Grand Chrokee 2.7 Yada 4.7 Almak Istiyorum Ama?

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan clonex Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 98
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 20,144
Hocam benim kullanım amacım off-road'a başlamak. Denemek istiyorum. Bire güçlü motor sesini yaşamak istiyorum. Elektrikli araç dönemlerine geçmeden önce şu silindirin sesini, egzozun sesini, motorun sesini hissetmek istiyorum. Gidip öylece boş araçlara para vermek istemiyorum. Bütçem 40.000TL-45.000TL

Neden böyle basit problemler çıkıyor ki araçlarda, ben buna anlam veremiyorum; işin ehli olmadığım için sanırım galiba. Neyse, Benim çok iyi bir maaşım yok. Evlilik, çoluk çocuk yok. Bunları düşünmüyorum. Ondan maaşım sadece bana ait. Onu arabanının tadını alarak zevk içinde tatmak istiyorum. Korkularımdan bana üzerimde ağır masraf getirmesi zaten. Bu yakıt olarak endişe ediyordum ama onu sağolun içimi rahatlattınız.

Birde sizin bahsettiğiniz gibi sürekli sorunlar çıkarması beni tedirgin ediyordu. Sizin bahsettiğiniz ufak şeyleri gözardı edebilirim ama motor, şansıman kronik arızaları çıkarsa diye korkuyorum okadar. Bir elime 10.000tl arıza şeysi gelse arabayı ölü fiyatına satmak zorunda kalırım.

Şunu sorabilirmiyim? Bu araca sahip olacaksam aylık toplam herşeyi dahil ne kadar masraf çıkartır? Mesela siz örnek verebilirisiniz, Haftada 4 gün 800km yapıyorum, vergisi cartu zurtu herşeyi bakımı vs. herşeyi dahil benden aylık arabaya 1000TL gibi rakam veriyorum gibi bir net rakam verebilmeniz mümkünmüdür?

Teşekkürler.

Hocam çok samimi eş dost, aile büyüğü tavsiyesi yapacağım; 40 - 45 bütçe işe aman bulaşma.

Bir alt kasaya gir. O da çok güzel. Süper offroad modifiye de olur. İşletme maliyeti de daha düşük onun. Sonra fırsatını kollayıp atlarsın.

üzülme sonra aman.
 

Etiketler
Hocam çok samimi eş dost, aile büyüğü tavsiyesi yapacağım; 40 - 45 bütçe işe aman bulaşma.

Bir alt kasaya gir. O da çok güzel. Süper offroad modifiye de olur. İşletme maliyeti de daha düşük onun. Sonra fırsatını kollayıp atlarsın.

üzülme sonra aman.
Hocam çok haklısınız. Ama araştırdığım zaman (Kare kasaları kastettiniz sanırım) onların fiyatlarıda 25.000TL civarındakiler değilde hepsi çoğunlukla en az 35.000TL den başlayıp 60.000TL'ye çıkıyor.

Jeep Grand Cherokee İkinci El ve Sıfır SUV, MPV, Crossover, 4x4 ve cipler, Sıfır Satılık Arazi Araçları sahibinden.com'da

Aracın bayağı yaşlı olmasına rağmen fiyatı yüksek, off road donanımlı olduğu için fiyat biraz yüksek, bende tercihimi 2000 den sonra yapmaya başladım. Yaşlı araca okadar para vereceğime daha az yaşlısını alırım diye düşündüm. Böyle düşünmek yanlış mı?
 

