçek ise conta yaktı diye üst kapağı açılan ve conta değiştiren araçların yaptıkları işlemler boşuna olmuş oluyor. tabi giden paraları da...

diğer yandan bu servis de başkaları da özellikle conta yakmış araçlar için üst kapak taşlamasını kesinlikle önermiyor ve üst kapağın orijinali ile değişmesi gerektiğini söylüyor..
Bu her araç için geçerli değil dimi.

Sadece bizim araçlar için mi? Yada belirtilen motor için mi? Benimki 2.7crd geçerli mi bu?
 

bana ustanın söylediği 4.7 araçlar için geçerli. diğer Jeep motorları ya da başka marka için değil.
belki 5,2 için de olabilir ama sormak lazım.

diğer yandan malum 2.7 Mercedes motor bundan dolayı da yapısı farklıdır
 

Ekli dosyayı görüntüle 64999 kısaca özetlersem (eksper değilim kendi bilgim ve araştırmalarım, internette de yerli yabancı binlerce konu mevcut);

araçta bildiğiniz üzere 2wd seçeneği yoktur.

sistem sürekli 4wd (4 wheel drive - 4 tekerlekten çekiş) mantığı ile hareket eder.

yol koşullarına göre - ki bunu yeni elektronik sistemlerdeki gibi anlık yapamaz çünkü mekanik tabanlı bir sistemdir - tork dağılımını ayarlar. özellikle de arazi kullanımında tekerleklerin boşa çıkma durumuna göre tek bir tekere 100% tork gönderebilir.
bunu da limited slip yani limitli kaydırmalı diferansiyel kilidi vasıtası ile yapar ki bu sistem de mekaniktir. LSD bu aracın en büyük özelliklerindendir. çünkü 4wd Low seçeneği olan araçlar mesela sağ ön + sol arka askıya kaldığında ilerleyemez, önde ya da arkada ( ya da her ikisinde de) kilitli diferansiyel olması gerekir ki takıldığı yerden çıkabilsin. çünkü tork dağılımı ön arka arası 50-50 yapılırken ön sağ teker boşa çıkınca öne giden bütün tork boşa çıkan tekere iletilir ve yere basan teker dönmez. kilitli dif bu noktada devreye girer. bu konu başlı başına uzun bir konu daha detaya şu an girmeyeyim.

4wd LOW seçeneğinde ise önü ve arkayı kitler.
ön ve arka dife gidecek torku 50 -50 olarak kilitler ve torku 2,71 dişli oranı kadar arttırır. ön ya da arkada lastiklerden biri boşa çıkınca ve sistem bunu algıladıktan sonra yere basan tekere LSD vasıtası ile tork dağılımını yine yapar, tutunma sağlanınca da normal sürüşe devam eder.

120km den sonra çekişin arkaya verildiğine dair bişiler okumuştum ama emin olamadım araştırmak lazım ama normal kullanımda hep 4x4 gider.
120 km çok afaki bir hiz. Bu aracın herzaman çıktığı bir hiz değil. Doğal olarak tasarrufluda degil. Ben böyle bir sistem üretsem ve buna tasarruf amacı koysam bunu 50 60 km gibi hızlarda yaparimki hız sınırlarında tasarruf yaptırsin. Sanırım benim demek istediğim tam anlaşılamadı.aracta 2wd seçeneği yok lakin araç zorlanmasına göre çekiş sistemini değiştiriyor kısmı bana mantıklı geliyor. Araziye uyum saglayabilen bir çekiş sistemi daha kolay bi şekilde uzun yol kullanımına uyum sağlar zaten. Bunun aciklamasini ben hicbir yerde bulamadim. Teknik bi bilgiye bi tek burada ulastim onu da alıntılayayım buraya.
Aa
bunu ben yanlış anlıyorum heralde. burada tork degişiminden bahsediyor. çekiş sisteminden değil. ama bunun tam bir teknik kitapçıgı yokmu acep.
Xx

.burada da gereksinim olusuncaya kadar arkadan itişli sistem oldugunu soyluyor. quadra drive ise bu sistemin geliştirilmiş versiyonu oldugu için çıkarım yaptım sanırım.
 
