!!! FORD 3.2 200ps motor ve DEFENDER !!!

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan _AHMET_ Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 89
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 32,721
Ynt: !!! FORD 3.2 200ps motor ve DEFENDER !!!

Serdar Bey, zaten yurtdışında işçilik fiyatları da muhtemelen daha fazla tutuyordur. İlk defa yapılacak birşeyi denemek ise, herhalde biraz da bütçe meselesi olsa gerek. Hani (hiç böyle bir tecrübem olmamasına karşın, tahmin ediyorum) önce ölçülüp biçilecek, belki farklı çözümler denenecek, her bir çözüm ayrı parçalar+işçilik (dolayısıyla para) olacak, üzerine bir de arazide yada sonraki kullanımlarda sorun çıkarırsa daha farklı çözüm arayışına girilecek, yani tahmin etmek de zor. Üstüne araç defender, yani sorun büyük bir ihtimalle (ona yakışan) bir dağ başında çıkacak, yani sadece cüzdan değil, cesaret de lazım. Ama olursa güzel olur, ilk ve tek olmak da farklı bir gurur verebilir. Tabi yıllardır kullanılan pumaların bile (forumdan gördüğüm kadarıyla) araziye uygunluğu, yok yağlaması vs. yeni yeni kabul görmüşken, bu motor tartışacak çok konu başlığı açar gibi geliyor. Ben de zevkle okurum. Ama yeni teknoloji motor pumadan az yakar, gaza basmazsan. (O güç varken gaza basmamak haram ama...)
 

Etiketler
Ynt: !!! FORD 3.2 200ps motor ve DEFENDER !!!

TR'de ustaların en büyük sıkıntısı, mevcut becerileri, motivasyonları, çalışma çözme, işi halletme istekleri çok yüksek olsa da,
önceden planlama ve olası sorunları önceden tespit edip, yol almakta maalesef genelde zayıflar.

İşe hemen atılıp, işi yaparken pratik çözümler geliştirmeyi tercih eden bir kültür var. Dışarıda olaya girişmeden önce yağılacak adımlar tek tek dökülüyor, adımlar planlanıyor, olası sorunların çözümleri önceden tespit ediliyor vesaire ama işi yapmaya gelince, düşük işçilik kalitesi ve isteksizlik ortaya çıkıyor.

Yani öngörülmeyen bir problem ile karşılaşan usta kuvvetle ihtimal pratik uydurma bir çözüm önermiyor veya uygulamıyor.
Bunun ardında kurumsallaşma, sorumluluk yüklenme gibi sebepler de var.

Sonuçta biz de müşteri olarak olmadı usta bu, sanayinin girişinde koptu, gelip alsana beni, bir daha bakalım mantığındayız.
Oralarda adamları topa tutarlar, eğer akla mantığa uygun olmayan bir şeyi denerse filan.

Çoğu gördüğümüz uygulamalar, ya evde kendi sorumluluğu ile arabasını yapan İngilizler, ya da bayağı mühendis çalıştıran
mühendislik firmaları.
 



Ynt: !!! FORD 3.2 200ps motor ve DEFENDER !!!

yıllardır sanayinin içindeyim.puma motor diye tabir ettiğimiz motordan kim ne hayır görmüş ben öok merak ediyorum.gerek tork eğrisi gerek verimli devir aralığı(aslında ikisi aynı şey hemen hemen) parça maliyetleri (fordun parçası bakkalda bile var derler ama bi ağır bakımı neredeyse bir milyar) ve yakıt tüketimine karşı verdiği güç tamamen hüsrandan ibarettir.bu benim görüşüm.ayrıca bizim araçlarımızda motorum hp olarak gücüne değil torkuna bakmamız lazım.bu ikisi aynı şey gibi bilinsede aralarında uçurum var.sevgilerle.
 



Ynt: !!! FORD 3.2 200ps motor ve DEFENDER !!!

63 beygirlik düz dizel defendere 200 beygirlik motor koymaya yasalar müsade etmiyor ki zaten



Orijinal tipinin haricindeki motor değişikliğinde;

-Aracın imal yılı (modeli) esas alınarak aynısı veya daha sonra imal edilen motorlar kullanıldığında ve Motor Mukayese Raporunda benzinli araçlarda %30 dan fazla güç farkı, dizel araçlarda %50 den fazla güç farkı olmadığında, tadil edilen motor için egzoz emisyonu ve araç dış gürültüsünün ilgili yönetmeliklere göre tip onay belgesi veya teknik servis raporu aranmayacaktır.