Merhaba Comex,
Benim Grand Cheroke'm yok....
Ancak araçlar ve kullanım konusunda aşırı tecrübeli olduğumu söyleyebilirim.
Ben de önümüzdeki günlerde daha çok arazide kullanmak amacı ile ya Grand Cheroke 2004-2005, ya Nissan Pathfinder 2.5 Diesel veya Mitsubishi Pajero 2007-2009 3.2 DID arası bir araç almayı düşünüyorum.
Hali hazırda 2008 SAAB 1.9 ttid aero otomatik (yazılım ile 220 PS, 450 tork), 2004
Peugeot 406 2.0 HDI otomatik vites ve 1999 Mazda E 2200 Panelvan sahibiyim.
Bahsettiğin 2003-2004 Grand Cheroke de otomatik bir araçtır. Otomatik aracın en büyük sıkıntılarından birisi de ne zaman arıza yapacağının tam belli olmamasıdır.
Satıcısı ne kadar yemin billah etse de, otomatik arızası baş gösterdiğinde masrafı 4.000,00 TL den başlar. Araçta her ne kadar bazı işler kontrol altında olsa da, arızanın ne zaman, nasıl meydana geleceği meçhuldür.
Buna örnek;
Geçtiğimiz yıl SAAB otomatik şanzımanı arızalandı. Tamir ettirmeyip yenisini taktım.
Araç karterden günde 1 damla yağ damlatıyordu. Bu beni rahatsız etti, servise 350 TL ödedim, karter söküldü, silikonlandı ve takıldı. Bu arada
servis kapandı. Karter takan servis çalışanının dikkatsizliği sonucu yağ keçesi gevik (kıvrım yaparak) takılmış.
Bu motora pompalanan yağın bir kısmının karter geri pompalanması sonucunu doğuruyor, yağ basınç ışığı yanmıyor..
Sonuç geçtiğimiz sene (2016) Ramazan Bayramı sitesinden bir gün önce, Kütahya'ya 20 km kala araç krank sardı...
Gelen çekici benim arabadan Kütahya'da anlayan olmaz dedi, Eskişehir'e çektik, oradan da İstanbul'a...
Krank mili aşırı zarar görmüş olduğu için motoru tamir ettirmedim, komple yeni bir motor İngiltere'den ithal ettim... Bana maliyeti 17.000,00 TL oldu... Servis kapanmış olduğu için kimseye zararı rücu edemedim, biraz küfrettim...
Yanı size bunları anlatıyorum zira araçta ne zaman, ne olacağı belli olmaz.
1999 Mazda E 2200 yaklaşık 370.000 kmde. Peugeot 220.000 kmde.
Aracın kmsinden daha çok kimde ve ne tür bir bakım altında olduğu çok ama çok önemlidir.
Yakıt meselesine gelince, araç yakıtı için mesela SAAB için her ne kadar teknik dokümanında 5 l/100 km yazıyor ise de, ben hiç 5 litre sarfiyat görmedim...
Performanslı kullanımda ise, benim kitabında 5 litre yazan SAAB aracımda 8-9 hatta 10 litre/100km şehirler arası yolculuk için gördüğüm değerdir.
Şehir içi kullanım ise trafikte var olan yoğunluğa, dur kalka göre değişir, hesap yapmak pek mümkün değildir bana göre...
Bu kıstastan hareketle, 2004-2005 Grand Cheroke 163 PS olanı şehirler arası normal kullanımda 9-10 litre tüketir, bunun altı hayal olur...
Performanslı şehirler arası yolculuk için bu değere en az 2 litre ilave etmek gerekir.
Arazi kullanımında ise litre/100 km için verilecek değerler hiç bir zaman tutmayacaktır zira arazinin durumu, devamlı ağır şartlar tüketime hep olumsuz etki yapacaktır.
Bu modelin Black Pearl serisinin motor gücü 200 PS, torku 450 dır....
Eh hali ile, kim ne derse desin, Black Pearl modeli, diğerine nazaran 1-1.5 litre fazla yakıt tüketecektir. Bunu hesaba almak gerekir.
Diger taraftan, bu lükse ve arazi performansına sahip bir araca binmeyi düşünüyorsan eğer, beyninden yakıt sarfiyatı konusunu söküp atmalısın...
Bu araçların çok fazla satışta olmaları bunların problemli olduklarını değil, sahiplerinin problemlerini ya gideremediklerini, ya da masrafına katlanamadıklarını gösterir...
Aynı serinin az km yapmış, oynanmamış olanını ise sahibi, malının ne olduğunu bildiği için ucuza vermez, bu da son derece doğaldır.
Kmsi yüksek ancak oynanmamış ve tüm fonksiyonları çalışan bir araç üzerinde yoğunlaşmanı öneririm. Tüm fonksiyonları çalışan bu kmdeki aracın sahibi dikkatli birisidir, pek yanlış olmaz...
Ancak her daim, motor değil ama şanzıman için ilave 4-5 bin TL nın yedeğinde olması gerekir, bunu hep anımsamalısın...
Diğer arkadaşların tavsiyeleri doğrultusunda bir alt model olan 3.1 dizel senin için (bütçen nedeni ile) daha doğru bir karar olur diye düşünüyorum.
Her türlü şart altında, satın almayı düşündüğün aracını kazasız günlerde kullanman dileği ile iyi günler dilerim.
 

