Grand Chrokee 2.7 Yada 4.7 Almak Istiyorum Ama?

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan clonex Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 98
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 20,287
temiz bir 4.7 overland bulmak büyük mesele..
4.7 bile zor bulunuyor artık, fiyatlar da çok yükseldi.
bütçe var ise WK 150-160k da tam bakımlı ise tercih ederim.
benim aracım 03 4.7 overland, şu an farklı çevremden iki ayrı kişi aracımı satmam için sırada bekliyor. dizel başka bir aracım daha var, tek araç olarak zaten senede ortalama 25k yapan biri olarak Jeep e binemezdim, ne bakımı ne de LPG fiyatları beni kurtarmazdı.

eğer düşük km, az el değiştirmiş ve oynanmamış 2001 ve üzeri bir WJ bulursanız fiyat da nispeten uygun ise onu alın derim.
bu araçlarda şöyle bir algı var, fiyatı düşük bakımsız bir aracı alırım, 5000tl ye adam ederim... yok öyle bişi, söyleyene de inanmayın.
tam bakımlı ve sorunsuz bir araç bile bulsanız cebinizde ne olur ne olmaz diye 3-5 bin TL olmalı, sorun çıkarmazsa cebinizde kalmaya ve sizi ısıtmaya devam eder :sunglasses:
Hocam benide ekrstradan aydınlattığınız için teşekkür ederim.
 

Etiketler
Şuraya yorum yapan kaç kişide wj var merak ediyorum.
Benim bildiğim @mauvais ve ben..

Şimdi daha dün 2.7crd ile 800km yapmış biri olara 48kuruş gibi garanti rakam veririm. 600kmsi klimalı ve yok yüksek rakımdan düşük rakıma eğimli. Ortalama hızım 100km dir saatte. Lastiklerim 245/70/17 at bf goodrich ko2 dir.
Hocam bilgileriniz için Teşekkürler.
 

Şuraya yorum yapan kaç kişide wj var merak ediyorum.
Benim bildiğim @mauvais ve ben..

Şimdi daha dün 2.7crd ile 800km yapmış biri olara 48kuruş gibi garanti rakam veririm. 600kmsi klimalı ve yok yüksek rakımdan düşük rakıma eğimli. Ortalama hızım 100km dir saatte. Lastiklerim 245/70/17 at bf goodrich ko2 dir.
maalesef kullanmadan yorum yapan çok oluyor. kullanmaktan kasıt sahibi olmasanız bile bir araç hakkında özellikle de tüketim ile ilgili yorum yapabilmek için en az 100-200 km yapmak gerek ki bu bile kesin bilgi anlamına gelmez..
 

temiz bir 4.7 overland bulmak büyük mesele..
4.7 bile zor bulunuyor artık, fiyatlar da çok yükseldi.
bütçe var ise WK 150-160k da tam bakımlı ise tercih ederim.
benim aracım 03 4.7 overland, şu an farklı çevremden iki ayrı kişi aracımı satmam için sırada bekliyor. dizel başka bir aracım daha var, tek araç olarak zaten senede ortalama 25k yapan biri olarak Jeep e binemezdim, ne bakımı ne de LPG fiyatları beni kurtarmazdı.

eğer düşük km, az el değiştirmiş ve oynanmamış 2001 ve üzeri bir WJ bulursanız fiyat da nispeten uygun ise onu alın derim.
bu araçlarda şöyle bir algı var, fiyatı düşük bakımsız bir aracı alırım, 5000tl ye adam ederim... yok öyle bişi, söyleyene de inanmayın.
tam bakımlı ve sorunsuz bir araç bile bulsanız cebinizde ne olur ne olmaz diye 3-5 bin TL olmalı, sorun çıkarmazsa cebinizde kalmaya ve sizi ısıtmaya devam eder :sunglasses:
Azalsa da hala umudum var temiz wj icin, baktigim wk lar bile temiz degildi daha yeni olmalarina ragmen, kismet.


