Dışı Travec Tecdrah - İçi Dacia Duster

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan ümiterkan Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 357
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 54,576
Ynt: Dışı Travec Tecdrah - İçi Dacia Duster

abdullah bey , subaru da özellikle yetkili sevis-bakım-parça pahalı diye bilinir ama benim legacy de 15.000 bakımı için 218 tl , 30.000 bakımı için de 270 tl tuttu , sizin suzukide 134 çıkıyorsa normal gibi geldi ? tabii bu fiyata dört fren balatası değişti derseniz o zaman ben inanmam , yağ-hava filtresi ise gayet normal , neden olmasın anlayamadım ?
 

Etiketler
Ynt: Dışı Travec Tecdrah - İçi Dacia Duster

kyenipazar' Alıntı:
abdullah bey , subaru da özellikle yetkili sevis-bakım-parça pahalı diye bilinir ama benim legacy de 15.000 bakımı için 218 tl , 30.000 bakımı için de 270 tl tuttu , sizin suzukide 134 çıkıyorsa normal gibi geldi ? tabii bu fiyata dört fren balatası değişti derseniz o zaman ben inanmam , yağ-hava filtresi ise gayet normal , neden olmasın anlayamadım ?
Hocam boşver bazı arkadaşlar sövüşlenmeye alışmış, bana yalancı muamelesi yapmaya çalışıyor. Heralde ulu manituluğa adaylığını koyacak. Dediğim gibi benim aracın bakımı 13400 tutmuş. Ben 2 sıfır eksik görmüşüm yani her 1000 km 1000 tl yaklaşık. Kimse vitara almasın.
 

Ynt: Dışı Travec Tecdrah - İçi Dacia Duster

kyenipazar' Alıntı:
abdullah bey , subaru da özellikle yetkili sevis-bakım-parça pahalı diye bilinir ama benim legacy de 15.000 bakımı için 218 tl , 30.000 bakımı için de 270 tl tuttu , sizin suzukide 134 çıkıyorsa normal gibi geldi ? tabii bu fiyata dört fren balatası değişti derseniz o zaman ben inanmam , yağ-hava filtresi ise gayet normal , neden olmasın anlayamadım ?

Bu sorunun cevabı 15.000 km bakım konusu içinde işlendi. Suziki servisten fiyat alındı. Fiyat alınınca idda eden beyefendi ben hava filtresi 45.000 de bir değişir diye hava filtresini hesaplamamıştım dedi.Daha sonra yazdığı mesajı sildi. Ayrıntıları orada okuyabilirsiniz.
 


Ynt: Dışı Travec Tecdrah - İçi Dacia Duster

Bu araba Land rover defender'in pabucunu dama atar sanırım. Artık çok ağır, hantal kasalı ve ona uygun mazotu su gibi içen motorları olan arabalar yerine, taş gibi kasalı ve az yakan motorlu arazi araçları talep ediliyor. Ve bu da çok akıllıca bir yaklaşım. Ben bu arabayı çok tuttum. Birincisi,Alman..bu baştan güven veriyor. İkincisi, tam şaseli, yerden çok yüksek, kaporta çok sade ve gereksiz detayları yok. Motor kasaya yeterli, az yakan. Fiyat binek araba fiyatına..Türkiyeye gelse çok tutulur sanırım ama yine de DUSTER'a laf yok !! )))
 



Ynt: Dışı Travec Tecdrah - İçi Dacia Duster

mimar_ankara' Alıntı:
Bu araba Land rover defender'in pabucunu dama atar sanırım. Artık çok ağır, hantal kasalı ve ona uygun mazotu su gibi içen motorları olan arabalar yerine, taş gibi kasalı ve az yakan motorlu arazi araçları talep ediliyor. Ve bu da çok akıllıca bir yaklaşım. Ben bu arabayı çok tuttum. Birincisi,Alman..bu baştan güven veriyor. İkincisi, tam şaseli, yerden çok yüksek, kaporta çok sade ve gereksiz detayları yok. Motor kasaya yeterli, az yakan. Fiyat binek araba fiyatına..Türkiyeye gelse çok tutulur sanırım ama yine de DUSTER'a laf yok !! )))
:smiley: ;D 8)
 

