Defender Bize Uygun Mu, Deneyelim Ama Nasıl?

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan Haluk Tümer Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 195
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 74,876
Ynt: Defender Bize Uygun Mu, Deneyelim Ama Nasıl?

Ufaktan araç bakmaya başladık. Araç, 110 SW kasa, 190 bin'de, 89 model düz dizel. Sahibiyle beraber Cemafer ustaya uğradık. Şans esri toplama işlemini zamanında kendisi yapmış. Aklımı kurcalayan aşağıdaki konular ile ilgili yorumlarınızı rica ederim.

- Hidrolik direksiyon, karter ve arazi şanzımanında yağ kaçağı var dedi. Tahmini masraf 1500-2000 TL (miş).
- Motor çalışır durumda yağ çubuğunu çektiğiniz zaman yağ atıyor.
- Motor üst önünde bulunan kapak açıldığı zaman buhar çıkışı oluyor (resimde göstermeye çalıştım).
- Ustanın yorumu motorun ömrü %50

Sizce araç bana kısa vadede sorun çıkarır mı?
Not: Fotoğraf araçtan değil, internetten

Motor Kapak
 

Etiketler


Ynt: Defender Bize Uygun Mu, Deneyelim Ama Nasıl?

Haluk Bey,
Birden Eşim ile beraber ilk Defender aramaya gittiğimiz günler aklıma geldi, çok değil 1 sene önce :smiley:

Hadi hayırlısı diyelim, İnşallah Allah gönlünüze göre bir araç verir; iyi bir araç sahibi olmanızı dileriz.

Bu tip durumlarda kesinlikle acele karar vermeyiniz derim :smiley:

Forumdaki "üstad" lardan bizlere söz hakkı düştüğü kadarı ile ve 8 aylık bir Defender 110 SW 2,5 düz dizel sahibinin yorumu olarak (yani ben:smiley: ) ;

Şöyle diyebilirim ki ;

- Hidrolik direksiyon, karter ve arazi şanzımanında yağ kaçağı var dedi. Tahmini masraf 1500-2000 TL (miş).

Arazi şanzımanında yağ kaçağımı var yoksa terleme mi ? Ciddi anlamda bir kaçak varsa bakılması gerekebileceği, terleme varsa ciddi bir durum olmadığı düşüncesindeyim.

Tahminimce hidrolik direksiyon sonradan montelidir. Benimkinde sonradan monteli ama yağ kaçağı yok. Karter gelen yağ çok çok ciddi olmayabilir. Şanzıman' ın kendisinden mi yoksa baskı/balata muhafazasının altından mı ? Oradan ise çok sıkıntı değil diye biliyorum. Bende sürekli baskı/balatanın muhafazasının oradan yağ damlatıyor. Sık sık kontrol ediyorum. Eksildiğinde yağ ekliyorum (6 ayda bir). Ana şanzıman yağ geliyorsa bakılması gerekebilir.

Bu yaşlarda (daha genç modellerinde bile) yağ kaçağı yaptığını duymuştum. Hatta yanılmıyorsam, Ulusal Milli Parkalar' dan birinde (yurtdışında) Land Rover' ların (özellikle Defender'lerin) yağ kaçaklarında dolayı girişleri yasak (zeminlerde iz bıraktığı için). Bu da bu araçların kronik bir rahatsızlığı olduğunu göstergesidir (el freninde olduğu gibi, 2 ay önce yaptım yine ara sıra takılıyor velet :smiley: ). Hatta bir defasında "yağ eksiltiyorsa demek ki yağı vardır." demişlerdi çok zoruma gitmişti başlarda, şimdi ise daha iyi anlıyorum neden öyle dediklerini :smiley: :smiley: :smiley:

- Motor çalışır durumda yağ çubuğunu çektiğiniz zaman yağ atıyor.

Bu durumda motor üflemesi denilen olay vuku buluyor olabilir. Tabi ki de yanılıyor olabilirim, bu durumu forumdaki "üstad" larımız açıklık getirecektirler. Ama yine de siz bir sağa sola sorun soruşturun derim. Benim aracımda 88 model ve yağ çubuğunu çektiğim zaman yağ falan zıplayıp oynamıyor ???

- Motor üst önünde bulunan kapak açıldığı zaman buhar çıkışı oluyor (resimde göstermeye çalıştım).

Araç rölantideyken bir iki defa o kapağı açıp bakmıştım ama buhar çıkışı yoktu. Bilemedim şimdi o gözlem bakmadım, ilk fırsatta bakacağım var mı diye, baktığım zaman buradan yazarım. (Şu an aracın manifoldunu söktüm (izolasyon için) o yüzden aracı çalıştıramıyorum yanlış anlamayın :smiley: ) İzolasyona taktım kafayı bu ara :smiley:))

Ayrıca; motor üflemesi bu kapaktan kontrol ediliyor. Şöyle ki; motor rölantide çalışırken 5 cm x 5 cm ince bir karton parçasını bu girişin (motor yağı takviye yeri oluyor orası) üzerinde yatay bir şekilde tutun, yani hafifçe kapatın orayı. Karton parçasının hızlı bir şekilde hareket etmemesi gerekli, öylece durması lazım. Yok, bir aşağı bir yukarı oynuyorsa şayet, sıkıntı var demektir (hızlı bir şeklide "emilip itilmemesi" gerek desem daha doğru olur :smiley: ). Bu, "motor üflüyor" demektir. (http://www.youtube.com/watch?v=i52xrU3Vu4E). => Bu video ne demek istediğimi daha iyi anlatabilir.