Bu arada,
Doğru değerde ya da ederinin %5-10 altında satın alınabilmiş bir araca, markası ve modeli ne olursa olsun alıcı çıkar, çok olsa bir-iki bin TL zarar söz konusu olur...
Tekrar kazasız ve iyi günler dilerim.
 

Hocam aman wj 3.1 e bulaşma forumda zaten konuşuldu sıkça detaylara bakabilirsin. Kronik sorunu olduğu için fabrika 1 yıl üretti sadece.

SM-N920C cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 



Hocam aman wj 3.1 e bulaşma forumda zaten konuşuldu sıkça detaylara bakabilirsin. Kronik sorunu olduğu için fabrika 1 yıl üretti sadece.

SM-N920C cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
Vazgeçeceğim sanırım hayalimden. Olmayacak böyle. Kaç sene bu aracı almak için para biriktirdim. O yüzden korkuyorum, param heba olacak diye. Biraz daha düşünmem gerekiyor. Birde ortada acayip çelişkili cevaplar, yorumlar var.

Teşekkürler.
 

Siz bence kararsızsıniz ortada çelişkili cevap olmadığı gibi gerçek grand cherokee kullancıları iki gündür celişkiye ve soruya yer birakmayacak cevaplar vermeye çalışıyor. Neden insanların artık bu forumda sorulara fazla cevap vermeme sebebini anlıyorum. Forumda bu araç hakkında inanılmaz bilgi birikimi varken okumadan iki soru sorayım kacayım modu insanlardaki.

SM-N920C cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 

şimdi ben de 2008 yılında aynı yoldan geçtim, buradaki yorumları vs çok okudum, farklı başlık açmadan 1-2 soru da sordum ve bütçem uymadığı için vazgeçtim.

bu başlık altında en başında amaç ve bütçe sordum ve tatmin edici bir cevap alamadım, başka arkadaşlar da görüş paylaşınca elimden geldiğince tecrübemi paylaştım çünkü clonex dışında ileride başkaları için de bir kaynak olsun..

clonex anladığım kadarı ile genç 18/20 yaşında bir arkadaşımız, bu yüzden belli konuları anlamamış / kaçırmış olabilir.
amaaaaa BU BAŞLIK ALTINDA ÇELİŞKİLİ BİR CEVAP YA DA YORUM MEVCUT DEĞİL EN AZINDA "JEEP" MARKA ARAÇ KULLANICILARI TARAFINDAN.........

mesela yukarıda bir arkadaş saab dan girmiş başka yerden çıkmış, der ki otomatik şanzıman bozulur, hoppaa yoruma gel, otm şanzımanı sorunlu iki marka araca sahip biri olarak kendince 100% haklı (eski bir pejo kullanıcısıyım ne olup ne olmadığını iyi bilirim!)

tabi yine aynı sorun JEEP KULLANMAYAN BİRİNDEN HEM SANZUMAN HEM DE YAKIT TÜKETİMİ YORUMLARI...

diğer yandan bu forumlardan 3 sayfa okuyan biri 3.1 motoru kesinlikle tavsiye etmez, bu da Jeep markasını ne kadar yakından tanıdığını gösteriyor.

yeri gelmişken 3,1 motor italyandır, orijini jenaratör motorudur ve bu yüzden zorlamaya gelmez, anında motor sorunları çıkar ve bunlar masraflıdır. piyasada bulunan 3,1 lerin neredeyse hepsi motor yaptırmıştır. diğer yandan bir 3,1 kullanıcısı biliyorum, senelerdir sorunsuz kullanan yaşlı bir amca, arazi vs gibi hiç bir zorlaması yok, şehir içi yüksek tüketimine rağmen sorunsuz kullanmakta..

konumuza dönersek clonex dışında (kendisinde artık bir fikir oluşmuş ve almamaya karar vermiş) , bu aracı almak isteyenlerin ya da kullanıcılarının sorularını elimden geldiği kadar cevaplamaya çalışırım.

tabi ki önce eski konuları okumuş ve bir fikir sahibi olmuş kişiler lütfen..
 


Bende grand cheroke araçlara çok hasta olup almak istiyordum ama bütçem müsait değildi ve çorluda parcası bulunmuyordu bende kia sorento aldım bu arada gelirim asgari ücretin biraz üzerinde maşım. eşimide aynı işyerine benimle aynı maşla sokup yarısından çoğuna kredi çekip aldım hiç pişman değilim bütün çevremdekilerde beyeniyor sıkışırsam aldığım fiyatın altına verip kullandığımda tutarım

bence geliri benim gibi az olupta böyle araca binen trakyada sayılı kişiyim
Hayatta neden zevk alıyorsan onu yap
Benim kenarda araç için ayırdığım 1 tl param yok üstelik borcum var ama hayatımdan memnunum
 



Konu ilginc bir yere geldi.

