Ynt: Defender Bize Uygun Mu, Deneyelim Ama Nasıl?
Haluk Bey,
Birden Eşim ile beraber ilk Defender aramaya gittiğimiz günler aklıma geldi, çok değil 1 sene önce
Hadi hayırlısı diyelim, İnşallah Allah gönlünüze göre bir araç verir; iyi bir araç sahibi olmanızı dileriz.
Bu tip durumlarda kesinlikle acele karar vermeyiniz derim
Forumdaki "üstad" lardan bizlere söz hakkı düştüğü kadarı ile ve 8 aylık bir Defender 110 SW 2,5 düz dizel sahibinin yorumu olarak (yani ben
) ;
Şöyle diyebilirim ki ;
- Hidrolik direksiyon, karter ve arazi şanzımanında yağ kaçağı var dedi. Tahmini masraf 1500-2000 TL (miş).
Arazi şanzımanında yağ kaçağımı var yoksa terleme mi ? Ciddi anlamda bir kaçak varsa bakılması gerekebileceği, terleme varsa ciddi bir durum olmadığı düşüncesindeyim.
Tahminimce hidrolik direksiyon sonradan montelidir. Benimkinde sonradan monteli ama yağ kaçağı yok. Karter gelen yağ çok çok ciddi olmayabilir. Şanzıman' ın kendisinden mi yoksa baskı/balata muhafazasının altından mı ? Oradan ise çok sıkıntı değil diye biliyorum. Bende sürekli baskı/balatanın muhafazasının oradan yağ damlatıyor. Sık sık kontrol ediyorum. Eksildiğinde yağ ekliyorum (6 ayda bir). Ana şanzıman yağ geliyorsa bakılması gerekebilir.
Bu yaşlarda (daha genç modellerinde bile) yağ kaçağı yaptığını duymuştum. Hatta yanılmıyorsam, Ulusal Milli Parkalar' dan birinde (yurtdışında) Land Rover' ların (özellikle Defender'lerin) yağ kaçaklarında dolayı girişleri yasak (zeminlerde iz bıraktığı için). Bu da bu araçların kronik bir rahatsızlığı olduğunu göstergesidir (el freninde olduğu gibi, 2 ay önce yaptım yine ara sıra takılıyor velet
). Hatta bir defasında "yağ eksiltiyorsa demek ki yağı vardır." demişlerdi çok zoruma gitmişti başlarda, şimdi ise daha iyi anlıyorum neden öyle dediklerini
- Motor çalışır durumda yağ çubuğunu çektiğiniz zaman yağ atıyor.
Bu durumda motor üflemesi denilen olay vuku buluyor olabilir. Tabi ki de yanılıyor olabilirim, bu durumu forumdaki "üstad" larımız açıklık getirecektirler. Ama yine de siz bir sağa sola sorun soruşturun derim. Benim aracımda 88 model ve yağ çubuğunu çektiğim zaman yağ falan zıplayıp oynamıyor ???
- Motor üst önünde bulunan kapak açıldığı zaman buhar çıkışı oluyor (resimde göstermeye çalıştım).
Araç rölantideyken bir iki defa o kapağı açıp bakmıştım ama buhar çıkışı yoktu. Bilemedim şimdi o gözlem bakmadım, ilk fırsatta bakacağım var mı diye, baktığım zaman buradan yazarım. (Şu an aracın manifoldunu söktüm (izolasyon için) o yüzden aracı çalıştıramıyorum yanlış anlamayın
) İzolasyona taktım kafayı bu ara
))
Ayrıca; motor üflemesi bu kapaktan kontrol ediliyor. Şöyle ki; motor rölantide çalışırken 5 cm x 5 cm ince bir karton parçasını bu girişin (motor yağı takviye yeri oluyor orası) üzerinde yatay bir şekilde tutun, yani hafifçe kapatın orayı. Karton parçasının hızlı bir şekilde hareket etmemesi gerekli, öylece durması lazım. Yok, bir aşağı bir yukarı oynuyorsa şayet, sıkıntı var demektir (hızlı bir şeklide "emilip itilmemesi" gerek desem daha doğru olur
). Bu, "motor üflüyor" demektir. (http://www.youtube.com/watch?v=i52xrU3Vu4E). => Bu video ne demek istediğimi daha iyi anlatabilir.
Motor üflemesi tam olarak neden oluyor bilemiyorum ama rektifiye gerektirdiğini bir kaç defa duyum ve okudum.
- Ustanın yorumu motorun ömrü %50
Cemafer Usta'nın adını bu piyasada çok duydum. İyi bir usta olduğu söyleniyor. Kendisi ile tanışma fırsatım olmadı. Motor'un ömrü hakkında doğru yorum yapmış olabilir. İkinci el 2,5 düz dizel çıkma motorlar 1500 ile 2500 arası (Kondisyonlarına göre) değişiyor diye biliyorum. Ayrıca Düz dizel 2,5'lar (2,5 n/a) en sorunsuz, sıkıntısız ve kolay tamir olan motorlardır diye bir çok yerli ve yabancı makalede okumuştum.
Umarım yukarıdaki yazdıklarımla birazda olsa size ışık tutabilmişimdir. Dediğim gibi sadece 8 aylık bir Defender 110 SW 2,5 n/a sahibiyim. Elim az biraz anahtar tutar, emin olun öyle çok kafa karıştırıcı makineler değiller. ama eliniz sürekli
Birde şasi kondisyonuna bakın derim; korozyon, çatlak, eğilme bükülme var mı ? Bunlarda ciddi anlamda önemli noktalar.
Selamlar
Murat