Defender benzinli sahipleri buraya!...

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan murat atak Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 120
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 26,742

Etiketler
Ynt: Defender benzinli sahipleri buraya!...

defendere 2.8 benzinli bmv motor uygulaması [attachment=1]

800px-Land_Rover_Defender_2_8i_engine.jpg
 


Ynt: Defender benzinli sahipleri buraya!...

bu uygulama yurt dışında yapılmış burada 2.8 benzinli bmw motoru kullanılmış ben küçük bir araştırma bu motorların 2.5 versıyoru hada sorunsun ve elektıronıkten arındırılmış olduğunu öğrendim modeli ise 92-98 arası m serisi olabiliyor 170 ile 180 ve 200 aracı beygir güçleri mevcut ancak motorun çalışır haldeki fiyatı bana verdikleri 5.200 tl şanzıman dışında
 

Ynt: Defender benzinli sahipleri buraya!...

İşin kötü tarafı;bu değişikliğin Türkiye'de yapılmasının yasal olarak neredeyse mümkün olmaması.Eğer orjinal olsaydı bunu yasal bir dayanak olarak kullanıp aynı değişikliği bizde yapabilirdik.Ayrıca bu motorlar elektronik aksamlı,karbratörlü değil.Araştırdım ve fiyatlarının da şanzuman dahil;3-5 bin tl civarında olduğunu öğrendim.Ayrıca bakım kolaylığı-zorluğu,yedek parça fiyatları,yakıt tüketim değerleri,arazi araçları için uygun olup olmadığı,akuplasyonun kolay olup olmadığı,gibi birçok araştırılması gereken mevzu var.iyi araştırmak lazım.
Bence yakıt tüketim değerlerinin yüksek olmasına rağmen illaki benzinli olacaksa orjinal v 8 motorlardan birine karar verilmesidir.Akuple işi gerçekten zor ve sabır gerektiren bir iş.Bizim yapacagımız şasede oynama yapmadan,motor şanzuman arasına herhangi bir parça kullanmadan sadece vidalarla yapılacak değişikliklerdir.Yada araç değiştirmek çözüm olarak düşünülmelidir.Ben pes ettim.Sadece motor performansını arttırmak için çalışıyorum.Aslında yakıtına dayanabilirsen bu motor da fena değil hani.
 





Ynt: Defender benzinli sahipleri buraya!...

Arkadaşlar konuya çok sonra dahil oldum. uzun süredir bişeyler yazılmadığınıda gördüm. bence bu konu devam etmeli.

Öncelikli olarak buraya 2 ay önce yaşadığım olayları ve aldığım kararı sizlerle paylaşmak istiyorum.
93 model 2.5 defender ımın motoru yağ yakıyor ve ciddi performans kaybı bulunuyordu. Motoru yaptıracağıma değiştireyim istedim. iki seçenek vardı biri dizel diğeri 3.5 v8 . Dizel seçeneği için 200tdi 300tdi puma seçeneklerini düşünürken forumda diğer yazılarda da takip ettiğim kadarıile benzinliden dizele dönmek hemen hemen imkansız kadar zor olduğu idi. hadi işi zorlayalım ama ne maaliyet çıkar dedim . bir hesap ortaya 15.000 tl gibi bir rakam çıktı vaz geçtim:smiley: 3.5 v8 deneyelim dedik , birkaç çıkma motor bulduk onlarda revizyon istiyor ee birde r380 şanzıman + arazi şanzımanı vs ortaya 10.000 tl bi masraf çıktı . haydaaa gelde çık işin içinden bende motoru revizyona soktum . piston yatak subaplar ıvır zıvır şanzıman a dişlisi keçe tapa tupa derken hepsi bana viraj kolları da dahil 3700 tl ye mal oldu . bu arada birde modifiye yaptım. pervaneyi iptal edip elektrikli fan taktırdım , elektronik ateşleme kiti zaten vardı bastık marşa :smiley: araba de ses soluk değişti :smiley: valla eskiden kara kara düşünüyordum yav herkez bu arabadan perf beklemeyin diyor ama bu kadar da olmaz diyordum:smiley: şimdi ise nerdeyse 1 vites arttı eskiden 2 ile çıktığım yokuşu 3 ile çıkıyorum . kısacası şunu söyleyeceğim 2.5 benzinli defender kullanan arkadaşlara, kullandığınız 2.5 motor sağlıklı çalışıyormu? bu soruyu öncelikli olarak cevap bulalım sonrada beklentimizi ve bütçemizi sorgulayalım derim. Ha bu arada edindiğim bilgiye göre bir kaç yıla kadar araçların motor no larının ruhsatta belirtilmesi olayı AB uyum yasalarına göre kaldırılacakmış.
 