Tabiki aracin sahibi olanin yorumlari tercih edilir olsada, wj hakkinda olmayan bilgi yok internette, yeterince okuyan, belki sahibi olandan cok bilebilir. Her sahip de ayni degil sonucta. Her soylenen de dogru olacak diye birsey yok, yazisilacak doğrusu bulunacak. Benim mevcut arabam gosterdiki en ustayim diyen adam bile yeri geliyor tirt cikiyor. Bilgi den degil çoğu tecrübeden yuruyor, tecrube de oynak bir temel. Uzun zamandir kendi kamyonet ve kendi motosikletlerimi kendim servisliyorum bu yuzden vaktim oldukca.

İlk soru yakarmiydi, yakar da cevap. Az veya cok goreceli, butce meselesi. Bunu tartisarak cozmek mumkun degil.

İkinci soru motor omru ile ilgili idi, buna odaklansak. Crd Amerika da cok az oldugu icin v8 kadar cok bilgi yok. Sprinter motoru deniyor, o zaman duz mantik ticari motoru ise herhalde 500 binden fazla gidiyordur, bilgisi olan var mi ?



Sent from my Redmi Note 4 using Tapatalk
 

Bir soru daha: kilometre sayaclari ile oynanip oynanmagini anlamanin serviste de olsa bir yolu var mi ? Obd arti falanca programla veya kontagi ardi ardina 5 defa cevirince gibi ?

Sent from my Redmi Note 4 using Tapatalk
 

Bir soru daha: kilometre sayaclari ile oynanip oynanmagini anlamanin serviste de olsa bir yolu var mi ? Obd arti falanca programla veya kontagi ardi ardina 5 defa cevirince gibi ?

Sent from my Redmi Note 4 using Tapatalk
Surda (P0632 Odometer Not Programmed – ECM/PCM) okuduguma gore p0632 varsa hata kodu olarak, kilometre degerinde bir sıkıntı var demek, kesin midir bilmiyorum ama supheli diyelim.

Aracin guncel hata kodları (baska yerlerde de yaziyordur) kontagin uc defa acik kapali hale getirilmesinden sonra kilometre gosteren alanda sirayla cikiyor jeep lerde.


Sent from my Redmi Note 4 using Tapatalk
 

Siz bence kararsızsıniz ortada çelişkili cevap olmadığı gibi gerçek grand cherokee kullancıları iki gündür celişkiye ve soruya yer birakmayacak cevaplar vermeye çalışıyor. Neden insanların artık bu forumda sorulara fazla cevap vermeme sebebini anlıyorum. Forumda bu araç hakkında inanılmaz bilgi birikimi varken okumadan iki soru sorayım kacayım modu insanlardaki.

SM-N920C cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
Abi zaten çelişkili cevap veren sizler değilsiniz, sadece genel olarak bakınca öyle oluyor. Saece Jeep kullanlar yorum yapınca işim rahatlamıştı ama sonra farklı farklı öneriler geldi. Bütçeniz uygun değilse alt modeli seçin dediler, sonra birisi 3.1 seç dedi. Araştırdım hiç iyi yorum görmedim. Bu arada ben çok araştırdım okadar bilgi kirliliği vardı ki siteye gelme amacım bu yüzden di. Jeep sahiplerin kendisinden görüşler almaktı. Benim korkum araca masraf yaptırmak başka bir şey değil. Yani çıkacak masraf korkutuyor beni okadar. Sonuçta çok iyi paralar kazanan biri değilim. 2-3 yıldır hayalini kurdumhep videolarını izledim. Şimdi alsam bütçemi sonuna kadar arabaya yatırsam(sadece yakıt hariç) sorunlarıyla uğraşsam sürekli beni hayalimden soğutmasından korkuyorum tek endişem o. Vaktinizi aldıysam kusurumu bağışlayın, özrümü kabul edin.