Ynt: Dışı Travec Tecdrah - İçi Dacia Duster

Defender, Niva, Land Cruıser, CJ, Pajero vs..... araçların belli bir kullanıcı kesimi vardır. Ve bu kesim bir çok Suv cunun zannettiği gibi araçlarından memnuniyetsiz felan değildir. Çünkü bu araçların ortak özellikleri olan arazi performanslarının yanısıra her birinin kullanıcı kesimi tarafından beğenilen kendine has özellikleri bir tarzları vardır.
Ve bu araçları kullanan insanlar araçlarının yakıt tüketiminden, modellerinin düşüklüğünden, parça bulma vs.... gibi konulardan şikayetçi değillerdir. Bu konularda çeşitli olumsuzluklar yaşasalar da bu araçların arazi performansı ve kendilerine has tarzları her zaman ön plandadır. Bu nedenle ne Duster ne Tecdrah Defender veya bir başka arazi aracına rakip olamaz. Dikkat ederseniz bir kaç istisna dışında (onlar da kaideyi bozmaz) saydığım araç sahiplerinden ne Duster ne Tedrach ne de bir başka Suv almayı düşünen yoktur. Çünkü bu araçlarda low olmayışı baştan bir kayıptır.
İnanmayan Defender veya saydığım marka-modellerin forumlarına veya genelin göreceği bir bölüme anket açsın, bakalım kaç kişi Defender'ını veya başka bir arazi aracını satıp bir suv almayı düşünüyor.
 

Ynt: Dışı Travec Tecdrah - İçi Dacia Duster

Veteriner kardeşim haklı, tabiki her aracın bir kullanıcı kitlesi var. Herkes kendine göre bir veya birkaç özelliğine göre bir marka, modele bağlanıyor.
Ancak bazı üreticiler, ya marjinal bir kesime göre araç üretiyorlar. Defender, hummer gibi. Forumda heryerde anılan "offroad" lafından da rahatsız olmaya başladım. Bu iş çok marjinal bir kesimin hobisi diyelim. Alınabilir araçlar ile olabildiğince doğal engelleri ama isteği. Bu araçlar da hep alınabilir fiyatlarda, ama hiçbirzaman paletli tankın veya askeri fabrikaların ürettiği 8 lastik tekerlekli kariyerlerlerin gücüne sahip değil. Bu tip araçları hem fiyatından alamassın hem de sivile satılmaz. Burda durum, silaha meraklı sıradan vatandaşlara sen M16 alamassın ama gel yivsiz av tüfeği ile biraz oyalan demek gibi birşey.

Diğer grup bazı üreticiler ise geniş kesimlerin ortak beklentilerini iyi tahmin edip ona göre araç üretiyorlar. Qasqai, navara, suzuki, duster, niva bu tip araçlar. Olabildiğince geniş kesimin ortak paydalarına hitap etmek. Şehir içi gez,az hava at, pikniğe git, toprak yola gir,az yak, az vergi ver, parçan servisin iyi olsun..Fiyatı da makul tutumca bu markalara pazar bulunuyor. Ortak beklentilerin hepsinden azar azar taşıyan araçlar bunlar. Aldığım duster'in üzerine takılan lastikleri bile araç gibi bir çok özellikten azar azar üzerinde taşıyor. Conti contact cross lx. Hem biraz kar lastiği,hem biraz asfalt lastiği hem az çamur M+S..ama hiç biri tam değil. Hafif, dozunda macera isteyen aile babaları için yapılmış bu arabalar..
 

Ynt: Dışı Travec Tecdrah - İçi Dacia Duster

mimar_ankara' Alıntı:
Veteriner kardeşim haklı, tabiki her aracın bir kullanıcı kitlesi var. Herkes kendine göre bir veya birkaç özelliğine göre bir marka, modele bağlanıyor.
Ancak bazı üreticiler, ya marjinal bir kesime göre araç üretiyorlar. Defender, hummer gibi. Forumda heryerde anılan "offroad" lafından da rahatsız olmaya başladım. Bu iş çok marjinal bir kesimin hobisi diyelim. Alınabilir araçlar ile olabildiğince doğal engelleri ama isteği. Bu araçlar da hep alınabilir fiyatlarda, ama hiçbirzaman paletli tankın veya askeri fabrikaların ürettiği 8 lastik tekerlekli kariyerlerlerin gücüne sahip değil. Bu tip araçları hem fiyatından alamassın hem de sivile satılmaz. Burda durum, silaha meraklı sıradan vatandaşlara sen M16 alamassın ama gel yivsiz av tüfeği ile biraz oyalan demek gibi birşey.

