Dışı Travec Tecdrah - İçi Dacia Duster

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan ümiterkan Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 357
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 54,342
Ynt: Dışı Travec Tecdrah - İçi Dacia Duster

mstdgbkn' Alıntı:
tamam işte :smiley: kim söyledi diyorum yani bunu o yukarıda yazan şahsa. kimden duyup gelip buraya yazmış ?
Aradığınız geri zekalı Olgun beyin verdiği linkte şöyle yazmış:"İşin özeti Wrangler bir ailenin tek aracı olamayacak kadar konforsuz. Asfalt üzerindeki başarısından söz etmek de pek mümkün değil. 120 km/s süratin üzerine çıkıldığında Wrangler dengesini kaybetmeye başlıyor. Direksiyonu hissiz, yol tutuş ise dikkatli olunmasını gerektirecek kadar kötü. Yüksek süratte yapılan ani frenlerde aracın verdiği tepkiler de tedirginlik verici olabiliyor. Buraya kadar bahsettiklerimiz zaten bilinen noktalar ve Wrangler düşünenlerin göz ardı edebileceği sorunlar. "
Ama aynı gerizekalı yazının devamında da:
"Wrangler, dünyanın en zorlu arazilerinde kendisini kanıtlayarak Jeep Trail Rated® işareti ile ödüllendirilmiş. Bu logoya sahip olabilmek için çekiş kapasitesi testi, yerden yükseklik testi, sudan geçiş testi, manevra kabiliyeti ve artikülasyon testlerini başarıyla geçmek gerekiyor." demiş.
 

Etiketler
Ynt: Dışı Travec Tecdrah - İçi Dacia Duster

fbmy' Alıntı:
Olgun Bey bu linkteki adamlar araçtan anlıyormuş gibi buraya link vermişsiniz. Burada bu işin kompetanları varken link filan vermeyin birşey ifade etmez...

Valla azizim, bu adamlar araçtan anlıyor mu anlamıyor mu bilemem. Ama test yaptık, sonuç bu diyorlar. Bu link birşey ifade eder mi etmez mi onu da bilemem. Yukarıda bunu yazan arkadaş da muhtemelen oradan okumuştur.

Onların testini test etme imkanım olsa bir test de ben yapar "ey halkımız, benim testimin sonuçları da bu..." derdim. (Dün akşam bazı modellerin testlerini okuyordum, tesadüfen Rubicon testini de okuduğum için aklımda kaldı ve linki ondan verdim. Yoksa, ne araçların birinden inip diğerine bindim, ne de teknik bir deneyim sahibiyim. Öyle derin bir ilgim ve merakım da yok.)
 

Ynt: Dışı Travec Tecdrah - İçi Dacia Duster

Duster konusuyla ilgili yorum yapmayacağımı söyledim. Gelen giden laflara da cevap vermeyeceğim bu araçla ilgili..

Ama konu jeep ise elbette yorum yapmak isterim. Bahse konu testi yapan arkadaşın testi yaptığı araç standart fabrika çıkışı bir araç değil. Testi yapan arkadaş bunun farkında da değil. Rubicon yani jeep in JK modelininde standart hali ile ne snorkel var ne de vinç.. İsterseniz offroad paketi gibi bir şey altında piyasa fiyatlarının 3-4 katını ödeyerek opsiyonel olarak bunlara sahip olabiliyorsunuz. Orjinalde rubicon tente ile gelmiyor. Hard top ile satışta isterseniz tente softtop u da var. Soft toplu bütün araçlar doğası gereği rüzgar sesini ve titreşimlerini stabil malzemeler gibi yalıtamaz. otobanda 120 km/h i geçtiğinde hissettikleri ise ilk defa bir arazi aracını kullanmasından ileri gelen alışkanlıkları dışında yüksekte ve tentenin etkisiyle ses ile yolculuk yapmasıdır. Rubiconla otobanda ideal 160 km/h hız. Benim 83 model cj-8 ile bile çok rahat 120 km hızla gidebiliyorum. Üstelik 4 inc yükseltme ve 35 lastiklerle.. Denemesi bedava..