şimdi ben de 2008 yılında aynı yoldan geçtim, buradaki yorumları vs çok okudum, farklı başlık açmadan 1-2 soru da sordum ve bütçem uymadığı için vazgeçtim.

bu başlık altında en başında amaç ve bütçe sordum ve tatmin edici bir cevap alamadım, başka arkadaşlar da görüş paylaşınca elimden geldiğince tecrübemi paylaştım çünkü clonex dışında ileride başkaları için de bir kaynak olsun..

clonex anladığım kadarı ile genç 18/20 yaşında bir arkadaşımız, bu yüzden belli konuları anlamamış / kaçırmış olabilir.
amaaaaa BU BAŞLIK ALTINDA ÇELİŞKİLİ BİR CEVAP YA DA YORUM MEVCUT DEĞİL EN AZINDA "JEEP" MARKA ARAÇ KULLANICILARI TARAFINDAN.........

mesela yukarıda bir arkadaş saab dan girmiş başka yerden çıkmış, der ki otomatik şanzıman bozulur, hoppaa yoruma gel, otm şanzımanı sorunlu iki marka araca sahip biri olarak kendince 100% haklı (eski bir pejo kullanıcısıyım ne olup ne olmadığını iyi bilirim!)

tabi yine aynı sorun JEEP KULLANMAYAN BİRİNDEN HEM SANZUMAN HEM DE YAKIT TÜKETİMİ YORUMLARI...

diğer yandan bu forumlardan 3 sayfa okuyan biri 3.1 motoru kesinlikle tavsiye etmez, bu da Jeep markasını ne kadar yakından tanıdığını gösteriyor.

yeri gelmişken 3,1 motor italyandır, orijini jenaratör motorudur ve bu yüzden zorlamaya gelmez, anında motor sorunları çıkar ve bunlar masraflıdır. piyasada bulunan 3,1 lerin neredeyse hepsi motor yaptırmıştır. diğer yandan bir 3,1 kullanıcısı biliyorum, senelerdir sorunsuz kullanan yaşlı bir amca, arazi vs gibi hiç bir zorlaması yok, şehir içi yüksek tüketimine rağmen sorunsuz kullanmakta..

konumuza dönersek clonex dışında (kendisinde artık bir fikir oluşmuş ve almamaya karar vermiş) , bu aracı almak isteyenlerin ya da kullanıcılarının sorularını elimden geldiği kadar cevaplamaya çalışırım.

tabi ki önce eski konuları okumuş ve bir fikir sahibi olmuş kişiler lütfen..
Abi zaten bir kaç korkum yüzünden masraf konusu tedirgin ediyor. Size normal geliyor olabilir ama iyi bir maaşım olmadığı için tedirginim biraz. Misal bir rakamdan bahsediyorsunuz 5.000-7.000TL masraf yapılır ağır bakım vs. Benim o parayı aç kalırsam hiç yemezsem 5 ayda biriktiririm. Anlatmak istediğim o. Bakım masrafları olsun diğer arıza masrafları olsun herşey dahil olsun onlar korkuttu beni, yoksa sizin cevaplarınızı anladım ben. Vaktinizi aldıysam kusurumu bağışlayın, özrümü kabul edin.
 

1 yıldır 2.7 crd aracım var. Aldığım günden bugüne kadar 25000 km civarı yol yaptım. Şehir içinde de şehir dışında da wj'yi kullanıyorum. Aracı aldığım günden beri hiçbir zaman aracı aldığıma pişman olmadım, aksine keşke daha önceden alsaymışım dedim. Özellikle uzun yol konforunu beğeniyorum. Aracıma orijinal şekliyle biniyorum, üzerindeki lastikler M+S diye adlandırılan 4 mevsim için üretilmiş lastikler. Asfalt kullanımındaki sessizliğinden memnunum. Bugüne kadar aracıma yaptığım masraflar; alt takımı aracıma daha huzurlu binmek için komple yeniledim(track bar, rot başları, ön-arka denge kol burçları). 1 yıl içerisinde bana aracımın açtığı en büyük masraf yakıt pompası oldu. Pompa revize olduktan sonra sorun çözüldü. Bir diğer sorunu ise şafttan yaşadım. Bu problem de şaftın bilya değişimiyle çözüldü. Bunun dışında sadece periyodik bakım yaptım. Ufak tefek şeyler olmadı mı? Tabi ki oldu. Fakat bu sorunlar her arabada olabilecek sorunlar. Yakıt konusu; aracımla yaşadığım şehirde sadece şehir içi kullanımlarında güncel akaryakıt fiyatlarına göre ortalama 60-70 kuruş tüketim var. Şehir dışı kullanımlarında yine güncel akaryakıt fiyatlarına göre 85-90 km sabit hızda( fazla iniş-çıkış olmayan, trafiğin yoğun olmadığı durumlarda) 35-37 kuruş; 110-140 km arasındaki hızlarda( yakıt tüketimine fazla dikkat etmeden, rampalarda, sollamalarda tüketim düşünülmeden yapılan kullanımlar) 45-55 arası tüketim var. Litre olarak ise şehir dışı kullanımları; çok sabrettiğim durumlarda ortalama 100km'de 7-7.5 litre arası tüketim, sabretmeden normal kullanımlarda 100km'de ortalama 8.5-9 litre civarı tüketim mevcut. Şehir içi kullanımları; 100 km'de ortalama 11/12 litre civarı. ( 100km/litre/tüketim değerleri yol bilgisayarı verileri). Yakıtı indirimli yerlerden değil, kullanıcıların güvenilir bulduğu istasyonlardan alıyorum. Aracımı satarsam üst kasa 3.0 crd almak için satarım. Bu araçlar gerçekten kullanması keyifli araçlar. İnsan alıştığı zaman vazgeçmek istemiyor. Bu yazıyı, 2.7 crd almak isteyen arkadaşlara biraz olsun fikir vermek için yazdım.
 