Sent from my Redmi Note 4 using Tapatalk
 

2005 model 2.7 crd vision serisi olan aracımızı geçen yıl Şubat ayında aldık, halihazırda 190.000 km'de. Ortalama 10 litre motorin tüketiyor. Motor ve şanzuman Mercedes üretimi. Sürüşü çok keyifli. Temiz ve düzgün bir tane bulabilirseniz hiç çekinmenize gerek yok. Bağımlılık yaptığını söyleyebilirim.

20170830_192945.jpg


20170830_192934.jpg


20170830_192920.jpg


20170830_192905.jpg
 




Evet Hocam. İlk aracım olacak. Daha önce tipo kullandım ama babamındı ama fazla kullanamadım. Sakıncası var mı direk Grand Chrokee geçmek?
şimdi ilk mesajımda sorduğum soruları tekrar sorayım;

öncelikle kullanım amacı ve bütçe ne? diğer yandan bu araçları yürütmek zor ve masraflıdır, senede 8-10k bile yapacak olsan çıkaracağı sorunlar ya da km olarak denk gelecek ağır bakımlar yüzünden cepte en az 2-3 bin TL olmalı.
he şu da var, araçta bazı yerlerden ses gelir ve gidişi etkilemez ama ben bu sesle kullanırım dersin masraf çıkmaz
aracın ayna kapatması bozulur ben böyle kullanırım dersin masraf çıkmaz
motor arıza ışığı yanar ben böyle kullanırım ana kaynağını araştırmakla uğraşamam dersin masraf çıkmaz
diff yağları değişim km si gelmiştir ama ben böyle de kullanırım nasılsa araziye girmiyorum dersin masraf çıkmaz
keçelerden yağ akıtır ama usta böyle de gider der, bana sorun olmaz dersin masraf çıkmaz
koltuk ısıtma bozulur, sorun yok eski aracımda zaten yoktu dersin masraf çıkmaz
vs. vs. vs.

kısaca aracın bir şekilde eksiklerle yürümesi sorun değildir, sizi götürür ama masrafsız olduğunu da göstermez!
 







şimdi ilk mesajımda sorduğum soruları tekrar sorayım;

öncelikle kullanım amacı ve bütçe ne? diğer yandan bu araçları yürütmek zor ve masraflıdır, senede 8-10k bile yapacak olsan çıkaracağı sorunlar ya da km olarak denk gelecek ağır bakımlar yüzünden cepte en az 2-3 bin TL olmalı.
he şu da var, araçta bazı yerlerden ses gelir ve gidişi etkilemez ama ben bu sesle kullanırım dersin masraf çıkmaz
aracın ayna kapatması bozulur ben böyle kullanırım dersin masraf çıkmaz
motor arıza ışığı yanar ben böyle kullanırım ana kaynağını araştırmakla uğraşamam dersin masraf çıkmaz
diff yağları değişim km si gelmiştir ama ben böyle de kullanırım nasılsa araziye girmiyorum dersin masraf çıkmaz
keçelerden yağ akıtır ama usta böyle de gider der, bana sorun olmaz dersin masraf çıkmaz
koltuk ısıtma bozulur, sorun yok eski aracımda zaten yoktu dersin masraf çıkmaz
vs. vs. vs.

kısaca aracın bir şekilde eksiklerle yürümesi sorun değildir, sizi götürür ama masrafsız olduğunu da göstermez!
Hocam benim kullanım amacım off-road'a başlamak. Denemek istiyorum. Bire güçlü motor sesini yaşamak istiyorum. Elektrikli araç dönemlerine geçmeden önce şu silindirin sesini, egzozun sesini, motorun sesini hissetmek istiyorum. Gidip öylece boş araçlara para vermek istemiyorum. Bütçem 40.000TL-45.000TL

Neden böyle basit problemler çıkıyor ki araçlarda, ben buna anlam veremiyorum; işin ehli olmadığım için sanırım galiba. Neyse, Benim çok iyi bir maaşım yok. Evlilik, çoluk çocuk yok. Bunları düşünmüyorum. Ondan maaşım sadece bana ait. Onu arabanının tadını alarak zevk içinde tatmak istiyorum. Korkularımdan bana üzerimde ağır masraf getirmesi zaten. Bu yakıt olarak endişe ediyordum ama onu sağolun içimi rahatlattınız.