-Güç farkının yukarıda belirtilen değerlerden daha fazla olması veya aracın imal yılından (modeli) daha önce imal edilen motor kullanılması durumunda ya da yakıt sisteminin benzinli motordan dizel motora, dizel motordan benzinli motora tadil edildiğinde, tadil edilen motor için;

- Egzoz emisyonu:70/220/AT veya 88/77/AT,

- Araç dış gürültüsü: 70/157/AT veya ECE-R 51,

- Motor gücü: 80/1269/AT,

- Dizel Egzoz Dumanı: 72/306/AT,

Yönetmeliklerine göre tip onay belgesi veya teknik servis raporu aranacaktır. Proje ekleri: Mukayese raporu, aranıyorsa tip onay belgesi veya teknik servis raporu, Ruhsat aslı veya noter tasdikli sureti, motor faturası (marka, tip, yakıt türü bilgileri olacak)

Aracın orijinal tipindeki motor, yenileme işlemi yapılmış olanlar dâhil, kullanıldığı takdirde, bu Ekin madde 4.1.1 ve madde 4.1.2 hükümleri uygulanmaz. Sınırlı tadilat bildirimiyle, proje gerektirmeden değişiklik yapılır. Aracın orijinal tipindeki motor (yeni, çıkma veya yenileme yapılmış olanlar dâhil) kullanıldığı takdirde, sadece Sınırlı Tadilat Bildirimi onaylanır.

Sınırlı Tadilat Bildirimi ekleri: Ruhsat aslı veya noter tasdikli sureti, motor faturası (marka, tip, yakıt türü bilgileri olacak), gerektiğinde orijinal motora ait bilgileri içeren kayıt (uygunluk belgesi, broşür, katalog, vb. Model yılı eski ancak özellikleri aynı (en az aracın imal yılının güncel seviyesinde), çıkma veya hiç kullanılmamış motorların tadilatında mukayese raporu ile proje düzenlenecektir.
 

Ynt: !!! FORD 3.2 200ps motor ve DEFENDER !!!

serdar5261' Alıntı:
yıllardır sanayinin içindeyim.puma motor diye tabir ettiğimiz motordan kim ne hayır görmüş ben öok merak ediyorum.gerek tork eğrisi gerek verimli devir aralığı(aslında ikisi aynı şey hemen hemen) parça maliyetleri (fordun parçası bakkalda bile var derler ama bi ağır bakımı neredeyse bir milyar) ve yakıt tüketimine karşı verdiği güç tamamen hüsrandan ibarettir.bu benim görüşüm.ayrıca bizim araçlarımızda motorum hp olarak gücüne değil torkuna bakmamız lazım.bu ikisi aynı şey gibi bilinsede aralarında uçurum var.sevgilerle.
Serdar bey , motor atarken bürokratik sorun yaşamamak için Defenderde fabrikanın kullandığı motorları tercih etmek gerekiyor biliyorsunuz.
Güç- tork olarak o ki değiştik kuvvetli bir şey olsun diye düşünüyor insan ister istemez. Bu durumda
Td 200
Td 300
Td 5
Puma
Seçenekler bunlar .
Güç / performans / Parça maliyeti / bulunabilirlik / vs vs vs. Gibi kriterlerle değerlendirdiğinizde Puma dan daha mantıklısı yok gibi görünüyor. Selamlar.
 


Ynt: !!! FORD 3.2 200ps motor ve DEFENDER !!!

V184 Global platform bir projeydi, bence çok fazla alternatif parça vardır.
Malum Mondeo'sundan Jaguar'ına bu makinanın altyapısı kullanılmıştı.
 