Abi zaten çelişkili cevap veren sizler değilsiniz, sadece genel olarak bakınca öyle oluyor. Saece Jeep kullanlar yorum yapınca işim rahatlamıştı ama sonra farklı farklı öneriler geldi. Bütçeniz uygun değilse alt modeli seçin dediler, sonra birisi 3.1 seç dedi. Araştırdım hiç iyi yorum görmedim. Bu arada ben çok araştırdım okadar bilgi kirliliği vardı ki siteye gelme amacım bu yüzden di. Jeep sahiplerin kendisinden görüşler almaktı. Benim korkum araca masraf yaptırmak başka bir şey değil. Yani çıkacak masraf korkutuyor beni okadar. Sonuçta çok iyi paralar kazanan biri değilim. 2-3 yıldır hayalini kurdumhep videolarını izledim. Şimdi alsam bütçemi sonuna kadar arabaya yatırsam(sadece yakıt hariç) sorunlarıyla uğraşsam sürekli beni hayalimden soğutmasından korkuyorum tek endişem o. Vaktinizi aldıysam kusurumu bağışlayın, özrümü kabul edin.


Abi zaten bir kaç korkum yüzünden masraf konusu tedirgin ediyor. Size normal geliyor olabilir ama iyi bir maaşım olmadığı için tedirginim biraz. Misal bir rakamdan bahsediyorsunuz 5.000-7.000TL masraf yapılır ağır bakım vs. Benim o parayı aç kalırsam hiç yemezsem 5 ayda biriktiririm. Anlatmak istediğim o. Bakım masrafları olsun diğer arıza masrafları olsun herşey dahil olsun onlar korkuttu beni, yoksa sizin cevaplarınızı anladım ben. Vaktinizi aldıysam kusurumu bağışlayın, özrümü kabul edin.
sevgili clonex,

ben cümleme başlarken 2008 yılında aynı yoldan geçtim diye yazmıştım.
yani senin şahsına direk bir kızma yok, öğrenmek için soruyorsun ama sonrasında çelişkili cevaplar yazınca iş başka noktaya gitti.

şimdi yukarıda kullanıcılarından WJ ile ilgili baya bir güncel bilgi edindin.
benim sana tavsiyem ise 2008 yılında bana verilen tavsiye ile aynı olacak (o zamanlar ZJ bakıyordum);

"aracını aldıktan sonra ki -gerçekten temiz bir araç bulman gerekiyor- cebinde en az 2000 TL (şu an için ise 5000 tl) ne olur ne olmaz parası kalması lazım ya da taksitle bile olsa bunu ödeyebilecek durumda olman lazım.
bunları karşılayabilecek güçte isen hiç durma, hatta sana ilanlardan araç bile bakalım ama yoksa benim gibi bekle."


diğer yandan yukarıda standart kullanımla bakım + vergi + kasko + çıkabilecek arızalar konusunda yıllık bir bütçe de çıkardım.
kendi bütçene bir bak, ya bekle WJ al ya da temiz bir ZJ bak,
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,625
Mesajlar
1,521,279
Kayıtlı Üye Sayımız
172,271
Kaydolan Son Üyemiz
flfl112

Çevrimiçi üyeler

SON KONULAR



Geri
Üst