Motor üflemesi tam olarak neden oluyor bilemiyorum ama rektifiye gerektirdiğini bir kaç defa duyum ve okudum.

- Ustanın yorumu motorun ömrü %50

Cemafer Usta'nın adını bu piyasada çok duydum. İyi bir usta olduğu söyleniyor. Kendisi ile tanışma fırsatım olmadı. Motor'un ömrü hakkında doğru yorum yapmış olabilir. İkinci el 2,5 düz dizel çıkma motorlar 1500 ile 2500 arası (Kondisyonlarına göre) değişiyor diye biliyorum. Ayrıca Düz dizel 2,5'lar (2,5 n/a) en sorunsuz, sıkıntısız ve kolay tamir olan motorlardır diye bir çok yerli ve yabancı makalede okumuştum.

Umarım yukarıdaki yazdıklarımla birazda olsa size ışık tutabilmişimdir. Dediğim gibi sadece 8 aylık bir Defender 110 SW 2,5 n/a sahibiyim. Elim az biraz anahtar tutar, emin olun öyle çok kafa karıştırıcı makineler değiller. ama eliniz sürekli

Birde şasi kondisyonuna bakın derim; korozyon, çatlak, eğilme bükülme var mı ? Bunlarda ciddi anlamda önemli noktalar.

Selamlar
Murat
 

Ynt: Defender Bize Uygun Mu, Deneyelim Ama Nasıl?

Murat Bey,
Detaylı yanıtınız için teşekkür ederim.

Aracı oldukça yağmurlu bir günde gördük ve sanayiye gidene kadar bir 10-15 km yol yaptık. Dolayısıyla yaptığım gözlemler bu şartlardan etkilenmiş olabilir. Kısaca araba park halindeyken asfalt üzerinde dikkat çekecek bir birikinti yoktu. Araba lifte alındığında da altına baktım ve bir akma görmedim. Fakat ışık tutulduğunda yağ kendini bariz belli ediyordu. Usta da açmak gerekir dedğine göre durumu hafif ama ihmal edilmemesi gereken bir sıkıntı olarak algıladım.

Aslına bakarsanız, yağ kaçaklarının keçe değişimi yada civataların doğru torklanması ile halledilebileceğini düşünüyorum (iyimser tahmin). Fakat gövdede çatlak varsa iş zor tabiki.

Hidrolik direksiyon, tahmin ettiğiniz gibi sonradan monte.

Daha çok aklıma takılan motorun durumu. Bariz bir buhar çıkışı olduğunu rahatlıkla söyleyebilirim (soğuk havanında katkısı olabilir). Yağ çubuğundan da 10-15 cm mesafeye kadar saniyede 1 damla kadar atma oluyordu. Asıl beni huzursuz eden de bu konu.

25000 TL istenen (içi düzgünce yenilenmiş, dışta ise lastik (uzakdoğu) bagaj ve sis farlarından başka donanım yok) fiyat.
Bu parayı verdikten sonra motor revizyonuna girmek pek mantıklı gelmiyor. Maddiyatının yanında zaman kaybı ve stresi de cabası. İlan linkini verirdim fakat benim değerlendirmelerimin kimsenin satışına mani olmasını istemem.

Şasi ve kaporta düzgün gözüktü. Usta da bu konuda bir yorum yapmadı. Şasi, kapı içleri vs. temizdi. Yol boyunca anormal titreme, vuruntu sesi almadık. Araca sonradan boya atılmış. Anladığım kadarıyla orijinal boya kazınmadan yapılmış ki yeni boyanın döküldüğü yerlerden eski boya gözüküyor. Yan yüzeylerde bu durum az fakat tavanda sıkça var.

Edit: Geniş lastiklerle birlikte buna uygun jant ve dodik de uygulanmış (2 tanesinde orta derece deformasyon var). Çok zorlanmamak kaydıyla lastilker 2 sene daha gider tahminim. Şnorkel (akslardan hortum çekilmiş) de mevcut.
 



Ynt: Defender Bize Uygun Mu, Deneyelim Ama Nasıl?

Ahmet Bey,

25000 TL dediler, en son 24500'e kadar indi. 24'e kesin vermiyor. Aracın durumunu yukarıda özetlemeye çalıştım.
 


Ynt: Defender Bize Uygun Mu, Deneyelim Ama Nasıl?

90 model tek elden kullanilmis duz dizel dibine kadar orjinal tertemiz aksesuarsiz 20 ye verdi almadim . O aracin bile ederi 17-18 idi satildimi simdi bilmiyorum

ibrahim IPEK
 

Ynt: Defender Bize Uygun Mu, Deneyelim Ama Nasıl?