Ynt: !!! FORD 3.2 200ps motor ve DEFENDER !!!

ndogru' Alıntı:
Serdar bey , motor atarken bürokratik sorun yaşamamak için Defenderde fabrikanın kullandığı motorları tercih etmek gerekiyor biliyorsunuz.
Güç- tork olarak o ki değiştik kuvvetli bir şey olsun diye düşünüyor insan ister istemez. Bu durumda
Td 200
Td 300
Td 5
Puma
Seçenekler bunlar .
Güç / performans / Parça maliyeti / bulunabilirlik / vs vs vs. Gibi kriterlerle değerlendirdiğinizde Puma dan daha mantıklısı yok gibi görünüyor. Selamlar.


yasalara baktığımızda bürakratik sorun yaşamamak için kullanılan motoru landroverinde kullanmış olması gibi bi şart yok.şahsen ben land roverin puma motor kullanmasını kesinlikle ve kesinlikle motorun firmaya olan maliyeti yüzünden kullandığına inanıyorum.
 



Ynt: !!! FORD 3.2 200ps motor ve DEFENDER !!!

İstenen testleri aracınız ile yaptırmayı tercih ederseniz, tabi ki yok.
Ama fabrika tarafından takılmış motorun, aynı tip araçta testleri yapılmış ve trafiğe uygunluğu hazır oluyor.
Bu sebeple diyorsunuz ki, ses, titreşim vesaire testlerine gerek yok. Bu zaten olan bir araba deniyor.
İş bitiyor. Sınırlı tadilat olayı yani.
Aslında Land Rover yetkili servisine gitsek, motor değiştirmek istiyorum blok patladı desek, tabi düz dizel artık takılamayacağından, onunda önereceği yolu,
biz yapmış oluyoruz ki, bu yolun bürokrasisi daha kolay.

Ne yazık ki, TR'de 300TDI yedek parça olarak anormal paralarda, tabi 2. eli de...
Sandık şeklinde 300TDI (servis motoru) 15.000 TL olsa,
Puma servis motoru 5000 TL gibi....

Tabi yan malzemeler ile olay kopuyor. Özellikle 300 TDI'da. O sebeple çıkması revaçta,
dolayısıyla Askeriyeden 300TDI arabalar ortalığa çıkmadan bu piyasa dengede kalır.

Ben şahsen, 2 yıl daha belki BD30 veya Puma kayıtsız atarak bekleyeceğim.
Zaten bir süre sonra 2014'de devlet emisyon değerlerini düşürmek amacıyla motor değişimini destekleyecek,
o zaman belki kredi bile verecek veya arabanı hurda diye yazdır git yeni modelini al diyecek.
En mantıklısı o zaman sanki istemiyormuş, kendi motorunun orjinalliğini seviyormuş gibi nazlana nazlana değiştirmek. :smiley:
 

Ynt: !!! FORD 3.2 200ps motor ve DEFENDER !!!

LRTD5' Alıntı:
İstenen testleri aracınız ile yaptırmayı tercih ederseniz, tabi ki yok.
Ama fabrika tarafından takılmış motorun, aynı tip araçta testleri yapılmış ve trafiğe uygunluğu hazır oluyor.
Bu sebeple diyorsunuz ki, ses, titreşim vesaire testlerine gerek yok. Bu zaten olan bir araba deniyor.
İş bitiyor. Sınırlı tadilat olayı yani.
Aslında Land Rover yetkili servisine gitsek, motor değiştirmek istiyorum blok patladı desek, tabi düz dizel artık takılamayacağından, onunda önereceği yolu,
biz yapmış oluyoruz ki, bu yolun bürokrasisi daha kolay.

Ne yazık ki, TR'de 300TDI yedek parça olarak anormal paralarda, tabi 2. eli de...
Sandık şeklinde 300TDI (servis motoru) 15.000 TL olsa,
Puma servis motoru 5000 TL gibi....

Tabi yan malzemeler ile olay kopuyor. Özellikle 300 TDI'da. O sebeple çıkması revaçta,
dolayısıyla Askeriyeden 300TDI arabalar ortalığa çıkmadan bu piyasa dengede kalır.