Rubicon gerçek bir offroadcunun istediği bütün şartları yerine getiriyor bence.. ön arka içerden şeçmeli diferansiyel kilitleri.. Heavy duty diferansiyel ve rot aksamı 400 küsür tork. Yine içerden kumandalı viraj rotunu serbest bırakma motoru. Artikülasyonu artırıyor bu özellik. Standart hali ile kullandığınız zaman 5 yıl garanti kapsamında. Garantisi ise asfalttan inmeyeceksin demiyor. Git kayaların üzerinde gez. Devirmeden kırabilirsen garanti kapsamında değiştiririm diyor. 2,5 inç orjinal mopar yükseltme kitini yetkili servise taktırabilir ve garantikapsamı dışına çıkmazsınız.

200 hp bir araç için karma 8 litre yakıt tüketimi bence ideal. Konfor konusuna gelirsek. Kuş tüyü koltukları yok. İhtiyacı da yok. klima hava yastıkları filan mevcut. 300 km otobandan gidip 40 km ağır offroad yapıp sonra tekrar 300 km yolu yorulmadan dönebiliyorsunuz. Hortumu çekip aracın içini komple yıkayabiliyorsunuz..

Parası olan için bence ideal. .. Fiyatı zamlardan önce 56 bin euro idi. Şimdi ne kadar arttı bilmiyorum ama 200 bin TL ye yaklaşmıştır. Aynı özellikleri amerikadan sandıkta parçalar getirerek 60-70 bin TL ye araç dahil 2005-2006 wrangler TJ ile yapabilirim. Aile aracım ayrı olmak şartı ile..

Saygılar..
 

Ynt: Dışı Travec Tecdrah - İçi Dacia Duster

jeep' Alıntı:
Duster konusuyla ilgili yorum yapmayacağımı söyledim. Gelen giden laflara da cevap vermeyeceğim bu araçla ilgili..

Ama konu jeep ise elbette yorum yapmak isterim. Bahse konu testi yapan arkadaşın testi yaptığı araç standart fabrika çıkışı bir araç değil. Testi yapan arkadaş bunun farkında da değil. Rubicon yani jeep in JK modelininde standart hali ile ne snorkel var ne de vinç.. İsterseniz offroad paketi gibi bir şey altında piyasa fiyatlarının 3-4 katını ödeyerek opsiyonel olarak bunlara sahip olabiliyorsunuz. Orjinalde rubicon tente ile gelmiyor. Hard top ile satışta isterseniz tente softtop u da var. Soft toplu bütün araçlar doğası gereği rüzgar sesini ve titreşimlerini stabil malzemeler gibi yalıtamaz. otobanda 120 km/h i geçtiğinde hissettikleri ise ilk defa bir arazi aracını kullanmasından ileri gelen alışkanlıkları dışında yüksekte ve tentenin etkisiyle ses ile yolculuk yapmasıdır. Rubiconla otobanda ideal 160 km/h hız. Benim 83 model cj-8 ile bile çok rahat 120 km hızla gidebiliyorum. Üstelik 4 inc yükseltme ve 35 lastiklerle.. Denemesi bedava..

Rubicon gerçek bir offroadcunun istediği bütün şartları yerine getiriyor bence.. ön arka içerden şeçmeli diferansiyel kilitleri.. Heavy duty diferansiyel ve rot aksamı 400 küsür tork. Yine içerden kumandalı viraj rotunu serbest bırakma motoru. Artikülasyonu artırıyor bu özellik. Standart hali ile kullandığınız zaman 5 yıl garanti kapsamında. Garantisi ise asfalttan inmeyeceksin demiyor. Git kayaların üzerinde gez. Devirmeden kırabilirsen garanti kapsamında değiştiririm diyor. 2,5 inç orjinal mopar yükseltme kitini yetkili servise taktırabilir ve garantikapsamı dışına çıkmazsınız.

200 hp bir araç için karma 8 litre yakıt tüketimi bence ideal. Konfor konusuna gelirsek. Kuş tüyü koltukları yok. İhtiyacı da yok. klima hava yastıkları filan mevcut. 300 km otobandan gidip 40 km ağır offroad yapıp sonra tekrar 300 km yolu yorulmadan dönebiliyorsunuz. Hortumu çekip aracın içini komple yıkayabiliyorsunuz..

Parası olan için bence ideal. .. Fiyatı zamlardan önce 56 bin euro idi. Şimdi ne kadar arttı bilmiyorum ama 200 bin TL ye yaklaşmıştır. Aynı özellikleri amerikadan sandıkta parçalar getirerek 60-70 bin TL ye araç dahil 2005-2006 wrangler TJ ile yapabilirim. Aile aracım ayrı olmak şartı ile..

