Bu hafta hiç bi iş yapılmadı nerdeyse arabaya.
Çarşamba günü usta distürbütörü söktü. O içindeki yalama olan cıvatayı motosiklet ustası sevdiğim bi abi halletti. Klavuz açtı uygun ufak cıvata taktı. Ustayla götürüp taktık ama aracın sentesini bulamadığı için çalıştıramadı.
Senteyi bulmak aslında yapılamayacak iş değil. Motosiklette çok yaptım. Bujiyi söküp tornavidayı sokarsın en üst noktaya göre ayarlarsın. Altı silindir olunca ben bulaşmadım. Ustayada iş öğretilmiyor tabi. Yapamayınca bıraktı. Senteyi nasıl bulacağımıza internetten bi bak bakalım dedi dükkana gitti.
Aracı ilk götürdüğüm ve Mustafa Ustayı aradım. Güne Kardeşler Doç servisi Aksaray'da. İlk o çalıştırmıştı zaten. O zamanlar çok güzel çalışıyordu araba. "Ben benzinli araçtan pek anlamam diğer işler için bi taksi tamircisine götür" dediği için başkasına gitmiştim zaten.
Ona durumu anlattım. Oda laf arasında kızdı tabi çalışan arabada niye parça değiştiriyon diye. Aslında benim yaptığım iyi birşeydi. İlerde bozulacak parçaları değiştirdim ama işte düzgün bi avans ayarı olmayınca yapılan işin bi anlamı kalmadı.
Perşembe günü aradı arabayı buraya getir ben halledeyim diye. Ben Kayseri'deydim götüremedim. Cuma günü Aksaray'dayken kamyona bağlayıp götürdüm onun dükkana.
Mustafa usta hemen yağ kapağını açtı ordan sübaplara baktı. Birinci bujiyi söküp elektrot soktu ve senteyi buldu. Ama bu seferde ateşleme zayıf olduğu için çalışmadı.
Bugün inşallah platine vs bakacak ateşlemenin niye zayıf olduğunu bulacak. Elinde başka işler var ve bu iş kendi tabiriyle b.ktan iş olduğundan diğer işlerden zaman buldukça bu aracın yanına geliyor.
Ateşleme sorununun platinin tam öpüşmemesinden dolayı olduğunu düşünüyorum. Takılırken bakmıştım çap denkgeliyordu. Yine usta işine karışmamak için ses çıkarmamıştım önceden. MZ motosikletimden biliyorum platin yan denkgelince veya korozyon vs olunca (meme yapınca) ateşleme zayıflardı.
Şimdi üstümü giyip sanayiye gideceğim. İnşallah akşama buraya güzel şeyleri yazarım.