Ben şahsen, 2 yıl daha belki BD30 veya Puma kayıtsız atarak bekleyeceğim.
Zaten bir süre sonra 2014'de devlet emisyon değerlerini düşürmek amacıyla motor değişimini destekleyecek,
o zaman belki kredi bile verecek veya arabanı hurda diye yazdır git yeni modelini al diyecek.
En mantıklısı o zaman sanki istemiyormuş, kendi motorunun orjinalliğini seviyormuş gibi nazlana nazlana değiştirmek. :smiley:

serdar bey uzun yıllardır defender camiasında olan 110 ve 130 olmak üzere 2 adet defenderi bulunan bir abim eski ıveco daily (35-10) motoru attı aracına.öncesinde bd30 vardı.memnun kalmadı turbo uyguladı oda olmadı çok tereddütlü olarak bu işe kalkıştı.şu anki memnuniyetinin ve uyumluluğunun mükemmel olduğunu söylüyor.ben yeni daily motoru arıyorum(ıveco).bu aracı kullananlarla konuştuğuma 5-6 ton yükle rampa düz aynı gittiklerini söylüyorlar.inşallah en kısa zamanda bulup yaparım.sizinde dediğiniz yöntemi kullanarak yurt dışından bir motor bulup fabrikadan yeni blok alıp motor revizyonuyla onu işleteceğim.lakin şu an ne yurt içi ne yurt dışı bi motor bulamadım.ankarada bir hurdacıda var neredeyse 15 istiyor bende de şu an o kadar para yok.olmadı pert olmuş bi araç alacağım.sevgilerle.
 

Ynt: !!! FORD 3.2 200ps motor ve DEFENDER !!!

Belki de şu ana kadar bulamıyor olmanız, bu motorun genelde tercih edilmemesinin bir sebebi olabilir.
Tabi ki istediğiniz seçimi yapmak ve bir şekilde uydurmak mümkün ancak sorunsuz ve genel olarak zahmetsiz bir
değişim için denenmiş yollar, ne kadar verimsiz, güçsüz olsa da tercih edilebiliyor.
Yoksa çok BMW motoru Land'lara uyuyor ama çoğunluk tercih etmiyor mesela.
 

Ynt: !!! FORD 3.2 200ps motor ve DEFENDER !!!

LRTD5' Alıntı:
Belki de şu ana kadar bulamıyor olmanız, bu motorun genelde tercih edilmemesinin bir sebebi olabilir.
Tabi ki istediğiniz seçimi yapmak ve bir şekilde uydurmak mümkün ancak sorunsuz ve genel olarak zahmetsiz bir
değişim için denenmiş yollar, ne kadar verimsiz, güçsüz olsa da tercih edilebiliyor.
Yoksa çok BMW motoru Land'lara uyuyor ama çoğunluk tercih etmiyor mesela.

tercih edilmiyor olsa ortalık bu motordan dolmazmı :smiley:) motordan kimsenin elinde yok olanda korkunç paralar istiyor.bu motor böyle ister al ister alma diyor.motoru büyük şehirlerde dolmuş taşımacılığı yapanlarada sorabilirsiniz mesela.biz bu motoru kıramadık diyorlar.
 

Ynt: !!! FORD 3.2 200ps motor ve DEFENDER !!!

esasında aklımdan mercedes yada wv gurubunun dizelleri bile geçmiyo değil lakin onların parçaları çok pahalı.kalite olarak biraz nazik olsalarda çok kaliteli motorlar.ford motorunun kullananarkadaşlar bu fiyata başka yok deseler sonuna kadar hak veririm ama bana kimse o motorun kaliteli bir motor olduğunu savunmasın.işin içinde biri olarak çok iyi tanıyorum ben o motoru.servisimize gelen özel harekat araçları nefret ediyorlar mesela.uzar gider böyle.herkes gönlünce bi motora kavuşur inşallah.2,5 düzün derdi çekilmez:smiley:
 



Ynt: !!! FORD 3.2 200ps motor ve DEFENDER !!!

serdar5261' Alıntı:
tercih edilmiyor olsa ortalık bu motordan dolmazmı :smiley:) motordan kimsenin elinde yok olanda korkunç paralar istiyor.bu motor böyle ister al ister alma diyor.motoru büyük şehirlerde dolmuş taşımacılığı yapanlarada sorabilirsiniz mesela.biz bu motoru kıramadık diyorlar.

Bahse konu iveco motorları kargo şirketleri on onbeş yıldır sorunsuz kullanıyor turbolu olanlar biraz yakar ama çok verimli motorlar
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,816
Mesajlar
1,523,901
Kayıtlı Üye Sayımız
166,614
Kaydolan Son Üyemiz
Tolga Gökova

Çevrimiçi üyeler

SON MESAJLAR

SON KONULAR



Geri
Üst