Son düzenleme:

Altı ay kadar önce 2005 model 2.7 crd aracımızın periyodik bakımını yaptırdım. Bakım dışında sol ön aks körüğü ile arka z rotlar değişti. 190.000 km'ye gelen aracımızın diğer tüm mekanik yürüyen aksamı ise hala orijinal fabrikasyon. Bu araçlar temiz ve düzgün kullanıldığı ve bakımı ihmal edilmediği taktirde masraflı araçlar değil.

20170224 155339


20170224 152921


20170830 192905


20170830 192934
 



belli bir km sonra (az bir kullanım ile) motor kendini düzeltir ve kayma olan kısımlar oturur. eğer başına böyle bir durum gelir ise sakın motoru elletme ve dediklerimi yap"
kendi başına tesfiye olan motor kapağını ilk defa duyuyoruz. conta dediğimiz şey belli bir kalınlığa sahip. conta yandığı zaman belli bölümlerden kompresyon kaybına neden olur. hatta parçalanıp eksilebilir bile. conta yandıktan sonra olan şey motor bloğunun su kaybetmesi ve aşırı hararetten üst kapağın çatlaması yada en azından eğrilmesidir. aynı şekilde eğirilmiş yada bozulmuş kapak ta sürekli kompresyon kaçağına sebep olur. ben olsam o ustadan ayakalarımı kıçıma vura vura uzaklaşırdım. 4.7 motorlar hararet konusunda acaip kötü üne sahiptirler ve hararet yapan motor çok kolay şekilde deforme olur ve arızalanır. zaten normalde de feci ısınan motorlardır. aksi gibi hacim/güç oranları çok düşüktür. modern sayılacak motorlar içinde bu oran açısından belkide en kötülerdendir. aslında bu onları uzun ömürlü ama güvenilmez motorlar yapıyor işte.
 

Kardeşim yaklaşık 1 ay önce 2005 CRD aldım ben de. Araç 245 bin km idi. Alındığından beri eksiksiz servis bakımlı. (Master Jeep / Maslak) Aracı alırken kontrol için Master'a gittim. Aracın bütün geçmişini listelediler bana. Her 10.000 km de bir bakıma girmiş. Bırak yağı filtreyi değiştirmeyi aracın ampullerini bile serviste değiştirmiş sahibi. Aracı lifte aldılar altını gösteriler bana. Boy kalınlık cihazı ile ölçüm yaptılar. Sökme takma olmadığını göstermek için kaporta ustası da vardı.. Her şeyi bıraktım adam jantlarını ilbe serviste boyatmış orijinal boyası ile.. Hiç bir şekilde araziye girmemiş. Alttan baktığımda arka salıncaklar değişmiş. Üzerinde etiket vardı. Motorda gram yağ ya da nemlenme damlatma yok. Zaten böyle bir durum olsaymış bu araca binmezmiş sahibi. Sonra bir test sürüşü yaptık. Gayet sıkıntısız göründü. ve güvenip aracı satın aldım. Yani anlatmak istediğim şu. Araç bakımlı olduğu sürece sana extra masraf çıkarmaz. Çıkarır mı evet çıkarır. Çünkü her parçanın mekaniksel olarak kullanım ömrü vardır. Şimdi ben bu aracı 245 binde aldım. Belki 15-20 bin km sonra, belki daha az veya daha çok, bilemem ama bildiğim tek şey bir gün gelecek ömrü tükenen parça bana belki 3 - 5 bin liralık masraf çıkaracak. Sonuç olarak bunu göze almak lazım. Aldığımız araçlar 0 km değil. Yedek parçaları ve bakımları maliyetli araçlar. Ama Eşekten inip Ata binmek fena fena =)
 

kendi başına tesfiye olan motor kapağını ilk defa duyuyoruz. conta dediğimiz şey belli bir kalınlığa sahip. conta yandığı zaman belli bölümlerden kompresyon kaybına neden olur. hatta parçalanıp eksilebilir bile. conta yandıktan sonra olan şey motor bloğunun su kaybetmesi ve aşırı hararetten üst kapağın çatlaması yada en azından eğrilmesidir. aynı şekilde eğirilmiş yada bozulmuş kapak ta sürekli kompresyon kaçağına sebep olur. ben olsam o ustadan ayakalarımı kıçıma vura vura uzaklaşırdım. 4.7 motorlar hararet konusunda acaip kötü üne sahiptirler ve hararet yapan motor çok kolay şekilde deforme olur ve arızalanır. zaten normalde de feci ısınan motorlardır. aksi gibi hacim/güç oranları çok düşüktür. modern sayılacak motorlar içinde bu oran açısından belkide en kötülerdendir. aslında bu onları uzun ömürlü ama güvenilmez motorlar yapıyor işte.
benim de ilk kez duyduğum bir konu, şöyle ince bir ayrıntı olabilir hararet görür görmez kapatıp sistemi düzeltirsen diye anlattı.