Saygılar..
Bilgiler için teşekkürler.
 

Ynt: Dışı Travec Tecdrah - İçi Dacia Duster

teşekkür ederiz göktuğ bey , bilgi sahibi olunca fikir sahibi de olunmuştur umarım...
 



Ynt: Dışı Travec Tecdrah - İçi Dacia Duster

Bu kadar tepkiden sonra birkaç cevap

1) bu kadar agresif olmanıza ve alınganlığa ne gerek var
2) Rubicon hakkındaki 120 km yi aşması tavsiye edilmez söznü testten almıştım bulmuşsunuz, yani iddai sahibi ben değilim
3) Rubicon muhteşem bir off road aracıdır arazide üstüne yoktur neredeyse, ben Rubicon'a kaka demedim sadece orta gelirli kişiler çin pahalı dedim. 74.000 Euro verip araziye cıkan bircok kişi elbette var yapabilen yapsın ama orta gelilrli insanlar için bu mümkün değil
4) Tecdrah, Rubicon alamayacak kişiler için bir hobi arabası olabilir diyorm. (Mesela Toyota Verso aile arabasının yanında)
5) İnanılmaz bir şey ne dediysem tersinden anlaşılıyor ama bu da benim suçum değil herhalde cevap ayazmadan önce biraz dikkatli okumak gerekiyor. Ben Tecdrah ile Rubicon'u karşılaştırdım doğrudur bu ikisi elmayla armut değildir ikisi de ağır off road için üretiliyor. Haa biri elbette daha kaliteli ve güçlüdür (motor gücü) diğeri hafif ve ucuzdur, ama farklı gelir grupları için iki alternatiftir sonuçta
6) Suzukiciler de alınganlık yapmasınlar, ben marka kötülemiyorum, kendim de land rover kullanıyorum ve LR nin de bir çok zayıf ve kötü yönü var (camlarnın narin olmasıı, diff lock olmamaısı vs) Birçok suzuki kullanıcısından duyduklarımı aktardım o kadar.

Elbette söylediklerime kimse katılmak zorunda değil önemli olan saygı ile birbirimizin görüşlerini dinlememek ve aşağılayıcı ifadelerle cevap vermemek ben bu şekilde yazılmış cevaplara cevap bile vermiyorum

sonuçta Almanlar tecdrah adında hafifi ve ucuz bir off road arabası yapıyorlar dilerim bu araba hakkında konuşuruz yoksa birbirimizin sözlerinin ne kadar iyi komik ya da aptalca olduğunu tarışmıyoruz burada

hepinize saygı ve sevgiler

MARS
 

Ynt: Dışı Travec Tecdrah - İçi Dacia Duster

"..5) İnanılmaz bir şey ne dediysem tersinden anlaşılıyor ama bu da benim suçum değil herhalde cevap yazmadan önce biraz dikkatli okumak gerekiyor. ..."

Doğrudur; bizim köyde böyledir. Halkımız "Duster köyünün yerlileri ve pansiyoncuları" olarak iki gruptur.

Pansiyoncular tipik pansiyoncu psikolojisi içindedirler. Gittikleri yahut bildikleri en iyi pansiyonla karşılaştırırlar. Sizin karşılaştırma açınıza göre değil kendi görüş açılarına göre bir karşılaştırma yaparlar. Çok da zekidirler; siz leb demeden leblebicinin dükkanını anlarlar. Öyle olunca da, sizin sözünüzün gerisini okumaya ihtiyaçları yoktur.

Duster köyünün yerlileri ekseriyetle seyrederler. ;D
 

Ynt: Dışı Travec Tecdrah - İçi Dacia Duster

MARS' Alıntı:
Ben Tecdrah ile Rubicon'u karşılaştırdım doğrudur bu ikisi elmayla armut değildir ikisi de ağır off road için üretiliyor. Haa biri elbette daha kaliteli ve güçlüdür (motor gücü) diğeri hafif ve ucuzdur, ama farklı gelir grupları için iki alternatiftir sonuçta
MARS
Daha önce sordum net bir cevap verilmedi, bu aracın arazi şanzımanı -low vitesi var mı? Yoksa Arazi şanzımanı olmayan bir araç mı ağır off road için üretiliyor. ? Temel arazi donanımları bile olmayan bir araçla, bir çok arazi aracında olmayan ekstra donanımlara sahip bir aracı nasıl kıyasladınız?
 