Ynt: Defender benzinli sahipleri buraya!...

erhan kardeş eline sağlık iyi masraf etmişsin ancak harcadığın para bana biraz fazla geldi neden dersen benim de aracımda çekiş sorunu bulunuyordu çok usta dolaştım kimi motor rektifiye olması gerektiğini kimi aracın ağır arazı şanzımanı olduğunu bu nedenle düz yolda hızlı ve atak olamıyocağını söyledi rektifiye olsa bile bundan daha fazla olmayacağını belirttiler ancak araya sora sonunda bu işten anlayan bir ustaya ulaştım aracımda diyer ustaların göremediği problemleri gördü ve düzeltti aracım rahatladı şu an bunlar nelermi aracın pervanesini ters takmışlar aracın ön şaftını ters takmışlar bunlar gözümle görmesem inanmazdım ama doğruydu aracımda performans kayıpları yaşattı ve kasıntılı gitmesine yol açtı aynı zamanda motordaki yağın yanmasına sebep oldu bu nedenle gittiğim ustalarda ekzoza bakıp senin aracın yağ yakıyor rektıfiye zamanı geldi demişlerdi ben o zamanlar fiyat almıştım yaklaşık 3 ay oluyor ayrıca motor rektıfıye için ustanın istediği rakam işçilik 700 tl oldu parça fiyatlarını sizinle paylaşmak istedim

1. takım piston segman :650 tl

2. takım yatak ana kol :100 tl

3 .takım conta keçe :150 tl

4. takım sübab :70 tl

5. takım emzik :30 tl

6. takım buji :30 tl

7. platin :10 tl

8.yağ filitresi:10 tl

9.hava filitresi:15
 

Ynt: Defender benzinli sahipleri buraya!...

defenderlerdeki 2.5 bensinli motor arazi oyunları için oldukça yetersız bir motor yani devlet ucuza kaçıyor bu nedenle araçlar düz yol ve sadece insan taşımak için tasarlanmış ağır arazı ve tırmanma konusunda uzun soluklu performans sergileyemiyor çare nedir diyen arkadaşlar benim görüşüm aram şu an halen 2.5 benzinli motor bulunmakta ancak bunu yerine 3.5 yada büyük benzinli motor belkide 2 senede bir değiştirmek kaydı ile iyi bir dizel bu arada arkadaşımın aracı düz dizeldi onu çıkarıp nissan 3000 minibus motor kullandı motor direk uyuyor sadece kulak yapılıyor başka bir şey yok şanzımanda değişmiyor bilginiz olsun motorlarda düzgün olanı 2 bin ile 4 bin arası değişiyor bende aracımı çok seviyorum ancak bu şekilde kullanmakta gücüme gidiyor araç 2 ton zaten birde beni taşıyor sonra ekipmanlar portbagajdı vinçti ondan sonra hadı tırman cırmala o tepeyi aş bu çamurda debelen o kadar ağırlığa bu heybete bu güç bence haksızlık hepinize saygılarımla
 



Ynt: Defender benzinli sahipleri buraya!...

Foremost arkadaşım evet parçafiyatları doğru ben hatta 3-5 daha ucuza buldum ancak listeyi topladığında sırf parçalar , viraj kolları şanzuman dişlisi ,dif rotu felan filan dahil 1600 tl yi buldu. rektefiyeciye 600, tamirciye 850 işçilk ıvır zıvır yağı felan bu rakama çıktı.
 