ben özel alaşım demir işinde çalışıyorum ama metalurji mühendisi değilim, aşina olduğum konular o kadar..

amerikan büyük hacimli motorların dökümünü yapan şirketi de yakından biliyorum (4.7 motoru onlar tarafından dökülmüş müdür onun hakkında kesin bilgim yok), bu kullanılan malzeme yüksek sıcaklığa ve deformasyona dayanıklı, eğer ustanın dediği gibi conta da çelik ve deformasyona dayanıklı ise bir süre sonra düzelebilir yaklaşımı bana kesinlikle imkansız gibi gelmedi.

bunu öğrenmenin tek yolu da aracı bu duruma düşen bir kişinin denemesi.
düzelir mi? düzelmeyebilir ya da düzelir ama eski bir amerikan servisinin bu yorumu yapması belli bir tecrübe ışığındadır diye düşünüyorum.

he piyasada işkembeden sallayan çok usta da var eskilerden o da ayrı bir konu..

ama başıma gelse ben denerim, sonuçta üst kapak açılınca kesinlikle orijinal kapak ile değişim gerekiyor, yoksa araç eski performasına geri dönmüyor.
 

Bilgilendirme için teşekkürler. Peki bu kmleri takmak ne kadar mantıklı ? Takılmamak mı lazım? Kaç km'den sonrası sorunlu olmaya başlar bu araçlarda ?
MERHABALAR, AMERİKAN ARAÇLARININ MOTORUNA İYİ BAKARSAN ( YAĞI, SUYU VB.) 1 .000.000 KM ÖMÜR VERİYORLAR, ŞANZUMAN ÖMRÜDE ORTALAMA İYİ BAKILIRSA 250.000 KM CİVARI GİDİYOR. AMA İLGİ İSTER, BAKIM İSTER, ZAMAN İSTER. BUNLARI SÖYLEME SEBEBİM BENDE BU İŞE KALKIŞIRKEN GÖZE ALDIM AMA TERSLİK YAŞAYINCA SOĞUMAMAK LAZIM. EVLADİYELİK ARAÇLAR.
 

şanzımanda da biten şey zaten ince balatalar. diğer aksam illa bozulur diye birşey yok. tabi şanzımanı sökünce toplaması dert. en sevmediğim detaydır tamirat işinde. düzgün yapanı varmı bilmiyorum. motor ise çok uzun ömürlü yeterki hararet yapılmasın.
 



şanzımanda da biten şey zaten ince balatalar. diğer aksam illa bozulur diye birşey yok. tabi şanzımanı sökünce toplaması dert. en sevmediğim detaydır tamirat işinde. düzgün yapanı varmı bilmiyorum. motor ise çok uzun ömürlü yeterki hararet yapılmasın.
Bu yanlış bir bilgi. Otomatik şanzımanı göz önüne aldığımızda, en önemli parçalarından birisinin tork konvertörü olduğunu görürüz. Tork konvertörü de balatalara ilişkin olarak aşınır, yenisi olabilse çok iyi olur. Yenisi olamıyorsa tornacı tarafından tamiri gerekir.
Tork konvertörü tamir gerekliliği görülebilen bir arızadır. Diğer taraftan basınç dağılımlarını sağlayan küçük pistonların kullanım ve zamana bağlı olarak şişme durumları ise pek fark edilemez, şanzıman tamir görür ancak eski performansı vermez.
Bana göre en iyisi yeni, kullanılmamış şanzımandır.
Tamir ile yenisi arasında yaklaşık 750-1.000 TL fark olur.
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,522
Mesajlar
1,519,206
Kayıtlı Üye Sayımız
172,180
Kaydolan Son Üyemiz
onurcel

Çevrimiçi üyeler

SON KONULAR



Geri
Üst