Merhaba Comex,
Benim Grand Cheroke'm yok....
Ancak araçlar ve kullanım konusunda aşırı tecrübeli olduğumu söyleyebilirim.
Ben de önümüzdeki günlerde daha çok arazide kullanmak amacı ile ya Grand Cheroke 2004-2005, ya Nissan Pathfinder 2.5 Diesel veya Mitsubishi Pajero 2007-2009 3.2 DID arası bir araç almayı düşünüyorum.
Hali hazırda 2008 SAAB 1.9 ttid aero otomatik (yazılım ile 220 PS, 450 tork), 2004
Peugeot 406 2.0 HDI otomatik vites ve 1999 Mazda E 2200 Panelvan sahibiyim.
Bahsettiğin 2003-2004 Grand Cheroke de otomatik bir araçtır. Otomatik aracın en büyük sıkıntılarından birisi de ne zaman arıza yapacağının tam belli olmamasıdır.
Satıcısı ne kadar yemin billah etse de, otomatik arızası baş gösterdiğinde masrafı 4.000,00 TL den başlar. Araçta her ne kadar bazı işler kontrol altında olsa da, arızanın ne zaman, nasıl meydana geleceği meçhuldür.
Buna örnek;
Geçtiğimiz yıl SAAB otomatik şanzımanı arızalandı. Tamir ettirmeyip yenisini taktım.
Araç karterden günde 1 damla yağ damlatıyordu. Bu beni rahatsız etti, servise 350 TL ödedim, karter söküldü, silikonlandı ve takıldı. Bu arada
servis kapandı. Karter takan servis çalışanının dikkatsizliği sonucu yağ keçesi gevik (kıvrım yaparak) takılmış.
Bu motora pompalanan yağın bir kısmının karter geri pompalanması sonucunu doğuruyor, yağ basınç ışığı yanmıyor..
Sonuç geçtiğimiz sene (2016) Ramazan Bayramı sitesinden bir gün önce, Kütahya'ya 20 km kala araç krank sardı...
Gelen çekici benim arabadan Kütahya'da anlayan olmaz dedi, Eskişehir'e çektik, oradan da İstanbul'a...
Krank mili aşırı zarar görmüş olduğu için motoru tamir ettirmedim, komple yeni bir motor İngiltere'den ithal ettim... Bana maliyeti 17.000,00 TL oldu... Servis kapanmış olduğu için kimseye zararı rücu edemedim, biraz küfrettim...
Yanı size bunları anlatıyorum zira araçta ne zaman, ne olacağı belli olmaz.
1999 Mazda E 2200 yaklaşık 370.000 kmde. Peugeot 220.000 kmde.
Aracın kmsinden daha çok kimde ve ne tür bir bakım altında olduğu çok ama çok önemlidir.
Yakıt meselesine gelince, araç yakıtı için mesela SAAB için her ne kadar teknik dokümanında 5 l/100 km yazıyor ise de, ben hiç 5 litre sarfiyat görmedim...
Performanslı kullanımda ise, benim kitabında 5 litre yazan SAAB aracımda 8-9 hatta 10 litre/100km şehirler arası yolculuk için gördüğüm değerdir.
Şehir içi kullanım ise trafikte var olan yoğunluğa, dur kalka göre değişir, hesap yapmak pek mümkün değildir bana göre...
Bu kıstastan hareketle, 2004-2005 Grand Cheroke 163 PS olanı şehirler arası normal kullanımda 9-10 litre tüketir, bunun altı hayal olur...
Performanslı şehirler arası yolculuk için bu değere en az 2 litre ilave etmek gerekir.
Arazi kullanımında ise litre/100 km için verilecek değerler hiç bir zaman tutmayacaktır zira arazinin durumu, devamlı ağır şartlar tüketime hep olumsuz etki yapacaktır.
Bu modelin Black Pearl serisinin motor gücü 200 PS, torku 450 dır....
Eh hali ile, kim ne derse desin, Black Pearl modeli, diğerine nazaran 1-1.5 litre fazla yakıt tüketecektir. Bunu hesaba almak gerekir.
Diger taraftan, bu lükse ve arazi performansına sahip bir araca binmeyi düşünüyorsan eğer, beyninden yakıt sarfiyatı konusunu söküp atmalısın...
Bu araçların çok fazla satışta olmaları bunların problemli olduklarını değil, sahiplerinin problemlerini ya gideremediklerini, ya da masrafına katlanamadıklarını gösterir...
Aynı serinin az km yapmış, oynanmamış olanını ise sahibi, malının ne olduğunu bildiği için ucuza vermez, bu da son derece doğaldır.
Kmsi yüksek ancak oynanmamış ve tüm fonksiyonları çalışan bir araç üzerinde yoğunlaşmanı öneririm. Tüm fonksiyonları çalışan bu kmdeki aracın sahibi dikkatli birisidir, pek yanlış olmaz...
Ancak her daim, motor değil ama şanzıman için ilave 4-5 bin TL nın yedeğinde olması gerekir, bunu hep anımsamalısın...
Diğer arkadaşların tavsiyeleri doğrultusunda bir alt model olan 3.1 dizel senin için (bütçen nedeni ile) daha doğru bir karar olur diye düşünüyorum.
Her türlü şart altında, satın almayı düşündüğün aracını kazasız günlerde kullanman dileği ile iyi günler dilerim.