Birde sizin bahsettiğiniz gibi sürekli sorunlar çıkarması beni tedirgin ediyordu. Sizin bahsettiğiniz ufak şeyleri gözardı edebilirim ama motor, şansıman kronik arızaları çıkarsa diye korkuyorum okadar. Bir elime 10.000tl arıza şeysi gelse arabayı ölü fiyatına satmak zorunda kalırım.

Şunu sorabilirmiyim? Bu araca sahip olacaksam aylık toplam herşeyi dahil ne kadar masraf çıkartır? Mesela siz örnek verebilirisiniz, Haftada 4 gün 800km yapıyorum, vergisi cartu zurtu herşeyi bakımı vs. herşeyi dahil benden aylık arabaya 1000TL gibi rakam veriyorum gibi bir net rakam verebilmeniz mümkünmüdür?

Teşekkürler.
 

yani net rakam çok zor.
öncelikle ben çok özenli ya da "kıl" bir kullanıcıyım, aracımdan tık ses gelse servise giderim.
değişmesi gerekiyor ise hemen değiştiririm, bakımları km gelmeden yaparım vs. ...

bu yüzden benim vereceğim bilgi yanıltabilir ama standart masraflarını özet geçersem;

kasko + trafik sigortası 2450 TL
yıllık vergi 3300 TL (2018 de 1900tl ye düşüyor)
ikinci araç olduğu için ayda bin km bile yapmıyorum, ama 1000 km kabul etsek 600 TL LPG + en az da 50 TL benzin (doğrusu 100 de olabilir ölçmedim)
standart yağ değişim ve 8000 km bakımı 300-350 TL
ufak tefek arıza için de aylık 100 TL
senelik LPG bakım 50-100 TL arası

bunun dışında

şanzuman, arazi şanzımanı, direksiyon, difflerin yağ değişimleri
buji değişimleri (8 iridyum buji + 8. silindirin söküm işlemi çok zor ve sadece işçilik ölüsü 100 TL yazarlar)
balata / disk değişimleri
motor soğutma suyu ve soğutma sistemi parça değişimleri
denk gelebilirler ki bunlar arıza değildir genel bakımdır, ekstra arıza çıkarsa o da kısmet...
 

yani net rakam çok zor.
öncelikle ben çok özenli ya da "kıl" bir kullanıcıyım, aracımdan tık ses gelse servise giderim.
değişmesi gerekiyor ise hemen değiştiririm, bakımları km gelmeden yaparım vs. ...

bu yüzden benim vereceğim bilgi yanıltabilir ama standart masraflarını özet geçersem;

kasko + trafik sigortası 2450 TL
yıllık vergi 3300 TL (2018 de 1900tl ye düşüyor)
ikinci araç olduğu için ayda bin km bile yapmıyorum, ama 1000 km kabul etsek 600 TL LPG + en az da 50 TL benzin (doğrusu 100 de olabilir ölçmedim)
standart yağ değişim ve 8000 km bakımı 300-350 TL
ufak tefek arıza için de aylık 100 TL
senelik LPG bakım 50-100 TL arası

bunun dışında

şanzuman, arazi şanzımanı, direksiyon, difflerin yağ değişimleri
buji değişimleri (8 iridyum buji + 8. silindirin söküm işlemi çok zor ve sadece işçilik ölüsü 100 TL yazarlar)
balata / disk değişimleri
motor soğutma suyu ve soğutma sistemi parça değişimleri
denk gelebilirler ki bunlar arıza değildir genel bakımdır, ekstra arıza çıkarsa o da kısmet...
Teşekkürler.
 





Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,680
Mesajlar
1,522,116
Kayıtlı Üye Sayımız
166,527
Kaydolan Son Üyemiz
Selma Yörük

Çevrimiçi üyeler

SON KONULAR



Geri
Üst