Ynt: Defender benzinli sahipleri buraya!...

hepimizin derdi aynı sanırım birinci olarak yakıt ikinci aracı performansı ve gidişat benim yaptığım araştırmada eğer kişiyede uygunsa dizel atmak ancak 2 senede bir motoru söktürüp taktırmak bunu için uygun fiyatlı bir dizel motor bulmak 2.5 yada 3. turbo olabilir bu motorları kullanımda dizelden yana motoru 2 senede amortı edebilir tabi kullanıma bağlı olarak şimdi bir kaç 2.5 turbo dizel uygulaması gördüm klasık rr lere uygulamışlar tamamı mercedes 2.5 turbo dizel motor uygulanmış ancak model yılını bilmiyorum rr ile alt yapısı defenderle aynı biliyorum
şanzımanda direk uymasada flanşla çözülüyor benim ustamda mercedes dizel motorundan bahsetmıştı uygulanabilir olduğundan söz etti ileride düşünemilirim 3.0 dizel hoş olabilir kolay gelsin arkadaşlar resimleri mevcut link göndereceğim oradan inceleyin saygılar

http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-klasik-araclar-klasik-arazi-araclari-land-rover-dizel-otomatik-makassiz-heleizyonlu-32132115/mega-foto/

http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-arazi-suv-pick-up-land-rover-range-rover-1992-model-turbo-dizel-36548188/detay
 

Ynt: Defender benzinli sahipleri buraya!...

Selamlar, Foruma yeni dahil oldum... 1991 2,5 benzinli defenderim var, yakıtı bahsi geçenler kadar var yani (çok demeye dilim varmıyor) katlanıyorum 8).. Bi çozüm yolu arıyorum OTOKAR'a mesaj yazdım motor değiştirme ile ilgili, öncesinde mühendislerle görüştüm, sorunumu yazmamı değerlendirme yapıp döneceklerini söylediler... Ben bunun üzerine durumu mail olarak yazdım cevabı bekliyorum...
Tecrübeli kullanıcılardan konu ile ilgili aydınlatıcı bilgilerini esirgememelerini rica ediyorum saygılar... Turgay
 

Ynt: Defender benzinli sahipleri buraya!...

Acrotech' Alıntı:
Selamlar, Foruma yeni dahil oldum... 1991 2,5 benzinli defenderim var, yakıtı bahsi geçenler kadar var yani (çok demeye dilim varmıyor) katlanıyorum 8).. Bi çozüm yolu arıyorum OTOKAR'a mesaj yazdım motor değiştirme ile ilgili, öncesinde mühendislerle görüştüm, sorunumu yazmamı değerlendirme yapıp döneceklerini söylediler... Ben bunun üzerine durumu mail olarak yazdım cevabı bekliyorum...
Tecrübeli kullanıcılardan konu ile ilgili aydınlatıcı bilgilerini esirgememelerini rica ediyorum saygılar... Turgay
turgay kardeş hoşgeldin forma öncelikle motor değişim tam bir karmaşa zaten dizelden dizele benzinliden benzinliye değişim söz konusu ve bunu yaparken canından bezebiliyorsun son çalışmamda bir noktada kilitlendi devlet aracını motor gücünün %30 oranda artırabilirsin diyor yani buda 3.0 yada 3.2 lik bir motora denk geliyor bizim istediğimiz 3.5 en aşşağı buda orjinal motora denk geliyor ben torba yasasını bekliyorum bir ümit motor numarası kalkacak diyorlar avrupa standartlarına çevirmek için umarım dedikleri gibi olur aksı taktırde 2.5 motora mahkumuz yada 2 yılda bir motor sök-tak sonra bu işin profösörü olursun ömrün sanayıde biter
 

Ynt: Defender benzinli sahipleri buraya!...

ayrıca avatarıdaki araçta benim aracın aynısı kapalı kasa arkası ;D
 



Ynt: Defender benzinli sahipleri buraya!...

selamlar foremost,
Adana da olsam sanayide tanıdıklar çok... iş sebebiyle denizlideyim ;) Benim araç (1991 station vagon beyaz)camlı ama bende kapalısının hayranıyım... Bakalım forumun neredeyse tamamını hatmettim ama bazı arkadaşlar işleri bitince sanırım yazmıyor ;D artık sonuçları bir türlü göremedim birçok konunun...
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,846
Mesajlar
1,524,574
Kayıtlı Üye Sayımız
166,647
Kaydolan Son Üyemiz
Pw250

Çevrimiçi üyeler

SON KONULAR



Geri
Üst