Diğer grup bazı üreticiler ise geniş kesimlerin ortak beklentilerini iyi tahmin edip ona göre araç üretiyorlar. Qasqai, navara, suzuki, duster, niva bu tip araçlar. Olabildiğince geniş kesimin ortak paydalarına hitap etmek. Şehir içi gez,az hava at, pikniğe git, toprak yola gir,az yak, az vergi ver, parçan servisin iyi olsun..Fiyatı da makul tutumca bu markalara pazar bulunuyor. Ortak beklentilerin hepsinden azar azar taşıyan araçlar bunlar. Aldığım duster'in üzerine takılan lastikleri bile araç gibi bir çok özellikten azar azar üzerinde taşıyor. Conti contact cross lx. Hem biraz kar lastiği,hem biraz asfalt lastiği hem az çamur M+S..ama hiç biri tam değil. Hafif, dozunda macera isteyen aile babaları için yapılmış bu arabalar..
+1
 

Ynt: Dışı Travec Tecdrah - İçi Dacia Duster

mimar_ankara' Alıntı:
Forumda heryerde anılan "offroad" lafından da rahatsız olmaya başladım.
neden ki. ?
Bu konu bile genel olarak off road bölümünün içinde .
Belki de hata ; genel off road bölümünün içinde bulunan araçlar alt bölümünde dacia markasının yer alması.
 



Ynt: Dışı Travec Tecdrah - İçi Dacia Duster

veteriner kardeşim,algoritmik mantık hatası yapıyorsunuz. Duster'da offroad topiği altında olabilir. İsteyen istediği modifiaksyonu yapar, isterse arabasını kayaların üstünde sürüp parçalar. Niva, nissan, suzuki, toyota ve diğer markaların benzer modelleri nerdeyse duster da ordadır. Zira hepsi az çok aynı kategorinin arabasıdır. Defender, hummer gibiler ayrı topik altında incelenebilir. Ama hepsi offroad başlığı altında ayrı gruplar olarak karşılaştırılabilir veya bir markaya özel olarak yaklaşılabilir.
Zaten forumdaki konu taksonomisi de böyle ve çok da tutarlı. İstediğin konuya odaklanabiliyorsun.
 

Ynt: Dışı Travec Tecdrah - İçi Dacia Duster

veteriner' Alıntı:
Defender, Niva, Land Cruıser, CJ, Pajero vs..... araçların belli bir kullanıcı kesimi vardır. Ve bu kesim bir çok Suv cunun zannettiği gibi araçlarından memnuniyetsiz felan değildir. Çünkü bu araçların ortak özellikleri olan arazi performanslarının yanısıra her birinin kullanıcı kesimi tarafından beğenilen kendine has özellikleri bir tarzları vardır.
Ve bu araçları kullanan insanlar araçlarının yakıt tüketiminden, modellerinin düşüklüğünden, parça bulma vs.... gibi konulardan şikayetçi değillerdir. Bu konularda çeşitli olumsuzluklar yaşasalar da bu araçların arazi performansı ve kendilerine has tarzları her zaman ön plandadır. Bu nedenle ne Duster ne Tecdrah Defender veya bir başka arazi aracına rakip olamaz. Dikkat ederseniz bir kaç istisna dışında (onlar da kaideyi bozmaz) saydığım araç sahiplerinden ne Duster ne Tedrach ne de bir başka Suv almayı düşünen yoktur. Çünkü bu araçlarda low olmayışı baştan bir kayıptır.
İnanmayan Defender veya saydığım marka-modellerin forumlarına veya genelin göreceği bir bölüme anket açsın, bakalım kaç kişi Defender'ını veya başka bir arazi aracını satıp bir suv almayı düşünüyor.


Aman abdullah bey suv aldık,mı ufak oğlumdan bize sıra gelmez araki bulasın keratayı
 