Ynt: Dışı Travec Tecdrah - İçi Dacia Duster

Benim sorum da bu aracın 15.000 km bakım maliyeti ne dir acaba ? Yetkili serviste 134 Tl'nin altında mı dır ? Yani yekili serviste 10 kaplan gücüde olup hemde bedava mıdır ?
 

Ynt: Dışı Travec Tecdrah - İçi Dacia Duster

fbmy' Alıntı:
Benim sorum da bu aracın 15.000 km bakım maliyeti ne dir acaba ? Yetkili serviste 134 Tl'nin altında mı dır ? Yani yekili serviste 10 kaplan gücüde olup hemde bedava mıdır ?
oooooo buraya da geldiniz demek. bakalım görelim 134 tl altı mı çıkınca öğreniriz siz de bu arada okumayı ve hesap yapmayı öğrenirsiniz.
 



Ynt: Dışı Travec Tecdrah - İçi Dacia Duster

sayın mars , kimsenin saldırgan olduğu yok merak etmeyin , şurada aklı başında adamlarız

gerçi köylüler - pansiyoncular diye çocukça ayrıma gidenler var ama önemsenecek bir problem değil...

şimdi bakın sizin söylediğiniz rubicona rakip geliyor lafı baştan yanlış... rubicona parası yeten adam tecdraha filan dönüp bakmaz bile ... öyle olsa duster da mercedes g ye rakip olarak gelirdi.

sizin de belirttiğiniz gibi 2 ayrı gelir grubuna seslendiği için birbirlerinin önünü kesemezler. Mesela siz şimdi gidip bir rubicon almayı düşünmüyorsunuz ama tecdrahı heyecanla bekliyorsunuz. bu durumda rubiconun satışını engelleyen tecdrahın gelişi değil , rubiconun fiyatı ya da sizin-benim gelir seviyemiz. Ben param yetecekken mercedes s serisi alabiliyorsam , öyle bir işadamıysam gidip skoda super b almam . Ancak mercedes parasını zor denkleştirebiliyorum , bunun kullanım maliyeti de var , vergisi kaskosu var diye düşünmek durumundaysam o zaman super b alırım. Şimdi super b mercedesin rakibi midir ? hayır benim gelirime uygundur.

diğer dediklerinizi , yakıt-vergi-konfor vesaire bu çerçevede tekrar gözden geçirirseniz evet her ikisi de arazi aracı olmasına rağmen kıyaslamak doğru değildir , elma -armut maalesef olmuştur. O zaman her ikisi de arazi aracı diyerek lada niva ile land cruiserı kıyaslayın , niva gerçekten arazide başarılıdır , vergisi düşüktür ve cruiser kadar yakmaz. e o zaman niva cruiser e rakip gelmiştir :p

orta gelirlilerin alabileceği bir araç olması tecdrahın mutlaka "iyi" olduğunu göstermez... sadece kedinin erişebildiği ciğer olmuştur , iyi veya kötü bilemem , o başka bir konu. ama erişilebilir olması iyi olduğunu ispatlamaz. rubicon ise yıllarca , kilometrelerce ispatlamıştır kendini. ulaşabildiğimiz bir araç gelince piyasaya , aha ona rakip geldi demeyelim...
 


Ynt: Dışı Travec Tecdrah - İçi Dacia Duster

kyenipazar' Alıntı:
şimdi bakın sizin söylediğiniz rubicona rakip geliyor lafı baştan yanlış... rubicona parası yeten adam tecdraha filan dönüp bakmaz bile ... öyle olsa duster da mercedes g ye rakip olarak gelirdi.
Gelmediğini nerden biliyorsunuz hocam belki de duster mercedes g ye rakip gelmiştir. Mesela akıllının biri tıkırtısızlıkta mercedesle yarışır demiş ya belki g yi kastetmiştir. Ama başka konularda coşan manitu bu konuda sessiz.
 






Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,662
Mesajlar
1,521,823
Kayıtlı Üye Sayımız
166,519
Kaydolan Son Üyemiz
cagatayuysal

Çevrimiçi üyeler

SON MESAJLAR

SON KONULAR



Geri
Üst