Haluk Bey,
Merhabalar :smiley:

Yağ kaçakları konusunda ustayı dinlemek gerekebilir. Ama asfaltta park daimi park yerimi bilmek gerekir olduğu düşüncesindeyim.

İnşallah sadece yanlış tork ve keçedendir. Dediğiniz gibi bir çatlak falan varsa sıkıntı.

Hidrolik direksiyon sonradan monte ise çok dert etmeyin ara sıra kaçak yapabilir yağ eklerseniz sıkıntı olmaz.

Yağ atması buhar çıkışı sanırım bunlar motorun durumunun pek iyi olmadığına işaret.

Haklısınız, motor vs. revize işleri biraz stresli ve zaman kaybı.

Kaporta çok ama çok önemli değil, gerekirse boyası dökülmüş olsun bence kaporta en son bakılacak olan şey, kupa alüminyum oluğu için aman aman önemli değil ama çelik yapılarda paslanma olmamalı. Boya dökülmesi benim aracımda da var, hala bir kapalı garaj bulamadım, bir bulsam boyasını yapacağım aldım boyalarını evde öylece duruyor.

Lastikler dediğiniz gibi çok problem değil, çok zorlamamak şartıyla.

Şnorkel bunu pek anlayamadım ? Akslardan çekilen hortumlar nedir ?

Bildiğim şnorkeller;

* Su geçişleri için emme manifolduna bağlananlar (kobra ve mantar tipler)

* Birde ön ve arka diferansiyeller ile şanzımanlardan çıkan hortumlar (ısınan yağların buharının tahliyesi için )

Yukarıdakilerden bence en önemlieri diferansiyeller ile şanzımanlardan için olanı.

88, 89, 90 model araçlar için istenen fiyat kriteri; bundan, çok değil 1 sene önce 2.5 benzinli bir araca 17 - 18 bin deniliyordur. 2.5 düz dizeller için ise maksimum fiyat 20 ila 25 bin civarıydı. (Yürürü yerinde sorunsuz bir araçtan bahsediyorum). Gerçi, hiç bir zaman bu araçların fiyat piyasasını anlamadım ve sanırım anlayamayacağım. Teknik olarak elimden geldiğince yorumda bulunmak istedim.

Sıkıntılı bir araçsa (şu anda görünen o) 25 bin TL etmeyebilir.

Selamlar
Murat.
 

Ynt: Defender Bize Uygun Mu, Deneyelim Ama Nasıl?

Murat Bey,

Söylemek istediğim şanzıman ve diferansiyeller için hava çıkışları.

İbrahim Bey,

Aracın fiyatı bana da uygun gelmedi.

Sanırım bu şartlar altında araçta ısrarcı olmak pek anlamlı değil. En doğrusu biraz daha araştıralım, bekleyelim.
 



Ynt: Defender Bize Uygun Mu, Deneyelim Ama Nasıl?

Haluk bey %50 motor sa 16 bin tl den bir tl fazla vermeyin ,,ha motorda sorun yoktur 18 bin tl ler konuşulabilir
 

Ynt: Defender Bize Uygun Mu, Deneyelim Ama Nasıl?

Haluk bey bende konuyla ilgili bir iki cümle kurayım o araç% 50 olamaz sekman gitmiş Le kamamış laynerlerde aşınmış olabilir yani demek istediğim o motoru sökerseniz kople tüm malzemeyi değişirsiniz hesabımız iyi yapın selman kurtarmaz yatak ceket Honlama yeni piston ana yatak kol yatakları camsaft burçları itici çubuklar v.s hepsi


!Dağlı!
 


Ynt: Defender Bize Uygun Mu, Deneyelim Ama Nasıl?

Arac arayan arkadada ben bitane duz dizel turuncu sanzumaninda ufak bir sorunu var fakat bu hafta halledicekler sizin fiyatinda daha altinda arac var ilgilenirseniz sahibi ile sizi konusturabilirim


Sent from my iPhone using Tapatalk
 

Ynt: Defender Bize Uygun Mu, Deneyelim Ama Nasıl?

Arac suan maslakta cesur oto soner ustada tesisati elden geciriliyor eski sahibi tarafindan bir suru kablo cekilmis onlari temizliyoruz.pompa emjektor vs serdal usta bakiyor , diger motor ve surur aksam icin bahcesehir birlas dan ayhan ustaya gelicek araba,ici disi temiz boyasi yeni sayilir kabarma boya kalkmasi vs yok.snorkel bagli onumuzdeki hafta hic sikintisiz bir arac olarak piyasaya cikacak o zaman piyasa ne durumda olur bilemem suan ilgilenirseniz guzel bi orta yol bulabiliriz


Sent from my iPhone using Tapatalk
 




Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,624
Mesajlar
1,521,265
Kayıtlı Üye Sayımız
172,270
Kaydolan Son Üyemiz
Engin paslı

Çevrimiçi üyeler

SON KONULAR



Geri
Üst