Ynt: Dışı Travec Tecdrah - İçi Dacia Duster

mimar_ankara' Alıntı:
veteriner kardeşim,algoritmik mantık hatası yapıyorsunuz. Duster'da offroad topiği altında olabilir. İsteyen istediği modifiaksyonu yapar, isterse arabasını kayaların üstünde sürüp parçalar. Niva, nissan, suzuki, toyota ve diğer markaların benzer modelleri nerdeyse duster da ordadır. Zira hepsi az çok aynı kategorinin arabasıdır. Defender, hummer gibiler ayrı topik altında incelenebilir. Ama hepsi offroad başlığı altında ayrı gruplar olarak karşılaştırılabilir veya bir markaya özel olarak yaklaşılabilir.
Zaten forumdaki konu taksonomisi de böyle ve çok da tutarlı. İstediğin konuya odaklanabiliyorsun.
Algoritmik mantık hatası benimki değil, sizin off road lafından rahatsız olmanız ama aracınızın off road araçları bölümünde yer almasının mantıklı olduğunu düşünmeniz. Şöyle ki ana başlığa bakıyoruz off road. Buradan mantıksal olarak demek ki burada off road'la ilgili bilgiler var, off road ile ilgsi olmayan paylaşımlar yok diye bir çıkarımda bulunuyoruz.
İkinci algoritmik adımımıza geçtğimizde de bakııyoruz ki araçlar diye bir başlık çıkıyor burada da aynı mantıkla diyoruz ki demek ki burada off road araçları var, off roadla işi olmayan, yol için üretilmiş araçlar yoktur. Burada da temel kriter olarak low - ağır devir 'e bakıyoruz. Ama sonuçta bir bakıyoruz ki araçların içinde low vitesi olmayan, arazi aracı olmadığı bir kaç yıllık çaba sonucu da olsa sahipleri tarafından da kabul edilmiş olan duster de var. İşte algoritmik mantık hatası burda başlıyor
Belki size göre çok yakan, düşük modelli, konforsuz, parçası sizinkilere göre pahalı olduğunu iddia ettiğiniz, elektronik donanımları olmayan araçlara binmek, gerekirse bu araçları toplamak için sanayide zaman ve para harcamak mantıksız. Olaya off road diye başlamayınca haklı da olabilirsiniz. Ama konu off road olunca iş farklı oluyor.

Niva, Nissan, Suzuki ve Toyota'yı neden Duster ile aynı kategoriye koyup Defender ve Hummer'ı ayırdınız. Kriter ne?
 

Ynt: Dışı Travec Tecdrah - İçi Dacia Duster

mimar bey , niva ile dusterı aynı kefeye koymuşsunuz ama yanılıyorsunuz , hatta auto showun bu konu ile ilgili özel bir testi de vardı , ikisini kıyasladılar.

duster sizin de bahsettiğiniz gibi genel beklentileri karşılamaya yönelik , orta sınıf diyebiliriz. 2 çocuğunuzu da çocuk koltuklarına bağlayıp geziye gidebilirsiniz , şık caddelerde sırıtmaz.

Niva ise havayastığı vs gibi güvenlik ekipmanları olmayan , 5 kapılı versiyonu bulunmayan , konfordan bahsedilemeyecek ve dolayısı ile en baştan hedef kitlesini belirlemiş ve ona göre hareket eden bir araçtır...
 

Ynt: Dışı Travec Tecdrah - İçi Dacia Duster

Ben Rusyada yıllarca çalıştım. Lada Niva Rusyanın "Toros12" sidir. Çocuklu aileler de, tarlaya tabana gidecek işcisi de, ormana gidecek genci de, küçük atölye sahibi usta da alır. Hepsinin farklı beklentilerine yanıt vermeye çalışan orta sınıf arabasıdır. Şimdi onun yerini Rusyada Renault Duster alıyor. Zira Rusya dışarı açıldıkça, ithal ürünler geldikçe tabiri caizse görgüsü olmayan rus vatandaşları da daha fazla konfor, daha fazla kalite istemeye başladı. Bu nedenle nivanın yerini daha üst sınıf Duster almaya başladı. Bu arada Rusyada sınıf farkı iyice belirgenleştikçe, dolar milyarderi iş adamları Range Rover kullanıyorlar. Ama plakalarına mor, pembe neon şerit takma magandalığını göstererek..)
 



Ynt: Dışı Travec Tecdrah - İçi Dacia Duster

mimar bey , ülkelerin orta sınıfları farklılıklar arzedebilir , özellikle rusya gibi farklı ekonomik ve sosyal yapının olduğu bir ülkede... o yüzden "orada çoluk çocuk biniyor" cümlesi duster ile nivayı aynı kefeye koymaz , kusura bakmayın , orada çalışmış olmak bu konuda size bir artı katmaz.
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,757
Mesajlar
1,523,320
Kayıtlı Üye Sayımız
166,573
Kaydolan Son Üyemiz
isangun

SON MESAJLAR

SON KONULAR



Geri
Üst